Zmien skórke
Logo Polygamii
Wróć do profilu użytkownika PentaStar
  1. PentaStar
    18:29 14.02.2019
    PentaStar

    Z recenzji na większości portali wychodzi obraz średniawki AAA.

    Przeszedłem (o dziwo) FC5, ale po ten wypust raczej nie sięgnę.

  2. PentaStar
    02:20 09.02.2019
    PentaStar

    Mój umiarkowany hype na h’n’s w settingu WFRP zapikował w dół, kiedy przeczytałem, jak wyglądają dodatki i stałe buffy za wydanie $$$ w preorderze. Inna sprawa, że im bardziej uświadamiałem sobie, że nie robią tego żadni mistrzowie branży, a jedynie ekipa, która w najlepszym wypadku wydała na świat średniawkę pt. How to Survive, to faktycznie nie ma powodów by zacierać ręce, a tym bardziej wyciągać kasę na przedpremierówkę.

    Jeszcze chyba chwilę pożyję nim doczekam dobrego action RPG z WFRP… Bo imho WH40K to jest jakaś abominacja, czy to jako fabularniak, czy jako gry PC 🙂

  3. PentaStar
    15:52 02.02.2019
    PentaStar

    Star Citizen? To jest gra w którą (może) zagrają przyszłe pokolenia. Na razie to wielka zbiórka pod tytułem “jak dacie więcej $$$ to my wam obiecamy, że coś zrobimy”. Bardziej wiarygodnym kandydatem jest Elite i któryś z następnych dużych dodatków, choć i tak nigdy nie połączy elementów opisanych przez Bartka, w pożądanej skali.

  4. PentaStar
    21:45 23.01.2019
    PentaStar

    Będę grał, mam jeszcze zaległość z dodatkiem poprzednim z Sir Hansem Caponem. Niech robią, dodatki, narzędzia modderskie (te zwłaszcza!), bo tytuł ma potencjał.

  5. PentaStar
    20:35 14.01.2019
    PentaStar

    Myślę, że pisanie o My Time of Portia jak o klonie Stardew Valley jest trochę nadużyciem. Gra ma swój styl, trzon rozgrywki, fabułę i jako takie tło historyczne. Tytuł leży gdzieś pomiędzy wspomnianym SV, a Moonlighterem, ale nie kopiuje z nich bezpośrednio.

  6. PentaStar
    18:53 21.12.2018
    PentaStar

    O 2020! Zapewne wtedy będę już od dłuższego czasu latał w Elite Dangerous z następnym dodatkiem…

    Star Citizen z wyczekiwanego graala symulatorów kosmicznych stał się kosmiczną farsą obsypaną grubymi milionami.

  7. PentaStar
    20:12 20.12.2018
    PentaStar

    Smakowite te projekty mechów… Grałbym w symulator z takim żelastwem, ale na RTSa trochę mocy nie mam.

  8. PentaStar
    20:09 20.12.2018
    PentaStar

    O spin-off śmierdzącego crapa. Bethesda już drży w postadach, bo oto polskie studio rusza w bój o nagrodę gniota ulepionego z lepkiego brązu. A trzeba przyznać, że w tej rozgrywce twórcy Agony nie są bez szans.

  9. PentaStar
    09:12 18.12.2018
    PentaStar

    No, słowiański klimat aż wylewa się z ekranu! Myślę że cosplaye z tego będą uchodziły również za odtwórstwo historyczne 😉

  10. PentaStar
    21:28 14.12.2018
    PentaStar

    Pamiętam jak wzdychałem do tej gry, kiedy w w 1997 wpadł wpadł w moje ręce angielski magazyn PCGamer z ’95… A do tego był jeszcze Grim Fandango i pierwszy System Shock. A ja w tym czasie na Amidze 1200 katowałem Flight of the Amazon Queen…

    Ale to były fajne czasy 😀

  11. PentaStar
    19:19 13.12.2018
    PentaStar

    To najpewniej jakieś próbne strzały, ale jeśli to faktycznie ujęcia serialowe, to jest biednie.

    Btw. na dobrze nakręconym materiale z serialu efekty pewnie wyglądałyby lepiej, ale na tym co mają na vimeo jest przeciętnie.

  12. PentaStar
    19:00 12.12.2018
    PentaStar

    W siedzibie Bethesdy wystrzeliły korki od szampanów – oto gracze proszą o błędy. W końcu cały ten wysiłek nie poszedł na marne 🙂

  13. PentaStar
    12:12 11.12.2018
    PentaStar

    Dla mnie Just Cause to idealna gra na “przeczekanie” – świetnie sprawdza się w czasie, gdy do innej, interesującej premiery pozostało jeszcze nieco czasu. Trzeba tylko pamiętać, by:

    – cutscenki pomijać, bo można mieć od nich raka
    – nie zdejmować palca ze spustu
    – wypróbować i zniszczyć każdy dostępny pojazd
    – znęcać się nad przecinikami/sojusznikami/cywilami przy pomocy linek itp.
    – Absolutnie się nie wczuwać i nie przeżywać zanadto bugów
    – Gdy nadchodzi etap zmęczenia od razu wyłączyć (istnieje ryzyko, że zachce się oglądać cutscenek i poznać “fabułę”… a wtedy wiadomo…)

    Nic dodać, nic ująć. Zawsze tak podchodzę do JC i nie mam wyrzutów sumienia, gdy gra idzie w kąt, by znów powrócić w czasie oczekiwania na coś ambitniejszego.

  14. PentaStar
    15:09 08.12.2018
    PentaStar

    Underworld Ascendant – beszczelne żerowanie na marce Ultimy, sfinansowane przez kickstarter. Sama gra to mnóstwo bugów, kretyńskie AI i ogólnie nie umywa się to wcale nawet do starego Arx Fatalis… Wytrzymałem chyba godzinę i zwróciłem zakup.

    X4 Foundations – uwielbiałem X3 z dodatkami, bo nim nadeszło Elite Dangerous dawało mnóstwo frajdy w spacesimowym sosie… Niestety X4 nie jest następcą X3, a mozolnym podnoszeniem się z kolan po koszmarku znanym jako X Rebirth. Gra ogółem ma ciekawy szkielet, ale jest potężnie wybrakowana (z puli 6 czy 7 ras X3:TC ostało się raptem 3…). Na domiar złego wszedzie widać braki budżetu – to nie tak, że oczekuję po Egosofcie, że za ułamek pieniędzy zrobią drugie E:D, ale widać, że chyba pominięto fazę koncepcyjną, gdzie robione są też szkice i poglądowe projekty. Gra obfituje w kiczowate stacje i szwędające się po nich postacie, nudne jak flaki z olejem modele statków i mniej więcej tak samo interesujące fabryki, kosmos momentami jest brzydki za sprawą paskudnych gwieździstych backgroundów. X3 było o wiele bardziej spójnym projektem od strony wizualnej, choć nigdy nie była to pierwsza liga graficznych wodotrysków. Można by się dalej czepiać, ale ogółem X4 mocno ustępuje poprzedniej (pełnoprawnej) odsłonie. W tym całym zamieszaniu jest jednak nadzieja, że Egosoft grę ogarnie w najbliższych miesiącach i być może za rok X4 będzie o wiele ciekawszym tytułem.

  15. PentaStar
    00:05 08.12.2018
    PentaStar

    Ten tytuł i Rage 2 moim zdaniem stanowiły najmocniejsze punkty imprezy… Odgrzewany kotlet FC6, można ze spokojem pominąć, Ubisoft ma fakultet z tego jak regularnymi wypustami obrzydzić każdą z swoich głównych serii.

    Warto dożyć 2019 😉

  16. PentaStar
    01:04 07.12.2018
    PentaStar

    Tak, plus “gra z najaktywniejszą społecznością”, bo ile się trzeba nauganiać to za torbą, to za bugami, to za danymi osobistymi i jeszcze przygotować pozew zbiorowy wiedzą tylko szczęśliwcy od F76 🙂

    Rozrywka sama w sobie

  17. PentaStar
    12:42 06.12.2018
    PentaStar

    Fallout 76 jako technologiczne osiągnięcie roku i RPG wszechczasów – taka nagroda musi powędrować do Bethesdy, nie ma bata 😉

  18. PentaStar
    23:51 04.12.2018
    PentaStar

    Dwa nowe statki w E:D namieszały mi w planach… X4 jest na tyle dziurawe, że kolejne 2-3 łatki dobrze mu zrobią, a ten Krait i Mamba same się nie wypróbują 🙂

  19. PentaStar
    17:27 29.11.2018
    PentaStar

    Setting WH40K jak dla mnie nie do przełknięcia i na nieszczęście to w nim jest osadzone 90% gier…

  20. PentaStar
    10:28 28.11.2018
    PentaStar

    Nowe wydanie fabularniaka Zew Cthulhu, hell yeah!O ile nie skopią prostej mechaniki procentowej to będzie to 3 podręcznik ZC w moim posiadaniu 🙂

    PS. Just Cause 4 – miodzio

  21. PentaStar
    19:27 26.11.2018
    PentaStar

    E:D faktycznie jest dosyć wymagające, ale moim zdaniem daje ogromną frajdę, gdy się je ogarnie. Sam mam zamiar doinwestować i kupić porzadny kontroler HOTAS, by doszlifować latanie bez wspomagania… to w sumie podstawa w PvP, a i w PvE się przydaje 🙂

    A Star Citizena nie próbowałe – póki co trąci mi to trochę takim wielkim dziurawym projektem. Może i fajnym (sądząc po relacjach), ale wciąż dalekim od ukończenia.

  22. PentaStar
    22:35 25.11.2018
    PentaStar

    X4 – to jest plan na początek grudnia. Ambitnie założyłem, że wygrzebię się ze zleceniami i z luźniejszym terminarzem ugryzę temat. Elite chwilowo poszło w odstawkę, bo latania w nim na chwilę obecną mi wystarczy, ale jeśli EgoSoft nie zrobi czegoś na poziomie X2/X3 to chyba jednak wrócę do swojego Fer-de-lance’a i będę dalej kosił community goals…

    …a nie ukrywam, że dobra odskocznia bylaby zbawienna 🙂

  23. PentaStar
    18:20 23.11.2018
    PentaStar

    Diabolo podobno miało przybrać kształt Dark Soulsów – pewnie by się dało, ale nie jestem przekonany czy fun byłby ten sam co w typowym h’n’s. Zmiana stylu z “JP Diablo na 100%” na “JP Diablo na 5% bo mam trochę cykora”, byłaby dość drastyczna. Choć przyznam, że zagrałbym chętnie w klona Soulsów z generowanymi losowo lootem i mapami (lochami?).

    Generalnie remaster Diablo II wydaje się bardzo odległy (o ile w ogóle dojdzie do skutku), zresztą na pewno byłby okrojony z LANu i dedykowanych serwerów, a jeśli DII Remastered miałoby być non-stop online, to wtedy odpada scena modderska, która solidnie rozwinęła starszego brata.

    A o Diablo 4 wiadomo tyle, że niby coś się dzieje w temacie. Zamiast tego wiemy, że Blizzard zamierza doić kasę na mobilniakach, co niejako pokazuje, jakie są priorytety.

  24. PentaStar
    20:31 21.11.2018
    PentaStar

    Może kiedyś (po premierze TW:WH3) Warhammer też doczeka się całościowej paczki, choć wolałbym by nastąpiło to prędzej niż po ponad dekadzie…

  25. PentaStar
    11:49 21.11.2018
    PentaStar

    Trzon rozgrywki nadal jest taki sobie, ale od czasu do czasu można zagrać. Na plus na pewno fakt, że gra jest rozwijana. Jakby nie patrzeć nie jest to symulator kosmiczny, a raczej casualowa laurka gatunku.

    Czekam aktualnie do 30 listopada na to, co pokaże X4:Foundations… Egosoft chyba nie dokona już takiego samozaorania jak przy X:Rebirth.

  26. PentaStar
    23:22 20.11.2018
    PentaStar

    Multi jako skrót myślowy dla MMO, które jest dla mnie niestrawne. Online co-op np. na 4 graczy przyjąłbym natomiast z otwartymi rękami, pod warunkiem, że byłaby to opcja, a nie oś gry.

