Zmien skórke
Logo Polygamii
Wróć do profilu użytkownika brakkawy
  1. 00:45 07.06.2019
    brakkawy

    Czyli Larian zrobi w końcu jakąś prawdziwą grę na drugiej wersji swojego techdemo. Trochę czasu to zajęło, ale o to przecież chodziło.

  2. 15:05 27.05.2019
    brakkawy

    Wygląda jak plastikowy strój rycerza na bal maskowy w przedszkolu.

  3. 17:28 14.05.2019
    brakkawy

    Grand Theft Auto V na drugim miejscu na jednej liście, na piątym na kolejnej. Gra z 2013 roku. Nielicho, Rockstar, nielicho.

  4. 17:49 01.05.2019
    brakkawy

    Recenzji nie przeczytałem. Parada zadowolonego z siebie chamstwa w tytule mi wystarczyła.

  5. 14:55 15.04.2019
    brakkawy

    Grafomania i narcyzm to kiepskie połączenie. W zasadzie mógłbym ominąć, ale niesmak pozostał.

  6. 10:59 25.02.2019
    brakkawy

    Rany boskie. Bez przesady z tym narcyzmem. Zabawne rozmowy na komunikatorach są zabawne z reguły tylko dla ich uczestników. I tylko w momencie rozmowy. Pokazane publicznie wywołują zażenowanie u czytelników starszych niż 12 lat.

  7. 15:22 31.07.2018
    brakkawy

    Ja jeszcze raz się zapytam: czy zrobili coś z brakiem satysfakcjonującego zakończenia? Z tego, co czytałem, gra kończyła się niczym – powrotem do początku. To mnie najbardziej zraziło. Czy wciąż tak jest? Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie?

  8. 15:29 11.07.2018
    brakkawy

    Grę znam tylko z artykułów – totalnie odrzucił mnie fakt, że nie ma jakiegoś satysfakcjonującego zakończenia. Czy coś z tym zrobili?

  9. 13:45 12.06.2018
    brakkawy

    Pierwsza część nie była w połowie tak brutalna. Nie podoba mi się ta zmiana klimatu. Granie w małą morderczynię.

  10. 13:17 16.05.2018
    brakkawy

    Tak z ciekawości spytam, bo grać nie zamierzam: co ta gra ma wspólnego z literackim Conanem? Mapę świata, czy coś więcej? Gdzieś się tam jakiś Conan przewija? 🙂

  11. 13:05 23.02.2018
    brakkawy

    Jak niektórzy z Was pewnie pamiętają, Steam oferował kiedyś większe możliwości filtrowania. Nie widać też technicznego powodu aby filtry nie były bogatsze. Realnie powód ubogości filtrów jest jeden: zmuszenie klienta do przejrzenia tej gigantycznej góry oferowanych gier w momencie, gdy nie ma sprecyzowanej gry, tylko jakieś kryteria w głowie. Ja, na przykład, założyłbym filtr “ocena powyżej 80%” i “ilość recenzji powyżej 5000”, plus może jakiś dodatkowy filtr na cenę i datę produkcji. Proste, nie? Tylko psuje biznes.

  12. 10:54 24.11.2017
    brakkawy

    Farpoint z dildoletem? Uncharted: zaginione dziewictwo? Szczeniackie. Widzę, że choć człowiek może wyjść z gimnazjum, to gimnazjum niekoniecznie wychodzi z człowieka.

  13. 10:22 15.11.2017
    brakkawy

    Co wy ciągle z tą kolaboracją?? Definicja z Wiki: “Kolaboracja – współpraca z nieprzyjacielem, okupantem; kolaborant, kolaboracjonista – współpracujący z wrogiem, zaborcą”. Dawne znaczenie już się zatarło, to słowo ma negatywne nacechowanie. A jest przecież takie przyjemne słowo “współpraca” – tak zamiast kalkować z angielskiego.

  14. 13:35 03.11.2017
    brakkawy

    “Suchrzego”? Jezus, “aż oczy bolą patrzeć”.

