Zmien skórke
Logo Polygamii
Wróć do profilu użytkownika Freszu
  1. Freszu
    16:12 18.08.2018
    Freszu

    Oh what a day, what a lovely day!

  2. Freszu
    18:07 14.08.2018
    Freszu

    Ze względu na inspirację twórców fajnymi realiami, odbicie się od XCOMa i jakość recenzji jestem bardzo zainteresowany. Chociaż do tego ostatniego… nie wiem czy nienawiść do uniwersum Sapkowskiego to coś czym warto się chwalić. Grr.

  3. Freszu
    11:49 02.08.2018
    Freszu

    Wtrynię się w konwersację osób z nickami zaczynającymi się na “kr-” i napiszę: z bólem serca, ale muszę przyznać ci rację, krovzor. Nie grałem 8 razy całej fabuły, ale 8 pierwszych godzin, które nie były na tyle porywające, żebym kontynuował. Bardzo “szary” scenariusz do tej pory, tragiczny port na PC, a kilka ciekawych rozwiązań w mechanice i fabule to niestety za mało. Może kiedyś, raczej na PS4 i z większym zapasem wolnego czasu.

  4. Freszu
    14:19 28.07.2018
    Freszu

    W tej kwestii trzymam stronę Krzysztofa i Joanny, tzn. Occupation i Life is Strange 2, mniej więcej z tych samych powodów, choć w sprawie LiS raczej przekonało mnie The Awesome Adventures of Captain Spirit, bo BtS był bardzo rozczarowujący, a podstawkę wspominam ciepło, ale mam świadomość o jej niejasnościach logicznych w scenariuszu wynikających z zabawy czasem. Najwyraźniej w dwójce Francuzi pozbędą się już tego motywu (wnioskuję po TAAoCS (jeeez jaki okropny skrót), no i mam nadzieję na porządną obyczajową historię.

    A poza tym to mam w planach zakup PS4, więc oprócz nadrabiania exów czekam na Spidermana – ulubiona postać Marvela z dzieciństwa (filmy Raimiego i adaptacja drugiej części na PS2 <3) i mój jedyny punkt zaczepienia w tym uniwersum (no, może trochę X-Meni, ale Logan dostarczył i jestem kontent). Spyro może też? Niezbyt pamiętam go z czasów PS2, więc nie jestem pewny.

  5. Freszu
    15:18 27.07.2018
    Freszu

    Historia tej gry robi się jeszcze bardziej zagmatwana, kiedy dowiadujesz się, że Paweł Leśniak – autor trylogii o Desmondzie Pearce był zawodowym piłkarzem, grał m.in. w Sandecji Nowy Sącz. Byłbym jakoś bardziej zachęcony, gdyby miejscem akcji okazało się Zakopane (tak jak w jego innej książce “Przed Północą”), ale to na pewno interesujący przypadek i postaram się go śledzić 😛

  6. Freszu
    15:50 26.07.2018
    Freszu

    15 godzin głównego wątku to bardzo dobry wynik, jeśli w większości będą to silnie narracyjne misje to nie zawaham się kupić na premierę – pierwsza część stworzyła tak genialną bazę na płaszczyźnie mechaniki, że wystarczy mi do tego odpowiednio skonstruowana kampania. Wielkość mapy raczej nie powinna być interesująca, ja raczej zapytałbym się o jej zróżnicowanie.

  7. Freszu
    15:29 25.07.2018
    Freszu

    Zawsze jakieś małe zmiany mile widziane, ale wolałbym najpierw poprawki w kolizjach, mniej znikających zawodników i stabilną rozgrywkę. A do tego usunięcie widełek cenowych, zmian w FUT Champions, które nie zmuszałyby do grania 40 meczów w weekendy i nie niszczenie rynku transferowego w FUT wydawaniem co pięć sekund kart 90+. No i może jeszcze trybu “street”.

  8. Freszu
    13:50 24.07.2018
    Freszu

    Też się cieszę, że Rihanna Pratchett nie tworzy scenariusza do “Shadow…”. Właśnie przez jej wkład nie mogłem przeboleć pierwszej części reboota i z trudnem zrobiłem to w “Rise…”.

    (“Czakramy”? A nie czekany?)

  9. Freszu
    22:33 23.07.2018
    Freszu

    Airheart bardzo interesujące, a No Man’s Sky nie wygląda jakby zmieniło się znacząco od ostatnich “zwykłych” aktualizacji, może po prostu bardziej reprezentatywnie (i z tego co widziałem, napędza hype na nowo).

    tURbOfaChoWy

  10. Freszu
    17:37 23.07.2018
    Freszu

    Na “Ekipę z plusem” całkiem często trafiam, ale to ten sam przypadek co Graba (który jest częścią JaRocka) – RL “przy piwku”

    Trochę inna sprawa to turnieje GOLa, które faktycznie mnie zaskoczyły jeszcze w trakcie pisania. Niestety są bardzo okazjonalne, sam zainteresowałem się sceną e-sportową RL jak szwędając się po WGW trafiłem na “Wjazd na bramkę” organizowany przez RedBulla, który też był wyjątkiem od reguły w Polsce. Chyba dlatego zdecydowałem się o nich nie wspominać 😛

    Dzięki 🙂

  11. Freszu
    19:06 21.07.2018
    Freszu

    Kiedyś przerabialiśmy to w kinie, dosłownie na salach kinowych, kiedy każdy mógł oglądać byle co, za byle jakie pieniądze (ang. “nickelodeon”), a od kilku lat dzieje się to na serwisach społecznościowych kiedy przybrały na popularności. Dzisiejsze gry multiplayerowe to w zasadzie takie serwisy społecznościowe i tutaj “popularność” to słowo-klucz, bo jak słusznie zauważyła 4 lata temu L. Alexander w raczej agresywnym i generalizującym społeczność >graczy< wpisie – gry wideo zainteresowały twórców, jako nowa opcja medium obok filmów, książek, muzyki, komiksów etc. A z nimi przyszli odbiorcy filmów, książek, muzyki, komiksów etc. (nie zawsze "mądrzejsi", ale niektórzy na pewno bardziej doświadczeni, gdzie nowi "adepci" mają sprawdzone podstawy rozwoju własnego hobby nawet w szkołach).

    Nie chcę zarzucać truizmami, ale temat taki, że inaczej się nie da: nie masz wpływu na to gdzie się urodziłeś, w jakiej rodzinie, w jakim kraju itd.

    I na tych dwóch akapitach można zakończyć dyskusję, bo choć problem jest spory, tak ona sama okazuje się jałowa, co nie oznacza, że własne przeżycia i przemyślenia innych nie mogą okazać się ciekawe i przydatne – shoutout m.in. do gsg 😉

  12. Freszu
    15:47 20.07.2018
    Freszu

    Szkoda, że w tym roku się nie odbędzie, ale jeśli taka obsuwa prowadzi do większej ilości pokazów przedpremierowych i jeszcze większym upodobnieniu imprezy do gamescomu, to myślę, że warto poczekać.

    A na CGD w tym roku się nie wybieram, choć marketing ze strony CFA jest wyraźnie bogatszy, to ubiegłoroczną imprezę w Krakowie nie opuszczałem z wypiekami na twarzy (chyba, że z powodu remontu linii tramwajowej i utrudnionej komunikacji…). Jestem ciekaw jak to będzie wyglądać, ale wolę się tego dowiedzieć z jakiejś relacji.

  13. Freszu
    14:31 11.07.2018
    Freszu

    Ktoś tu czyta Tygodnik NIE <3

  14. Freszu
    15:34 30.06.2018
    Freszu

    Właśnie zdałem sobie sprawę, że znowu ledwo co dotykałem się gier w pierwszym półroczu. Już pomijając fakt, że to czas exclusive’ów, to nawet nie zabrałem się za Celeste ani FAR: Lone Sails. Po wpadce Vampyra, na którego szczerze liczyłem (nie wiem dlaczego właściwie), straciłem jakoś zapał do nowych premier.

  15. Freszu
    17:49 12.06.2018
    Freszu

    O, zaczęło się rzucanie naukowymi pojęciami z chemii i genetyki, czyli z romantycznej poezji Blake’a przechodzimy w harde sci-fi (które prawdopodobnie ciągle będzie poetyckie na swój dziwny sposób). Ten facet zapewnia mi tyle rozrywki samymi trailerami, że bezzwłocznie kupuję używane PS4.

  16. Freszu
    23:01 11.06.2018
    Freszu

    No Gordona-Lewitta to się tu nie spodziewałem. Świetny pomysł, jeśli wpływ graczy nie będzie ograniczał się do tytułów książek w biblioteczkach i obrazach na ścianach – potencjał na miarę sceny modderskiej Skyrima.

  17. Freszu
    14:09 27.05.2018
    Freszu

    Z otwartymi ramionami przyjąłbym chociaż niektóre porty gier na konsole Nintendo. Moje granie mobilne do tej pory to tytuły stworzone “z myślą o urządzeniach przenośnych” (Monument Valley i inne takie) oraz emulatory handheldów, czyli PSP z Gameboy’em (klasyczne Poke Red nigdy się nie nudzi). Funkcje 2DS’a bez problemu wypełniają smartfony (+ew. kontroler) i Monster Hunter z The Legend of Zelda wreszcie dostałyby szanse w Europie.

  18. Freszu
    19:47 26.05.2018
    Freszu

    Ja włączyłem na kilka godzin dzięki XGP żeby posłuchać trochę Jespera Kyda :V

  19. Freszu
    15:06 21.05.2018
    Freszu

    Kto wie, ostatnio poszerzyli horyzonty współpracując z Dr Witem przy Czerwonym Żółwiu

  20. Freszu
    13:25 21.05.2018
    Freszu

    O, ktoś wreszcie wpadł na pomysł, żeby ekranizować gry skupione na narracji, a nie jakieś PoPy. A jeżeli to jest Ghibli…

    Przy okazji – polecam kanał YT Kana, gdzie wrzuca osobiste przemyślenia o własnych pracach, covery OST na keyboardzie i takie biograficzne notki jak nauka latania samolotem (kto grał w FP ten będzie zachwycony). “Wybitny koleś”.

  21. Freszu
    15:06 17.05.2018
    Freszu

    Aż mi serduszko rośnie, kiedy środowiska filmów i gier coraz częściej się przenikają poza (na siłę robionymi) adaptacjami. Szczególnie w Polsce, gdzie duża w tym zasługa popularności Wiedź… yyy to znaczy, naszych gier.

    Genialny, leciutki formą wywiad 🙂

  22. Freszu
    21:10 08.05.2018
    Freszu

    Właśnie, z tego samego powodu nie skończyłem pierwszej części i z tego samego powodu nie zagrałem w Divinity Original Sin II. Może taki Vampyr będzie jeszcze do przełknięcia (RPG, ale akcji i od Dontnod). To chyba jedyna gra na PC, za którą trzymam w tej chwili kciuki.