  27. PentaStar
    21:32 20.11.2018
    PentaStar

    Smutne w tym jest tylko to, że i tak uda im się wyciągnąć hajs z dużej marki, bo wielu graczy mimo że psioczy, to nadal gra i kupuje takie potworki. Dorzucą pakiet patchy na 150GB i voila! trawa pomalowana na zielono.

  28. PentaStar
    21:27 20.11.2018
    PentaStar

    Grałem w F3, FNV, F4… Wszystkie na swój sposób dobrze wspominam. Ostatnia singlowa odsłona, może i była dziurawa jak sito i miała sporo gameplayowych głupot (jak power armor w 15 min od rozpoczęcia gry), ale i tak “parę” godzin przy niej pękło.

    Naturalną koleją rzeczy F76 powinno spowodować u mnie jakieś przyspieszenie pulsu, ale nie… totalny brak parcia na ten tytuł. Od samego początku trąciło to jakąś urojoną wizją i wypustem zbugowanego mutanta, który stoi w rozkroku między (biednym) cRPGiem, battle royale i czymkolwiek jeszcze… Teraz w recenzjach znajduje to swoje odzwierciedlenie, a więc zdziwienia brak.

    Liczę, że zobaczymy jeszcze Fallouta 5 bez multi. Może kiedyś nawet dożyjemy innego silnika niż Creation Engine… Póki co mam wątpliwości co do jakości nowego TES, ale tutaj nadzieja się jeszcze tli.

  29. PentaStar
    18:21 14.11.2018
    PentaStar

    Dobry cykl, podoba się.

    Tymczasem idę fruwać w Elite, w międzyczasie trzymając kciuki za X4: Foundations 🙂

  30. PentaStar
    10:44 04.11.2018
    PentaStar

    Nie wiem czy to Blizz, czy jakieś natybotowe zabezpieczenie na YT, ale wczoraj pod trailerem było grubo ponad 200K negatywów, pod wieczór ta liczba zaczeła magicznie topnieć i teraz wynosi 117K… Trochę mi to trąci próbami zmniejszenia skali porażki.

  31. PentaStar
    00:20 03.11.2018
    PentaStar

    A to dopiero początek 🙂

    Edit: W chwili edycji tego komentarza ilość pozytywnych reakcji na cinematic trailer wynosi 3,4%… Czyli 6,4K pozytywów vs 186K negatywów 🙂

  32. PentaStar
    00:19 03.11.2018
    PentaStar

    Co tu się odjaniepawla?

  33. PentaStar
    14:35 02.11.2018
    PentaStar

    Bardzo ciekawy horror, a przy tym przyjemny w kompletowaniu poszczególnych detali, które porządkują całą fabułę.

    Jak nie jestem fanem gatunku, tak Hereditary obejrzałem z przyjemnością.

  34. PentaStar
    09:06 23.10.2018
    PentaStar

    Crap zazwyczaj pozostaje crapem, niezależnie od tego ile by tego nie patchować, polerować i zawijać w sreberko…

    Dziadek mówił – z gówna bata nie ukręcisz… I miał rację.

  35. PentaStar
    10:47 21.10.2018
    PentaStar

    Mam szczerą nadzieję, że Fallout 76 nie będzie ostatnią grą z serii i czeka nas jeszcze jakiś normalny singlowy twór z tego uniwersum…

  36. PentaStar
    13:16 20.10.2018
    PentaStar

    btw. czy aby strona prezentowana na screenie i zarejestrowana na domenie se nie jest szwedzka?

  37. PentaStar
    11:39 20.10.2018
    PentaStar

    Byłoby pięknie, ale zero hype’u. Dopóki nie potwierdzi tego oficjalnie nikt z R* to można to, co najwyżej, włożyć między bajki.

    PS. Aczkolwiek myślę że przez RDR Online, co już parę razy pisałem, szanse na taki port są znacząco wyższe.

  38. PentaStar
    13:23 19.10.2018
    PentaStar

    Póki co ewentualnym brakiem miejsca będą się martwić jedynie posiadacze konsol. Nie ukrywam, że chętnie podzieliłbym z nimi te troski 😉

  39. PentaStar
    22:55 18.10.2018
    PentaStar

    Nad Diablo I, II i III spędziłem łącznie ok. 2000h (w każdej bawiąc się przednio) i zapewne z następnymi grami Blizzarda, z tego uniwersum będzie podobnie. Czekam na pierwsze konkrety w każdym razie.

  40. PentaStar
    15:12 18.10.2018
    PentaStar

    Choć po Divinity II Original Sin wyzbyłem się przeświadczenia, że nie potrafię przekonać się do drużynowych cRPGów, to jednak zamiast kolejnego prowadzenia paru postaci wolałbym jakieś konkretne, dobrze wykonane action RPG (z widokiem TPP lub FPP). Liczę, że Underwold Ascendant będzie spadkobiercą Arx Fatalis, no i że nowe Rune okaże się fajnym projektem. Szkoda (przynajmniej dla mnie), że ten powyższy tytuł to jednak kolejny drużynowiec.

  41. PentaStar
    21:50 17.10.2018
    PentaStar

    Mam chyba deja vu, albo 2 miesiące temu był już taki news określający szansę powstania kolejnego niebethesdowego Fallouta.

  42. PentaStar
    22:39 16.10.2018
    PentaStar

    Czekam na to rozszerzenie do Elite. Choć gram głównie solo, to może przekonam kilku znajomych by pofruwać razem.

  43. PentaStar
    12:27 16.10.2018
    PentaStar

    Ło chopie, ja wiecznie żyć nie będę 😀

  44. PentaStar
    11:59 16.10.2018
    PentaStar

    Nie mogę doczekać się premiery, a do 2040 jeszcze tyle czasu! Co poradzić?!

  45. PentaStar
    21:31 15.10.2018
    PentaStar

    Te “ekskluzywne” (w –uj) tytuły to i tak sztuczny wytwór pompujący popularność danej platformy. W tym wypadku wolę podejście M$ – co idzie na xklocka, to idzie też na PC, bo jest UWP…

    Rockstar nawet nie wpisuje się w politykę tytułów na wyłączność (no chyba, że konsol), tylko pewnie ma jakieś sprytne tabelki w excelu porobione gdzie jak wpisze “PC”, to mu w komórce obok wyskakuje “No fckin’ way”. Takie mam wyobrażenie o korpo kalkulacjach 🙂

    Proponuję indiański taniec o pomyślność dla RDR Online i deszcz siana dla R*, który zaowocuje wersją na blaszaka.

  46. PentaStar
    19:23 15.10.2018
    PentaStar

    Szanse niby są – magia GTAOnline, które zarabia na kilku platformach gigantyczną kasę, może przekonać Rockstara do wydania RDR2 na PC…

    Aczkolwiek w tym wypadku lekarz zaleca daleko idącą ostrożność z nadziejami. Innymi słowy – wyjdzie w praniu.

  47. PentaStar
    16:32 14.10.2018
    PentaStar

    Podoba mi się, gdy w tego typu tematach pada hasło “powinni pozwolić, przecież zyskają przychylność fanów”. Lubię, kiedy fandomowa logika staje w szranki z tą biznesową (która, rzecz jasna, jest zła, paskudna i ohydna).

    Każdy lubi jeść – jedni wolą pierogi, inni zachwyty fanów, a jeszcze inni czarny kawior i dom perignona. W Disneyu lubią chyba ten trzeci zestaw i mogą starać się utrzymać ten stan.

    Aż dziw, że te wszystkie prawnicze pisma nie zaczynają od słów “Szanowni twórcy, którzy nieomal zapewniliście nam wzrost popularności” 🙂

  48. PentaStar
    17:36 12.10.2018
    PentaStar

    prawda, że robi wrażenie? Na mnie też zrobiło.

  49. PentaStar
    14:28 12.10.2018
    PentaStar

    Zdziwienia brak, no może poza jednym… Skoro marka należy do kogoś, kto na tym zarabia, to chyba prędzej niż zakasało się rękawy do pracy, należałoby zapytać, czy prawni właściciele na takie zabawy zezwalają. Można sobie zaoszczędzić dużo pracy i rozczarowań… A to przecież nie pierwszy raz, gdy przychodzi Disney czy inne Nintendo i kończy temat jednym pismem.

  50. PentaStar
    12:35 12.10.2018
    PentaStar

    Star Citizen czyli o tym, że chodzi o to by zbierać pieniądze, a nie zebrać i zakończyć zbiórkę 🙂

    X4 niebawem przyleci na PC, może Egosoft dorówna X2 i X3 – tak czy inaczej oczekiwanie na tę produkcję, ma jeden zasadniczy atut – gra rzeczywiście się ukaże 😉

    A pozostały kosmolotnikom polecam Elite: Dangerous – to z kolei historia o tym jak grę wydać, zbudować solidne community i rozwijać tytuł.

  51. PentaStar
    12:30 12.10.2018
    PentaStar

    Chyba nikogo to nie dziwi 🙂 Projekty, w których fanowsko próbuje się odświeżyć stare dzieje marki, która aktualnie znowu zarabia solidne $$$, powinny pozostawać w kwestii marzeń twórców bo jest bardziej niż pewne, że dział prawny wyśle im laurkę “game over”. Podobnie z pompowaniem hype’u ludzi czekających na takie, od samego początku tonące, pomysły. Stop it now!

    Kącik muzyczny https://www.youtube.com/watch?v=U9t-slLl30E

    “(…)Some day when you are older. you could get hit by a bolder”

  52. PentaStar
    17:32 11.10.2018
    PentaStar

    Chuchel nie przekonał mnie do siebie, dlatego czekam na coś bliższego klimatom Machinarium i możliwe, że ten tytuł sprosta zadaniu 🙂

  53. PentaStar
    20:33 10.10.2018
    PentaStar

    Jest dobrze ale nie beznajdzienie 🙂

  54. PentaStar
    09:04 10.10.2018
    PentaStar

    Ok, zagranicznych mediów nie przeglądałem w ostatnim czasie, natomiast u nas jak widać Borderlands 2 na VR jest wydarzeniem.

  55. PentaStar
    22:04 09.10.2018
    PentaStar

    Borderlands niebawem trafi na smartfony, a zaraz potem na miksery, pralki i kalkulatory… Tylko gdzie jest trzecia odsłona? Wszędzie gdzie pojawia się fraza “Borderlands” za chiny nie ma żadnej wzmianki o pracach nad kolejną częścią…

  56. PentaStar
    22:02 09.10.2018
    PentaStar

    Jeździłbym

  57. PentaStar
    16:18 08.10.2018
    PentaStar

    RDR2 lada moment będzie miało swoją premierę, myślę, że Techland czuje, że da się na tym rozbudzeniu westernowych apetytów coś uszczknąć dla siebie. Szczególnie, że przynajmniej na PC nadal będzie trwała w tym temacie posucha.

    Seria Call of Juarez (pomijając Cartel), była całkiem grywalnym kawałkiem kodu, a najlepiej wspominam Bound in Blood. Nie ukrywam, że chętnie zobaczyłbym kolejną odsłonę, z nowymi pomysłami i w westernowej oprawie.

    Coś czuję, że od pierwszego beepnięcia Techlandu dzieli nas niewiele od tzw. “przecieków” nt. rzeczonej gry.

  58. PentaStar
    17:10 04.10.2018
    PentaStar

    W pełni się z Tobą zgadzam 🙂

  59. PentaStar
    13:36 03.10.2018
    PentaStar

    Widzę, że wśród dyskutantów znalazło się sporo osób przekonanych, że plujemy jadem na Sapkowskiego mimo braku jakiegokolwiek pojęcia, jak to wygląda od strony prawnej. Zgoda – prawnikiem nie jestem, ale…

    …przyszło Wam może do głowy, że oprócz aspektu prawnego, jest również ten etyczny? Pracuję w branży kreatywnej i na co dzień sprzedaję prawa majątkowe o różnym zasięgu pól eksploatacji (praw autorskich nie sprzedaje się bo są zwyczajnie niezbywalne). Jeśli wycenię projekt na 100 zł, a potem ktoś zarobi dzięki np. reklamie przy użyciu tegoż utworu 100 000 zł, to pretensję mam tylko do siebie, że nie rozeznałem się w sytuacji.