  15. 15:33 31.10.2017
    brakkawy

    Badania? Czy “tak mi się wydaje, więc pewnie tak jest”?

  16. 13:21 06.10.2017
    brakkawy

    Dzięki za info. Cóż, szkoda. Doceniam pomysłową mechanikę, ale jednak dla mnie MUSI być za tym jakaś treść.

  17. 13:11 06.10.2017
    brakkawy

    Nie mam czasu na oglądanie pół h filmiku, więc tylko jedno ważne pytanie: czy fabuła wciąż jest taka pretekstowa, luzacka, niezobowiązująca i sztampowa? To mnie właśnie mocno odrzuciło od pierwszej części – była jednym wielkim mrugnięciem okiem. Takie techdemo fajnego enginu, na którym ktoś kiedyś zbuduje dobrego RPGa, ale na razie mamy samoświadomą sztampę.

  18. 00:31 22.08.2017
    brakkawy

    Kupuję na wyprzedażach Steama, na Humblu i GOGu. Nie kupuję gier AAA dzień po premierze, bo to bez sensu – jeśli poczekam rok, to i tak w międzyczasie jest jakieś 100x więcej fajnych gier, niż zdążę przyswoić. I jest tanio. Wydając małe kilkaset złotych rocznie mam rosnącą kolekcję gier, które chciałbym, ale nie nadążam.

  19. 00:28 22.08.2017
    brakkawy

    Jeśli ktoś ma czas i cierpliwość do obrotu grami na Allegro. Mówię o takich, jak ja, kanapowcach, którzy chcą kupić na steamie, w pudełku, w PSN Store, i nie drżeć, że gra z drugiej ręki przyjdzie porysowana (czego kiedyś mi się zdarzało doświadczyć). I nie chcą odsprzedawać, tylko mieć. Co do grania na PC – gram od ćwierć wieku i w moim odczuciu nigdy nie było tak tanio, jak teraz.

  20. 16:39 21.08.2017
    brakkawy

    Umówmy się, że w momencie premiery gry na konsole są średnio o połowę droższe od PCtowych, przy czym te na PC tanieją dużo szybciej. Koszt sprzętu amortyzuje się w sofcie – i myślę, że producenci na tym nie tracą…

  21. 14:13 10.08.2017
    brakkawy

    Dramatycznie męcząca forma. Przychodzę tu po informację, nie po “kabaret”. Ale to ja.

  22. 00:35 01.08.2017
    brakkawy

    Pogarda? Bo nie rozumiesz? Mocne słowa jak na dwunastolatka.

  23. 15:52 05.07.2017
    brakkawy

    Ok, dzięki za odpowiedź. No cóż, czasu już nie cofnę 🙂 Poczekam chwilę, może będzie w końcu premiera w Polsce. A jak nie, to Amazon.

  24. 12:18 05.07.2017
    brakkawy

    Dzwoniłem wcześniej, nie mają. Dostawca zawalił. Przeszukałem wszystkich oficjalnych dystrybutorów w Polsce, podanych na Steamforged. Dlatego pytam – cholernie chciałbym wiedzieć, skąd autor artykułu i i szlachcic87 mają swoje wersje, bo z bólem myślę o kosztach transportu, wyrażonym w funciakach.

  25. 17:39 04.07.2017
    brakkawy

    Na Odyna. Gdzie można to sensownie kupić?

  26. 14:25 04.07.2017
    brakkawy

    Gdzie można kupić? W Polsce/nie w Polsce?

  27. 16:56 08.06.2017
    brakkawy

    Gdzie kupić?

  28. 12:57 18.05.2017
    brakkawy

    Na Allegro ten proceder jest nagminny, a zgłaszanie sprzedawców nie działa. Nieładnie ze strony Allegro, że nic z tym nie robią, bo kwestia jest dość oczywista.