  23. Freszu
    12:51 30.04.2018
    Freszu

    Trochę offtop, ale też prawda. Szkoda, że takimi tekstami częściej zajmują się osoby niezwiązane zawodowo z dziennikarstwem – ot taka publicystyka w cdaction często przykuwa moją uwagę, ale na endlessrunerze prowadzonym przez byłych redaktorów widać większą swobodę i bardziej emocjonalne podejście.

  24. Freszu
    17:46 29.04.2018
    Freszu

    po to jest forma zapowiedzi/beta-testów/felietonu, no czegokolwiek oprócz recenzji, bo stworzenie twardej opinii o niepełnym produkcie jest zwyczajnie niemożliwe. Przykład: FIFA 18 od najwcześniejszych wersji do dziś dostała kilkanaście różnych wersji. W demie chwaliłem sobie nowy system podań, z którego już niewiele zostało. Jeszcze w FIFA 14 o takiej sytuacji nikt by nie pomyślał. IMO to trudna sprawa, wyróżniająca się na tle innych mediów – ocenianie serialów po odcinkach nawet nie jest temu bliskie. Klub dyskusyjny chyba jest po to, żeby zmienić zdanie takiego reżimowego naczelnego 😛

  25. Freszu
    13:12 29.04.2018
    Freszu

    Kiedyś bardzo mnie interesowała ta zależność, więc po moją opinię odsyłam:

    do jednej z moich pierwszych notek na Poly (znowu przeczytałem, prościutka, ale chyba jedna z niewielu, przy których teraz nie zasłaniam oczu co akapit) – https://polygamia.pl/blog/klatwa-urodzaju-czyli-po-co-komu-recenzje/

    oraz do facebookowego posta dziennikarza o dość-nędznym-pseudonimie – https://www.facebook.com/papkintodoscnedznypseudonim/posts/881162555390709

    (tl;dr – subiektywne recenzje najlepsze i najsilniejsze, bo inne nie powinny istnieć. Obiektywne mogą być tylko części opisowe i analityczne. Bez części krytycznej i oceniającej recenzja jest niepełna).

  26. Freszu
    15:26 13.04.2018
    Freszu

    Kolejny argument, że poprzedni rok obfitował w najlepsze indyki od czasu boomu na Kickstartera (tzn. od zawsze).

  27. Freszu
    13:50 07.04.2018
    Freszu

    Oczywiście, że jak na wakacje to Florencja i Karaiby. O ile ta pierwsza w ACII już się trochę zestarzała (chociaż Santa Maria del Fiore ciągle powala), to lato na Kawce ciągle aktualne i czasami sobie tam wracam (analogicznie, w zimie obowiązkowe są odwiedziny w Skyrim oraz Alasce z Shaun White Snowboarding).

  28. Freszu
    15:43 30.03.2018
    Freszu

    To pierwszy tekst autora, więc trudno mówić o jakimś stylu… no ale przez pierwsze słowa recenzji “styl” wybrzmiał na tyle, że zajrzałem tu po kilku tygodniach przerwy od Poly i przeczytałem recenzje RPG’a na które nie mam czasu. Dalej (imo, oczywiście) jest zbyt neutralnie – Krzysztof ucieka od własnych odczuć i próby interpretacji samej fabuły, mało konkretów, dużo opisów, niepotrzebne wstawki o sterowaniu. Jednak jest “styl”, dlatego co do następnych tekstów jestem dobrej myśli.

  29. Freszu
    18:22 17.03.2018
    Freszu

    Podobnie jak Bartek – zależy kogo, ale pewnie Hellblade, Oxenfree, What Remains of Edith Finch, Heavy Rain, Until Dawn, Firewatch i gry od Amanity. A dzieciakom dać Switcha i/lub Rocket League’a.

  30. Freszu
    17:42 15.03.2018
    Freszu

    Aż 4 nominacje dla NitW, cieszę się, że gra Holowki jednak została doceniona jakoś (chociaż muzyka też powinna dostać nominację, np. za What Remains of Edith Finch). Trzymam kciuki za te dwie w/w gry w możliwych kategoriach, a tymczasem pora nadrobić Gorgoę i Hellblade’a (Hollow Knight i Divinity II niby też, ale to cholernie zajmujące gry).

  31. Freszu
    15:33 15.03.2018
    Freszu

    Jedyne bijatyki w które grałem dosyć regularnie, i na PS2, i na X360. Czekam!

    nk pokaże to Sapkowskiemu <3

  32. Freszu
    13:38 14.03.2018
    Freszu

    Dobry tekst (albo i notka). Trochę lekceważący, ale chyba tego chciał S. Hawking żywo udzielając się w popkulturze.

    rip

  33. Freszu
    12:34 06.03.2018
    Freszu

    Animowane średniowieczne rycinki mnie kupiły, tekst w sumie też przyzwoity 😉

    Pora zacząć indie-rush 2018

  34. Freszu
    14:44 03.03.2018
    Freszu

    Dla mnie to kwestia celu gry. Jeżeli chcemy stworzyć w całości realistyczny produkt, który jednocześnie nie ma być symualtorem – to się zwyczajnie nie uda. W ogóle należy oddzielić gry komputerowe od symulatorów, tak jak to stwierdził Adam. Tym pierwszym jest po prostu bliżej do filmów, gdzie nawet dokumenty przyrodnicze muszą być dobrze wyreżyserowane, by nie męczyć.

    Zgadzam się na kilka takich mechanizmów, ale na pewno nie całej gry. Jeśli np. tak jak w Kingdom Come wrzucamy faktycznie użyteczny cykl dobowy (z wpływem na zdrowie protagonisty), to po prostu działa, bo ma to zaostrzyć rozgrywkę i pokazać trochę smrodu średniowiecza. Wkraczając do XV-wiecznych Czech tego należy oczekiwać.
    Warhorse chciało trochę zarobić, więc umownie porozrzucało te kociołki ze strawą.

    Inną sprawą jest tolerancja odbiorcy – jeśli miałbym do kogoś porównać fanów Army 3, to do osób zaznajomionych ze skrajnymi przypadkami slow cinema, gdzie ujęcia potrafią trwać po kilka minut (jeśli nie godzin).

  35. Freszu
    18:37 27.02.2018
    Freszu

    Po takie teksty przychodzi się na blogi

    <3

  36. Freszu
    19:43 24.02.2018
    Freszu

    Dobra, gdzie mój “koń z rzędem”? 😛

    W mojej opinii Fe jest dosyć łatwe, największą trudność sprawiło mi odnalezienie się w tym świecie bez pomocy ptaków (po godzinie gry postanowiłem nie korzystać z pomocy tego kolibra, bo czasami “tłumaczył” drogę zbyt łopatologicznie, a czasami w ogóle nie pomagał.

  37. Freszu
    17:49 22.02.2018
    Freszu

    Grr… Mads Mikkelsen, a nie jakiś Mikkelson! (Ten od Polowania i Casino Royale). I ja rozumiem, że na pewno jakieś normiki siedzą na Poly, ale o jedno “E” w “REEEdus” za dużo.

    A ja już nawet nie trzymam kciuków, bo wiem, że DS wypali. Kojima może sobie robić arystyczne (i bardzo zajmujące przy okazji) trailery oraz upychać sztukę do gierki, ale siedzi w kieszeni u Sony, a ci nie pozwolą, by to zbyt enigmatyczna gra była (przynajmniej w okolicach premiery).

  38. Freszu
    20:16 18.02.2018
    Freszu

    Też o tym myślałem, ale jednak “nielegalny” to słowo klucz – wg komiksów, Abe w czasie akcji Shape of Water był zamknięty w kapsule pod wodą, aż do 1978, czyli znalezienia go przez biuro, w którym pracował Hellboy.

  39. Freszu
    15:26 17.02.2018
    Freszu

    “Moim zadaniem było dodatkowe zapewnienie, że nic lepszego przez najbliższe dni nie trafi do kina.”

    się okaże po Phantom Thread

  40. Freszu
    15:23 17.02.2018
    Freszu

    Wybitnie kojący film, w mojej opinii – najlepszy del Toro dotychczas

    (więcej się rozpisałem na blogu)

  41. Freszu
    18:16 14.02.2018
    Freszu

    Moja ulubiona mieszanka kulturowa w formie gry wideo. Mam świadomość, że znalazłbym jeszcze bardziej ekscentryczne połączenia w japońszczyźnie, ale Kamiya robi to ze jakimś nieokreślonym wyczuciem – jeszcze nie na tyle infantylny i “atencyjny”, by przysłaniał rozrywkę płynącą z całości. Przynajmniej w moim odczuciu, chociaż jestem pewny, że niedowiarki nawet nie próbowały. Niech się tylko dobiorę do sequela (i Switcha przy okazji)…

  42. Freszu
    12:27 09.02.2018
    Freszu

    “zrób se sam, co rąk nie masz do roboty, tylko czekasz na gotowe?”

  43. Freszu
    13:38 05.02.2018
    Freszu

    songo najlepszy, najsilniejszy

  44. Freszu
    20:51 31.01.2018
    Freszu

    Nie mogę napisać, że właśnie odeszło z redakcji moich dwóch ulubionych twórców, bo całe Poly przez ostatnie lata stało na wysokim poziomie, porównywalnym z tym, co prezentują autorzy w prasie (niegdyś jawna opcja niemiecka, a teraz ten lew północy Fredrego) + M. Walkiewicz z filmwebu. Jednak po prostu szkoda, będzie tu czegoś brakować.

    Pytanie: czy będzie kiedyś dostępna opcja sprawdzenia ilości wyświetleń pod poszczególnymi wpisami na blogu? Jest tam jakaś rubryczka “Najpopularniejsze wpisy”, ale niewiele to mówi.

    Pozostaje tylko życzyć długowieczności portalu, na żadnym innym nie sprawdzam po kilka razy tego, co napisałem w komentarzu.

  45. Freszu
    20:12 31.01.2018
    Freszu

    Zgrzytam zębami na myśl o Twoich starszych recenzjach (vide Psychonauts i Crackdown), ale chyba każdy tak kiedyś pisał. Bądź co bądź, po ostatnich tekstach mogę uznać, że z “dziennikarskiego przedszkola” wychodzisz z dyplomem obsypanym brokatem i innymi bajerami.

    Powodzenia z gamedevem (?) i wracaj często na Poly 🙂

  46. Freszu
    20:02 31.01.2018
    Freszu

    Przybyłem na Poly jakoś tak półtora roku temu, właściwie tylko po to by popisać sobie bloga w wolnych chwilach. Zostałem dla podejścia tego hipisa do NitW (no i generalnie do reszty gierek, ale to już nieważne).

    Powodzenia 🙂

  47. Freszu
    15:59 29.01.2018
    Freszu

    Kolejkę dla tego menela z drewnianą nogą!

