Zmien skórke
Logo Polygamii
Wróć do profilu użytkownika Barnaba Siegel
  1. Barnaba Siegel
    16:19 08.07.2020
    Barnaba Siegel

    Bardzo fajnie wygląda ten system z prochem. Czuję, że to będzie motyw mocno mielony przez społeczność do jakichś eksperymentów czy generowania zabawnych sytuacji.

    Grałem w demo na festiwalu Steama – trochę zawodzi SI (moi łucznicy na wieży zdziesiątkowani przez łuczników na glebie 🙁 ) i wrzucili nas tam w bardziej zaawansowany moment, a trochę ciężko poczuć tę grę bez przechodzenia przez podstawowe etapy.

    Ale dam temu kredyt zaufania – bo kocham serię, ale boję się już samego hasła “Twierdza 4”.

  2. Barnaba Siegel
    21:14 06.07.2020
    Barnaba Siegel

    Co nie? Dla mnie to już jest motyw jak z jakichś memów – akcja się nakręca, “immersja rośnie”, a tu nagle lądujesz na wozie… tfu, w jakiejś graciarni z komputerami. I jeszcze te poziomy zręcznościowe… Imo fajne pomysły skończyły się im po “Revelations”. A w “Black Flag” to już autoironia była – Animus w partnerstwie z Ubisoftem.

    Ale pewnie część graczy by dostała gorączki, że im coś zostanie odebrane.

  3. Barnaba Siegel
    20:16 06.07.2020
    Barnaba Siegel

    Ja jestem #TeamHorizon. Bardzo podobała mi się szkatółkowość: życie w górach, życie poza górami, problemy aktualne, odkrywanie przeszłości.

    No i czytanie o tych wszystkich programach przodków w logach to miodzio. Na pewno podobny motyw był już w fantastyce wiele razy, ale tu świetnie to zmontowali. I mechanika walki, która do końca bawiła. W pamięci utkwiła mi jedna rzecz do poprawki – wyłącznie jedna broń do walki wręcz i brak jej modyfikacji.

  4. Barnaba Siegel
    16:23 06.07.2020
    Barnaba Siegel

    Imo po zajawkach było już jasne, że to jest kontynuacja tego, co zrobili w Odyssey czy Origins.

    Ale też liczę, że przyjdzie moment zmęczenia formułą i reboot serii. Najlepiej z tzw “dojrzalszą fabułą” i “mrocznym klimatem”. I może już bez tych poziomów z Animusem…

  5. Barnaba Siegel
    13:44 06.07.2020
    Barnaba Siegel

    Zapisała mi się wersja nie dość, że z błędem w tytule, to jeszcze z jakimś szkicem zajawki. Teraz jest bez byka i bez bajta.

  6. Barnaba Siegel
    19:54 26.06.2020
    Barnaba Siegel

    Wow, dzięki! Cieszę się, że nasza praca i pomysły są dostrzegane 🙂

  7. Barnaba Siegel
    11:21 26.06.2020
    Barnaba Siegel

    Proszę bardzo.

    Różnica w jeździe na różnych nawierzchniach jest odczuwalna. Najbardziej na błotnistej powierzchni, gdy spadnie deszcz – robi się większa breja i samochody bardziej się ślizgają. Ale też gra jest na tyle arcade’owa, że nie jest to jakiś “gamechanger” i trzeba totalnie zmienić taktykę.

    Jak wspominałem w tekście, sporo robi pogoda. Gdy robi się ciemno, to jest _naprawdę_ciemno i do perfekcyjnego przejazdu niezbędna staje się znajomość trasy na pamięć. Zwłaszcza jak się w to włączy walący w szybę śnieg.

    A czy wybór samochodu ma znaczenie? Tak, oczywiście, że ma. Nie pamiętam już samochodówki, w której by nie miał :). Czuć lekkość 90-sowych rally carów, czuć ciężar większych aut, czuć moc w buggym. Z takich bardziej klasycznych pojazdów pokazali tylko te 3 typy – ale widać po materiałach, że będzie ich więcej.

