Zmien skórke
Logo Polygamii

Pierwszy patch do Fallouta 76 waży na konsolach 48 GB

Dobrze, że nie 76 GB...

Tak to rozpoczyna się wielka podróż. Nie samotnego wędrowca, przemierzającego postnuklearne pustkowie, a Bethesdy w celu doprowadzenia Fallouta 76 do grywalnego stanu. Bo jeżeli istnieje dla twórców jakakolwiek droga do uporania się z  niezbyt pozytywnym odbiorem gry, to wiedzie ona przez naprawienie jej błędów i problemów z wydajnością.

Dziś ukazała się pierwsza duża aktualizacja do Fallouta 76, mająca naprawiać najpoważniejsze problemy. Bethesda już wcześniej zapowiadała, że będzie to spora paczka, ale mało kto spodziewał się aż tak dużych liczb. Na PS4 patch waży 47 GB, na Xboksie One – 48 GB. Lżej mają tylko pecetowcy, którzy muszą ściągnąć “zaledwie” 15 GB.

Twórcy w liście zmian obiecują przede wszystkim uporanie się z problemami po stronie serwerów, które powodowały rwanie się rozgrywki i inne spadki wydajności. Aplikacje klienta i serwera doczekały się dodatkowych usprawnień stabilności, a na Xboksie naprawiono błąd, który powodował niestabilność gry na niektórych ekranach menu.

Poza tym gra doczekała się szeregu poprawek związanych z wyświetlaniem grafiki i działaniem kamery, zachowaniem wrogów i interfejsem użytkownika. Zajęto się również systemami PvP i wytwarzania przedmiotów, które nie zawsze działały zgodnie z założeniami.

Kolejne zmiany, takie jak wyczekiwane przez graczy powiększenie rozmiarów schowka mają być wprowadzone w najbliższych tygodniach. Pozostaje tylko życzyć Bethesdzie powodzenia i jak najszybszego doprowadzenia gry do stanu, w jakim powinna się znajdować na premierę.

Na koniec i na marginesie uwaga, związana z rozmiarem patcha w pecetowej wersji. W czasach poprzedniej generacji zastanawiałem się, czemu na Xboksie 360 patche mogą mieć po kilka, maksymalnie kilkadziesiąt MB (tak, MB), a na PlayStation 3 zajmują i po kilka GB. Usłyszałem wtedy parę razy w odpowiedzi, że na PS3 są lepsze patche, które więcej wnoszą, dlatego więcej zajmują.

Według tej logiki grający w Fallouta 76 na PC nie mają się z czego cieszyć.

Dominik Gąska

Więcej na temat:

11
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
5 Komentarze
6 Odpowiedzi
10 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Sasilton
Użytkownik

Wyobraźcie sobie, że są pewnie ludzie, którzy pobierali tę grę przez 1 dzień, pograli 20 minut i gra każę im pobierać kolejne 50GB.

Deniryer
Użytkownik

Ja bardziej współczuje tym, którzy są skazani na LTE z limitem albo “bez limitu”, ale z lejkiem na prędkość down/up po przekroczeniu XGb w miesiącu…

larrylurex
Użytkownik

wystarczy ze z 30gb musiałem do spyro sciągać 🙂

Aimagylop
Użytkownik

“Wyobraźcie sobie, że są pewnie ludzie, którzy pobierali tę grę”
I już w tym momencie zrobiło mi się przykro.

mirek83
Użytkownik

Ciekawe czy będzie wersja pudełkowa patcha.

ZeusEx
Użytkownik

Ciekawe ile jeszcze takich patchy wielkości całej gry wypuszczą 😀

makimura
Użytkownik

Po co robić patcha, skoro łatwiej dać do ściągnięcia całą grę od nowa? Lenistwo developerów.

Finear
Użytkownik

pomijając ze F76 to typowa kupa bethasdy to akurat często nie jest lenistwo co po prostu wymóg, przy odpowiednio dużej ilości błędów/poprawek jest lepiej zainstalować grę od początku

Dexter
Użytkownik

Nawet jeśli, to przecież znaczna większość rozmiaru instalki to assety – modele, tekstury, dźwięki i muzyka, itp. Nie widzę powodu dla którego miałyby być wszystkie ponownie ściągane w patchu.
Kod wykonywalny to mały procent, a głównie tam są zmiany przy łatkach.

Deniryer
Użytkownik

Najwidoczniej ich launcher jest tak skopany, że nie potrafi podmienić plików bez potrzeby reinstalowania połowy gry lol.

Btw. Bethesda sama się prosi o zamknięcie własnego studia nie dość, że używają prehistorycznego silnika to jeszcze bezczelnie kopiują kod i wklejają z tymi samymi błędami po między grami… Chyba w końcu po latach zaczęli ten swój dziurawy syf, który nazywają kodem łatać…

marloon87
Użytkownik

Bugi to oni może jeszcze jakoś poprawią, ale ta gra ma problem na poziomie projektowym. To jest po prostu chłam. Takich kompilacji faili na jutubie tuż po premierze to nawet Skyrim nie miał. Najbardziej mi się podoba Scorched Queen jako reskin smoków. To po prostu przestało być śmieszne.

Popularne wpisy

Popularne Gry