  48. Freszu
    13:03 25.01.2018
    Freszu

    Oho, here we go again. Zalew dobrych indyków na początku roku. A ja chcę jeszcze NitW drugi raz przejść! W kinach też nie ma lekko…

  49. Freszu
    12:27 18.01.2018
    Freszu

    Karton – 2 zł
    Karton dla graczy – 70USD

    A tak na serio – jakbym miał znowu 8 lat to bym chciał złożyć sobie akcesoria z Lego, ale karton też da radę.

  50. Freszu
    17:15 11.01.2018
    Freszu

    nieporywająca*

  51. Freszu
    17:15 11.01.2018
    Freszu

    Bardzo przeciętna, nie porywająca historia. Obnosi się z kilkoma dobrymi pomysłami (relacja Chloe z jej ojcem) i ma fantastyczny (chociaż średnio dopasowany do treści) soundtrack Daughter. Biednie zorganizowane tempo niweluje efekt spokojnej obyczajówki.

  52. Freszu
    13:10 04.01.2018
    Freszu

    Zdecydowanie takie gry jak Hellblade, What Remains of Edith Finch i (w szczególności) Night in the Woods trzeba promować. To furtka dla nowych graczy, których wcześniej odstraszała “gierkowość”, odbiorców innych mediów. 2017 był dobrym rokiem.

  53. Freszu
    14:21 16.12.2017
    Freszu

    “Battlefront II (ten normalny) za 12,19 zł w GOG-u”

    <3

  54. Freszu
    20:31 14.12.2017
    Freszu

    Nic o Finding Paradise? C’mon Poly 😐

  55. Freszu
    23:13 12.12.2017
    Freszu

    Nie jestem pewny kiedy pojawił się slogan “History is our playground”, ale chyba przy okazji Black Flaga i wątku współczesnego w Abstergo Ent. Czy to łamanie oryginalnych założeń serii? A takie istniały?

  56. Freszu
    15:46 12.12.2017
    Freszu

    Poproszę Imperium Lechitów

  57. Freszu
    16:18 11.12.2017
    Freszu

    A ja ciągle myślę, że Kojima trochę się śmieje z branży (to, że na VGA2017 wrzucił trailer nowego filmu Del Toro – mistrzostwo xD), ale też chce ją zmienić – na Tweeterze podał wskazówkę, by obejrzeć dwa poprzednie trailery, a te poprzednie też podają nam kolejne wskazówki. Cytat Williama Blake’a na jednym z nich (twórczość tego angielskiego prawie-romantyka jest ściśle powiązana z religią, sam Blake doznał chyba nawet kilka objawień). Jest też piosenka “I’ll keep coming” od Low Roar o kimś/o czymś ciągle powracającym. Mogę tylko stwierdzić, że śmiało można szukać w Apokalipsie albo chociaż przy terminie apokatastaza (który występował w kilku klasykach sci-fi w amerykańskim kinie, z którego Kojima lubił czerpać przy okazji MGSa). To tylko koncepcja, ale ile zabawy przy jej wymyślaniu.

    Zagadką też jest gatunek gry, ale faktycznie może mieć coś wspólnego z survival horrorem.

  58. Freszu
    15:43 10.12.2017
    Freszu

    Naah, to pewnie “jetlag” xD

  59. Freszu
    16:53 08.12.2017
    Freszu

    żebyś się nie zdziwił KHEKHEMORDORKHEKHE

  60. Freszu
    16:53 08.12.2017
    Freszu

    żebyś się nie zdziwił KHEKHEMORDORKHEKHE

  61. Freszu
    16:50 08.12.2017
    Freszu

    Widzę, że trailer skupia się na kamerze, jej jakość nagrywania i ubiór bohaterów może wskazywać na lata ’30. To szmat czasu – jakoś nie mam skojarzeń, ani żadnych połączeń z Firewatch. Z jednej strony czuję tu bardziej kameralną przygodę Indy’ego (+intymna relacja protagonista-cizia archeolog), a z drugiej zastanawia mnie ostatni kadr – związek z bogiem Ra.
    >”Capmpo Santo”

  62. Freszu
    15:52 08.12.2017
    Freszu

    Dobrze, że przed (i po) swoimi przekleństwami zapytał się czy może przeklinać. Podchmielony reżyser nie byłby taki uprzejmy.
    A tak szczerze, to wolę marketing “z pasją” i alkoholem, zawsze to jakieś urozmaicenie. Żadnego filmu ani gry Faresa nie widziałem, więc mam irracjonalne wątpliwości co do jego pracy, a sądząc po trailerach, to reżyserka będzie filarem A Way Out.

  63. Freszu
    15:13 08.12.2017
    Freszu

    Bardzo dobry zwiastun, na podstawie porfolio twórców bawi się naszymi oczekiwaniami. Czekam.

  64. Freszu
    15:08 08.12.2017
    Freszu

    Jeszcze nigdy, żadna konsola nie miała tak agresywnego marketingu w stosunku do mojej osoby. NINTEDON’T, STOP.

  65. Freszu
    15:04 08.12.2017
    Freszu

    @Artik, zwracam tylko uwagę, że single Dying Light i wątek Kyle’a Crane’a został już wyczerpany. Nie można też tak szybko doić marki, więc pełnoprawne dodatki to optymalne posunięcie (patrz: tasiemce Ubi).
    Nie będzie to multi “wciskane na siłę”, bo w Bozak Horde już istniało i nawet działało (chociaż to zbyt nieśmiałe podejście do tematu, by teraz je oceniać). Kontynuacja powstanie, bo “jedynka” była sporym sukcesem, a Bad Blood przygotuje dla niej multiplayer. DL stoi trybem wieloosobowym, ale wariantem co-op.
    Co do drugiej części gry, jeżeli już wyjdzie (stawiam na 2020r.), mam oczekiwania w kwestii dojrzalszej historii, która w pełni wykorzysta wszelkie dywagacje moralne char. dla post-apo (znowu, już coś takiego nieśmiało wprowadzono w The Following).

  66. Freszu
    22:06 07.12.2017
    Freszu

    Nie widzę potrzeby tworzenia sequela do Dying Light, szczególnie, że fabuła wraz z DLC The Following, jest szczelnie zamknięta w obu zakończeniach. Lepiej kontynuować promocję marki w obrębie pierwowzoru (przez płatne i darmowe DLC – w/w The Following i Bozak Horde raczej nie zasługują na miano mikropłatności) i skupić się na nowym pomyśle.

  67. Freszu
    23:25 04.12.2017
    Freszu

    Dzięki za rzetelny komentarz 😀
    To jest właśnie to, o czym chciałem przekazać w ostatnim akapicie – czasami przez zachwyt zupełnie nie zwracamy uwagi na błędy gry i nie chcemy zwracać. W moim przypadku, wady Psychonauts przebiły się do świadomości, gdzieś tak w połowie rozgrywki (5-6h). Po ukończeniu naprawdę długo nad nią myślałem, stąd mój entuzjazm osłabł. Podobną sytuację miałem z Life is Strange, do którego ciągle podchodzę wyjątkowo emocjonalnie, a przecież liczne głupotki fabularne i zbieranie butelek ciągle tam są.

  68. Freszu
    16:04 04.12.2017
    Freszu

    No tak, bardzo specyficzny deweloper. Jeśli część artystyczna Brutal Legend albo Stacking do Ciebie nie przemawia, to sama rozgrywka nie utrzyma Twojej uwagi. Bardzo podobają mi się pomysły na ich produkcje, ale po kilku godzinach te pomysły się kończą :/

  69. Freszu
    21:23 26.11.2017
    Freszu

    Przed WGW w ogóle nie interesowałem się Seven: Days Long Gone (chociaż coś o nim czytałem), ale po prezentacji na tej imprezie… w zasadzie to jedyna nowa gra, która mnie interesuje pod koniec tego roku (obok NitW: Autumn Edition, ale to już edycja specjalna gry wydanej w lutym).

  70. Freszu
    18:28 24.11.2017
    Freszu

    Właściwie, to nie znam Polygamii przed twoją kadencją (założyłem konto niewiele ponad rok temu), więc nie mam punktów odniesienia, ale przez ten czas strona wyglądała naprawdę solidnie i profesjonalnie. Dziękuje za taką pracę, jak również za spotkanie na ubiegłorocznym WGW. Powodzenia w enigmatycznym “dalej” 🙂

  71. Freszu
    18:22 24.11.2017
    Freszu

    Wg mnie, w związku z jakością tekstów, komentarze też są tworzone “na poziomie”, a nie zawsze każdy ma czas na napisanie takiego. Czytam komentarze w serwisie CD-A i choć jest tam wiele treści, to też przez budowaną przez ponad 20 lat społeczność przewijają się typowe “śmieciowe” komentarze.

  72. Freszu
    18:14 22.11.2017
    Freszu

    Trudno się nie zgodzić – kocham Battlefronta 2 od Pandemic, ale w pierwszą część produkowaną przez EA też naprawdę miło popykać, np. po jakimś maratonie SW, albo po powrocie z kina. Jeszcze darmowe DLC rozdawane na Originie (chyba miesiąc temu) i ani myślę kupować kolejnej części.

  73. Freszu
    18:28 21.11.2017
    Freszu

    O, właśnie pisałem test z historii sztuki… – może zdążysz z greckimi wpływami przed kolejnym? 🙂

  74. Freszu
    23:23 20.11.2017
    Freszu

    Cytując: “Polecam serial Utopia”
    https://polygamia.pl/blog/zolc-krew-i-zolc-utopia/

  75. Freszu
    20:40 04.11.2017
    Freszu

    Świetny tekst, szkoda, że Persona nie zawitała na inne platformy.

    PS. Mogę prosić o kontakt? Niestety, Poly nie ma żadnej funkcji prywatnej wiadomości.

  76. Freszu
    14:18 04.11.2017
    Freszu

    … dzieciństwo (przy Big Red One na PS2), Modern Warfare jako najlepszy FPS siódmej generacji i multiplayer, bo swojego czasu z MW, MW3 i Black Ops 1 oraz 2 spędziłem ok. 700h (nie żebym był z tego dumny). Od czasu Ghosts w ogóle przestałem grać w FPS’y z “współczesnym” settingiem, chyba mi starczy do końca życia.