  29. 10:46 01.03.2017
    brakkawy

    Original Sin wyglądało jak demo silnika z jakąś niemądrą, upchniętą na siłę fabułką. Przez nadmiar mrugania okiem i dawania do zrozumienia, że twórcy tak sobie tylko żartują z graczem osiągnięto absolutną izolację gracza od świata gry. Nie byłem w stanie się zaangażować – a tego właśnie oczekuję od dobrego RPG: zaangażowania w historię, bohaterów i świat. Szkoda. Ale jako techdemo bardzo fajne.

  30. 15:45 28.02.2017
    brakkawy

    Taaaak… ale wciąż można szukać tej przyjemności z dawnych czasów. Niech będzie sztampa, ale przynajmniej w dobrym stylu. Tort czekoladowy też już kilka razy w życiu jadłem, nie? 🙂 Dragon Age: Origins nie było odkrywcze, ale wciągało jak dobry Harlequin 😉 Wasteland 2 nie był pierwszym Falloutem, ale też nie miałem poczucia straconego czasu… choć spodziewałem się naprawdę więcej. A gdyby tak… nowe Arcanum??

  31. 15:41 28.02.2017
    brakkawy

    To widać na przykład w Final Fantasy. Do momentu, gdy dialogi były “czytane”, a scenki odgrywane przez postacie z trzema wyrazami twarzy, kiwające czasem główkami, te gry miały kilometry fabuły. Od momentu pełnego “ufilmowienia” mamy długie korytarze z full-wypas scenkami przerywnikowymi, które przykrywają pustkę. Nudę, zapełnianą farmowaniem i mordowaniem wielkich bossów. A ja w to zawsze grałem dla historii 🙁

  32. 12:47 28.02.2017
    brakkawy

    Filary ssały. Fabuła była megasztampowa. NIE ISTNIELI w zasadzie NPCe – nie było w Filarach ANI JEDNEJ postaci, nienależącej do drużyny, która budziłaby jakikolwiek sentyment czy zainteresowanie – w przeciwieństwie do większości postaci z takiego starego Gothica. Po Tyranny spodziewałem się dużo mniej, a dostałem dużo więcej. Numenerze dam pewnie szansę, przez pamięć o Tormencie… Zobaczymy.

  33. 13:06 09.02.2017
    brakkawy

    Na 90% jest to promocja gry i ktoś tę “wpadkę” od telewizji po prostu kupił. Pewnie zresztą całkiem oficjalnie.

  34. 01:38 20.12.2016
    brakkawy

    Trzeba sobie powiedzieć jedno: Switch to NIE jest stacjonarna konsola, następca Wii U, o słabej mocy, nienadążający za gigantami. Switch to konsola przede wszystkim MOBILNA, cholernie mocna, jak na taki sprzęt, z super bonusem w postaci dwa razy silniejszego trybu stacjonarnego. Następca 3DS. Dark Souls w kieszeni FTW 🙂

  35. 15:51 14.12.2016
    brakkawy

    Adamie, co za koszmarny język. Rozumiem, że tłumaczyłeś z angielskiego. Efekt jest marny i nie brzmi po polsku.

  36. 12:28 05.12.2016
    brakkawy

    Dla mnie wciąż królem jest Mechwarrior II – za klimat. To, co jest w demie, to Mechwarrior w “amerykańskim stylu” – trochę już nie to. Ale biorąc pod uwagę, że od Mechwarriora IV nie widziałem nic, co by miało kampanię dla pojedynczego gracza, i bardziej symulowało wielkiego mecha, niż było strzelanką w stylu Hawkena… Biorę.

  37. 19:09 31.08.2016
    brakkawy

    Recepcją graczy? Naprawdę? Jest takie słowo “odbiór”.

  38. 11:20 23.06.2016
    brakkawy

    Linuksie, a nie Linuxie. Oczy bolą. Większość pismaków już się nauczyła.

  39. 22:39 20.06.2016
    brakkawy

    Dwójka faktycznie była najmocniejszą częścią trylogii – dla mnie przede wszystkim przez swoją filmowość. Dialogi świetne, postacie dobrze nakreślone, to wszystko iskrzyło. Aczkolwiek – fabuła dwójki była dość durna, a pomysł, żeby podzielić grę na niezależne przygody – tani. Aczkolwiek! – o tym się nie myślało grając, a finałowa rozgrywka i ratowanie przyjaciół – bombowa. No i oczywiście Martin Sheen w roli Illusive Mana.