  8. Barnaba Siegel
    10:33 26.06.2020
    Barnaba Siegel

    Pisząc o “artykułach”, niespecjalnie pomagasz tej próbie obiektywizacji swoich uwag. Oczywiście nikt nie broni lubić czy nie lubić konkretnego autora, ale jak już o “obiektywności” mowa, to chyba najlepiej przeczytać tekst i się odnieść bezpośrednio do niego.

    A co do pytania pierwszego. Tak, ja grałem. Tekst, w drodze wyjątku, napisałem na naszym bratnim portalu. Ale tam piszą, że kupiony za oreny od CDPR, więc… ¯\_(ツ)_/¯

    https://www.dobreprogramy.pl/cyberpunk-2077-wrazenia-gameplay-rozgrywka,News,108551.html

  9. Barnaba Siegel
    13:27 12.06.2020
    Barnaba Siegel

    Jasne, to twoja opinia. Ja wyraziłem w tekście swoją. Oprócz tej oceny eventu, bo tutaj “średnia” z setek komentarzy w sieci była dla mnie jasna – większości się spodobało.

    A w kwestii 20/20 od MS – “nie wiem, czemu nie wiesz”, wystarczy poczytać zapowiedzi i te nieszczęsne zapowiedzi “gameplayu”. Skoro gigant się później tłumaczył, to jasne, że coś poszło nie tak w komunikacji z ich strony (przypominam, że Sony też zostało zjechane za słynny pokaz Cernym). I stan faktyczny jest taki, że póki co MS nie miał takiej konferencji odnośnie XSX jak wczorajsza Sony – i moja hipoteza jest taka, że niekoniecznie taką potrzebuje.

  10. Barnaba Siegel
    12:48 12.06.2020
    Barnaba Siegel

    A ja też sobie skomentuję, co mi tam 8). Nie ma obiektywnego, uniwersalnego stylu pisania recenzji, bo to krytyczna forma literacka, a nie opis czy skondensowane FAQ. Nie ma też obiektywnych odpowiedzi, wszak to forma subiektywna. Czasem się pisze dużo o balansie, dpsach i robi przegląd skillów herosów, czasem skupia na fabule. Dla mnie tekst Pawła wycisnął esencję tej gry. Po ilości wtłoczonych emocji widzę też, że poruszył najważniejsze dla autora elementy – i dopowiedział to, czego albo nie było na trailerach, albo to, co było, ale prosiło się o ocenę (jak sceny tortur).

    Natomiast po to jest przecież sekcja komentarzy, żeby dyskutować i pytać. Więc śmiało dopytujcie, zamiast wytykać, że Paweł pominął coś istotnego dla [u]was[/u], a mało istotnego dla niego.

  11. Barnaba Siegel
    09:08 12.06.2020
    Barnaba Siegel

    To jest “gościnny występ na łamach”, o czym przecież krzyczy sam tytuł.

  12. Barnaba Siegel
    01:40 12.06.2020
    Barnaba Siegel

    Dzięki za uwagę – umknęło mi to w tym potoku trailerów.

  13. Barnaba Siegel
    22:54 08.06.2020
    Barnaba Siegel

    Bardzo ładny wpis i dzięki za to czujne nawiązanie w tytule. Pisze, proszę, częściej!

    “Gra o nierównościach społecznych, o tym, jak urodzenie w danym miejscu czy klasie zwiększa czy zmniejsza prawdopodobieństwo na ten tak zwany sukces w życiu”

    Chodzi o Invisible Fist od studia Failcore?

    “Tak mój wyobrażony typowy Seba, Sebastian (ten toksyczny, ktoś jeszcze pamięta tamten tekst na Poly i komentarze?), troll, oszołom czy inny kuc, któryś z nich, jak to się często mawia po lewej stronie, również jest dzieckiem swego czasu i środowiska, wtłaczanym w pewne wzorce myślenia o świecie.”

    To jest dobrze spostrzeżenie, ale w mojej opinii – tekst Łukasza był napisany jednak w tonie i o konstrukcji ewangelizującej, pokazującej inny świat, a nie mieszający z błotem czyjąś niewiedzę i na Sebie się wyżywający. Łukasz zresztą jest człowiekiem nadprzeciętnej roztropności, nieuczestniczącym absolutnie w żadnych gównoburzach (choć siedzący w internecie od lat), który jak chce przekląć, to napisze “awruk!”.