  77. Freszu
    21:58 31.10.2017
    Freszu

    Nie mam wątpliwości, że zagram drugi raz , a może nawet i trzeci. Jednocześnie, to relaksująco przyziemna gra, ale też zakończenie zostawiło mnie z mętlikiem w głowie i nie jestem pewny co o nim sądzić. Z doświadczenia wiem, że angażujące emocjonalnie przygodówki należy przechodzić kilka razy, bo czasami ta cecha przysłania głupotki fabularne (albo źle skonstruowany świat i tok akcji – Life is Strange :/)

  78. Freszu
    13:26 28.10.2017
    Freszu

    Pierwszego Asasyna ogrywałem po AC2 i AC:B, więc wrażenie zrobił na mnie żadne. Jeśli chodzi o pojedynek dwóch pierwszych gier z Eziem jako gł. bohaterem, to wg. mnie wygrywa Brotherhood, które lepiej rozwijało renesans w serii, lepiej pokazywało zepsucie rodzin we Włoszech, a o architekturze Rzymu nawet nie wspomnę. Mimo wszystko, z perspektywy czasu najlepszą pozycją z serii jest Black Flag, który oczywiście nie robi nic przełomowego (bo statki, rum i Karaiby widzieliśmy w podobnej formie w Pirates! Sida Meyera). Dla mnie każdy Asasyn miał liniową oraz płytką rozgrywkę, a jej niedociągnięcia nadrabiał otwartym światem, który nawet nie był dobrze wykorzystywany. Dopiero Black Flag tak dobrze zachęcał do ich eksploracji, ale – paradoksalnie – architektura Karaibska była po prostu biedna. Dlatego uważam, że to Origins ma szansę stać się najlepszą z serii – łączy eksplorację Black Flaga z bodajże najciekawszym miejscem i czasem akcji w całej serii. Może kiedyś wybierzemy się także do Persji?

  79. Freszu
    23:58 24.10.2017
    Freszu

    NIGHT IN THE WOODS NA ANDROIDA?! Dlaczego dopiero teraz się o tym dowiaduję?!

    Btw. dlaczego pomiędzy minimalnymi, a zalecanymi wymaganiami Wolfa jest taka mała rozbieżność w wydajności?

  80. Freszu
    13:48 22.10.2017
    Freszu

    Zdecydowanie Neversoft (podobny powód do Patryka) i THQ. Saints Row już nie będzie takie same, co dobitnie pokazało Agents of Mayhem. Może THQ Nordic coś wykrzesze z Darksiders.

  81. Freszu
    16:40 17.10.2017
    Freszu

    “Kanye loves you
    And you should love Kanye
    More importantly Kanye loves Kanye
    Kanye is the brightest
    The best and the boldest
    And we know this
    Because Kanye Told us!”

  82. Freszu
    15:25 07.10.2017
    Freszu

    To zależy od premiery, np. jeśli wyjdzie taki Wiedźmin 3 lub inna gra, na której mi BARDZO zależy to rzucam wszystko i gram (w nadchodzących miesiącach widzę tylko Vampyra, przesuniętego zresztą :/), więc teraz mam czas na nadrabianie – m.in. DeusEx: HR (tak przed seansem Blade Runnera), Fallout, Psychonauts, Darkest Dungeon. Jeśli nie ma żadnych naprawdę interesujących, nowych gier, a zamiast tego tylko tasiemce pokroju AC i FIFA, to wiem, że będę miał na nie czas w święta, po przecenach.

  83. Freszu
    17:31 06.10.2017
    Freszu

    Ja! <3

  84. Freszu
    15:44 06.10.2017
    Freszu

    Tylko raz w swoim życiu uruchomiłem multiplayer w Battlefroncie 2, jeszcze za czasów GameSpy i jakoś mnie nie przekonał (może dlatego, że już wtedy był przestarzałym multiplayerem – chociażby porównując do Modern Warfare). Dla mnie Battlefront 2 był zawsze genialnymi potyczkami z AI i cudownym trybem singlowym Galactic Conquest – te rzeczy się nie zmieniły i BFII ciągle trzyma specjalne miejsce w moim serduszku, jako część dzieciństwa i jedna z najlepszych gier akcji w uniwersum.

  85. Freszu
    19:40 04.10.2017
    Freszu

    Hmm… mam wersję pudełkową, drm-free, niestety nie na GoGu… Strzelam, że nie mogę sobie pograć w multi?

  86. Freszu
    19:39 04.10.2017
    Freszu

    Został rozstrzygnięty, ja otrzymałem klucz już 27 września.

  87. Freszu
    19:09 02.10.2017
    Freszu

    Ha, nawet w World At War były podstawowe killstreaki – za 3 dostawaliśmy “recon plane” czyli UAV, ale ładnie nazwane, za 5 ostrzał artyleryjski (nalot z MW) i za 7 są pieski znane z Black Ops. War never changes.

  88. Freszu
    19:57 28.09.2017
    Freszu

    Może mieć, szybka rozgrywka jest świetna na np. wieczór po ciężkim dniu lub kanapowy co-op z kumplami. Myślę, że Malachai miał raczej na myśli docenienie przejrzystości tej rozgrywki w PESie i nienawiść do ekhmHANDICAPUekhm w multi FIFY. Możliwe też, że bardzo schematyczne strzały w FIFA 16 i 17. “Pełna kontrola nad drużyną” to głupota, bo tak czy siak 10 zawodnikami kieruje AI, a my tylko jednym, nawet jeśli ustawimy odpowiednio taktyki to zdajemy się na łaskę sztucznej inteligencji (która w FIFA 16 i17 jest beznadziejna, ale już w demo 18 wg mnie zachowywała się lepiej).

  89. Freszu
    19:35 28.09.2017
    Freszu

    No to fajnie odbiegłeś od treści mojego komentarza, ale tak przy okazji – w kwestii singleplayera się zgadzam (chociaż nie wiem jak z nowym AI w FIFA 18), ale Ultimate Team i zabawa z rynkiem tylko u EA. Nie grałem w multi PES’a, więc nie wiem jak ma się sprawa ze stabilnością serwerów, czy ilością graczy.

  90. Freszu
    18:50 28.09.2017
    Freszu

    Oprawa meczowa jest niesamowita, kiedy w demie uruchomiłem mecz Toronto vs LA Galaxy to szczęka mi opadła. Skąpany w powoli zachodzącym słońcu stadion StubHub Center, śliczne tabele MLS, szmaragdowo-zielona murawa. EA poczyniło spory progres w tej kwestii (FIFA 17 była obrzydliwe szaro-żółta).

  91. Freszu
    23:41 27.09.2017
    Freszu

    No kupię kiedyś tego Switcha no… Chyba trzeba.

  92. Freszu
    00:32 22.09.2017
    Freszu

    Trochę płaczę po tym Vampyrze, bo to jedyna gra, na którą się napalałem w tym roku, ale to oczywiście dobrze, bo czas dopracowanie, “bla bla bla”. Zawsze to zachowana stówka w portfelu (na Cupheada).

  93. Freszu
    16:28 19.09.2017
    Freszu

    Koszyk:
    Spelunky
    Crypt of the Necrodancer
    Her Story
    Darkest Dungeon
    Oxenfree
    The Witness

    Suma: 195.44zł

    Uzasadnienie: To skupisko raczej znanych indyków, które po prostu mnie ominęły w ostatnich latach. Na pewno, posiadanie chociaż jednej z tych gier zmniejszą moją kupkę wstydu, bo takie tytuły jak Her Story, Darkest Dungeon i Oxenfree wywołały niemały szum w Internecie.

    Top 10:
    1. Darkest Dungeon
    2. Samorost 3
    3. Spelunky
    4. Her Story
    5. Inside
    6. Prison Architect
    7. Banished
    8. Trine 3
    9. Sudden Strike 4
    10. Beholder

  94. Freszu
    11:12 17.09.2017
    Freszu

    Dla mnie gra 6/10 musi bronić się pomysłem lub/i klimatem, a już nie koniecznie zawartością i wykonaniem. Z perspektywy czasu to Guns&Gore&Cannoli, który !autopromocja! opisałem już na swoim blogu. Tu tylko dodam, że choć klimat czasów prohibicji często łamał się przez niezbyt śmieszne dialogi, tak mechanika strzelania (śmiem twierdzić, że lepsza niż w Metal Slugu Advance) i np. scena w barze wszystko wynagradzały.

  95. Freszu
    13:16 10.09.2017
    Freszu

    Wszystko co fabularne staram się jak najdłużej – do 4 godzin, a w ekstremalnych (wiedźminowych) warunkach około 6h. Jednocześnie, kiedy już czuję, że nie ta pora, a wszystkie przesłanki na ekranie zwiastują przełomowy moment w historii/jakiegoś większego bossa to zostawiam na następne posiedzenie (szczególnie w trudniejszych grach, nie ma nic gorszego, jak pójście spać cały wku*wiony po pięciu nieudanych podejściach do Smelter Demona). Do rywalizacyjnych sieciówek nauczyłem się podchodzić z dystansem, więc przeważnie jest to krótki wieczór, kiedy czuję, że nic nie może mi zepsuć humoru.

  96. Freszu
    18:12 07.09.2017
    Freszu

    Do dziś łapie mnie nostalgia, gdy patrzę się na te postacie, dlatego Before the Storm może być dla mnie takim miłym powrotem do Arcadia Bay i wszechobecnego tamże sentymentalizmu. Mam także nadzieję, że w temacie następnego LiS uspokoi nas Vampyr.

  97. Freszu
    17:54 27.08.2017
    Freszu

    Przez prawie całą konferencję Microsoftu (oglądałem na streamie) przewracałem oczami i śmiałem się z każdego wypowiedzianego “for kej”, aż do zapowiedzi nowego Age of Empires. Z tą starą marką niewiele mam wspólnego, bo gdy druga, podobno kultowa, część AoM się ukazała mnie nie było na świecie, a gdy już byłem, zajmowały mnie inne strategie – Empire Earth, Bitwa o Śródziemie II, Company of Heroes. Tą ostatnią wspominam najlepiej i Relic Ent. (wraz z ś.p. THQ) zostało moim ulubionym producentem gier z gatunku. Właśnie dlatego czekam na kolejnego (choć jednego z niewielu) RTS’ów, który będzie potrafił mnie przykuć do ekranu na dłuższy czas.
    Ano i Biomutant trochę mnie jara.

  98. Freszu
    14:58 20.08.2017
    Freszu

    Wzywam do natychmiastowego zaprzestania w morderstwie mema z Crashem. STOOOOP PLS

  99. Freszu
    12:15 19.08.2017
    Freszu

    Stwierdzenie “poruszanie się po mapie” mogło mnie zmylić. No, ale faktem jest, że na samych rampach w Quake’ach i Unrealach trzeba spędzić kilka godzin do opanowania wyskoków.

  100. Freszu
    11:13 19.08.2017
    Freszu

    “Od nowa trzeba uczyć się nawet czegoś tak banalnego jak poruszanie się po mapie”. Banalnego?! Toż to podstawa w każdym FPSie jakiego znam – CSGO, Quake Live, Call of Duty, Battlefieldy. Bez tego będziesz miażdzony, wszędzie. A recenzja bardzo zachęcająca do kupna gry, nie grałem w Dooma, ani Titanfalla 2, a brakuje mi szybkieJ strzelanki z prawdziwego zdarzenia.

  101. Freszu
    15:07 18.08.2017
    Freszu

    Przebolałbym nawet to mniejszą mobilność postaci niż w Crackdownie, czy chociażby Saints Row 4 (<3), ale powtarzalności się nie wybacza (Mafia 3 widzę cię).

