Zmien skórke
Logo Polygamii

Nie możecie przeboleć braku nowego Silent Hill, czy kontynuacji Alana Wake’a? W takim razie zainteresujcie się polskim Husk

mat. prom.
Ale nam dzisiaj wysypało polskimi grami. Husk to kolejna ciekawie zapowiadająca się produkcja, tym razem nie od "byłych twórców Wiedźmina" :)

O tym, że nowe Silent Hill nie powstanie wiemy już od lutego, bo potwierdził to sam Kojima. Z kolei Remedy narobiło nam, również w lutym, nadziei na kontynuację Alana Wake’a. Niestety parę dni później okazało się, że Alan Wake’s Return to nie gra, a serial dostępny do obejrzenia w Quantum Break.

Na szczęście miłośnicy straszenia z monitora nie mogą ostatnio narzekać na brak rozrywki. Na Kickstarterze udało się ufundować polski thriller The Works of Mercy, mamy też świetne Layers of Fear, Kholat trafił niedawno na PS4, a teraz do wesołej gromadki dołącza kolejny polski horror – Husk.

Gra to koprodukcja odpowiedzialnego za Kholata IMGN.PRO i studia UndeadScout, dla którego Husk jest debiutem. Akcja będzie rozgrywać się w miasteczku Shivercliff, na pierwszy rzut oka typowej amerykańskiej małej miejscowości, która skrywa jednak liczne koszmary. Z tymi zmierzymy się jako Matthew Palmer. Szukając swojej zaginionej po katastrofie kolejowej rodziny trafia on do Shivercliff, gdzie będzie musiał stawić czoła złu czyhającemu w mrocznych uliczkach.

Za część fabularną odpowiada IMGN.PRO, zatem o historię możemy być spokojni, bo w Kholacie wyszło to bardzo dobrze. Budującą nastrój muzykę skomponuje z kolei Arkadiusz Reikowski, który tworzył też ścieżkę dźwiękową między innymi do Kholata i Layers of Fear. Łukasz Kubiak z IMGN.PRO mówi:

Kiedy [UndeadScout – dop. red.] pojawili się u nas z propozycją współpracy byliśmy zachwyceni. (…) działamy teraz wspólnie i IMGN.PRO zaangażowane jest w proces powstawania gry na wielu płaszczyznach, wliczając w to moją ulubioną, którą mam przyjemność zajmować się osobiście – czyli fabułę. Myślę, że po KHOLAT gracze mogą się spodziewać, że historia przedstawiona w HUSK będzie bogata w detale i intrygująca, ale jednocześnie bardziej czytelna i zrozumiała niż w przypadku naszego debiutanckiego dzieła.

Świat Husk obserwować będziemy z perspektywy pierwszej osoby, a gra czerpie liczne inspiracje z Silent Hill i Alana Wake’a. Poza rozwiązywaniem zagadek i uciekaniem przed wrogami będziemy też walczyć i ten element trochę mnie niepokoi. IMGN.PRO nie ma doświadczenia w projektowaniu walki, a UndeadScout to świeże studio, które tym razem nie chwali się, że tworzą je „byli twórcy Wiedźmina”. W związku z tym pojawia się pytanie, jak zostanie to rozwiązane w Husku?

Husk
Husk mat. prom.

Po prostu boję się, że możemy dostać tytuł z całkiem niezłą fabułą, której odbiór będzie psuł przeciętnie wykonany element strzelanki FPS. Cóż, na razie pozostaje czekać na więcej informacji i fragmenty rozgrywki.

[Źródło: informacja prasowa]

Więcej na temat:

3
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
1 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
tfor
Użytkownik

Pierwsze 15 sekund trailera już zalatuje zrzynką z Alana Wake’a. Bardzo lubię AW i czekam na kontynuację, ale jeżeli Husk aż tak bardzo leci z odcinaniem kuponów od gry Remedy to boję się czy będzie to aż tak dobry tytuł.

hnacia
Użytkownik

WOW! Jestem mega dumna z tego, że Polacy robią tak dobre gry! Trochę martwi mnie fakt, że mogą pojawić się oskarżenia o zbyt mocne czerpanie z AW (już to ktoś zresztą zauważył w komentarzu, trailer mocno na to wskazuje). Mam jednak nadzieję, że gra wyjdzie z tego obronną ręką i okaże się naprawdę dobrym materiałem na samotne noce przed komputerem i podwójnym zapasem bielizny. Rzeczywiście ta produkcja może osłodzić ból po Silent Hills, na które chyba wszyscy miłośnicy horrorów tak liczyli.

hvast87
Użytkownik

Przepraszam za pomyłkę, chciałem Ci dać minusa ale nie można cofnąć. :/