    A że napisał o “wybitym szambie”? Po pierwsze, jak rozumiem, nie chodzi tu o “szambo ludzkie”, ale o “wypowiedzi na poziomie szamba” (taka różnica jak między “jesteś głupi” i “głupio mówisz”, “nie lubię cię” i “nie lubię tego, co zrobiłeś”). I taka też estetyka felietonu, że albo się staje całkiem na neutralnym gruncie, albo jednak wskazuje się palcem, że ktoś stoi po złej stronie barykady.

    “Na Polygamii pojawiły się dwa teksty poruszające temat, ten Barnaby i ten Łukasza Michalika, i choć podnoszą ważne sprawy, to nie mogę się oprzeć wrażeniu, że niepotrzebnie mocno skupiają się na obronie rodzimej firmy.”

    Sytuacja w USA niespecjalnie nas dotyczy, ale jednocześnie w mediach społecznościowych wszyscy chcą o tym dyskutować. I reakcje na post CDPR były potężne. Zdecydowałem, że trzeba zabrać głos – a jeśli czymś już mieliśmy się zająć, to kwestią możliwie lokalną. Więc nie EA czy Ubisoftem, a warszawską firmą.

    Nie mam poczucia, że sam obroniłem firmę – moją intencją było ukazanie (wydawałoby się oczywistej) konsekwencji bycia globalną marką. Natomiast od Cyberpunka i dzielnicy Pacifica wyszedł mój pomysł dla Łukasza na felieton, bo tu “kropki łączące dwie sytuacje” aż kłują w oczy. Pół Polski (zdaje się) czeka na grę, ale wielu nie dostrzega jej wyrazistej problematyki. Myślałem wręcz, że Łukasz bardziej skręci w stronę omówienia podobieństw z cyberpunkowym lorem, ale wyszedł taki tekst jak na stronie – i bardzo się cieszę, bo bardziej w nim widać, że temat CDPR był tu torem rozbiegowym, a nie meritum.

    Oczywiście rozumiem, że każdy ma inną wrażliwość. Dla mnie krok dalej to byłoby już głaskanie po głowie – mało stosowne w kontekście trwającego kryzysu USA i uduszenia człowieka. To trochę inny kontekst niż pisanie felietonów “w czasie pokoju” albo w tematach, gdzie na tapecie nie ma śmierci człowieka.

    pozdr

  14. Barnaba Siegel
    13:37 05.06.2020
    Barnaba Siegel

    “proszę nie zapominać, że studio nie wykazało żadnego zaangażowania w prawa społeczności żyjącej w Hong Kongu.”

    Panie czytelniku, to wszystko jest w tekście. Tuż przed tym tragicznym błędem o “cofaniu się wstecz”, który dyskwalifikuje cały tekst.

  15. Barnaba Siegel
    11:05 05.06.2020
    Barnaba Siegel

    Jeśli już, to wyłącznie za to drugie – brak “people of colors”. I tak, to też jest pokłosie osiągnięcia sukcesu i mierzenia się z globalnymi oczekiwaniami. Czy zarzuty były w tym przypadku słuszne – to inna sprawa.

  16. Barnaba Siegel
    08:44 03.06.2020
    Barnaba Siegel

    Racja.

  17. Barnaba Siegel
    17:21 01.06.2020
    Barnaba Siegel

    Postaramy się to też tak rozegrać, aby zafundować i tekst bezspoilerowy (o co nie tak łatwo, z tego co mi Paweł mówi :D), i taki już pełen rozważań nad konkretnymi sytuacjami z gry.

  18. Barnaba Siegel
    19:52 25.05.2020
    Barnaba Siegel

    Spytałem. Marcin mówi: “da się zrobić”. Napisz po prostu do niego na stronie/fanpage’u.

  19. Barnaba Siegel
    22:31 22.05.2020
    Barnaba Siegel

    Od kiedy prowadzę Poly, jedyne co usunął w obrębie serwisu, to dwa spamerskie blogi z Azji. Nie wiem, co się stało z poprzednim komentarzem.

    Co kto sądzi o esporcie, niech sobie komentuje – ale chyba ten komentarz o Trójce można było sobie darować, co nie?