  102. Freszu
    20:01 06.08.2017
    Freszu

    Wszystkie Batmany z serii Arkham, Spiderman 2 (niestety. nie ten na PC) i… Avatar. Dziś się z tego śmieję, ale egranizacja filmu Camerona była naprawdę widowiskowa, nawet po oszałamiającym pierwowzorze. Dodatkowo: dwie ścieżki fabularne (można było stanąć po stronie najemników i Na’vi), spora głębia rozgrywki (niestety nie fabuły) i zabawa na kilkanaście godzin. Na pewno mieści się w mojej prywatnej czołówce gier na licencji.

  103. Freszu
    22:17 24.07.2017
    Freszu

    Co jak co, ale Ubi udało się San Francisco i (prawie) całe Watch Dogs 2 – do dziś nie ukończyłem tejże gry, ale możliwe, że wrócę, właśnie dzięki Tobie 🙂
    Mój drugi ulubiony tekst z twojego bloga (zaraz po “Barok i rokoko…”). A tej “gentryfikacji” już nigdy nie zapomnę.

  104. Freszu
    18:44 22.07.2017
    Freszu

    Recenzja też na jednym wdechu. Fajnie się to czyta, szybko pochłaniając skondensowaną treść. Wybieram się na film w poniedziałek, mam nadzieję na odmienne spojrzenie na wojnę względem ubiegłorocznego “Hacksaw Ridge”, chociaż sam wybór tematu ewakuowania Dunkierki zamiast przedzierania się przez linię frontu chyba zobowiązuje.

  105. Freszu
    14:13 21.07.2017
    Freszu

    “Please don’t be racist” kupiło mnie. A ja chyba kupię grę.

  106. Freszu
    22:34 16.07.2017
    Freszu

    O prawie bym zapomniał: port Bayonetty na PC! Cud, miód i orzeszki.

  107. Freszu
    22:32 16.07.2017
    Freszu

    Sam zastanawiam się pomiędzy Thimbleweed Park i Night in the Woods. W pierwszym półroczu było naprawdę dużo gier, a zagrałem w trzy, może cztery tytuły, bo:
    1. Krucho z czasem
    2. Krucho z grami na PC
    Nier (brak wsparcia, patchy itp.), RE7 (co horror, to nie ja). Poza tym jakieś Beat Copy, Beholdery, kolejne przygodówki TT… Tylko Prey i może Dirt 4 wzbudziły moją sympatię.
    Na ten czas: Thimbleweed Park. Night in the Woods muszę przejść jeszcze raz i zobaczyć jak Holowka poradzi sobie z bardziej świadomym odbiorcą, bo za pierwszym razem wziął mnie z zaskoczenia. Przejdę drugą linię fabularną z Greggiem. Jeśli tej nie potraktowano jako szczęśliwej drogi pełnej beztroskiego niszczenia świetlówek, to w drugim półroczu, choćby nie wiadomo co (no chyba, że Vampyr, Divinity:OS2 i Cuphead…), moje serduszko będzie należeć do NitW.

  108. Freszu
    17:05 07.07.2017
    Freszu

    Podczas sierpnia 2016 roku niewiele grałem (6 lvl, najlepszy stwór miał chyba z 300 cp), bo odstraszała mnie awaryjność aplikacji. Kilka dni temu znowu pobrałem Pokemon GO i od razu nie mogłem się zalogować przez Google, czy to na domowym Wi-Fi, czy na pakiecie danych T-Mobile. Jak w końcu to zrobiłem, to sama gra często gubiła GPS oraz połączenie z Internetem, ponadto crashowała, a uruchomienie aplikacji trwa na prawdę długo. Nie wiem czy to wina urządzenia na którym grałem (a raczej próbowałem), ale w jakiejkolwiek innej apce (dajmy na to Google Maps) GPS działa całkiem płynnie. To samo z pakietem danych, który nawet na zadupiu gdzie mieszkam działa bezproblemowo, także w innych grach multiplayer.

  109. Freszu
    20:06 05.07.2017
    Freszu

    Czyli udało się uchwycić to za pokochałem pierwszego filmowego pająka i komiksową serię “The Amazing Spiderman” Stana i Kane’a. A może nawet Keaton przyciągnie mój mały palec u nogi, który woli starego Batmana. Uff!

  110. Freszu
    14:43 24.06.2017
    Freszu

    Dzięki wielkie, przeoczyłem! Możliwe, że chciałem napisać o swojej przygodzie z Big Red One, ale w trakcie pisania gdzieś zgubiłem ten pomysł.

  111. Freszu
    23:19 23.06.2017
    Freszu

    Ja sobie zrobię z NitW grę roku 😛

  112. Freszu
    22:35 21.06.2017
    Freszu

    “Kręgosłupem” (w zamyśle) jest porównanie dotychczasowych informacji o nowym CoD. News, esej, reportaż (?) – w żadnym razie. Jakaś rozmemłana forma zapowiedzi może? Szczególnie, że nie tak dawno było E3. Nie lubię tak klasyfikować tego co napiszę.
    Z drugiej strony, zgadzam się – troszku przegadałem, można było prościej. Na swoją obronę mogę napisać, że od prawie dwóch miesięcy nie pisałem na bloga, a na przełomie maj/czerwiec, nie trzymałem kontaktu z grami.
    W każdym razie, dzięki za feedback, zawsze to jakiś powód by następnym razem spiąć tyłek.

    PS: Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim swoim polonistkom – bez nich nie byłbym w stanie pisać tak poprawnie ortograficznego tekstu!

  113. Freszu
    16:55 21.06.2017
    Freszu

    Jaramsiemotzno

  114. Freszu
    15:05 16.06.2017
    Freszu

    Uff, z tym Metrem to mi ulżyło.

  115. Freszu
    00:50 11.06.2017
    Freszu

    “Projekt ma być wzorowany na takich tytułach jak Destiny oraz Tom Clancy’s The Division.”~Gry OnLine.pl

    Fuck this shit i’m out.

  116. Freszu
    21:12 05.06.2017
    Freszu

    Hmm, może Dominik wspomina jego występy w Manchesterze United i wczesną grę w Realu? Nigdy nie byłem fanem Cristiano, bo zawsze wydawał mi się na boisku niedojrzały, był za łatwo wyprowadzany z równowagi i zachowywał się jak zakompleksione dziecko (chociaż po relacjach z jego dzieciństwa i życia prywatnego – nie dziwię się). Inni zawodnicy też mają swoje za uszami, po prostu są mniej znani oraz medialni od tak popularnego sportowca. Mam wrażenie, że Zidane zrobił z niego “mężczyznę”. Kontrowersyjność prawdopodobnie wywodzi się z jego rywalizacji z Messim (który teraz jest jedną z maskotek PES’a). Bardzo trudno porównywać ich jako piłkarzy, a co dopiero ludzi.

  117. Freszu
    15:06 04.06.2017
    Freszu

    Jak dotąd byłem na GoodGame, Pixel Heaven i WGW 2016. Niezaprzeczalnie, moim ulubionym jest WGW i jego zamysł. Marginalne nastawienie na e-sport (kilka turniejów z gier typu CoD, Uncharted i wyjątkowo R6:Siege), a z YouTube też nie jest mocno powiązane. Liczą się nowe gry oraz technologie, te które sprawiają masę frajdy na konwentach – Steep, FIFA 17, PSVR i Tekken 7 (no i w tle papu Makuła).
    Pomysł na granie w CS’a w zatłoczonym miejscu (GGExpo, widzę was), gdzie jakiś prezenter od siedmiu boleści drze ci się nad głową ze stoiska obok jest po prostu nietrafiony. Mam niby sprawdzić sprzęt na jakim mogę zagrać? Klawiaturka i fotel są wygodne, ale zaraz muszę je odstawić, a wygłuszenie słuchawek (nawet w tych za 500 zł) przy starciu z w/w kolegą prezenterem odpadają.
    Na piątkowym GoodGame najbardziej podobało mi się stoisko Lionbridge (które było także na WGW), gdzie z kumplami posłuchaliśmy o pracy testera gier i sprawdziliśmy świetnego NES’a mini, no i Nintendo, którego brakowało mi na WGW.
    Muszę się w końcu wyrwać z Polski i przynajmniej odwiedzić Kolonię.

  118. Freszu
    22:57 02.06.2017
    Freszu

    Kiedy przypominasz sobie, że nie masz już ośmiu lat.

  119. Freszu
    16:43 01.06.2017
    Freszu

    Dobrze byłoby poznać Rachel i dowiedzieć się o co przez całe LiS, tak jęczała Chloe. Tylko jak charaktery Chloe i Max uzupełniały się, tak co do Rachel mam obawy. Oby to było coś więcej niż odcinanie kuponów.

  120. Freszu
    18:06 30.05.2017
    Freszu

    Kiedy myślisz, że z takiego artykułu wynikła taka dyskusja, a to simpsona znowu minusują.

  121. Freszu
    17:44 30.05.2017
    Freszu

    Zagrałem w Thimbleweed Park-a-who. Omawiana opcja została załączona tylko w celach humorystycznych (kiedy robisz grę tyle lat i w okolicach premiery ci się nudzi), a sama gra jest zabawna nawet dla ludzi, którzy 1987 rok w USA kojarzą tylko z Reaganem (w ogóle nie był aktorem), a gry sygnowane nazwiskiem George’a Mmucasa znają z bajdurzeń dinozaurów. Thimbleweed Park-a-boo jest cudowne, chociaż już mogliby zrobić całą grę w wersji tekstowej, zamiast dodawać takie pierdoły (hue).

  122. Freszu
    14:39 29.05.2017
    Freszu

    z jednej strony to gra o super bohaterach. ale z drugiej, widać uderzające podobieństwo do Mortala. Supermoce są fajne i satysfakcjonujące, ale spowalniają rozgrywkę (jak w wg mnie nieudanym mortal kombat x)

  123. Freszu
    22:04 24.05.2017
    Freszu

    Na reklamówce nowego farkraja widzimy: (od lewej, przy stole) młodego Geralta (przed wiedźmińskimi mutacjami) na czele dwóch randomowych wieśniaków z pogranicza (ten łysy to Rick Harrison, mówię wam), Pagana Montenegro 2.0. Po lewicy nowego antagonisty siedzi Olgierd von Everec (robi najlepsze wołowe w Hope County), za nim pewnie Iris na wydaniu i jego kumpel-sarmata. Poza tym, Ubi da polatać samolotem, pomodlić się za grzeszników (o, w tamtym kościółku po lewej) i poszukać eastereggów dot. Vaasa.

