Mourir En Mer (To Die at Sea)

Mourir En Mer (To Die at Sea)15.08.2004 11:59
Michał Zacharzewski

Mourir En Mer (To Die at Sea)

Francuska gra przygodowa Mourir en Mer (po angielsku To Die at Sea) pochodzi z 2003 roku. Mimo słabej grafiki i bardzo, bardzo skondensowanej fabuły spodobała się fanom gatunku. O powodzeniu programu zadecydowały niegłupie zagadki oraz bardzo, bardzo smutne zakończenie. Nieczęsto zdarza się, by takie drobne gierki potrafiły oczarować swym nastrojem grających...Po ściągnięciu pełnej wersji np. z naszego serwera i zainstalowaniu jej na komputerze trafisz do menu konfiguracyjnego. Możesz tutaj wybrać rozdzielczość programu oraz język komunikatów (angielski bądź francuski). Możesz też włączyć antyaliasing i odświeżanie 85 MHz. Co prawda istnieje opcja włączenia muzyki, lecz w obecnej wersji Mourir en Mer dźwięków nie ma. Warto więc zapuścić sobie w tle Winampa z jakimiś klimatycznymi melodiami. Byle za wesołe nie były!ROZWIĄZANIEW grze wcielasz się w rolę młodego kaleki, pogiętego przez ciężką chorobę, cierpiącego na problemy z płucami, pogardzanego przez ojca, który od śmierci matki wychowuje go samotnie. Siedzisz zamknięty na strychu, tatko nie wypuszcza Cię z domu, po prostu wstydzi się Ciebie. Drzwi na dół zamknięte są na cztery spusty, na ziemi leży niewygodny materac, obok jakieś narzędzia krawieckie, manekiny - pamiątka po matce. Ojciec co parę chwil zagląda na górę i jeśli zauważy, że coś się dzieje, nie minie Cię kara. Działasz więc bardzo ostrożnie i zachowujesz pozory należytego porządku.Podchodzisz do stojącego pod ścianą manekina. Układasz go na materacu, lecz jeszcze nie przykrywasz kocem. Zamiast tego z pudełka z przyborami do szycia wyciągasz nożyczki. Podchodzisz do lustra i oglądasz je bardzo dokładnie. Na koniec odrywasz nożyczkami niewielki kawalątek szkła i chowasz go do kieszeni. Otwierasz szafę stojącą w rogu pokoju i z górnej półki zabierasz prześcieradło. Zaglądasz do kieszeni (u góry ekranu) i wyciągasz z niej kawałek lustra. Za jego pomocą tniesz prześcieradło na trzy długie pasy. Związujesz je ze sobą, tworząc doskonałą linę.Czekasz chwilę, aż na górze pojawia się ojciec. Stary zabiera gwoździe ze skrzynki z narzędziami, bluzga raz i drugi, po czym wychodzi. Gdy przestanie skrzypieć na schodach, podnosisz ową skrzynkę i wyjmujesz z niej gwoździe, młotek oraz piłkę do metalu. Tą ostatnią rozcinasz kraty w oknie, po czym chowasz młotek i gwoździe do skrzynki. Odstawiasz całość na półkę i czekasz, aż ojciec znów zajrzy do pokoju.Na szczęście nie zorientował się. Wyciągasz ze skrzynki młotek i gwoździe. Wyrzucasz prześcieradło za okno, po czym przybijasz je do ściany. Odstawiasz sprzęt na miejsce, przykrywasz manekin kocem i schodzisz po linie na dół. Lądujesz na ziemi, pędzisz do bramy i szukasz drogi na dworzec kolejowy. Masz bowiem świadomość, że pociągiem najłatwiej dostać się nad morze.Na miejscu dostrzegasz potężny skład towarowy oraz poważnego służbistę. Podchodzisz do konduktora i rozmawiasz z nim. Okazuje się, że ekspres odjeżdża dużo później, a do towarowego wejść nie możesz. Przechodzisz przez tory i oglądasz budkę telefoniczną. Zapisujesz jej numer, podnosisz też z ziemi pułapkę na myszy. Wracasz na swoje osiedle. W śmietniku obok ganku znajdujesz ser. Przyczepiasz go do pułapki, po czym wspinasz się po prześcieradle na górę. Zdejmujesz koc z manekina, ustawiasz pułapkę pod mysią dziurą i czekasz na łup. Po chwili głodny i nieco naiwny szczur daje się złapać. Chwytasz go. Zakrywasz manekin i zbiegasz na dół. Dopadasz bramy i pędzisz do restauracji.Wewnątrz podchodzisz do kobiety za ladą. Zamieniasz z nią kilka słów. Zauważasz telefon komórkowy leżący na ladzie. Ze śmietnika wyciągasz hamburgera, wkładasz doń szczura i składasz reklamację. Kelnerka nie jest głupia i stwierdza, że nie kupiłeś tego żarcia u niej. Prosisz więc o wizytę z menedżerem. Gdy wyjdzie, zabierasz komórkę i dzwonisz na dworzec. Nikt nie odbiera. Odkładasz sprzęt na miejsce i prosisz dziewczynę o pilną rozmowę z kierownikiem, skoro menedżer nie raczy ruszyć tyłka. Znów sięgasz za komórkę i dzwonisz na dworzec. Tym razem konduktor podnosi słuchawkę. Informujesz go, że wygrał milion dolarów, po czym oddajesz fon i biegniesz na dworzec. Wskakujesz do pociągu i po paru godzinach tułaczki trafiasz nad brzeg morza. Twoje największe marzenie spełnia się, a Ty możesz wreszcie iść spać.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)