Zmien skórke
Logo Polygamii

“Opowieść o świetle, ciemności i naturze rzeczywistości”

Dawno nie było żadnego indyczka, dlatego dziś przedstawiam Wam The Sojourn.

O nowej produkcji małego, holenderskiego studia Iceberg Interactive wspominał Dominik w jednym z sierpniowych rozchodniaczków, ale wczoraj ukazał się nowy zwiastun z komentarzem Chrisa Bonda, jednego z deweloperów, w którym tłumaczy założenia The Sojourn i to czym tak naprawdę będzie. Poza tym, to dobra okazja, żeby trochę odetchnąć od wpisów o dużych grach – spokojnie, tych też dziś nie zabraknie – i napisać co piszczy w indie świecie.

Na pierwszy rzut oka The Sojourn wygląda jak kolejne wcielenie The Talos Principle albo The Witness i w zasadzie tak właśnie jest – tajemnicza, filozoficzna otoczka, eteryczność rodem z Heaven’s Vault (chyba mojej ulubionej gry tego roku), pierwszoosobowa perspektywa połączona z rozwiązywaniem zagadek środowiskowych. Są to jednak tylko założenia, a raczej wytyczne; koncept zaczerpnięty z innych gier, o czym narrator wspomina w filmie na samym początku – przejście z punktu A do B, natrafiając po drodze na jakieś trudności.

Czym zatem wyróżnia się The Sojourn? Nasza postać poruszać się będzie w dwóch wersjach rzeczywistości – ciemnej i jasnej – i w zależności od tego, w której aktualnie się znajduje, dostępne będą inne interakcje z otoczeniem. Cały bajer polega na tym, że po ciemnej stronie możemy przejść określoną liczbę kroków, po której przekroczeniu wracamy do normalnej rzeczywistości. Stąd konieczne będzie używanie monumentów, pozwalających przenosić się na duże odległości.

Mnie najbardziej jednak urzekły lokacje – w trakcie przemierzania czterech, ręcznie przygotowanych rozdziałów, przyjdzie nam zwiedzić opuszczony kompleks świątynny skrywający wiele tajemnic. Świetliki wskazujące nam drogę niczym w Everybody’s Gone to the Rapture będą akurat najmniejszym zmartwieniem. Gra ma skłaniać odbiorcę do rozmyślań nad rzeczami, które zazwyczaj odkłada w kąt, co w samo w sobie brzmi ciekawie.

A czy cała gra taka będzie przekonamy się dokładnie za tydzień – tytuł ukaże się 20 września na komputerach osobistych (Epic Games Store (Windows)), PS4 i Xbox One.

Więcej na temat:

6
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
4 Odpowiedzi
3 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
gseed
Użytkownik

Już chyba kiedyś wyszedłem z taka propozycja, ale było to dawno temu, wiec powtórzę: informacja o tym, ze wyjdzie na PC to tak naprawdę pół informacji. PC bez OSu jest tylko kupa złomu. Wiec dobrze byłoby podawać tez systemy operacyjne, na jakich gra pójdzie. Wbrew pozorom gra sie nie tylko Windows 10 🙂

LorDex
Użytkownik

https://store.steampowered.com/hwsurvey/Steam-Hardware-Software-Survey-Welcome-to-Steam
wg statystyk steama, gracze na osx to niecałe 3%, na linuxie grupo poniżej jednego procenta, więc nie rozpędzałbym się tak z tym “Wbrew pozorom gra sie nie tylko Windows 10″…

gseed
Użytkownik

Ale nawet dla tych 3% gry są tworzone, wiec warto o tym informować. Pisać, ze gra wyszła na PC to jak pisać ze wyszła na konsole bez podawania szczegółów.

LorDex
Użytkownik

porownanie totalnie nie trafione ze wzgledu wlasnie na statystyki os na pc vs udzial roznych konsol

gseed
Użytkownik

Teraz przekierowania do podejrzanych stron? Weźcie i to może zaorajcie, żal patrzeć…

Popularne wpisy

Popularne Gry