Metro 2033 to nie S.T.A.L.K.E.R.

Metro 2033 to nie S.T.A.L.K.E.R.

Zbigniew Trzeciak
18.02.2010 17:11

4A Games zaprzeczyło plotkom jakoby ich nadchodząca produkcja Metro 2033 pracowała na przerobionym silniku X-Ray z gry S.T.A.L.K.E.R.. Jednym z powodów jest kod, który napisany był bardzo ściśle dla PC i trudno o jego konwersję.

Oles Shishkovtsov, przedstawiciel firmy, powiedział, że nie ma absolutnie żadnego związku pomiędzy tymi silnikami: ”Kiedy pracowałem jako główny programista nad S.T.A.L.K.E.R., było dla mnie jasne, że decyzje podjęte wtedy były nowatorskie jak na swoje czasy. Nie pasują jednak do dnia dzisiejszego. Głównymi wadami tego silnika były: brak wielowątkowości, słaby i podatny na błędy model sieciowy i fatalne zarządzanie pamięcią (…) co czyni go niezdatnym dla konsol nowej generacji.

Plotki pojawiły się po tym, jak założyciel GSC, odpowiedzialnego za S.T.A.L.K.E.R., wyjawił w rosyjskiej prasie zajmującej się grami, że technologia w Metro 2033 została zbudowana na wczesnym kodzie silnika X-Ray. Shishkovtsov odszedł z GDC na rok przed wydaniem strzelanki.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)