  124. Freszu
    14:58 23.05.2017
    Freszu

    saaay what. Dajcie mi NBA Street :/

  125. Freszu
    21:39 22.05.2017
    Freszu

    Mordować nie mam ochoty, ale może warto próbować? Często mówi się o filmowości w grach i choć “wierne” gradaptacje filmów często są okropne, a filmy na podstawie gier jeszcze gorsze to wyczuwa się ten potencjał, szczególnie w Uncharted. Assassin’s Creed obok filmu nigdy nie stał (wg mnie) i nie powinien – to miał być wirtualny spacer po kartach historii. Film go z tego obdzierał. Świat Warcrafta to w założeniach fantasy jakich wiele, łatwo z niego zrobić przeciętniaka. Ale Uncharted? Sam koncept przygód Nathana Drake’a mianuje się Indianą Jonesem dwudziestego pierwszego wieku. Osadzenie stylu Kina Nowej Przygody w świecie gier było strzałem w dziesiątkę, więc powrót do korzeni ma prawo się udać.

  126. Freszu
    21:29 22.05.2017
    Freszu

    Żadnej wzmianki o dzisiejszych pre-trailerach Far Cry 5 czy coś ominąłem? 😮 To jedyna seria ubi, która mnie interere.

  127. Freszu
    11:50 14.05.2017
    Freszu

    Ostatnimi czasy robię to bardzo często. Podstawą u mnie jest soundtrack z gier sportowych: FIFA i Tony Hawk – obie serie zawsze podążały, a nawet wyznaczały trendy w muzyce, szczególnie ta pierwsza. Dzięki kopance EA poznałem zespół Nothing But Thieves i The Medics, a np. z THAW Greenday. Ponadto można mówić o licencjonowanych kawałkach z Life is Strange, Wiedzminie 3, Doomie 2016. Oczywiście, nie każde OST nadaje się do przesłuchania bez gry – wszystkie Batmany od Rocksteady brzmią świetnie, ale takich symfonicznych smaczków w stylu Zimmera raczej nie przesłucham jadąc tramwajem, czuję wtedy pewien dyskomfort.

  128. Freszu
    17:25 09.05.2017
    Freszu

    Hurraa, pierwsza zachodnia gra “triple-a” w tym roku, którą się jaram. Talos na gameplayach wygląda niezwykle przemyślanie, każdy pracownik stacji (żywy czy martwy) ma jakąś historię i związki z innymi. Widać, że Arkane nie kombinowało i nie wykraczało poza koncept gry samej w sobie. Najwyraźniej, udanie połączył pierwsze Bioshocki (szczerze, te nie przypadły mi do gustu) z Dishonored. Gaaah, chcę dostać paranoi od wszechobecnych mimików.

  129. Freszu
    14:49 02.05.2017
    Freszu

    A zagram, czemu by nie. Ciekaw jestem, czy odczuję tą interaktywność, bo po większości gier narracyjnych stwierdzam, że można przedstawić te historie za pomocą książki lub filmu – taniej.

  130. Freszu
    14:40 02.05.2017
    Freszu

    Mmm, to jest njusik <3

  131. Freszu
    18:04 26.04.2017
    Freszu

    W tym roku lista indyków do przejścia wydaje się nie mieć końca… no, ale ten przynajmniej zajmuje dwa wieczory.

  132. Freszu
    14:55 25.04.2017
    Freszu

    Shepard, nie strasz mnie

  133. Freszu
    20:23 19.04.2017
    Freszu

    Hmm… AC2 i Brotherhood, AC3 (ledwo dociągnąłem), Rayman 3, Origins i Legends (chociaż to zupełnie inna sprawa, nie zalicza się do ubi-game), Splinter Cell Convinction… więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję. Postanawiam poprawę, proszę o wytłumaczenie co to ma wspólnego.

  134. Freszu
    17:02 19.04.2017
    Freszu

    Smutna ballada o pierwszym kwartale roku 2017:
    Niee mam konsoli
    Niee mam konsoli
    Nieeee mam konsoli
    halp

  135. Freszu
    13:19 18.04.2017
    Freszu

    Ojej *zaskoczenie*, gra Telltale jest grą Telltale. Ukończyłem tylko 2 przygodówki od nich i już jestem znudzony formą (ale Tales from The Borderlands wymiata!).

  136. Freszu
    14:16 14.04.2017
    Freszu

    Całość wieje mi rozgrywką pierwszego Bioshocka, którego, zdecydowanie, nie jestem fanem, jednak muzyka M.Gordona brzmi zachęcająco. Swoją drogą, Chris Avellone chyba stał się chwytem marketingowym – Torment (marginalna obecność), Divinity Original Sin 2, System Shock i Prey. Oby tym razem zmajstrował kolejnego Niezłomnego (<3).

  137. Freszu
    13:24 09.04.2017
    Freszu

    Poruszasz bardzo specyficzny temat jak na branżę gier co już na starcie zalicza się u mnie na plus. Do tego sporo informacji w przystępnej formie (dosyć krótki tekst, mądrze podzielony). Jak raz się zacznie to trudno nie przeczytać do końca. Czekam na twoją analizę Sapienzy – śródziemnomorska architektura!

  138. Freszu
    16:25 06.04.2017
    Freszu

    Przypomniałem sobie Junior Sports Basketball i Fifę Street 2 na PS2 <3

  139. Freszu
    16:17 06.04.2017
    Freszu

    Rocznik 2000 przy klawiaturze, faktycznie, jeszcze w gimnazjum podczas 7 generacji królowało X360. Teraz nie jestem przekonany co do wyników XONE, strzelam, że to wynik z USA? 17-18 lat jest taką zacierającą się granica, np. moje liceum to swoisty tygiel konsol, sam nie posiadam już żadnej (oprócz PSP w szafie), chociaż bywałem po wielu stronach frontu (GBC, PS2, X360). Tak swoją drogą to: human – konsolki, mat-fiz – PCMUSTARD&RICE.

  140. Freszu
    01:14 02.04.2017
    Freszu

    Wooow. Obok zrzynki z Carolla (nieświadomej?), nawet tytuły akapitów zostały podebrane od szesnastolatka (hihi).

  141. Freszu
    19:09 30.03.2017
    Freszu

    Chciałbym napisać, że dawno się tak nie jarałem indykiem, ale miesiąc temu skończyłem Night in the Woods… – przez te pierwsze 3 miesiące 2017 moja kupka wstydu urosła do ogromnych rozmiarów, a dopiero zaczynam Watch Dogs 2…

  142. Freszu
    18:58 29.03.2017
    Freszu

    Szata graficzna jak mroczniejsze poziomy z Super Meat Boya, animacje jak z gier Chahiego, a ten ślimakot to już mnie za serduszko chwycił. Łojesu muszę sprawdzić.

  143. Freszu
    14:16 27.03.2017
    Freszu

    Ja z materiałów prasowych i gameplayów stworzyłem sobie obraz nowej Zeldy jako sandboxa, w którym myślisz inaczej niż w rodzimym Wiedzminie 3 i jesteś skazany na tylko i wyłącznie swoją kreatywność oraz ciekawość poznawczą. Coś co pokazuje jak poprawnie połączyć grę logiczną, eksploracyjną i erpega. No ale zweryfikuję to dopiero gdy CemU zacznie poprawnie odczytywać BotW albo kupię WiiU.

  144. Freszu
    19:27 20.03.2017
    Freszu

    Ej, szabla husarska też nie jest malutka!

  145. Freszu
    16:24 20.03.2017
    Freszu

    Yakuza, Zelda i Nier tak na dobrą sprawę. Resident to nie moja bajka, stronię od horrorów.

  146. Freszu
    16:22 20.03.2017
    Freszu

    No i trudno nie zapomnieć o Zeldzie, ale dla mnie to zabawa na przyszły rok, jeśli nie później.

  147. Freszu
    16:11 20.03.2017
    Freszu

    Japonia – 3, Zachód – 1. To normalne, że w tym roku jak dotąd jedyną grą produkcji zachodniej, która mnie zainteresowała jest kandadyjski indyk? Najbliżej jest Thimbleweed Park, ale powiedzmy, że to nie żadne AAA. Trudno mi dostrzec cokolwiek oprócz RDR2, a Tekken 7 i Persona 5 przynajmniej mają jakieś daty premiery. Sucho trochę.

  148. Freszu
    20:32 16.03.2017
    Freszu

    Mieszanka: Sinatra, Disturbed, RHCP, Metallica, The Doors + trochę amerykańskiego rapu jest mniej charakterystyczna? (THUG2, w THUG’a nie grałem bo wyszedł na specyficzne konsole)

  149. Freszu
    17:18 16.03.2017
    Freszu

    Jeszcze genialny soundtrack w każdej części! Śmiem twierdzić, że Tony ukształtował mój gust muzyczny.

  150. Freszu
    17:17 16.03.2017
    Freszu

    Tony, Rodney, Bam Margera, Bob Burnquist, Chad Muska. Idole dzieciństwa, a to wszystko za sprawą THPS4 na PS2. Później prawdziwa miłość, THUG2 i silne zadurzenie w multiplayerze THAW’a. Mało tego, zacząłem oglądać X-Games, a deska kupiona 7 lat temu ciągle leży w szafie. Może pora ją odrestaurować?

  151. Freszu
    16:04 13.03.2017
    Freszu

    Bo to takie towarzystwo jest, kolesiostwo w tej Polygamii.

  152. Freszu
    18:03 12.03.2017
    Freszu

    Borderlands 1 i 2 na podzielonym ekranie X360 <3

  153. Freszu
    17:00 12.03.2017
    Freszu

    Tiaa, ciągle pamiętam błądzenie po menu Burnouta na PSP, ale rypało się w niego równo.

  154. Freszu
    20:33 11.03.2017
    Freszu

    Bardzo radykalna postawa, ale z grubsza to prawda. Polskiego rynku nie widzą, bo gdy sprzedawali swoje dzieła życia (SNESy, NESy, Gameboye) to Polska była za przeproszeniem w czarnej dupie po komunie (i w trakcie).

  155. Freszu
    21:29 10.03.2017
    Freszu

    A więc rasizm! I’m only turian after all…

  156. Freszu
    19:04 10.03.2017
    Freszu

    Mam wrażenie, że teraz to najmniejszy problem w tym produkcie Nintendo :/

  157. Freszu
    17:06 10.03.2017
    Freszu

    Dla samej Zeldy to kupiłbym Wii U, tam jeszcze jest Bayonetta 2, Mario Kart 8, Super Mario Maker itp., a kosztuje o 500-700 zł taniej, jednak nigdzie mi się nie śpieszy, bo boję się, że Nintendo finalnie ukręci łeb Wii U. Jeśli Switch nie wykorzysta swoich kontrolerów ruchowych oraz mobilności to nie mam tam czego szukać.

  158. Freszu
    17:03 08.03.2017
    Freszu

    *nikt nic nie widział – when

  159. Freszu
    16:57 08.03.2017
    Freszu

    Too bad you didn’t die at writing this review.

  160. Freszu
    22:41 07.03.2017
    Freszu

    Ale to trochę nie fair, bo wydawca może być gnojony za grę, a już nie może być chwalony? (Widzę was Warnerowie, co zrobiliście Bruce’owi?)