  20. Barnaba Siegel
    20:06 21.05.2020
    Barnaba Siegel

    Bardzo się cieszę! Pozdrawiamy 🙂

  21. Barnaba Siegel
    00:29 16.05.2020
    Barnaba Siegel

    Nie znajdą się w nowej wersji:
    Anthrax & Public Enemy – Bring the Noise (THPS2)
    The High & Mighty – B-Boy Document ’99 (THPS2)
    Alley Life – Out With the Old (THPS2)

    Przecież to jest czystej wody świętokradztwo 😐

  22. Barnaba Siegel
    13:21 14.05.2020
    Barnaba Siegel

    To może być tryb swobodnej jazdy (zważ, że nie ma żadnych znajdziek fruwających nad przeszkodami). Ale nie wiem, czy zdjęcie tego limitu w Karierze by zrobiło grze dobrze. W swobodnej jeździe wykończymy wszystko w 10 minut. Przy tych “dwuminutówkach” trzeba było pokombinować, ustawić przejazd tylko na taśmy albo literki, czasem się namęczyć z High Scorem czy dotarciem do Secret Tape’a.

  23. Barnaba Siegel
    00:17 12.05.2020
    Barnaba Siegel

    To, że można złożyć pre-order, nie znaczy, że poradnik już jest albo że cokolwiek jest skończone ;). Tak samo jak z grą. Obstawiam, że zaczną pisać do w sierpniu, skończą po miesiącu. Korekta, skład, druk – akurat na premierę.

  24. Barnaba Siegel
    17:17 06.05.2020
    Barnaba Siegel

    Dałbym “angery emoji”, ale pozostaje tylko plusik.

  25. Barnaba Siegel
    16:03 06.05.2020
    Barnaba Siegel

    Dzień smutnych artykułów i literówek 🙁

  26. Barnaba Siegel
    10:57 06.05.2020
    Barnaba Siegel

    Tatiana od jakiegoś czasu pracuje w gamedevie. Ale dostała ode mnie otwarte zaproszenie do gościnnych występów 🙂

  27. Barnaba Siegel
    18:59 01.05.2020
    Barnaba Siegel

    Czemu przepustka jest kotem w worku? Konkretni wydawcy przyzwyczają nas do pewnych mocnych standardów. W przypadku Asasynów były to większe przygody. Odyssey dostało dwa konkretne dodatki, dodatkową misję oraz ACIII i AC Liberated w wersji remastered. Niechudo.

    Generalnie większość ich gier AAA ma wsparcie przez 1,5-2 lata.

  28. Barnaba Siegel
    18:54 01.05.2020
    Barnaba Siegel

    No jak to, gdzie będzie różnica? Na next-genach gra będzie po prostu ładniejsza. Tak jak to zawsze bywało 🙂

  29. Barnaba Siegel
    19:41 28.04.2020
    Barnaba Siegel

    ““Strzelanka wydana w 2005” – proszę tam na początkuj dodać “taktyczna”. Bo to naprawdę nie była strzelanka. ”

    Heh, pamiętam to rozczarowanko. To były przecież czasy totalnej wkręty na wszystko, co o II wojnie światowej i każdy czekał na coś, co dorówna do Call of Duty i dwójeczki. Cóż, z niektórych zapowiedzi przebijała się wizja, że BiA właśnie czymś takim będzie.

    Potem słyszałem, że genialne, ale jakoś mnie ten taktyczny system skutecznie odstraszył.

  30. Barnaba Siegel
    17:36 16.04.2020
    Barnaba Siegel

    Dałbym dwa razy plusa, ale się nie da (jeszcze). Bardzo dziękuję za miłe słowo!

  31. Barnaba Siegel
    17:53 14.04.2020
    Barnaba Siegel

    Po “top listach ich poznacie”, mówi pismo przecież.

  32. Barnaba Siegel
    17:53 14.04.2020
    Barnaba Siegel

    Czołem! No co tu dużo mówić, świat jest mały. Dziękuję i zapraszam do blogowania na Poly 🙂

  33. Barnaba Siegel
    17:51 14.04.2020
    Barnaba Siegel

    Tak. Zdecydowanie ma nadrzędny status.

