Zmien skórke
Logo Polygamii

O, Capcom brał pod uwagę stworzenie Dragon’s Dogma 2

Hideaki Itsuno musiał dokonać trudnego wyboru.

W rozmowie z VG24/7 reżyser Devil May Cry 5 walnął wypowiedź, jaką rzadko słyszy się z ust pracowników Capcomu. A że przy okazji będzie bliska sercom naszych czytelników, uznałem, iż powinna otrzymać własny wpis. Zwłaszcza że daje trochę nadziei na daleką przyszłość. Gdy kilka lat wcześniej umówił się na spotkanie z założycielem spółki, Kenzo Tsujimoto, powiedział wprost, że ma pomysł na dwie gry: Devil May Cry 5 („pięć”, w starym stylu, może żeby zamazać niejapoński epizod marki) oraz… Dragon’s Dogma 2. Tsujimoto, niczym jakiś korpodżin, rzekł: „Wybierz, które chcesz”.

Uznałem, że chcę zrobić DMC 5. I oto jesteśmy – właśnie kończymy ten projekt. Ale w tamtym momencie miałem też swoje pomysły na Dragon’s Dogma 2.

Biorąc pod uwagę, jak oszczędnie Capcom „zarządza” marką DD, takie wyjawienie należy traktować z dużym entuzjazmem. Zwłaszcza że Itsuno to pracoholik. Już teraz rozpoczyna planowanie następnego projektu.

Zawsze mam w głowie może z cztery różne pomysły na następną grę – pomysły, które z całej siły chciałbym zrobić. Ale jest spora różnica między wymarzonym projektem a tytułem, który naprawdę powinienem zrobić. A teraz przygotowuję się do następnego kroku. Nie możemy jeszcze powiedzieć, co to jest, ale już zacieramy ręce

Jaka jest szansa, że kultowy deweloper ot tak sobie rzuca zaniedbaną markę w dużym wywiadzie? Zwłaszcza gdy na Switchu za chwilę zadebiutować ma starszy klasyk? Niewielka, moi drodzy. Ale lepiej wstrzymajcie się z szampanem koło dwóch lat.

Więcej na temat:

8
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
7 Odpowiedzi
3 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
gsg
Użytkownik

“Zwłaszcza gdy na Switchu za chwilę zadebiutować ma starszy klasyk?” oraz “Rozchodniaczek z cywilizowaną Rzeźnią i powrotem Dragon’s Dogma” prowadzą do trailera DMC5. Pewnie nie tak miało być 🙂 Chyba nie było w minionej dekadzie ambitniejszego action RPG od Dragon’s Dogmy – co piszę jako wielbiciel Soulsów. Wciąż uważam, że Capcom, ze swoją bogatą historią i projektantami, którzy zjedli zęby na bijatykach (co zapewne procentuje w innych gatunkach), najlepiej potrafi budować gry o bogatym, zróżnicowanym gameplayu (co widać i po MonHunie). DD z jednej strony zachęca do umiejętnej, precyzyjnej rozgrywki i dogłębnego zrozumienia systemu klas i umiejętności… a z drugiej… Czytaj więcej »

s.p.
Użytkownik

to plus najgorszy system levelowania jaki widziałem w grze komputerowej.

gsg
Użytkownik

Don’t even get me started… 😉 Z drugiej strony to dotyczy jedynie mechanicznych min-maxerów i nijak nie wpłynęło na moje pierwsze podejście do gry. Z pierwszej strony też lubię mieć optymalnie zbudowanego bohatera i że cyferki w broni wyrównują ewentualne niedobory w cyferkach postaci (są na YT zapisy z pokonywania całego DLC jako Sorcerer levelowany do 200 jako Assasyn) nie stanowi w moich oczach sensownego argumentu na obronę obecnego systemu, bo dopiero BBI level 3 gear ma stosowną moc. Teraz lecę Striderem do 100, później Sorc 25 i Assasyn 25, po czym Mystic Knight 50 żeby mieć w miarę zbalansowanego… Czytaj więcej »

s.p.
Użytkownik

Mnie za pierwszym razem system zniszczył. Na endgamie nic nie mogłem zrobić. Dopiero po obeznaniu systemu daje rade. Teraz leveluje MA. 200 poziomów różnymi magami żeby na poziomie 200 postrzelać z łuku ….

gsg
Użytkownik

Zobaczymy, jak tym razem pójdzie w BBI – skończę z ~490 w obu statach bojowych, jeśli utrzymam się tego planu. Poprzednio nie dociągnąłem do 200. Te progi obrażeń są kosmiczne chyba dopiero na “post-end-game” przeciwnikach – Daimon V2 wymaga po 2000+ danego typu obrażeń, ale z całą resztą można w miarę swobodnie grać na ~1500. A to zapewnia broń BBI level 2 niezależnie od buildu – mam teraz dragonforged Helmbarte Daggers i na około 1300STR w sumie wreszcie mogę stawać do otwartej walki z Eliminatorami. Choć jak spotkaliśmy Firedrake’a, to najwyżej go mogłem posmyrać wciąż. Skoczę pofarmić wakestone’y w Everfall… Czytaj więcej »