  161. Freszu
    22:38 06.03.2017
    Freszu

    Jak Torment, Horizon i Zelda ze Switchem gruchnęły z niebiosów to pył wojenny zakrył to dziełko, więc pragnę wspierać (mentalnie, zbieram na Switcha) każdą formę jego popularyzacji,

  162. Freszu
    22:32 06.03.2017
    Freszu

    Patryku, będzie jeszcze w tym tygodniu recenzja NitW? Albo przynajmniej w ogóle będzie?

  163. Freszu
    23:32 05.03.2017
    Freszu

    Po fantastycznym Night in the Woods dajcie mi NieR’a na PC i ten rok może się już skończyć.

  164. Freszu
    16:57 02.03.2017
    Freszu

    W Polsce pusto, ja raczej patrzę na europejskiego eBaya, kilka ofert za 600-700 zł jest.

  165. Freszu
    15:37 02.03.2017
    Freszu

    Ok, rozumiem 😛 Jednak chcą sprzedać też swojego Switcha, gdyby kosztowało 200 zł to nowi klienci Nintendo wybraliby tańsze Wii U.

  166. Freszu
    15:26 02.03.2017
    Freszu

    Jak to? Na oficjalnej stronie Nintendo obie wersje kosztują 59,99$ (tak przy okazji to chyba będę musiał się przyzwyczaić do sprowadzania sprzętu zza granicy – popularność Nintendo w Polsce oscyluje wokół zera, mam nadzieję, że od jutra to się zmieni)

  167. Freszu
    15:04 02.03.2017
    Freszu

    Zważając na to, że Wii U jest relatywnie tańsze od Switcha to… Druga młodość Wii U?

  168. Freszu
    17:33 01.03.2017
    Freszu

    Też tak myślę, jedyną częścią jaką mnie zainteresował był system Nemezis, a reszta to nużąca fabuła, nijakie postacie (orTalion) i mechanizmy które znam z innych gier akcji.

  169. Freszu
    15:35 01.03.2017
    Freszu

    Jestem w miejscu publicznym i muszę zmieniać spodnie, dzięki.

  170. Freszu
    20:38 28.02.2017
    Freszu

    W tak dynamicznej grze jaką jest Bullestorm postanowiono wyeksponować powolne dobijanie jedynego przeciwnika na ekranie.

  171. Freszu
    17:38 28.02.2017
    Freszu

    To slow-motion. Moje oczy! :s

  172. Freszu
    11:46 28.02.2017
    Freszu

    Moje serduszko płacze, ale na metacriticu nie jest zle, może sam sprawdzę.

  173. Freszu
    18:19 25.02.2017
    Freszu

    Mam wrażenie, że koledze Nikodemskiemu chodziło o oszustwa w ich sieciowych grach, a nie tzw. Ubi-Game.

  174. Freszu
    19:43 19.02.2017
    Freszu

    Popieram cyca997 *ten numer to kłopoty*, na tym polega konsolowy biznes, dobre tytuły przyciągają klientów do sprzętu, więc taki wydawca może dostać spore finansowe wsparcie od takiego Sony (patrz Kojima). I piszę to nie posiadając jakiejkolwiek konsoli.

  175. Freszu
    23:44 11.02.2017
    Freszu

    Wolno to schodzi, pomogę.

  176. Freszu
    15:52 06.02.2017
    Freszu

    (tu napisałem coś o moim pudełkowym egzemplarzu Battlefronta 2 w niemal idealnym stanie, ale właśnie się do niego dobieram, jednocześnie pobierając moda. Zapomniałem, że Poly ma zdradziecki edytor tekstu)

  177. Freszu
    15:47 06.02.2017
  178. Freszu
    20:48 02.02.2017
    Freszu

    Gratuluję wytrwałości 🙂 Mnie konkretne terminy w rozrywce irytują, ale możliwe, że przyczynił się do tego utrudniony dostęp do telewizora w moim domu 😛

  179. Freszu
    17:02 30.01.2017
    Freszu

    Mimo zawodnego zakończenia drugiego sezonu, warto. Pięć na sześć odcinków jest praktycznie tak dobre (a momentami lepsze, za sprawą Lee) jak pierwszy.

  180. Freszu
    14:03 29.01.2017
    Freszu

    To było głównym tematem badań Microsoftu i myślę, że wyniki są uzasadnione. Gears of War jest konsolowym typem strzelanki trzecioosobowej, raczej powolnym. Co innego np., Quake Live albo Counter Strike.

  181. Freszu
    14:17 28.01.2017
    Freszu

    Mam tak samo, z padem znacznie mniej się wczuwam w to co dzieje się na ekranie. Trzymając klawiaturę i myszkę “obejmuję” monitor i moje ręce są w bardziej naturalnym położeniu.

  182. Freszu
    01:01 22.01.2017
    Freszu

    Najlepsza scena z “Die Another Day” <3. Ale u Mad Maxa za zielono 😛

  183. Freszu
    15:47 19.01.2017
    Freszu

    Ehh. Nie chce uchodzić za eksperta, ale pomimo całkiem porządnej treści, tytuł odstrasza wbijaniem kija w opuszczone mrowisko. Wyciągasz go i stwierdzasz, że nic się nie stało.

  184. Freszu
    17:23 03.01.2017
    Freszu

    Szczególnie, że większość “exów” na XONE nie są exclusive’ami, bo dzięki Play Anywhere lądują na pecety. Szczał w stopę :/

  185. Freszu
    14:06 31.12.2016
    Freszu

    Co jak co, ale Inside w tym miejscu się nie spodziewałem. Chociaż sam bym wstawił na pierwsze miejsce Firewatcha, który dla mnie był po równo odprężający i niepokojący, a Playdead mnie zaintrygowało i tyle. Zapomniałem, że wyszło w tym roku. Ale że przynajmniej w połowę gier z tej listy nawet nie uruchomiłem, a Uncharteda lizałem przez szybkę (walktrough), to może jako całość tego roku wywiera inne wrażenie?

  186. Freszu
    18:26 28.12.2016
    Freszu

    Klonem? Barone sam przyznał, że był zawiedziony jak potoczyły się losy Harvest Moon, więc stwierdził, że zrobi własne HM. IMO połączył wszystko co najlepsze z tej serii + rozwinięte społeczeństwo z Animal Crossing.

  187. Freszu
    13:42 28.12.2016
    Freszu

    Niesamowicie odprężający tytuł, a przy tym terminy gonią – jeśli chcesz sobie zaskarbić czyjąś przyjaźń (a naprawdę warto, każda postać ma coś do powiedzenia) to musisz uważać na daty urodzin i poznać ulubione święta tej osoby. Przykładowo, Shane, z pozoru irytujący chłopak, ale gdy postawisz mu lagerka kiedy nie jest w pracy (czyli prawie zawsze wieczorem w pubie) to od razu mięknie.

  188. Freszu
    17:49 13.12.2016
    Freszu

    Ehh, teraz przyznaję, że można było się tego spodziewać, ale The Crew po pierwszym przejechaniu USA wzdłuż i wszerz w dniu premiery też mi obrzydł, jednak po aktualizacji Wild Run (a teraz Calling All Units) wracam na coraz dłużej. Pocieszam się tym, że to taki pierwszy skok na gry “ekstremalne” od pięciu lat (którego nie wykonał Neversoft) i może być tylko lepiej. Prawda? :/

  189. Freszu
    17:38 13.12.2016
    Freszu

    “Doom z systemem osłon”. Dawno się tak nie uśmiałem 😀 Nikt o zdrowym rozumku nie wpadłby nawet na taki pomysł, chyba że względów satyrycznych.

  190. Freszu
    22:59 12.12.2016
    Freszu

    Doczekać, to się doczekamy, bo kury znoszącej złote jaja się nie zabija, szczególnie jak się znalazło ją na promocji po upadku THQ w 2013 http://www.polygon.com/2013/4/23/4257466/the-future-of-darksiders-red-faction-and-thqs-other-ip-at-nordic-games

  191. Freszu
    16:08 12.12.2016
    Freszu

    Nie jest taka zła? Dwójka jest świetna, bardziej stonowana od przygód Wojny, ale myślę, że z kontynuacją nie przywitamy się zbyt szybko, bo trudno będzie pozbierać szczątki THQ i złożyć je do kupy.

  192. Freszu
    00:03 09.12.2016
    Freszu

    “Bo po co przeprowadzać rewolucję, jeśli i tak kupią?”

    Żeby się nie zestarzeć. Same wiadomości o nawiązywaniu kontaktu z klientami, odrzuceniu formuły “ubigame” i umywania rąk od bycia wielkim wydawcą to dowód, że wydawca patrzy się na wyniki sprzedażowe Infinity Warfare (paradoksalnie, wg. mnie najlepsze w ciągu ost. 5 lat) i że zbyt długie stanie w miejscu jest niebezpieczne. Wystarczający powód by chwalić Ubisoft, ale nie by wybielać ich przeszłość. I wiem, że myślenie o Infinity Warfare jako – na dłuższą metę – nieopłacalnym jest naiwne, ale z tego miejsca opinia publiczna może iść tylko w dół, jak się rozprzestrzeni to nie będzie co zbierać.

  193. Freszu
    17:22 30.11.2016
    Freszu

    Troszku w betę grałem, trochę na WGW. Szału nie ma, ale jak się przyzwyczai do modelu jazdy to można się odprężyć. Jako fan sportówek pewnie i tak zagram, bo SNOW zaczyna mnie irytować, chociażby topornością (nie tylko w sterowaniu).

  194. Freszu
    12:55 28.11.2016
    Freszu

    A ja ciągle wierzę, że z tej gry można wyciągnąć coś dobrego. Chciałoby się rzec o udostępnieniu modów społeczności, ale najpierw trzeba takową zebrać. Zmienić model na free-to-play jak w Evolve może fanbase się rozkręci… Zamiast pomnika, wybuduję bazę i tak oto rzeknę – nie wszystek umrę.

  195. Freszu
    12:01 25.11.2016
    Freszu

    Nie jestem pewny, ale wydaję mi się tym artykułem pobiliście rekord liczby odnośników na linijkę. Szanuję mocno 😀

  196. Freszu
    20:25 16.11.2016
    Freszu

    Widząc na horyzoncie Tormenta, w ogóle nie wypatrywałem Tyranny. Czasami lubię się mylić.

  197. Freszu
    15:13 14.11.2016
    Freszu

    Pora wybrać się do kina.

  198. Freszu
    14:04 05.11.2016
    Freszu

    Kolego, sprawdź PS VR. Jakość obrazu jest kiepska, w ocieplonym pomieszczeniu pocisz się jak świnia (bez obrazy dla świń), ale wygoda korzystania nawet dla osób z “minusami” i wrażenia z choćby najgłupszych gierek nie pozostawiają wiele do życzenia. Jak konsol nie dotykałem przez dobrych kilka lat, tak VR na PS4 i bardzo możliwe, że VR na Xboxy mają znacznie większe szanse się wybić niż toporne w kalibracji i rozstawieniu pecetowe headsety. Patrząc się na Microsoft, wcale nie mają zamiaru tworzyć sami nowych gearów, a zlecą pomniejszym firmom produkcję przystępnych wersji, niewykluczone, również na PC (ożenek Xboxów i Windowsa 10 to nie mit).

