Zmien skórke
Logo Polygamii

LudoNarraCon, czyli cyfrowy konwent dla twórców gier narracyjnych

Właśnie zapowiedziano drugą edycję.

Nie jest wielką tajemnicą, że gdy nowa gra pojawia się na Steamie, to prawdopodobnie “nikogo” ona nie interesuje. Nie, nie chodzi o to, że jest zła – aktualnie jest ich tak dużo, że platforma Valve przypomina raczej śmietnik albo cmentarzysko, gdzie pośród skleconych naprędce produkcji można znaleźć prawdziwe perełki. Popularyzacja Devolver Digital i innych wydawców gier iii nieco poprawiła sytuację, ale dalej różowo nie jest i wiele naprawdę ciekawych tytułów przepada w tym informacyjnym szumie.

Australijski wydawca gier przygodowych i narracyjnych Fellow Traveler, który ostatnio pomagał przy produkcji i promocji Neo Cab (muszę w to w końcu zagrać, bo wygląda świetnie – nawet mam już na Steamie!), w maju tego roku zorganizował LudoNarraCon, czyli cyfrowy konwent dla deweloperów produkcji opartych na opowiadaniu historii. Idea jest zbliżona do tego z czym mamy do czynienia na targach branżowych, jak na przykład E3, z tym że wszystko odbywa się za pośrednictwem platform streamingowych. W tym konkretnym przypadku będzie to Steam, który, podobnie zresztą jak Facebook, nie jest najlepszą platformą do streamowania.

Nie przeszkodziło to jednak organizatorom w pokazaniu 23 gier i zebraniu ponad 850 tys. osób przed ekranami, co znacząco zwiększyło zainteresowanie tytułami, o których mowa była podczas kolejnych paneli. Chodzi rzecz jasna o listy życzeń – według organizatorów, gry, które normalnie miały wskaźnik zainteresowania na poziomie od czterech do pięciu tysięcy osób, po konwencie liczba zainteresowanych użytkowników wzrosła aż do dziesięciu tysięcy. Raz, że daje to deweloperom pozytywny feedback, a dwa, pozwala na lepsze pozycjonowanie na Steamie.

W trakcie paneli udział biorą twórcy, dziennikarze czy ogólnie, ludzie z szeroko pojętej branży. Uczestnicy mogą cały czas zadawać pytania za pośrednictwem czatu na streamie, forum czy kanale Discord przygotowanym przez Fellow Traveler. Oprócz tego część gier będzie miała swoje grywalne wersje przeznaczone zarówno dla prasy (konieczne jest wysłanie prośby o akredytację), jak i graczy.

Druga edycja LudoNarraCon powróci w kwietniu 2020 roku i już teraz można się zapisywać, by wziąć udział w wydarzeniu – wystawcy mają czas do 13 grudnia, a osoby chcące prowadzić panele i rozmowy mogą się zgłaszać do 29 stycznia. Widzowie mają rzecz jasna w pełni darmowy dostęp do wszystkich paneli i pokoi dyskusyjnych (to nie BlizzCon).

Jeśli mam być szczery to informacja o pierwszej edycji totalnie mi umknęła, dlatego w przyszłym roku totalnie będę siedział na streamie i postaram się ograć możliwie jak najwięcej tytułów. Bo gry narracyjne są super!

Więcej informacji o samym wydarzeniu, wydawcy i sposobie zapisywania się znajdziecie tutaj.

Bartek Witoszka

Więcej na temat:

3
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
1 Odpowiedzi
3 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Aimagylop
Użytkownik

Świetna jest ta ilusttracja, szkoda że na stronie eventu autor nie jest podpisany…

Ernest Voo
Użytkownik

Widoczni na screenie bracia Folkman prowadzà świetny podcast pod tytułem Scriptlock traktujący o narracji w grach wideo.

Popularne wpisy

Popularne Gry