  40. 13:50 07.06.2016
    brakkawy

    Hm, Gothiki też były chyba dynamiczne.

  41. 13:50 07.06.2016
    brakkawy

    Origin. Ultima VII na przykład. Ale to było dawno temu.

  42. 18:37 06.06.2016
    brakkawy

    Hm, dobra, widzę, do czego to zmierza. Przestałem być targetem tej gry. Targetem zaczęła być publika Monster Huntera. Wielka szkoda, bo FF ma pełną glorii historię rozbudowanych fabuł. Pamiętacie, jak uzasadniano brak całościowego remake’u FFVII jakiś czas temu? Ilość fabuły była nierealizowalna jeśliby przyjąć poziom scenek z najnowszego Finala. I tak to pogoń za technikaliami i wizualnym bogactwem zabiła sens gry.

  43. 18:34 06.06.2016
    brakkawy

    No… niby tak. Tylko drastycznie w tych grach zmieniła się proporcja fabuły/zwiedzania unikalnych lokacji/przygody do przemierzania generycznych przestrzeni i rzezi stworów. W poprzednich Finalach każda sceneria była rysowana, dopieszczona, unikalna. Tu mamy głównie korytarze i areny ze stworami. Już nie ma baz wojskowych – jest plątanina bezsensownych korytarzy z “techniczną” teksturą. A lasy? Dramat!
    Jednym z największych killerów fabuły w Finalach było wprowadzenie mówiono-filmowych wstawek przerywnikowych. W momencie, gdy każdą taką scenę trzeba wyreżyserować i nagrać, to nic dziwnego, że cała gra to scenka-dużo łażenia i mordowania w generycznych lokachach-scenka. W starych Finalach były kilometry tekstu i dialogów, które, choć prymitywnie zaprezentowane, budowały fabułę i rozbudzały ciekawość. Nigdy nie czułem się znużony w FFVI, FFVII, FFVIII, czy FFIX, a wszystkie te gry przechodziłem więcej niż raz.

  44. 17:13 06.06.2016
    brakkawy

    Dla mnie FF skończył się na PS1. Nie przez jakiś szczególny sentyment – do tych gier usiadłem późno, a po tych z PS ogrywałem te ze SNESa. Ale taki FFVI czy FFVII miały długaśny gameplay z powodu fabuły i wątków pobocznych. Natomiast od FFX zaczęto dodawać po 100h gry, które schodzą na farmowaniu jednego jedynego stwora, który dropuje unikalny przedmiot do najlepszej broni z prawdopodobieństwem 0,00001%. Albo mordowaniu przenudnych bossów, będących odmianą jakiejś standardowej poczwary, bez celu, bez powodu, dla zabicia czasu. Nuuudaaaa!!! FFXII to sztandarowy przykład.

  45. 11:38 18.05.2016
    brakkawy

    Czy te teksty MUSZĄ być aż tak szczeniackie?

  46. 11:00 18.05.2016
    brakkawy

    “Świadomość o poszczególnych urządzeniach” przelało mi kielich goryczy. No do ciężkiej cholery. Czy ktoś to czyta przed publikacją? Czy jakaś podstawowa znajomość języka polskiego jest wymagana od redaktorów? Wiedza o poszczególnych urządzeniach, świadomość istnienia poszczególnych urządzeń – możliwości jest bez liku. Dlaczego wybierać błędne?!

  47. 12:01 18.04.2016
    brakkawy

    “Czyli dzień jak co dzień w świecie Ścinek” – ścinków, do ciężkiej cholery!
    ten ścinek – to skrawek pozostały po obcinaniu czegoś
    ta ścinka – to ścinanie lasu
    Chyba, że nie rozumiem przesprytnej intencji za nazwą tego działu.
    Ale to wstyd źle odmieniać nazwę działu, który się prowadzi.