  199. Freszu
    19:17 19.10.2016
    Freszu

    Muszę się przyznać, że zacząłem podglądać promocje na PS4. Help.

  200. Freszu
    16:13 18.10.2016
    Freszu

    A więc to ten moment gdy mam się zastanawiać nad kupnem nowego procesora albo konsoli.

  201. Freszu
    18:41 14.10.2016
    Freszu

    Trzeba było wczoraj napisać to się bym zapytał, ale pozdrowić pozdrowiłem. Nawet zdążyłem wytknąć kilka błędów Quantum Breaka na Windows Storze.

  202. Freszu
    19:14 12.10.2016
    Freszu

    Dla mnie mogą robić Cupheada jeszcze 2 lata. Nie jest to gra, w którą muszę koniecznie zagrać w tej chwili, trochę jak z Ori and The Blind Forest. Jak wyjdzie to wyjdzie, wolę poczekać aż filiżanka zostanie wypełniona najlepszym kakałkiem.

  203. Freszu
    23:40 10.10.2016
    Freszu

    To pewnie specjalny zabieg na ruch w komentarzach, bo ostatnio cicho jest.

  204. Freszu
    15:32 10.10.2016
    Freszu

    Widzimy się 🙂 Piąteczek mam akurat wolny.

  205. Freszu
    15:31 10.10.2016
    Freszu

    Jeden z najwybitniejszych polskich reżyserów niewątpliwie. Czekam na “Powidoki” i mam nadzieję że się doczekam.

  206. Freszu
    16:23 07.10.2016
    Freszu

    Pff. A kogo tam obchodzą jakieś konsole. Nie no, oczywiście żartuję, gram w SNOW od prawie roku (dostałem wcześniej dostęp do bety) i bawię się przyzwoicie, nie płacąc ani złotóweczki. Development trwa już 3 lata, bo Poppermost składa się z 9 facetów (w tym Polak) i 2 psów, grzebią przy tak ambitnej grze, a w tym stanie jest co najmniej poprawna. Te 20 euro od kilku majętnych konsolowców, którzy zdecydują się na wcześniejszy dostęp (bo chyba tylko tak to można nazwać) należą się im. Szczerze mówiąc, indyczki mają gorzej na konsolach, za produkcję na PS4 też musieli zabulić. Twórca też człowiek, gry to ogromny biznes, a nie prace charytatywne.

  207. Freszu
    22:50 05.10.2016
    Freszu

    “W sumie ciekawe jak wygląda kwestia klasycznych gier z dzieciństwa dla pokolenia ‚post-2000’ – taki np. pierwszy COD:MW jakoś zupełnie mi nie pasuje do tej roli”

    Wspominany w tekście Jazz był bodajże moją pierwszą grą na PC, wtedy miałem 5-6 lat, więc czas, kiedy mało kontaktowałem ze światem. Świadomie (tzn. bardziej niż wtedy) przypominam sobie łamanie klawiatur na THUG 2 i padów przy Pro Skater 4, początkach w Guild Wars (pierwsze porządne MMO w Polsce bez abonamentu) oraz Most Wantedzie z 2005. Modern Warfare też pokochałem (z kumplem na jednym komputerze: “gramy po trzech killach ok?”), ale to jednak nie ten poziom nostalgii.

    “Fajnie się czyta Twój tekst z perspektywy osoby, dla której AW było jednym z pierwszych ‚mocnych’ doświadczeń growych (w dawnych, w zamierzchłych czasach)”

    Czyli zamierzony efekt został osiągnięty 😀

    *brzdąc 😉

  208. Freszu
    22:00 05.10.2016
    Freszu

    Żałosnej? Sprzedaż była żałosna, ale to co najważniejsze, czyli exclusive’y i możliwości kontrolera są na piątkę. Spóźniona technologicznie, ale jednak oryginalna.

  209. Freszu
    18:11 05.10.2016
    Freszu

    No nie ma rady, trzeba wreszcie kupić to Wii U.

  210. Freszu
    16:04 29.09.2016
    Freszu

    Z obserwacji wnioskuję, że spora część fanów twórczości From zagrywa się także w LoL’a i Dotę. IMO Soulsowa MOBA (albo przynajmniej stabilniejsze serwery, niż te z serii Dark Souls) przyda się światu, ale nie jestem pewny czy Japończycy do tego się posuną. Swoją drogą, gratuluję dotrwania do 10 wpisu 🙂 .

  211. Freszu
    15:55 29.09.2016
    Freszu

    Ojj, jak mi brakuje Fify Street 2. Jakby tak dorzucić Ultimate Team i couch-coop do formuły części z 2012 roku? Wieloosobowy raj.

  212. Freszu
    23:32 23.09.2016
    Freszu

    Raczej się wybieram, więc do zobaczenia na miejscu 🙂

  213. Freszu
    21:32 05.09.2016
    Freszu

    Jeszcze jaka. Deweloperzy chcieli się dogadać, nie mieli w planach robić GiT (hue) nielegalnie. Tak naprawdę to po prostu czekam na właściwego następcę dwójki.

  214. Freszu
    20:03 05.09.2016
    Freszu

    Oj tam najgorsza firma w branży. Jak się patrzy na EA, którzy mają świadomość, że w ich nowym Battlefroncie – lekko mówiąc – nie do końca wszystko zagrało, to ukręcanie łbów studiu od Galaxy in Turmoil, które czysto teoretycznie miało zrobić to czego Elektronicy nie zrobili… dziecinada. Dobre i tyle, że można zrobić Front Battle 3 i nikt się nie przyczepi.

  215. Freszu
    12:44 26.08.2016
    Freszu

    Jak F1 nie oglądam i wolę wyścigi zwykłych sportowych samochodów, tak do tej części mnie ciągnie. Tylko kierownice takie drogie :<

  216. Freszu
    00:09 26.08.2016
    Freszu

    No i przy okazji, na tle obietnic złożonych podczas wielu konferencji z Murrayem na czele brak “zmiany grawitacji na poszczególnych planetach” to chyba najmniej istotny problem dla przeciętnego gracza.

  217. Freszu
    00:01 26.08.2016
    Freszu

    Piszę: “gdyby gra była wydana jak Minecraft”. W fazie alpha/beta, z normalną ceną indyka. Evolve też nie było tanie. Dlatego porównuje je tylko i wyłącznie do Evolve. Poza tym “bezpłatność update’ów”. Mógłbyś przybliżyć temat? Sony chciało wydawać płatne aktualizacje do NMS?

  218. Freszu
    22:04 25.08.2016
    Freszu

    Ja bym tak szybko nie osądzał No Man’s Sky. Przypuszczam, że gdyby gra była wydana jak Minecraft lub SNOW po roku dostalibyśmy produkt dosyć pełny, a po kilku latach mógłby być to fenomen na skalę światową. Hype narobił dużo złego w Hello Games, a na miejscu Murraya nie potrafiłbym spać po nocach. Myślę, że jeszcze usłyszymy o tej grze. Możliwe będzie to powtórka z Evolve, teraz Evolve Stage 2.

  219. Freszu
    18:40 21.08.2016
    Freszu

    Na rynku już jest realistyczny SNOW więc też myślałem, że będę miał w co grać zimą. Pewnie będę miał w co grać, ale raczej nie w Steep 😛

  220. Freszu
    00:07 20.08.2016
    Freszu

    Dla mnie klimacik jest, tylko jakoś walki o przetrwanie na australijskim pustkowiu nie czuć. No, ale jak na pierwszą grę z tego uniwersum to jest wybornie.

  221. Freszu
    20:18 11.08.2016
    Freszu

    Za niektóre indyki warto zapłacić więcej. Niestety nie jestem pewien czy No Man’s Sky jest jednym z nich.

  222. Freszu
    14:06 08.08.2016
    Freszu

    Faktycznie, jak na DC, mało w tym DC, ale dzięki temu jakiś powiew świeżości odczułem. Depresja po BvS zniknęła!
    PS. Chyba byliśmy na tym samym seansie albo Multi się uparło na ten Smoleńsk. Chociaż nie. U mnie nikt nie klaskał.

  223. Freszu
    14:01 08.08.2016
    Freszu

    Noo, relacje między cechami osobowości to wyższa szkoła filozofii, ale co ja tam wiem 😉

  224. Freszu
    13:04 08.08.2016
    Freszu

    Oczekiwałeś od BF1 siedzenia w okopach przez 3 dni? Gameplay abderyto.

  225. Freszu
    02:15 04.08.2016
    Freszu

    Jeśli ten tekst miał wzbudzić we mnie rozdarcie między kończeniem Krwi i Wina, a rozpoczęciem Hyper Light Driftera, to chyba ci się udało.

  226. Freszu
    14:45 28.07.2016
    Freszu

    Jedna z trzech gier w moim życiu, która wywołała u mnie łzy. Tylko to było ze wzruszenia, przy Dzikim Gonie płakałem ze szczęścia, a przy Tales of The Borderlands ze śmiechu. Ogólnie to poprzedni rok był świętem dla graczy.

  227. Freszu
    14:40 28.07.2016
    Freszu

    Czy ja wiem czy gameplay był angażujący? To znaczy ja nie mam nic to entuzjastów zbierania butelek. Postacie i soundtrack to co innego. Do dziś mam większość kawałków na Spotify i słucham.

  228. Freszu
    15:44 27.07.2016
    Freszu

    Wow, mógłbyś napisać oddzielny wpis do bloga, tak się rozpisałeś. Licencje: po co to komu. Z resztą pecetowcy mają mody (tylko że porty ostatnich PESów na pc są tragiczne pod względem techniczym, ale rozgrywka się nie zmienia). Strzały w PES 2016 wydają mi się tak soczyste, że to głowa mała, ale faktem jest, że np, same odwzorowanie ruchu siatki w bramce wygląda jak jakiś żart. Konami tnie budżet, bo dopiero nieśmiało powraca na rynek. Mam spore nadzieje patrząc się na wykupienie partnerstwa z Barcą co może oznaczać więcej mamony wpompowanej w produkcję. Jeśli chodzi o ten rok, to zagrywam się raczej w Fifę 16 bo zatęskniłem po beznadziejnej według mnie 15.

  229. Freszu
    19:44 17.07.2016
    Freszu

    To nie miała być recenzja, tylko swojego rodzaju “raport techniczny”. Jeśli już miałbym to robić to maksymalnie jedno zdanie o samej rozgrywce.

  230. Freszu
    19:54 14.07.2016
    Freszu

    Za samo względnie poprawne przeczytanie niemieckich stowarzyszeń masz już u mnie plusa 😀