    Sapkowski nie jest biednym chłopkiem-roztropkiem, który musiał sprzedać ostatni skrawek ziemii, bo wuj John powiedział mu, że to nic niewarty pył, mimo że doskonale zdawał sobie sprawę, że pod ziemią jest ropa warta miliard baksów. Nie. AS wiedział, że projekt może nie dać rady, tak jak słaby serial więc wziął stałą kwotę wypłaconą mu jednorazowo. Zdawał sobie sprawę, że Metropolis może nie podołać (i pewnie tak by było). CDP też nie wiedziało, czy odkupując projekt da radę na tym zarobić, a jak historia pokazała – ta sztuka się udała. Na tym właśnie polegało ryzyko, którego AS wolał uniknąć.

    Ponadto Sapkowski nie dostrzega (albo nie chce przyznać) całkiem istotnego faktu, że sukces gry, przełożył się na międzynarodową sprzedaż książek i innych wydawnictw (np. komiksy, nowy podręcznik do RPG). Netflix też nie szykowałby serialu, gdyby podstawą miała być jakaś mało znana powieść fantasty z Polski. Zamiast tego autor potrafi pojawić się na imprezie i rzucać mniej lub bardziej wybrednymi tekstami pod adresem twórców gry i fanów. To pokazuje klasę człowieka, a w tym wypadku jej brak.

    Być może prawo pozwala mu (Sapkowskiemu) na takie działanie, ale prawdą jest że za sukcesem wiedźmina stoi sztab innych osób, którym autor książek nie zaufał, gdy składali mu ofertę. Dlatego moim zdaniem nieetyczne jest wyciąganie łap po więcej kasy.

    Zastanówcie się zatem nim zaczniecie burczeć o “korwinoidach”, czy innych “specjalistach”, czy na pewno rozumiecie powód i kontekst.

  60. PentaStar
    17:46 02.10.2018
    PentaStar

    Mniej więcej podobnie numerowana (powyższa) wypowiedź pt. “Wszyscy musza wiedzieć jak bardzo nie lubię tego wiedźmińskiego grajdołka i robienia z CDP graala”

    Lubię i doceniam 🙂

  61. PentaStar
    11:24 02.10.2018
    PentaStar

    Sapkowski to kwintesencja polskiej cebuli. Miał wybór – % od zysków, albo stała kwota. To jego ryzyko, że dokona złego wyboru, a skoro to zrobił pretensje może mieć tylko do siebie. 35 tys. to śmieszna kwota, ale domaganie się po fakcie 60 mln, to jeszcze zabawniejsza sprawa (oczywiście kwota napompowana niebotycznie przez prawników). Teraz AS wie ile zarobiły gry z uniwersum Wiedźmina, więc ryzyko odpadło, za to ręce same się wyciągają. A przecież na fali rosnącej popularności marki napisał nie tak dawno Sezon Burz (przeciętny zresztą) i zyskał możliwość zarobienia na serialu Netflixa. Bez CDPR Amerykańska platforma nawet nie wiedziałaby o istnieniu Wiedźmina i jego twórcy.

    BTW, Ponad dekadę temu organizowałem ze znajomymi konwent fantastyki, na który przyjechał A. Sapkowski… A oprócz niego paru innych autorów. AS ledwo dotarł na swoją “prelekcję” będąc mocno niedysponowanym. Od tamtej pory mam raczej ugruntowane stanowisko na jego temat…

    PS. Podobno to prawnik odezwał się do Sapkowskiego, co zmiena trochę perspektywę – ktoś chce wydoić siano siedząc na plecach autora. Fakt podstawowy pozostaje – jeden i drugi chce kasy. Skończy się pewnie na tym, że CDPR wypłaci dodatkowo 100 tys. z własnej woli, bo pozew zatonie z gracją Titanica.

  62. PentaStar
    23:55 01.10.2018
    PentaStar

    Pamiętam czasy, gdy po komputerach pałętała się prosta gierka MaxDilla, całkiem zabawna w swojej nieskomplikowanej naturze. Nieźle oddawała klimat sukcesu w tej rozrywkowej branży – gdy za dobrze się nam wiodło i portfel pękał od złotówek, przyjeżdżali smutni panowie w garniturach i proponowali nam ofertę z kategorii tych nieodmawialnych 🙂

  63. PentaStar
    23:09 01.10.2018
    PentaStar

    IMO o ile jeszcze AC: Brotherhood był niezły i całkiem grywalny tak późniejsze odsłony to wiadro popłuczyn, wliczając w to Origins, którego system walki i ogólna “plastikowość” świata i postaci nie rekompensowały ciekawego settingu… Można nie lubić Wiedźminów Trzecich, ale jednak porównywanie najnowszych Assassynów do gry CDPR jest nadal całkiem sporym nadużyciem.

  64. PentaStar
    13:38 29.09.2018
    PentaStar

    Wybór zazwyczaj jest lepszy od braku wyboru, aczkolwiek mając na uwadze dokonywanie wyboru w kwestii płci mojego bohatera/bohaterki, zdecydowanie wolę jeżeli zawęzi mi się go do bólu racjonalnego, ewolucyjnie potwierdzonego, biologicznie poprawnego, systemu binarnego – czyli przyjmującego w tym wypadku “wartość” kobiety, bądź mężczyzny.

    Mierzi mnie poprawność polityczna w grach i gender, które włazi tam gdzie nie powinno (a powinno pozostać tam gdzie historie o UFO i o skrzatach szczających do mleka itp…). Pamiętam zdziwienie gdy Battletech wydany parę miesięcy temu oferował możliwość zagrania trans (czy tego faktycznie domagali się gracze?)…

    I to nie tak, że na mojej piersi goreje tatuaż NOP, moja prawica pokazuje ile śniegu napadało, a oko i ucho wyłapuje tylko prawicowe informacje z serwisów i gazet. Zwyczajnie się z tym nie zgadzam, bo tłumaczenie, które stoi za tą całą ideologią jest w moim odczuciu bzdurne. Wg. mnie jeżeli ktoś ma problem, że w grze są (o zgrozo) tylko dwie płci do wyboru i smaruje potem na forach, jaka to zła dyskryminacja, to ma cholerny problem ze sobą, bo urodził się albo jako mężczyzna, albo jako kobieta, to czy potem uznał, że identyfikuje się jako człowiek-spaghetti jest jego prywatną sprawą, która nikogo nie musi i nie powinna zajmować.

    Może odbiegam od tego co w samym klubie dyskusyjnym przedstawiono, ale jednak nie da się ukryć, że temat istnieje.

  65. PentaStar
    19:56 20.09.2018
    PentaStar

    Niech kupują i robią, ja najbardziej cieszę się z nabycia przez nich praw do Kingdoms of Amalur. Fajne projekty niech nie idą w zapomnienie.

  66. PentaStar
    12:12 20.09.2018
    PentaStar

    Zastanawiam się, czy informacja o RD Online nie jest niejako potwierdzeniem tego, że gra w przyszłości może być też portowana na PC… Takich teorii i rewelacji było, przed moim gdybaniem, pierdyliard, ale biorę pod uwagę fakt pieniędzy jakie może zarobić R* poszerzając zasięg gry – a jak pokazało GTA V, tryb online to prawdziwie przepastny skarbiec.

  67. PentaStar
    11:48 17.09.2018
    PentaStar

    Autor doświadczony w kwestii niesztampowych gier, tylko ten styl graficzny – z jednej strony ciekawy, ale z drugiej może się okazać dosyć męczący.

  68. PentaStar
    14:31 15.09.2018
    PentaStar

    Na jednym z udostępnionych małych gameplayów z Rune Ragnarok gra wyglądała wyjątkowo sztywno, więc może te dwa dodatkowe miesiące sprawią, że early access będzię nieco bardziej sensowny. Choć i tak wolałbym, aby gra została ukończona, a dopiero potem wydana i ew. poprawiana patchami…

  69. PentaStar
    23:13 13.09.2018
    PentaStar

    Jeśli nie skopią mechaniki to wpadnę w tego Warhammera jak dzik w żołędzie. Mało jest gier aRPG i H’n’S z WFRP, a szkoda, bo potencjał jest niemały.

  70. PentaStar
    16:00 12.09.2018
    PentaStar

    Szkoda, zazwyczaj wolę gdy panuje niedobór porąbanej japońszczyzny… zdecydowanie.

  71. PentaStar
    14:05 11.09.2018
    PentaStar

    Niestety, ale ta gra to jedne grindowisko. Wypust premierowy to był koszmar, potem co prawda twórcy dojechali z wersji 1.020 do 1.030 w ciągu kilku dni, ale trzon gry pozostaje niezmienny. Szkoda, bo oprawa i klimat są przednie… Cześci graczy nie spodobał się też żart z miastem, które jest w opowieściach, ale kiedy już załatwi się wszystkie elementy układanki by się do niego wybrać, okazuje się, że to zwykły easter egg. Bodaj najgorzej wypada element z lochami… Stardew miało to przemyślane i dobrze zaprojektowane, tutaj to zwyczajna katorga.

    Graveyard Keeper warto kupić tylko i wyłącznie na jakiejś tłustej 75% wyprzedaży.

  72. PentaStar
    23:24 06.09.2018
    PentaStar

    Właśnie miałem to napisać – offline MMO style – to było właśnie KoA:R. Od czasów Dungeon Lords (taki potwornie zbugowany twór) była to kolejna gra, która dawała mi wrażenie, że robię to co w jakiejś masówce, tylko że nie otaczają mnie często mocno ograniczone randomy. To było dobre uczucie!

    jak dla mnie ta gra to takie solidne 7/10

  73. PentaStar
    00:00 06.09.2018
    PentaStar

    Skusiłem się i kupiłem… Dobre, radosne zarządzanie szpitalem, choć ogółem jest dosyć łatwo. Chciałoby się jeszcze zobaczyć Airline Tycoon w nowym wydaniu, z równie dobrym gameplayem co pierwowzór z 1999 i 2002…

  74. PentaStar
    18:40 05.09.2018
    PentaStar

    Osobiście wolałbym jakiś solidny RPG dla solowego gracza, ew. jakaś drużynówka pokroju Pillarsów lub Divinity 2… Ale co ja tam wiem – wincyj MMO. Biorąc pod uwagę, że na tapecie jest serial Amazona, to marka jeszcze ma przed sobą całkiem interesujące stadium żywota.

    IMHO LOtR rozwijany jest w grach w taki sposób, jak uniwersum Warhammera – wszystko dookoła jest – od RTSów, po MMO itp., ale cRPGów z krwi i kości brak (ew. tyle, co kot napłakał)…

  75. PentaStar
    19:46 04.09.2018
    PentaStar

    Mam mieszane uczucia, szczególnie po Super-Manie… Ale podobno w nowym Mission Impossible Fallout daje radę i nawet wygląda jakoś lepiej. Na plus na pewno przemawia to, że gość rzekomo lubi uniwesum wiedźmina więc może da radę podołać zadaniu.

  76. PentaStar
    12:50 30.08.2018
    PentaStar

    Pamiętam czas kiedy znajomi zagrywali się w Theme Hospital, bo mieli PCty, a ja z Amigą, Commodore i starymi IBM’ami 386sx i 486dx mogłem obejść się smakiem i ew. popatrzeć na “siedzeniu pasażera” :)… Dramat dzieciństwa haha.

    Po cichu liczę, że spadkobierca będzie godny, choć zupełnie nie wiem, czy kiedykolwiek zagram.

  77. PentaStar
    09:08 28.08.2018
    PentaStar

    IMO brak sztywno ustalonych klas byłby mocno ograniczający dla komputerowej produkcji (choć pewnie zaimplementowanie nie byłoby w żaden sposób skomplikowane), zresztą nawet w CP2020 z klasą wiązała na dobrą sprawę tylko um. specjalna, a reszta była dosyć płynną kwestią, zależną od kierunku rozwoju postaci.

  78. PentaStar
    21:36 27.08.2018
    PentaStar

    Całkiem sporo systemu P’n’P przeniesione do kreatora postaci, to zdecydowanie na plus. Sam gameplay wygląda dobrze, ale to WIP, co obwieszcza wiszący na górze napis, toteż wiele można poprawić i tyleż samo spartolić. A póki co jest spoko i oby tak dalej.

