Zmien skórke
Logo Polygamii

LawBreakers tylko teoretycznie wyszło z bety. Na PS4 nie da się komfortowo grać

Gra ma czkawkę, którą trudno znieść.

Aktualizacja: Wspomniany patch okazał się lekiem na całe zło. Po nim wszystko gra i buczy.

Oryginalny wpis: Choć niepotrzebnie koloryzuję wspominając o becie. Grałem w obie konsolowe i one akurat były wolne od problemu, który trapi pełną grę – tylko w wersji na PS4 – od momentu premiery. I właśnie na karb tego momentu zrzucałem problemy w trakcie pierwszych meczów, gdy tylko preorderowe odliczanie skończyło się na PSN i można było grać. Ale okazuje się, że sprawa jest poważniejsza.

W menu wita nas już odpowiednie ostrzeżenie, a Cliff Bleszinski w duecie z oficjalnym profilem LawBreakers na Twitterze obiecuje, że trwają poszukiwania rozwiązania problemu.

Nie chodzi o infrastrukturę sieciową, bo LawBreakers ma jedne z najniższych pingów w branży. Nie chodzi też o moc konsoli, bo długimi momentami gra śmiga wzorowo. Choć wymówki by nie miała, bo umówmy się, że wizualnie zachwycać w żadnym momencie nie może. Chodzi o to, że co jakiś czas zdarza się jej czkawka. Sekundowe zatrzymanie akcji, któremu czasem wtórują kolejne mini-czkawki.

Oficjalny komunikat w menu, nie wiedzieć czemu twierdzi, że zdarza się to podczas matchmakingu czy zmiany postaci. Bzdura, bo wtedy nikt by się tym nie przejmował.

Gra dławi się w trakcie meczów, uniemożliwiając podchodzenie do nich na poważnie. Czkawka nie wyczerpuje zresztą listy błędów gry na PS4, która akurat zgadza się z niedoróbkami, na które trafiłem w trakcie bet. Zaczynając od złego opisu postaci, gdy chcemy podejrzeć skille aktualnego bohatera (w pełnej wersji też nie ma żadnego treningu), kończąc na wpadaniu w planszę czy zostawaniu na niej po śmierci. Inni gracze nas wtedy widzą, ale ani nasze kule ani ich nie wyrządzają żadnej szkody. Ratunek? Trzeba znaleźć jakąś przepaść i zabić się drugi raz…

BossKey Bleszinskiego nie tworzył wersji konsolowej, a jedynie nadzorował jej powstawanie. Najwidoczniej właśnie takie są tego efekty, bo na PC problemu nie ma (recenzje na Steamie “bardzo pozytywne”). Choć, jak wspominałem, dziwne, że bety były wolne od tej czkawki.

Póki co zakupu nie doradzam, choć optymistycznie zakładam, że jakiś geniusz w USA znajdzie przyczynę kłopotów i niedługo wszystko będzie śmigać. Ba, jest już informacja, że odpowiednia łatka trafiła do certyfikacji, więc trzeba trzymać kciuki, by nie zajmowała się tylko wyimaginowanymi problemami przy matchmakingu i zmianie postaci…

Ja i tak nie odmówię sobie kilku meczyków wieczorem, bo podoba mi się ta zabawa. Ale mi grę kupiła redakcja.

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

5
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
2 Komentarze
3 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Aimagylop
Użytkownik

Jak to tam Kriss Blaszczynsky ostatnio mówił?
“Nie chcę tych ściemnionych marketingowych bet. Gdzie robi się je tydzień przed premierą i nic nie da się naprawić ani przetestować na czas. To fałszywe demo nazwane betą, by zdobyć plusy za marketing. Żadna prawdziwa beta”?

Maciej Kowalik
Gość
Maciej Kowalik

Mówił to dawno temu, niedawno to cytowałem, ale tak 🙂 Przy czym akurat tu beta działała lepiej.

SebaOnePL
Użytkownik

Beta LawBreakers działała na PS4 bardzo dobrze. Sam pograłem z 10h bo gra bardzo przypadła mi do gustu i nie spodziewałem się takiej sytuacji po debiucie pełnej wersji.

Aimagylop
Użytkownik

Czyli brzmi dokładnie jak “fałszywe demo nazwane betą, by zdobyć plusy za marketing.” 😉

angh
Użytkownik

“BossKey Bleszinskiego nie tworzył wersji konsolowej, a jedynie nadzorował jej powstawanie.”

“The thing we realized, doing something like console, some of this stuff–like tweaking controls–is so close to the gameplay and so close to making the game ultimately very playable, that there’s nobody else outside of us that can do that,” explained Boss Key COO Arjan Brussee. “You need Cliff in front of the TV, hands on the controller, giving feedback. You can’t outsource that.””

https://www.gamespot.com/articles/ps4-version-of-lawbreakers-confirmed-pc-cross-play/1100-6450212/

skad info, ze nie tworzyl wersji konsolowej?