  34. Barnaba Siegel
    17:50 14.04.2020
    Barnaba Siegel

    Właśnie gadałem ostatnio z Tomkiem Kuterą o rzeczach, które wtedy robiły. Cóż, czasy się zmieniły, także dla serwisów i ich materiałów. Ale plany na najbliższą przyszłość są fajne 🙂

  35. Barnaba Siegel
    17:49 14.04.2020
    Barnaba Siegel

    O rany, człowieka chwilę tu nie było, a tu tyle komentów :|. Dziękować za zainteresowanie!

  36. Barnaba Siegel
    16:49 14.04.2020
    Barnaba Siegel

    Zazwyczaj przez parę lat po wejściu next-genów wspiera się wciąż past-geny, więc obstawiam, że wersja na PS4 i XONE też by była.

    Ale też bym wolał jedynkę – najlepiej jednak jako remake (czyli z jakimiś zmianami), nie remaster 1:1

  37. Barnaba Siegel
    16:54 01.04.2020
    Barnaba Siegel

    Widać to od absolutnie samego początku, gdy pojawiała się informacja o cookiesach.

    A że są linki poza Poly? Sam wolę widzieć w cudzych tekstach odnośniki do historii, jak pokrycie tego, że autor nie zmyśla. I jak już mam linkować, to wolę wybrać serwis z biurka obok (well, z biurka obok z czasów jak jeszcze wychodziliśmy z bunkrów :)).

  38. Barnaba Siegel
    11:58 31.03.2020
    Barnaba Siegel

    Ale on był jednak “symetryczny w asymetrii” – identyczne klasy po obu stronach, raz jedni atakują, raz drudzy. Battlemode to inna para kaloszy z różnicami w strzelaniu i taktyce.

    Niemniej – ET:QW na zawsze w naszych sercach [*]

  39. Barnaba Siegel
    18:51 30.03.2020
    Barnaba Siegel

    Gra-film dostanie swój film. Yo dawg, you can watch while you watch!

  40. Barnaba Siegel
    17:31 30.03.2020
    Barnaba Siegel

    Sytuacja była faktycznie dziwna, i okazała się zawiła, ale Adam grę miał, a recenzja już jest 😉

    https://polygamia.pl/resident-evil-3-recenzja/

  41. Barnaba Siegel
    20:04 18.03.2020
  42. Barnaba Siegel
    20:04 18.03.2020
    Barnaba Siegel

    Stara wtyczka się wysypała, nowa w “to do”.

  43. Barnaba Siegel
    19:16 17.03.2020
    Barnaba Siegel

    Ojojoj, już poprawiam

  44. Barnaba Siegel
    17:43 17.03.2020
    Barnaba Siegel

    Czołem. Tak, jako wpis na blogu. Na newsa przyjdzie pora :).

    A kolejne teksty znanych Wam autorów już niebawem.

  45. Barnaba Siegel
    17:42 17.03.2020
    Barnaba Siegel

    Siedziała na konferencji obok bohatera artykułu

  46. Barnaba Siegel
    20:49 11.03.2020
    Barnaba Siegel

    Tak, już teraz zbawiają świat. A będą zbawiać bardziej. I to, że fabryka jest gdzieś daleko, nie będzie problemem, bo przecież firmy nie zwolnią ludzi z pracy na kilka miesięcy. Plus nie trzeba wszystkiego robić od zera, trochę w magazynach po całym świecie znajdzie się zapasów 😉

  47. Barnaba Siegel
    12:56 11.03.2020
    Barnaba Siegel

    Pointa jest taka, że tylko kurierzy nas uratują w czasie epidemii koronawirusa.

    Do Kojimy to raczej luźniejsze nawiązanie, ot się timingowo spasowała gra o kurierze z sytuacją obecną.

  48. Barnaba Siegel
    10:53 10.03.2020
    Barnaba Siegel

    Miałem bardzo mało czasu na rozmowę i bardzo dużo pytań w głowie. Wybrałem te, na które wiedziałem, że dostanę fajne odpowiedzi. I tak się stało. Po spisaniu tego, co Tymon powiedział, mam jeszcze więcej szacunku do całego projektu i firmy.

  49. Barnaba Siegel
    15:09 06.03.2020
    Barnaba Siegel

    Moje odczucia to nie clue tego zdania.