  79. PentaStar
    16:14 23.08.2018
    PentaStar

    Takie State of Decay przyprószone śniegiem… Jak nie dorówna SoD w ilości bugów i niedoróbek to może z tego coś wyjdzie.

  80. PentaStar
    15:38 23.08.2018
    PentaStar

    Patche zrobiły trochę roboty, są czasem pomniejsze bugi do połatania, ale w sumie bawiłem się dobrze. Inna sprawa, że na sprzęcie i7 6700K, GTX 1070, 16 GB DDR4 i SSD gra potrafiła uraczyć spadkiem klatek (dlatego instalowałem moda, który nieco tę kwestię poprawiał).

    Generalnie dla świata i swojskich klimatów, ciekawego systemu walki warto. Czekam na pełnowymiarowe mody, bo szkielet KCD ma potencjał na zbudowanie innych ciekawych projektów.

  81. PentaStar
    13:39 23.08.2018
    PentaStar

    Ma być mrok, szatan, blasty i Benedykt XVI – przeca to kwintesencja Cyberpunku… Bo jak nie daj panie zaświeci słońce to będzie zgrzytanie zębami, bo “nie o taki cyberpunk nic nie robiliśmy!”

    Aj waj!

  82. PentaStar
    13:33 23.08.2018
    PentaStar

    Podstawkę i pierwszy dodatek ogarnąłem, czekam na następne. W sumie to darmowe dlc wydaje się być ciekawsze niż płatne w moim odczuciu. Z niecierpliwością czekam też na wydanie oficjalnych narzędzi moderskich, wtedy KCD może zyskać najbardziej.

  83. PentaStar
    19:22 22.08.2018
    PentaStar

    Wygląda całkiem Ok. Szkoda tylko tej obsuwy z terminem (choć to było do przewidzenia)…

  84. PentaStar
    09:53 22.08.2018
    PentaStar

    Poproszę Crossroads Inn dwa razy, na wynos

  85. PentaStar
    18:24 21.08.2018
    PentaStar

    W sumie to nie wrócił 🙁

  86. PentaStar
    16:21 21.08.2018
    PentaStar

    Wielcy Przedwieczni zadecydowali, że nie ma takiego oglądania 😉

  87. PentaStar
    15:18 21.08.2018
    PentaStar

    #teamwhocares

  88. PentaStar
    13:41 18.08.2018
    PentaStar

    No i fajno, zmiany na plus. Przy okazji klepię ten komentarz, by sprawdzić, czy nie robicie nas w konia z tym edytowaniem komentarzy 🙂

    //Edit: Nie, nie robią w konia, wsio działa 😀 trolololo

  89. PentaStar
    15:08 11.08.2018
    PentaStar

    Już granie w AC Origins było trudnym doświadczeniem – z jednej strony całkiem ciekawy setting, z drugiej, nudna plastikowa mechanika, świat pełen zapychaczy i znajdziek, beznadziejnie zmarnowany potencjał mechaniki walki i parę innych moich utyskiwań… Grałem parę godzin, mając nadzieję że uczucie potrzeby wywalenia tego ubisoftowego ulepa mi przejdzie – nie przeszło…

  90. PentaStar
    10:38 11.08.2018
    PentaStar

    Więcej tego samego w przypadku Dooma zdecydowanie robi dobre wrażenie.

  91. PentaStar
    18:48 27.07.2018
    PentaStar

    Z tego co słyszałem o Layopi jestem niemal pewien, że gra zostanie anulowana/wstrzymana, albo okaże się gniotem na miarę Agony (albo nawet przebijającym skalę niedoróbek). Czekam raczej na wieści o zawirowaniach wokół projektu, niż na samą grę.

  92. PentaStar
    22:13 23.07.2018
    PentaStar

    Zapowiada się całkiem ciekawie, choć technicznie wygląda jak produkt z zeszłej dekady.

  93. PentaStar
    14:37 18.07.2018
    PentaStar

    Celowo ominąłem temat naszego grajdołka, bo i u nas padają coraz “ciekawsze” pomysły dotyczące dostępu do internetu itp.

  94. PentaStar
    10:29 18.07.2018
    PentaStar

    W sumie jest całkiem niezły powód, by do gry wrócić. Przynudnawy endgame był nie do przeskoczenia dla mnie, ale może teraz ma to jakiś większy sens…

    Btw. Nadal chciałbym móc wcielić się w Orka i z tym całym systemem nemezis budować własny oddział. Może kiedyś (przy 3 części?) Monolithowcy uznają, że to jest słuszny kierunek dla jakiegoś rozszerzenia.

  95. PentaStar
    22:37 17.07.2018
    PentaStar

    Oddzielanie religii od prawa panującego w kraju, w którym to właśnie zasady religii normują znaczną część życia społecznego i praworządności jest z kolei nielogiczną manipulacją faktami. A że artykuł nie zawiera wzmianki o pobudkach sterowanych prawem szariatu nie oznacza, że takich powiązań tam nie ma.

  96. PentaStar
    15:51 17.07.2018
    PentaStar

    Lubię Lovecraftowskie opowiadania, ba – świetnie mi się grało w klasycznego RPGa. Dlatego nie ukrywam, że chciałbym, by Cyanide zrobiło tym razem coś więcej niż średniaka z ambicjami.

  97. PentaStar
    12:23 17.07.2018
    PentaStar

    Oczywiście, świadczy o nich jak najgorzej – ale chyba sobie zrobili kalkulację PRu na $ i wyszło, że te drugie są fajniejsze (i ważniejsze).

    Chciałbym (bardzo!) zagrać w Star Citizena, ale by ta gra stała się GTA w symulacyjno-kosmicznym sosie musiałby się za nią zabrać kompetentny zespół z rzeczywistym planem i możliwościami (a tych same pieniądze nie gwarantują)

  98. PentaStar
    12:19 17.07.2018
    PentaStar

    Ciekaw jestem jak W Arabii Saudyjskiej czy takich Zjednoczonych Emiratach Arabskich podchodzi się do cyfrowej golizny (a tej w W3 było sporo) – Burki? Cenzura? Wyłupienie oczu?

    Generalnie temat zablokowania w/w gier mnie ani nie chłodzi, ani nie grzeje – czego się spodziewać po kulturze orbitującej wokół teologicznej (anachroniczej) papki. W tym wypadku “ich piaskownica, ich grabki”.

  99. PentaStar
    21:38 16.07.2018
    PentaStar

    Zmiany w regulaminie to nie czary. Robi to Steam, robią to banki, robi multum innych podmiotów. A gra wyjdzie (kiedyś), tylko najpewniej będzie to ulep różnych, niespasowanych ze sobą różnych pomysłów… Bardzo drogi ulep…

    SC wydawało się ciekawym projektem (do pewnego momentu), ale nie żałuję, że kupiłem jednak Elite: Dangerous.

  100. PentaStar
    09:34 12.07.2018
    PentaStar

    Belçim Bilgin! Tak jest! Chyba że nadarzy się ktoś jeszcze lepszy do tej roli.

    PS. Zdjęcie główne z tej wiedźmińskiej sesji to pastisz i co gorsza nie taki umyślny, a po prostu wynikający z cospleyowego zapędu. Aż mdłości człowieka biorą.

  101. PentaStar
    00:20 19.06.2018
    PentaStar

    no właśnie o tego Starlinka, co się wabi Starfield mi chodziło 🙂

  102. PentaStar
    10:25 18.06.2018
    PentaStar

    • CP2077 – Czekam, cierpliwie, bez przesadnego napalenia, ale liczę na ten tytuł.
    • Fallout 76 – Bardziej cieszyłbym się z singlowej odsłony, po czwórce można trochę poprawić… A skoro 76 jest online to sobie podaruję tę przyjemność.
    • Star Wars: Jedi Fallen Order – Poziom midichlorianów nagle podskoczył, czyżby drzemała w tym moc?
    • TES VI – Taaaak, tylko że nic nie wiemy… Btw. ja po cichu liczę, że w końcu Bethesda przeprojektuje tę koszmarną, plastikową mechanikę walki pt. “okładam na oślep sztachetą”.
    • Dying Light 2 – Może, a może nie. Zobaczę po premierze czy mam jeszcze ochotę na zombie.
    • Starlink – RPG + symulator kosmiczny, byłbym prawie gotów już dziś pre-orderować, ale w sumie to o tym tytule wiadomo tyle, że jest w planach, ma mglisty teaser o niczym i jest nową marką Bety od ćwierćwiecza.
    • Satisfactory – wygląda ciekawie, więc będę obserwować.
    • Wszelkiej maści japońskie tytuły – tradycyjnie odpuszczam

  103. PentaStar
    13:53 12.06.2018
    PentaStar

    Zasadniczo wypada zwrócić uwagę na jedną rzecz – trailer rozgrywa się praktycznie w całości w dzień (i to taki mocno słoneczny), podczas gdy wrażenia z nocnego Night City (toć to prawie pleonazm 🙂 ) mogą być zgoła odmienne. Wiesza się psy na barwnych widokach, a te same neonowe miasto i kolorowi ludzie mogą inaczej “zagrać” gdy światło dnia gaśnie. Sęk w tym, że zwiastun tego nam nie pokazuje, a pewnie powinien, by zaspokoić potrzeby drugiego obozu zafascynowanego pierwszym teaserem.

    Ja jestem spokojny o całokształt, a ten kiczowaty CP2020 wrzucony transferem do 2077 jest akurat dla mnie atutem. Nie oczekuję klimatów Neo Noir, może dlatego łatwiej jest mi przełknąć to, co zobaczyłem.

    Czy REDzi gubią ideę CP? Moim zdaniem nie, bo czuć przeżarcie zgnilizną siedzącą we łbach… A że uroki przyrody dookoła takie, a nie inne – no cóż, wypada czekać na deszcz lub zmrok.

  104. PentaStar
    08:38 12.06.2018
    PentaStar

    Gibsona lubię i cenię jego twórczość, ale znam też założenia systemu, który tworzył Pondsmith, a tam jasno stoi, że w jego Cyberpunku “styl jest wszystkim” (chyba to nawet parafraza z podręcznika). Stąd trailer CP2077, który jak dla mnie spełnia wszystkie założenia – szpan, szalejąca przemoc, gangi, cyborgizacje, wielkie korpo i megalopolis Night City (które swoją nazwę nosi nie od pory dnia, a od nazwiska założyciela). Ja tę wizję kupuję i choć styl zwiastuna faktycznie przypomina Watchdogs 2 to mam świadomość, że ogólne założenie pozostaje w zgodzie z materiałem źródłowym. Jak dla mnie – lepszej rekomendacji nie potrzeba.

  105. PentaStar
    13:20 11.06.2018
    PentaStar

    Ale… Ale… Co to właściwie jest, dla kogo to? Symulator kosmiczny, generator ładnych widoków, czy gra ekonomiczna o zarządzaniu kosmiczną elektrownią słoneczną?

  106. PentaStar
    23:05 06.06.2018
    PentaStar

    Ciekaw jestem czy powrócą do formuły zbliżonej do D2 jeśli chodzi o mechanikę, czy podtrzymają to co znamy z D3. Wątpie raczej w pierwszą opcję, ale jakiś miks powyższych, mógłby wyjść grze na zdrowie.

  107. PentaStar
    13:24 31.05.2018
    PentaStar

    Gra dobra, choć po 3 lochu staje się nieco nużąca. Bardzo ładna oprawa wizualna i generalnie sporo mechanik, które działają, ale mogły by mieć nieco więcej głębi. Rozeznanie się w cenach jest fajne, ale rynek nie zmienia popytu, nie trzeba badać gustów swoich klientów, nie mamy też konkurencji. Trochę tego dałoby się wyliczyć. Jeśli projekt nie zostanie po premierze zamknięty, to myślę, że da się z niej wycisnąć nieco więcej “soku”

    PS. Lubię to w Poly, że gdy inne portale trąbią o AAA, to tutaj na stronie głównej szczerzy się do mnie recenzja małej, fajnej gry.

  108. PentaStar
    12:15 17.05.2018
    PentaStar

    Czyli generalnie bez zmian od momentu zapowiedzi. Doczekałem się renesansu Battletecha, dożyłem wznowienia prac nad Stalkerem 2, to i może do BL3 też dam radę dotrwać.

