Zmien skórke
Logo Polygamii

Może Square Enix nie chce IO Interactive, ale People Can Fly przygarnia chętnie

Bulletstorm: Full Clip Edition
Warszawski deweloper zrobi dla wydawcy „nowy tytuł AAA”.

Kiedy Square Enix postanowiło rozstać się z IO Interactive, przyszłość kolejnych odsłon Hitmana stanęła pod znakiem zapytania. Co prawda niekoniecznie musi się ona rysować w czarnych barwach, bo ponoć wydawca chętnie odda nie tylko dewelopera, ale też markę z Agentem 47 na czele. Krążą nawet pogłoski, że trwają już zaawansowane negocjacje w tej sprawie, więc kto wie, może drugi sezon jednak powstanie.

Fakt, że Square pozbywa się jednego studia nie oznacza jednak, że nie zamierza inwestować w nowe. Dziś spółka poinformowała w komunikacie, że nawiązała współpracę z warszawskim People Can Fly. Jej owocem ma być nowy tytuł AAA na pecety i konsole. Szef studia, Sebastian Wojciechowski, o nowym partnerstwie mówi tak:

Mamy na miejscu świetny i doświadczony zespół a praca ze Square Enix, światowej klasy wydawcą dzielącym naszą pasję do tego projektu, to coś niesamowitego.

Na razie nie wiemy, o jakiej grze mowa. Marka Bulletstorm należy co prawda do PCF-u, ale słowa o nowym projekcie sugerują, że raczej nie ma co liczyć na sequel. Mało mówi też strona dewelopera, która została zalana nowymi ogłoszeniami o pracę. Jedno z nich, dotyczące projektanta poziomów, mówi tylko o „pasji do strzelanek z perspektywy pierwszej lub trzeciej osoby”.

To zastanawiające, że z Square pozbywa się studia, którego ostatnia gra, mimo początkowych problemów, okazała się strzałem w dziesiątkę, by po chwili zainwestować w coś zupełnie nowego. Coś, co nie wiadomo, jak się przyjmie. Co by nie mówić, drugi sezon Hitmana byłby bezpieczny, a duzi wydawcy uwielbiają to słowo. Z drugiej strony, People Can Fly ma doświadczenie w pracy z dużymi graczami. Studio zrobiło dla Electronic Arts Bulletstorma oraz współpracowało z Epic Games przy tworzeniu Gears of War.

No właśnie, równie zastanawiające jest, że mimo udanego remastera jakim okazał się Bulletstorm: Full Clip Edition, Gearbox nie zdecydował się kontynuować współpracy z Polakami. Chociaż odświeżona wersja  mogła nie sprzedać się w takim nakładzie, by usprawiedliwić prace nad sequelem. Zresztą nie zdziwiłbym się, gdyby faktycznie tak było – gra nie dość, że była droga, to współpraca z G2A raczej nie przyczyniła się do pozytywnego PR-u. O tym, że losy dwójki uzależnione są od sukcesu remastera mówił Vincent Slaven z Gearbox Publishing w wywiadzie dla serwisu DualShockers:

Ponieważ tworzenie gier jest bardzo drogie, chcą [PCF] wypuścić remaster i zobaczyć, czy ludzi nadal interesuje Bulletstorm. Czy może coś się zmieniło i odbiorcy byliby bardziej przychylni? Jeśli tak by było, to powstanie Bulletstorm 2 jest opcją do rozważenia.

Cóż, jak już wspominałem, sequel jest mało prawdopodobny, a na więcej informacji o nowej grze będziemy musieli trochę poczekać, bo Square potwierdziło, że nie zostanie ona uwzględniona w liście produkcji prezentowanych na tegorocznym E3.

Bartosz Stodolny

Więcej na temat:

1
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
0 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
yeboot
Użytkownik

Nie mogę się doczekać jakiegoś teasera projektu. PCF to giganci i wierzę w kawał dobrej gry. Trzymam kciuki!!!!