  109. PentaStar
    19:44 24.04.2018
    PentaStar

    Doczekałem się… A w drodze jeszcze singlowy MW5!

  110. PentaStar
    14:29 26.10.2017
    PentaStar

    Ukończyłem pierwszą część dwukrotnie i generalnie miło wspominam. W drugą odsłonę gra się jeszcze przyjemniej, a Nemezis w tym wypadku stwarza nowe, unikalne możliwośći.

    Tak czy siak dalej uważam, że najlepszym co mogłoby spotkać tę grę to moduł budowania własnego plemienia podczas gry orkiem… Jeszcze gdyby to był Warhammer, a nie LotR…

  111. PentaStar
    16:50 08.10.2017
    PentaStar

    Ostatnio nadrabiałem zaległości w postaci Ghost in the Shell i byłem bardzo zawiedziony, jak potraktowano tę ekranizację względem wyśmienitej animacji. Mam nadzieję, że w najbliższy wtorek z Blade Runnerowskiego seansu wyjdę w lepszym nastroju.

  112. PentaStar
    09:22 08.09.2017
    PentaStar

    Powinni płacić modderom również za to, że nawet z drewnianej gry potrafią wycisnąć trochę więcej i sprawić, by była do przyjęcia. Samodzielnie ta sztuka się Bethesdzie rzadko kiedy udaje…

  113. PentaStar
    14:47 27.08.2017
    PentaStar

    Dinozarły, a nie “dinozałry”!

    PS. Absolver już tuż, tuż – yeah!

  114. PentaStar
    08:29 24.08.2017
    PentaStar

    “(…)i pokonywanie patrolów orków”

    Patrol trochę rozminął się z odmianą przez przypadki 😀

  115. PentaStar
    12:48 23.08.2017
    PentaStar

    Również zwróciłem uwagę na ten tytuł. Czekałem na coś odjechanego i to może być to, o ile THQ Nordic sprosta wyzwaniu. Oprócz mającego premierę niebawem Absolvera, Biomutant będzie na mojej liście “do sprawdzenia”.

    Swoją drogą chętnie zobaczyłbym jeszcze, że coś ruszyło się w kwestii Darksiders 3, ale chyba Nordic pominęło ten punkt w swoim programie prezentacji.

  116. PentaStar
    11:30 13.08.2017
    PentaStar

    Jak dla mnie o wiele ciekawszym projektem jest Ray of Hope, który czyni z STALKERa grę z funkcjonującym co-opem.

  117. PentaStar
    11:01 02.08.2017
    PentaStar

    Jestem naprawdę ciekaw czy Star Citizen wyjdzie kiedykolwiek jako pełna i spójna produkcja… bo na razie jawi się to dla mnie jako worek częściowo zrealizowanych pomysłów (nie grałem podczas otwartych dni Alphy, wnioskuję tylko po materiałach i artykułach testujących). Mam natomiast Elite: Dangerous i bardzo podoba mi się model rozwoju, który po prostu jest płynny – część nowości jest napędzana fabularnie, zaś inne jak zapowiedzi nowych statków, opcja chodzenia po pokładzie, możliwość lądowania na planetach z atmosferą itd. nie jest kluczowa dla całokształtu, bo w gruncie rzeczy już teraz aktywności jest tak wiele, że nie sposób się nudzić.

  118. PentaStar
    15:16 26.07.2017
    PentaStar

    Znowu? To już się ciągnie chyba od prawie dwóch dekad…

  119. PentaStar
    11:03 17.03.2017
    PentaStar

    Też ostatnio wróciłem do NMS. Bywa momentami nudnawo, ale poczynione zmiany pozwalają sądzić, że jest jeszcze jakaś nadzieja dla tytułu. Jak dla mnie, zamiast dokładać nowe elementy, trzeba dopracować już istniejące, jak niemrawy ekosystem, nudne interakcje i ogólnie statyczny świat – jest tego o wiele więcej, przytaczam jedynie to, co przyszło mi na szybko na myśl.

  120. PentaStar
    11:08 23.02.2017
    PentaStar

    Ciekawi mnie jak będzie wyglądać przyszłość TES w obliczu rozwoju MMO… Wątpię, aby Bethesda zrobiła kiedykolwiek coś w kierunku jednego, wielkiego, singlowego sandboxa pokroju Daggerfall’a (uwzględniając oczywiście bugi – pamiętamy kto to robi 🙂 ).

  121. PentaStar
    16:00 18.01.2017
    PentaStar

    Switch z Borderlands 3 byłby całkiem ciekawą opcją… Konsola przenośna (z opcją stacjonarnej), która domyślnie pozwala na granie w kilka osób – jak dla mnie to z BL3 dałoby dobre rezultaty.

    No ale co ja tam wiem…

  122. PentaStar
    12:12 14.12.2016
    PentaStar

    Mniam, mniam, mniam – jaki przepyszny optymizm!

    Ale to było dobrrre!

  123. PentaStar
    13:12 04.12.2016
    PentaStar

    To najlepsza wiadomość dla mnie w tym roku! Przegrałem w MWO sporo godzin, ale jednak nie jestem szczególnym fanem gier online, dlatego mechy w singlu to coś na co czekałem od lat!

    Ale jestem podjarany, aż wytrzeźwiałem!

  124. PentaStar
    16:01 30.11.2016
    PentaStar

    Dalej nie wiemy jednak kto otrzyma paszport Polsatu!

  125. PentaStar
    10:19 28.11.2016
    PentaStar

    …nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami.

    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! 😉

  126. PentaStar
    07:40 17.11.2016
    PentaStar

    A ja szczerze liczę na jakąś wariację w klimacie No Man’s Sky…

    NMS zrobiło jedną dobrą rzecz dla branży – pokazało ogółem fajną i ciekawą metodę na olbrzymie (generowane losowo) uniwersum i jednocześnie wyraźnie zaznaczyło, jak nie należy robić o tym gry.

    Myślę, że ten “drogowskaz” parę firm zauważa, a na dodatek widzą jaka ilość osób była nakręcona na NMS i ile z tych osób wciąż czeka na spełnienie obietnic. Jest więc nisza, w którą można uderzyć i pewnie ktoś zrobi to prędzej, czy później…

  127. PentaStar
    14:16 11.11.2016
    PentaStar

    Dobrze wiedzieć, że jest coś takiego we Wro, podjadę któregoś dnia!

  128. PentaStar
    07:45 10.11.2016
    PentaStar

    Lewak to broń biała (duży sztylet), przeznaczona jak sama nazwa wskazuje, do trzymania w lewej ręce. Zasadniczo sam w sobie nie śmierdzi, no chyba że wysmarujemy go czymś.

    Tak czy inaczej @NightLord winszuję propagowaniu historycznej broni, tylko czemu akurat w takim artykule?

  129. PentaStar
    20:21 21.10.2016
    PentaStar

    Chętnie zagrałbym w RDR2 na PC, ale rwać włosów z głowy nie będę, jak to nie nastąpi. Ani XONE, ani PS4 mnie do siebie nie przekonują – toteż ich zakup dla jednej czy dwóch gier jest dla mnie bez sensu.

    No cóż czas pokaże, ale jestem raczej przekonany, że nic z tego nie będzie.

  130. PentaStar
    13:56 20.10.2016
    PentaStar

    Warto przy okazji nadmienić, że Borderlands było też grywalne i zwyczajnie dobre…

    Ciężko podobne rzeczy powiedzieć o NMS… Choć z modami dodającymi ciekawe (i nowe) mechaniki do rozgrywki mogłoby coś jeszcze zdziałać.

  131. PentaStar
    20:53 18.10.2016
    PentaStar

    Dokładnie tak… będę prawdziwym pistolero tylko z czymś w ręce, co nie posiada nawet spustu (czyli myszką).

  132. PentaStar
    17:57 18.10.2016
    PentaStar

    Nie ma PC, nie ma moich pieniędzy… Drugi raz nie będę udawał, że potrafię być rewolwerowcem na padzie… Nie! Nie potrafię i ^&*#…

  133. PentaStar
    14:50 18.10.2016
    PentaStar

    Podobno już zaklepano domenę z dopiskiem online…

    Nie wiem jak inni, ale moje odczucia po GTA V i jego alter ego w postaci GTA Online są bardzo mieszane… Całe to blokowanie zawartości w singlu rozumiem z perspektywy pieniędzy, ale jako gracz czuję się zostawiony na lodzie. GTA:O to dla mnie totalny chaos, absurdalne eventy, brak klimatu… ogólnie takie pomieszanie z poplątaniem. Zwyczajnie nie wiem jak w to można dłużej grać, choć czterokrotnie robiłem podejście, bo jednak fajnie byłoby ograć tą dodatkową zawartość, ostatecznie po 1-2h odpadałem.

    W poprzednie GTA 4, SA czy VC mogłem grać na długo po ukończeniu fabuły. Może to dlatego, że byłem kilka lat młodszy, a może zwyczajnie tym razem w V brakuje mi tego czegoś co sprawiłoby, że chciałbym grać dalej. Są jeszcze mody, ale ofensywa R* nie jest bez echa, więc co jakiś czas, coś co wyrwano z Online zostaje przyblokowane…

    Jeżeli RDR miałby otrzymać swój świat online i miałby czerpać wzorzec z GTA, to mimo że jestem zagorzałym fanem westernu, tak zwyczajnie chyba odpuszczę.

  134. PentaStar
    14:30 03.10.2016
    PentaStar

    Z muzyką jak albumy Kill’em All, Screams Bloody Gore czy Reek of Putrefaction jest ten problem że dają do reki amunicję tym, którzy głoszą że muzyka uczy przemocy i zachęca do nienawiści, konsumpcji zwłok, infantyfagii i odprawiania rytuałów zombie. Zbierz ziomów, weź nóż, świeczki i mroczne ciuchy i zacznij składać ofiarę do miejscowych bóstw za „ochronę”…

  135. PentaStar
    12:25 01.10.2016
    PentaStar

    Zapowiada się ciekawie. Może być z tego całkiem fajny dreszczowiec w przerysowanej oprawie. Z dłuższego trailera na YT przypomina to trochę Sir You Are Being Hunted.

  136. PentaStar
    10:07 17.09.2016
    PentaStar

    Swoją drogą wyszły już jakieś patche poza tymi technicznymi, które dodają coś poza poprawioną stabilnością?

  137. PentaStar
    17:48 12.09.2016
    PentaStar

    “Odrobinę” poniżej oczekiwać, z tego co widać 🙂

  138. PentaStar
    21:18 10.09.2016
    PentaStar

    Da się? Da się! 🙂

  139. PentaStar
    18:43 10.09.2016
    PentaStar

    Tysiąc godzin w jednej grze? Ok, da się nabić. Skoro w Diablo 3 miałem nabite ok. 600h i aż boję się pomyśleć ile natłuczone było w D2 i D1… Tylko – no właśnie – to było granie na przestrzeni kilku lat… Nie wiem jak można siedzieć przed grą przez 17h, już nie chodzi o jedzenie i picie, bo to można sobie ogarnąć… Ale wzrok, higiena, ogółem stan zdrowia.

    Jak z alkoholem – wszystko dla ludzi, tylko trzeba korzystać z głową.

  140. PentaStar
    18:09 09.09.2016
    PentaStar

    To smutna (alternatywna) rzeczywistość, pełna dziwnie poruszających się postaci i okładania się mieczem świetlnym niczym sztachetą 😉

    “I used to be a Jedi like you until I took a blaster shot to the knee”

  141. PentaStar
    17:37 09.09.2016
    PentaStar

    Je szczerze liczę na jakiś dobry Action RPG z otwartym światem (byle nie żadne MMO) w uniwersum Star Wars… Jeszcze lepiej gdyby takowy umożliwiał w miarę możliwości stworzenie bohatera od podstaw… No cóż, pewnie jakieś szanse są na taki projekt odkąd marka odżyła z nowym filmowym cyklem.

    Swoją drogą dźwięk blastera, za każdym razem kiedy go słyszę to taka słodka melodia dla uszu… Mam chyba jakieś skrzywienie, na tym punkcie… zresztą z śmigającymi mieczami świetlnymi mam podobnie 😉

  142. PentaStar
    09:25 09.09.2016
    PentaStar

    Historii o potwierdzonym RDR dla PC, było mniej więcej tyle co “potwierdzonych plotek” że HL3 nadchodzi. Jestem już znudzony, tym plotkarskim wodzeniem za nos. Gdyby okazało się, że RDR wyjdzie (łaskawie) na PC po prawie 7 latach i tysiącach próśb i nadziei graczy, uznałbym to za obraźliwy gest… Skoro świat się nie zawalił, bo nie otrzymaliśmy portu z konsol to i nadal wszystko będzie płynąć sprawnie swoim torem.

    Kiedyś latałem od newsa, do newsa wieszczącego nadejście pctowej edycji RDR… Przeszło mi. Zdecydowanie nie chcę tej gry na PC.

  143. PentaStar
    18:21 07.09.2016
    PentaStar

    Za utłuczenie tak schowanego bossa powinien być albo całkiem epicki ekwipunek dla pionierów, albo coś co upamiętni ten wyczyn – czyli jakieś osiągnięcie.

  144. PentaStar
    18:31 06.09.2016
    PentaStar

    Zapowiada się miodnie. Tęskni mi się za starym dobrym Syndicate tylko w nieco bardziej uwspółcześnionej oprawie i może niekoniecznie jako turowo/drużynowa zabawa, a Tokio 42 wygląda mniej więcej tak. Jeszcze tylko dobry soundtrack i będzie komplet.

    Zdecydowanie czekam 🙂

  145. PentaStar
    16:22 05.09.2016
    PentaStar

    Cejrowski – świadomość jak zwykle na “bogatości”.

    A tak poważnie, to chyba nikt nie powinien się czuć zdziwiony aktywnością Cejrowskiego. Nie od wczoraj ma on swoje “indywidualne” podejście do każdego tematu, do jakiego można takowe podejście mieć.

    Szkoda, że podobnie jak całkiem liczna rzesza polityków ciągnie za sobą tabun osób, które nigdy nie wykażą inicjatywy, aby jakikolwiek wątek sprawdzić i dowiedzieć się czy to naprawdę takie złe, jak malują.

  146. PentaStar
    11:20 03.09.2016
    PentaStar

    No cóż… Na PAX praktycznie bez słowa o BL3… Gearbox olało temat, żeby chwalić się odgrzewanym Księciem i ratować Battleborn przed całkowitą śmiercią…

  147. PentaStar
    20:37 01.09.2016
    PentaStar

    Chcę móc przeczytać jutro, że Borderlands 3 jest już w zaawansowanej fazie produkcji i wyjdzie niebawem! Naprawdę potrzebuję tego kwinkwagiliona giwer, pokręconych umiejętności i jakiejś snajperskiej klasy postaci, która da mi szeroki uśmiech od ucha do ucha po każdym rozprysku przeciwnika na tysiące, krwawych kawałków… i tym razem mały crafting/upgrade itemów, byłby całkiem spoko.

    Tak… zdecydowanie brakuje mi nowego Borderlands… i starego, jarego Claptrapa!

  148. PentaStar
    12:17 31.08.2016
    PentaStar

    Bez ujawniania kim zawodowo jest autor, widać że to nie jest tylko jego hobby.

    Fajna rzecz, mimo że fanem czterdziestotysięcznego młotka nie jestem.

  149. PentaStar
    11:41 31.08.2016
    PentaStar

    Czegoś tu nie rozumiem, gość robi grę o dinozaurze biegającym po korytarzach i skarży się, że słabo ze sprzedażą i że studia nikt nie dostrzega?

    Ja tu widzę inny powód – bylejakość pomysłów. Zamiast dokładać kolejną taką szmirę do Steama, który i tak jest momentami niezłym wysypiskiem crapu, można zrobić coś innego – grywalnego.

    Przepis na sukces wg. w/w Pana

    1. Płacz, że Twoje gry nie przyciągają ludzi
    2. Zrób z grę z biegającym raptorem!
    3. Narzekaj, że gra przeszła bez echa i zrzuć winę na zalew cudzego crapu
    4. Płacz dalej

  150. PentaStar
    09:43 31.08.2016
    PentaStar

    PS. Zapomnieliście o najważniejszym modzie! Stackowanie przedmiotów w ekwipunku (tych niestackowalnych)… Naprawdę, to chyba najlepsza rzecz na te przeklęte małe plecaczki.

  151. PentaStar
    09:41 31.08.2016
    PentaStar

    Możliwe, że takie anomalie, jak ta, o której wspominasz, występują. W każdym razie planetę można okrążyć. Mały księżyc wymaga ok. 10-20s lotu z włączonym napędem skokowym, czyli na piechotę to tak średnio ok. 40 minut.

    Inna sprawa, że wątpliwy jest sens takiej wędrówki… Przynajmniej do czasu dodania zawartości albo stworzenia dużych modyfikacji. I jak na razie chyba bardziej prawdopodobne wg. mnie są właśnie mody. Kto wie, może za rok zagramy w niezły space-sim.

  152. PentaStar
    09:20 31.08.2016
    PentaStar

    tl;dw (too long, didn’t watch)?

  153. PentaStar
    20:12 30.08.2016
    PentaStar

    Skoro da się planetę oblecieć wokół to i obejść się da… tylko zajęło by to wieki.

  154. PentaStar
    14:56 30.08.2016
    PentaStar

    @up

    wcześniejszy komentarz oczywiście do @simpsona

  155. PentaStar
    14:55 30.08.2016
    PentaStar

    Mądrego to aż miło się czyta

  156. PentaStar
    13:21 29.08.2016
    PentaStar

    “Wincyj hajsuf” – tak pewnie internety by skwitowały AS.

  157. PentaStar
    13:19 29.08.2016
    PentaStar

    Sagę czytałem kilkukrotnie… Za pierwszym razem jako nastolatek miałem syndrom “wow, ale ten wiedźmin groźny, ale te miecze ostre, ale łyżwiarka Ciri miażdży cojones”…

    A następnie prawie dekadę później do odświeżenia. Opowiadania były nadal spoko, ale saga… No cóż… tak na po prawdzie 2 pierwsze tomy i może (na siłę) 3 do połowy trzymają jako taki poziom… Potem to już zjazd na problemy nastoletniej dziewicy “dać temu, czy tamtemu, a może nie dawać?”, ogółem Ciri jako aktywna bohaterka rozpruła dla mnie tą powieść… Pod tym względem jednak scenarzyści z gier poradzili sobie lepiej.

    Niektórzy pisarze powinni pisać wyłącznie krótkie formy i nie udzielać się publicznie.

  158. PentaStar
    12:53 29.08.2016
    PentaStar

    Parę ładnych lat temu robiliśmy konwent fantastyki i zaprosiliśmy AS…

    W sumie nie wiem czy bardziej na konwent, czy na zwiedzanie dna butelki… zresztą podczas imprezy parowało jeszcze z niego.

    Jego książki mogę czytać i lubić, ale jako człowiek jest zupełnie niewarty uwagi.

  159. PentaStar
    21:03 28.08.2016
    PentaStar

    To pewnie jakiś zaczątek systemu ladderowego – szybki wipe i kolejny sezon odkryć 😉

  160. PentaStar
    21:02 28.08.2016
    PentaStar

    Śliczne 🙂

  161. PentaStar
    16:09 27.08.2016
    PentaStar

    Spotkałeś wielkiego quasi-nosorożca ganiającego zwierzynę i taranującego przy tym florę? Uświadczyłeś bitew w kosmosie (i nie piszę tutaj o mikro starciach z piratami)? Odnalazłeś widzianego na screenach piaskowego węża (robaka)? Lista niespełnionych obietnic i różnic wisi w internecie – jest długa.

    Kosmos tak samo jak duży, jest również dramatycznie pusty i powtarzalny w NMS. Brakuje mu wiarygodności i głębi. Podejrzewam, że w takie potworki jak X:Rebirth po kilku patchach gra się lepiej niż w NMS – grę za 260 zł (to nawet Blizzard, tyle sobie nie liczy za swoje gry).

    Dla mnie, jako fana space-simów, ta gra jest zwyczajną wydmuszką. A sporo osób, nie napalających się na symulatory kosmiczne ma podobne odczucia pomimo innych oczekiwań względem tej produkcji. To powinno dawać do myślenia.

  162. PentaStar
    16:00 27.08.2016
    PentaStar

    Jedno spojrzenie na zwiastuny NMS, a następnie powrót i porównanie z produktem finalnym, to kubeł lodowatej wody na łeb. Naprawdę ciężko mi sobie wyobrazić sytuację, w której siadasz do gry za 260 zł i grasz przez 8-10h tylko po to by stwierdzić. że połowa elementów, którą obiecywano – wyparowała.

    Inna sprawa, że ostatnio rynek gier PC przeżywa “drobny” kryzys jakościowy… Dostajemy gry drogie, słabo zoptymalizowane, zabezpieczone wymyślnymi DRMami, które musimy wziąć w ciemno bo jak nigdy – wymagania sprzętowe tak bardzo rozmijają się ze stanem faktyczny, a gameplay odbiega od obietnic.

    Napisałbym – głosujmy portfelem, ale to trochę taki niemy apel. Smutne to, szczególnie, że i na PS4 oraz XO sprawa też nie ma się lepiej (wieczny bój o 30kl/s, jakościowe kompromisy itd…).

    Paskudne czasy, w których przyszło nam grać.

  163. PentaStar
    11:42 27.08.2016
    PentaStar

    Potrzeba nie lada zapału, umiejętności i pieniędzy, żeby osiągnąć taki efekt.

    Gość nie dość, że pobił rekord Guinnessa to jeszcze zyskał znakomitą reklamę dla swoich usług.

  164. PentaStar
    01:45 27.08.2016
    PentaStar

    Parę detali na większości obrazków zdradza pochodzenie “fotografii”, ale poza tym bardzo przyzwoita robota. Zresztą kilka kadrów jest na tyle dobrych, że zawodowi fotografowie z tamtych lat nie powstydzili by się takich, ustrzelonych klatek.

  165. PentaStar
    07:25 26.08.2016
    PentaStar

    *wprowadzające nową zawartość,

  166. PentaStar
    07:24 26.08.2016
    PentaStar

    W rzeczy samej.

    Po prostu – pierwsze z brzegu co mi wskoczyło do głowy.

  167. PentaStar
    07:23 26.08.2016
    PentaStar

    Murray zapowiadał początkowo że aktualizacje gry wprowadzające miały być w przyszłości całkowicie darmowe (co, by może jakoś broniło cenę gry)… Ostatnio napisał, że był “naiwny w tej kwestii” i część aktualizacji będzie płatna.

    Nie wydaje mi się, żeby doszedł do tego wniosku sam, raczej Sony mu w tym pomogło.

  168. PentaStar
    22:45 25.08.2016
    PentaStar

    Wszystko fajnie, tylko że minecraft nie kosztował 260 zł… tylko ok. 1/3 tej kwoty, na dodatek było powiedziane od początku, że gra jest w stadium rozwojowym i tyle.

    Cały czas zastanawiam się jak można zrobić grę o eksploracji kosmosu gdzie nie występują chociażby zmiany grawitacji na poszczególnych planetach, a to tylko jeden z mnóstwa detali, które dobrze zrobiłyby ogólnemu obrazowi…

    Czas pokaże na ile NMS się rozwinie, ale nie będzie to ani szybkie, ani darmowe (Sony chyba niedawno uświadomiło Murraya jakie ma plany względem gry, stąd jego zmiana stanowiska odnośnie bezpłatności update’ów).

  169. PentaStar
    19:42 25.08.2016
    PentaStar

    Nic dziwnego… Ta gra to jednak wydmuszka – bardzo droga zresztą.

    Byłem na tyle przezorny, że tego nie kupiłem, tylko ograłem przy okazji przy piwku u znajomego na PS4…

    To mogła być świetna gra, ale wygrała proceduralność świata (której brakuje kilku(dziesięciu) bardzo ważnych elementów, aby oddać fascynujący klimat kosmicznych wojaży)… dodatkowo ten patos, którym gra operuje na lewo i prawo – monumenty, wydumane treści dotyczące obcych cywilizacji, niemalże wieczna wędrówka…

    Wszystko fajnie… Ale gdzie w tym gra?

    Tej produkcji potrzeba wielu bardzo dużych dodatków (darmowych!), aby była cokolwiek warta… Póki co omijać z daleka.

  170. PentaStar
    15:06 04.08.2016
    PentaStar

    Nie ma korekty bo…

    THIS… IS… POLYGAMIA!!!

    ps. tak wiem suchar, ale co poradzić…

  171. PentaStar
    00:05 04.08.2016
    PentaStar

    Co autorzy napisali, co widać po gameplayu, co z tego wyjdzie to są 3 różne tematy, z jedną konkluzją – okaże się ile w tym prawdy, jak ten “ambitny” klon This War of Mine, przełożony na syryjskie realia, wyjdzie.

    Rodzina to grupa ludzi, połączona pokrewieństwem, jednak nadal jest to grupa ludzi…

    Odnośnie Yusufów i reszty – to była ironia, jak zazwyczaj wyglądają “wiarygodne” i nieszablonowe postacie w tego typu grach, które z założenia mają nie być czarno-białe.

    Ubolewam nad tym, że nie każdy postrzega problem w takim kontekście jak ja i paru osób. Może łatwiej byłoby ten bałagan posprzątać (a może i nie?). W każdym razie uważam, że przedkładanie jednego motywu nad drugim jest oszukiwaniem pewnych faktów. O dziwo temat, by się zapewne nie pojawił i nie poruszałbym nic w tej kwestii, gdyby gra była osadzona w jakimś fikcyjnym settingu. Ale kiedy słyszę “Syria”, a potem widzę grę, która pokazuje jakiś tam dramatyczny wycinek większego obrazka to uważam, że coś jest nie halo. Gdyby gra pokazała tę rodzinę uciekającą przed wojną, na tle fali zarobkowych obdartusów, zabijających się o zasiłek – kibicowałbym temu projektowi. Jedno zjawisko towarzyszy drugiemu.

    Piszesz, że brak mi empatii i że homofobia przesłania mi pełny obraz. Bzdura – ja wcale nie uważam, że udzielenie azylu i pomocy to coś złego. Zapewne zaskoczę Cię, ale nie jestem też zwolennikiem siłowego rozpędzania tłumów pasożytujących na cudzej wojnie i tragedii. Spoglądam jednak do przodu i nie podoba mi się ta wizja. Bo tak naprawdę te setki tysięcy ludzi, to “piłka” którą grają więksi zawodnicy, sęk w tym, że Europa jak jeszcze nigdy przedtem, nie jest do tych zawodów przygotowana.

    Kończę to dyskusję w komentarzach, jak tak dalej pójdzie to za 3-4 odpowiedzi będziemy czytać po jednym znaku w wierszu – Polygamia umie w system komentarzy.

  172. PentaStar
    18:33 03.08.2016
    PentaStar

    Pijesz do tego że zarzucam grze mimo wszystko jakąś stronniczość? Jeśli tak przeczytaj jeszcze raz.

    Co przedstawia gameplay? Grupkę uciekających ludzi, zresztą sam opis, który postanowiłeś wkleić w komentarzu powyżej jest tylko wzmianka, że nie zamierzają wybielać ludzkiej natury i postarają się o przedstawienie wiarygodnej historii.

    Dla mnie ten wycinek z gry, pokazuje że skupili się tylko na jednym zjawisku całkowicie negując drugie, o wiele bardziej szkodliwe. I co z tego, że będzie tam muezzin Muhammad, Yusuf lekarz z powołaniem i Ahmed jurny je*aka? Prawda, że do żywego dotyka problemu?

    Idźmy dalej!

    Zróbmy zatem grę o nowotworze! Bohaterami będą biedne komórki niezłośliwego nowotworu powstałe na drodze mało istotnego splotu zdarzeń (nie będziemy wszak niczego osądzać), krzywdzone przez inwazyjne metody leczenia. Pokażmy że jest im ciężko przetrwać, ale całkowicie zapomnijmy, że obok nich żywiciela zjada całkiem prędko stado złośliwych komórek.

    Myślę, że nagrodę za scenariusz mam jak w banku.

  173. PentaStar
    17:00 03.08.2016
    PentaStar

    3. Terrorystów wybuchać?

    Przepraszam, ale tam gdzie zaczyna się religijna wstawka, kończy się miejsce na jakąkolwiek dyskusję.

  174. PentaStar
    15:41 03.08.2016
    PentaStar

    Te komentarze mają odzwierciedlenie w tym, co widać i słychać za miedzą… Gdyby dookoła panowała normalność to nikt by tutaj nie szydził z tego tytułu.

    W tym wypadku trudno o jednowymiarowe postrzeganie, bo to nie jest tytuł pokroju This War of Mine. A ta gra ewidentnie zamierza przedstawić sprawę w sposób “źle nam, zły al-Asad, źli rebelianci i tylko cierpiący ludzie uciekają przed wojną” – w jakich proporcjach to się w Europie przedstawia chyba każdy wie (a może i nie autorze). Pisanie o temacie, który od miesięcy psuje europejczykom krew i domaganie się, aby ktoś nagle odrzucił wszystkie poglądy i spojrzał na tę grę jako “ciekawy i ambitny projekt”, jest w mojej opinii niepoważne.

  175. PentaStar
    13:35 03.08.2016
    PentaStar

    I dodatek do tej produkcji o pobieraniu zasiłków i wycieczkach białą ciężarówką z lodami.

    Tak wiem homofobia i tendencyjność… Ale po krótkiej (acz intensywnej) wizycie nieopodal Monachium u znajomych, mam paskudne odczucia co do tej pseudo poszkodowanej fali. Rzesza nierobów, którzy czują się bezpieczniej i pewniej niż rodowity Niemiec… W tym tłumie niewiele jest obrazków rozpaczy, czy tęsknoty za domem – jest za to darcie mordy, pokazywanie kto tu komu pokaże i gdzie ta cała religia miłosierdzia ma wsadzony pokój.

  176. PentaStar
    18:42 01.08.2016
    PentaStar

    W tę grę łupnie piractwo… Będzie dostępna na gog’u

    GOG = brak DRM, a to z kolei prowadzi do wysiewu mnóstwa łatwych i szybkich instalek na torrentowaniach.

    Inna sprawa, że 260 zł za wersję PC to gruba przesada. Gdyby gra kosztowała 160 (nawet 180) pewnie mniej bym się zastanawiał nad sensem zakupu.

  177. PentaStar
    14:02 30.07.2016
    PentaStar

    Zamiast gameplayów jakiegoś gościa, który wydał furę kasy na możliwość gry przed oficjalną premierą, wolałbym raczej żeby napisał czy warto w ogóle było czekać, skoro ma możliwość ogrania tytułu… mógłby to zrobić w możliwie niespoilerowy sposób. Parcie na szkło i tyle, co zresztą mu się udało bo jakimś tam zainteresowaniem mediów zaczął się cieszyć (albo i nie cieszyć).

    Ja sobie poczekam na spokojnie. Urlop kończę 22 sierpnia – akurat trochę opinii w internetach się pojawi i będę wiedział czy te 260 złotych za grę na PC to rozbój w biały dzień (Ok, w sumie to już wiem nawet teraz, że tak!), czy przyjemność z gry i ogólny czas jaki można przy niej spędzić jakoś to sensownie rekompensuje.

  178. PentaStar
    17:25 22.07.2016
    PentaStar

    W takim razie to mr. Mime – widze tylko szara sylwetke ale ksztalt uszu czapki sie zgadza i ogolny zarys.

  179. PentaStar
    15:18 22.07.2016
    PentaStar

    Z tym Mr. Mime to ciekawa sprawa… bo jestem na 99% pewien że jest dostępny we Wrocławiu, przynajmniej w swojej wcześniejszej formie – Mime Jr. – a tą można lvlować.

    Nie spotkałem żeby mi wyskoczył, ale widzę jego sylwetkę praktycznie codziennie kiedy jadę w okolicach skrzyżowania Legnicka – Lotnicza (na wysokości Astry)

  180. PentaStar
    16:33 21.07.2016
    PentaStar

    Jeszcze prościej:

    W ch*j

  181. PentaStar
    16:47 13.07.2016
    PentaStar

    yyy… Dead Light?

  182. PentaStar
    20:21 06.07.2016
    PentaStar

    Rozwiązanie AMD to jedno, ale jak pisałem wcześniej karta jest przevoltowana na starcie, dlatego własnoręcznie ustawione niższe napięcia dają ok. 33W mniejsze zużycie energii – a to całkiem sporo.

    Tak więc nie o cuda tutaj chodzi.

  183. PentaStar
    18:12 06.07.2016
    PentaStar

    Jednocześnie 1060 jest kartą bez możliwości budowania SLI… Czyli generalnie RX 480 (który pozbędzie się za ok. 48h problemu z poborem prądu… swoją drogą, wykonany na własną rękę undervolt załatwiał sprawę i nie powodował spadku wydajności), będzie stosunkowo bardziej rozsądnym wyborem jeżeli ktoś chce składać multi-GPU.

    Nie przekonuje mnie póki co ta 1060… 3GB w tańszej wersji (serio? 3GB?) i rozsądne 6GB w droższej, coś nie bardzo to widzę nawet przy wydajności GTX980.

    Spokojnie poczekam albo na spadek cen 1070 do pułapu 1,9-2K albo kupie jakiegoś niereferenta RX 480 – ostatnio pojawiły się pierwsze wzmianki o Sapphire Nitro RX 480 i XFX Double Dissipation RX 480.

    PS. Na chwilę obecną kupując 4GB wersję RX480 można odblokować jej bios do wersji 8GB – karta ma pełne 8 kości pamięci (z tym że nieco niżej takowanych), sytuacja pewnie przejściowa do ustabilizowania sprzedaży, ale ktoś pewnie na tym skorzysta (o ile lubi referenty).

  184. PentaStar
    09:05 06.07.2016
    PentaStar

    Ehh… Recenzja słabej gry… Miód dla moich oczu! 🙂

  185. PentaStar
    08:51 03.07.2016
    PentaStar

    Giger nie spadałby ze schodów, gdyby wcześniej wiedział, że ta gra powstaje 🙂

  186. PentaStar
    08:49 03.07.2016
    PentaStar

    Nie żałuję ani złotówki wydanej na D3… Spędziłem w tej grze tyle czasu, że nawet TES III i V, GTA V i parę innych tytułów wypada blado w tej statystyce. Inna sprawa, że już nie mam pary grać… sezony moim zdaniem są płytkim rozciągaczem, brakuje wyzwań… Robisz topowy build, dostosowujesz się do zmian z nowego patcha, zbierasz przedmioty i kosisz wszystko jak leci – nuda… Gdyby każdy sezon dostarczał jakiegoś specjalnego bossa – takiego na modłę MMO, na którego zbierasz ekipę i układasz taktykę i próbujesz czy dasz radę się przebić – ok, widzę sens dla takiej zabawy a tak… Kilka różnych atrakcji tego typu, które znacząco będą wyróżniać się na tle poprzednich sezonów i jakiś przepis na wyrwanie się z monotonii by był.

    Co patch zmiany w skillach, parę nowych itków, ale ogółem sezon opiera się na tym samym nudnym założeniu, grinduj bo z niewiadomych przyczyn powinno Ci zależeć na miejscu w rankingu…

  187. PentaStar
    07:21 01.07.2016
    PentaStar

    Ehh info o premierze dwa razy, bo… bo się człowiek obudził niedawno 😛

  188. PentaStar
    07:19 01.07.2016
    PentaStar

    Jakieś poparcie źródłem rewelacji dotyczącej ceny 1060?

    “Word out on the street (reddit) is that the card sold for roughly 299 USD but who knows, it could be a 249 USD product.” To odnośnie plotek. Info z Guru3d

    “karta miałaby zadebiutować 7 lipca (z dostępnością w sprzedaży 14 lipca), a jej ceny wynosiłyby 249 dolarów za wersję z 3 GB pamięci i aż 299 dolarów za wersję z 6 GB pamięci.” za Benchmarkiem, który czerpał informacje z BenchLife. Premiera karty miałaby nastąpić 7 lipca.

  189. PentaStar
    18:11 30.06.2016
    PentaStar

    GIODO zabrania.

    Ja zawsze kupuję procesory z odblokowanym mnożnikiem, ale podkręcam dopiero kiedy potrzebuję – nie mam manii wpisywania sobie sygnaturek z osiągnięciami OC. Zdarza mi się nawet sprzedawać nigdy nie kręcone Intele “K”.

    Zakładasz odgórnie, że ma być tak, bo jest taka możliwość, a to błąd, znam całkiem sporo osób które płacą za odblokowany mnożnik nie dla opcji OC, a po prostu standardowo wyższych zegarów. Zresztą dyskusja dotyczyła narzutu na procesor, nie każdy posiadacz karty AMD ma możliwość OC bo kupił np. procesor zablokowany, a przy okazji nie ma Asrockowej MoBo, która by pozwalała na obejście tego faktu. Dodatkowo na rynku są procesory Zielonych, które wybitne wydajnościowo nawet w najwyższym segmencie nie są.

    Zresztą parametrów jest tak dużo, że założenie “Tak, bo tak” mija się z celem – nie masz wystarczającej mocy na PSU (albo dobrego PSU) – nie podkręcasz, nie masz czym schłodzić (albo nie kręcisz, albo kręcisz minimalnie)… do tego ew. ograniczenie przez pamięć, MoBo itp. itd. szkoda czasu na wymienianie wszystkich możliwych wariantów.

  190. PentaStar
    14:22 30.06.2016
    PentaStar

    To pewnie jakiś skrót myślowy dla “Wydajność dostosowana do płynnej rozgrywki w 1080p” 😉

  191. PentaStar
    13:46 30.06.2016
    PentaStar

    Chcesz listę osób z adresami?

  192. PentaStar
    13:01 30.06.2016
    PentaStar

    Chyba sam potwierdziłeś co wcześniej napisałem. “W/g testów na PurePC narzut przestawał istnieć na i5-4690K podkręconym do 4,5GHz”, czyli procesor taktowany ze standardowymi zegarami (3.9 GHz) odczuje obciążenie od sterownika. i7 4790K i 6700K mają kolejno 4.4 Ghz i 4.2 Ghz – dlatego standardowo, bez kręcenia to właśnie takie CPU “maskuje” niedoróbki AMD.

  193. PentaStar
    11:14 30.06.2016
    PentaStar

    To już ogólnie padaka… Kiedyś na prawdę ceniłem sobie produkty AMD, stare poczciwe Athlony, karty z serii 48×0, potem 79×0… Kilka rzeczy od nich miałem i byłem zadowolony, ale teraz sami nie wiedzą gdzie się podziać… Nie wiem od czego zależy, że Intelowi czy nVidii udaje się wypuścić produkty, które nie pozostawiają wątpliwości co do skoku technologicznego, a AMD w tym czasie zdaje się zjadać własny ogon… Chodzi o pompowane fundusze czy może o jakąś organizację pracy nad nowymi technologiami?

    Ostatnio pomyślałem, że może dobrze byłoby kupić nieco akcji AMD, bo jeżeli RX480 sprosta oczekiwaniom to da się na tym pewnie coś zarobić… Teraz cieszę się ze swojej opieszałości w tym temacie.

  194. PentaStar
    10:10 30.06.2016
    PentaStar

    *narzut sterowników

    – jakiś babol w pisaniu powyższego posta się wkradł

  195. PentaStar
    10:09 30.06.2016
    PentaStar

    Karta nie jest żadną rewolucją – niestety, bo przedpremierowe “przecieki” pompowały hype. Referenty w dużej mierze miały mierny potencjał OC rdzenia (chyba tylko guru3d przyfarciło z ich samplem inżynieryjnym, bo tam poszło ładnie). Na dodatek cena w Polsce to na obecną chwilę ok 1350 zł. RX480 radzi sobie nieźle w DX12, ale na DX11 potrzebuje solidnego procesora (i nie mowa tu o i5, tylko o i7), bo narzut na stery jak był tak jest nadal – AMD ma na to wyłożone jak widać.

    Zamierzam w sierpniu składać nowe pudło za ok. 4,5-5K zł i generalnie liczyłem na tego RX480, bo 1070 się zwyczajnie w budżecie nie mieści… Trzeba poczekać na lepsze niereferencyjne konstrukcje, być może one rozwiążą mój dylemat…

    PS. 1060 nie będzie konkurentem dla RX480 – będzie o szczebel wyżej w cenowej drabinie – na tomshardware podali, że karta będzie kosztować w okolicach 249$ za 3GB i 299$ za 6GB. Zresztą patrząc po skoku wydajnościowym u nV nie zdziwiłbym się gdyby 1060 było na poziomie GTX 980.

  196. PentaStar
    18:57 23.06.2016
    PentaStar

    Dziękuję pomogło… It’s not a toomah! Ale czuje, że mi wraca jak patrzę na te bezeceństwa, muszę opuścić tę recenzję…

  197. PentaStar
    13:44 23.06.2016
    PentaStar

    Można dostać raka od samego patrzenia na te japiszoństwa… ja dostałem ; (

  198. PentaStar
    07:12 23.06.2016
    PentaStar

    Zupełnie jakby 50 mln $ było jakąś dużą kwotą w dzisiejszych czasach… Cała teoria z czapki generalnie, ale to też znak czasu.

  199. PentaStar
    20:54 22.06.2016
    PentaStar

    Wszystko jest ok – brakuje myślnika w “nie-użytkownikowi”

    Bo przecież nie-użytkownik. nie może otrzymać zwrotu pieniędzy za coś, czego nie jest użytkownikiem – logiczne 😉

  200. PentaStar
    20:06 22.06.2016
    PentaStar

    I tak też uczynię – poczekam i zobaczę jak to hula, a potem może się zdecyduję… Za dużo obietnic padło, żeby brać to w ciemno.

    A w kwestii innych space simów – Jak już ostatnio zaczynałem się przekonywać do zakupu Elite: Dangerous tak posłuchałem opinii o spartolonym dodatku z planetami, zobaczyłem jak ten potworek wygląda i odpuściłem dopóki się nie pojawi coś ciekawszego, albo nie naprawią baboli.

  201. PentaStar
    15:24 21.06.2016
    PentaStar

    Korea tak bardzo…

  202. PentaStar
    13:46 21.06.2016
    PentaStar

    Pozostałe 2/3 zostało przydzielone do szukania kolejnych powodów, przez które Half-Life 3 nie powstanie. Jak donoszą statystyki z zeszłego roku – dotychczas udało się zgromadzić 1,5 mld zielonych “powodów”, aktualne dane nie są jeszcze znane, ale nieoficjalne źródła podają informację dotyczącą 3 mld…

    3 mld… a to oznacza, że Half-Life 3 confirmed!

  203. PentaStar
    11:57 21.06.2016
    PentaStar

    Ok, dzięki za wyjaśnienie.

    W takich chwilach cieszę się ze (swojego) zdroworozsądkowego podejścia do crowdfundingu. Wolę zapłacić więcej na gotowy produkt (ew. grywalną i wypełnioną zawartością betę), niż dokładać “cegiełkę” i modlić się, żeby wszystko poszło sprawnie.

  204. PentaStar
    11:54 21.06.2016
    PentaStar

    Co racja to racja. Ta gra by powstać musiałaby pochłonąć kilka budżetów takich kolosów jak GTA, a i tak technicznie przedsięwzięcie nadal byłoby mocno wątpliwe nawet dla bardzo dużego studia.

  205. PentaStar
    10:32 21.06.2016
    PentaStar

    Niech mi ktoś wyjaśni – dlaczego nie ma zwrotu kasy w tym przypadku? Wydawało mi się, że te wszystkie zbieralnie jednak jakoś się na takie wypadki zabezpieczają.

  206. PentaStar
    10:27 21.06.2016
    PentaStar

    Czyli jak szybko i skutecznie można próbować rozpieprzyć grę na samym początku jej istnienia.

  207. PentaStar
    07:21 16.06.2016
    PentaStar

    Słyszałem też, że główny scenarzysta przeszedł właśnie mutacje głosu, dlatego gry Bethy będą teraz bardziej dojrzałe.

  208. PentaStar
    21:11 15.06.2016
    PentaStar

    Uwaga! Ogłaszam dwa tytuły nadchodzących hitów od Bethesdy! Macie to na wyłączność – korzystajcie

    1. Archaic Animations
    2. Same Old Gameplay

  209. PentaStar
    14:19 14.06.2016
    PentaStar

    Ciekawie się zapowiada i pochodzi z solidnego studia… Szkoda tylko, że to wypust na wyłączność PS4.

  210. PentaStar
    14:15 14.06.2016
    PentaStar

    Czytam o czymś co może i byłoby w stanie przykuć moją uwagę (jako fana space-simów), a chwilę potem otrzymuję wiadro zimnej wody prosto na łeb…

    “(…)ponieważ praktycznie każdy element gry zależny jest od graczy. To oni stworzą systemy polityczne i całe imperia, będą wpływać na gospodarkę, budować nie tylko mniejsze bądź większe okręty, ale też całe miasta”

    Z całym zapałem do gatunku symulatorów, ale MMO nie zdzierżę… Gdzie się podziały fajne gry z singlem i ciekawym (acz opcjonalnym) multi? Właśnie przez takie fuzje mam opory przed zakupem Elite: Dangerous… a do No Man’s Sky podchodzę bez większego entuzjazmu – zwyczajnie nie ufam temu modelowi. Utopijne zapowiedzi o tworzeniu czegoś w MMO mnie nie ruszają… Na każdą osobę, która wnosi coś do rozgrywki przypada 10 (a może i więcej), które za cel stawiają sobie sianie totalnego zamętu.

    Właśnie dlatego żałuję, że X:Rebirth to taki niegrywalny crap, a X3 mocno zdążył się już zestarzeć… Zasrane czasy.

    PS. Wyżaliłem się, dziękuję.

  211. PentaStar
    09:49 13.06.2016
    PentaStar

    To co do mnie przemawia jeśli chodzi o odświeżonego Skyrima to prawdopodobnie większa stabilność niż z ENB, które jakby nie patrzeć jest zewnętrznym programem, mającym całkiem spory narzut po odpaleniu wszystkich fajerwerków.

    Zdecydowanie wolałbym same mody dodające zawartość do gry, która byłaby zoptymalizowana do 64 bitów, bo tym samym miałbym mniej wylotów do pulpitu.

    Jeżeli Skyrim SE daje czas Bethesdzie na wymyślenie sposobu na tworzenie lepszych gier to ok. Gorzej, że po F4 zdaje mi się, że oni niespecjalnie się uczą na błędach – twardzi jak skała, odporni na wiedzę jak Indianie. Dochodzę do wniosku, że jeżeli nie potrafisz wymyślić czegoś lepszego niż konkurencja, to skopiuj to ubierając to w nowe ciuchy, tak jak to się robi z świetnym systemem walki z Batmana w innych grach (który genialnie sprawdził się choćby w Shadow of Mordor). Lepiej mieć dobrą kalkę, niż niedorobiony autorski wymysł.

    A swoją drogą, jak dotąd nie grałem jeszcze w produkcję gdzie pierwszoosobowa walka dawałaby poczucie, że ataki mają swoją siłę i ciężar z jakim spadają na przeciwników… Może kiedyś się doczekam.

  212. PentaStar
    07:36 13.06.2016
    PentaStar

    Ten odświeżony Skyrim to żart… Przynajmniej dla PC. 2tyg temu z zainstalowałem grę wraz z dodatkami i modami (rzecz jasna) – mój Skyrim wygląda lepiej niż ich…

    Ale nie w tym rzecz… Trailer nowej edycji skupia się jedynie na grafice, a Betha ma sporo zaległości w:
    – kreacji świata – “Niech zgadnę, ktoś ukradł ci słodką bułkę?”, czyli tragiczne dialogi, miasta zbudowane i zaludnione tak, że może w jakimś settingu fantasy-post-apo byłoby to względnie akceptowalna wersją, nielogiczne i durne zagrywki fabularne (np. super tajna organizacja mieszcząca się w szafie) itp.
    – animacjach – jak w każdej ich grze…
    – mechanice walki – bo Skyrim pod tym względem przypomina symulator okładania sztachetą…