Zmien skórke
Logo Polygamii

LawBreakers takie dynamiczne, takie oldskulowe, a jednak trafi też na PS4

Nigdy nie mów nigdy.

I trzeba oddać to Cliffordowi Bleszinskiemu – on akurat nigdy nie twierdził, że jego nowy “arenowy” FPS na konsole nie zawita. Aczkolwiek od pierwszych pokazów gry, gdy miała być jeszcze sprzedawana w modelu F2P wynikało, że ma to być bardzo szybka gra. W stylu Unreal Tournament, choć z obowiązkowym dzisiaj zróżnicowaniem bohaterów. Quake Champions w podobny sposób łączy tempo wieloosobowego strzelania starych gier ze współczesnością i autorzy od początku mówili, że pierwszy z elementów wyklucza granie na padzie.

Lawbreakers jednak spróbuje. Bleszinski potwierdzał rozmowy z Sony i Microsoftem jeszcze rok temu, dodając że jeśli konsolowy port stanie się faktem, zajmie się nim inne studio.

Mówię wszystkim “powodzenia z tym portem”, bo rozgrywka jest tak szybka i wertykalna, że będzie to cholernie trudna rzecz. Choć nie niemożliwa.

Zapowiadając wersję na PS4 nie zdradził jak i z kim dzieli obowiązki. Ale projektu dogląda oczywiście sam, co było widać na Twitterzew AMA na Reddicie, w którym przyznawał, że przełożenie rozgrywki na kontroler początkowo było do niczego.

W końcu zmusiliśmy sterowanie do posłuszeństwa. To kwestia odpowiedniego balansu wspomagania celowania. To dopiero prawdziwa sztuka.

W świeżej rozmowie z Glixelem odpowiada z kolei na oczywiste pytanie. Bo choć na PS4 LawBreakers nie będzie walczyć z Quake Champions czy tworzonym przez społeczność Unreal Tournament, to grze studia Boss Key przyjdzie rywalizować z potężnym Overwatchem.

Interesuje mnie stworzenie strzelaniny opartej na bohaterach, ale dla graczy Call of Duty, Halo czy Battlefielda. Nasza gra jest przede wszystkim strzelaniną, bohaterowie i ich umiejętności są na drugim miejscu. Overwatch jest świetny, ale tam wygląda to odwrotnie.

“Najpierw skill gracza, potem skille jego postaci” to jedno. Gdy LawBreakers połechce już ego fanów Call of Battlefieldów, powalczy o ich czas ceną. Bleszinski przyznaje, że odejście od modelu F2P było po części spowodowane faktem, że model zdawał się kształtować opinię graczy o finalnej grze.

Gdy zaczynałem słyszałem tylko “Cliff wraca, super! Robi strzelaninę, ekstra! To free-to-play! Co? Wydawcą jest Nexon! Wal się!”

Ale cena wciąż będzie atutem jego gry. LawBreakers będzie kosztował połowę “normalnej” ceny nowego tytułu – w USA będzie to 30 dolarów. A wszystkie dodatki będą potem darmowe.

Pecetowa beta trwa już od jakiegoś czasu, na PS4 też jest planowana – na stronie gry możecie zgłosić chęć wzięcia w niej udziału. Co z Xboksem? Nigdy nie mów nigdy. Tej wersji Bleszinski wcale nie wyklucza.

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

5
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
3 Komentarze
2 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
s.p.
Użytkownik

Na xboxie później bo dłużej trwa przerzucanie tego na kinecta

dziuga666
Użytkownik

jak czytam obawy twórców czy gracze konsolowi “poradzą sobie” z ich nową mega szybką grą, patrz nowy quake champions, to brzuch od śmiechu nie przestaje boleć, ale rozumiem, nie opłaca się robić portu na konsole.

Blue__
Użytkownik

Da się zrobić szybkie FPSy które na padzie dają rady – COD, Titanfall, czy Doom, ale do Quake jak idzie o np. movement i faktycznie potrzebną szybkość machania kursorem się nie umywają, Q3A na konsole to był niewypał, bo na padzie się nie dało robić tego co na myszy, powodzenia w robieniu circle jumpów i rozpędzaniu się na padzie – grałem na X360 – tragedia. Jeżeli myśleli przy produkcji tylko o m+k to może się skończyć własnie jak z Q3, może być niefajne do grania na padzie i tyle.

dziuga666
Użytkownik

no ale nie mówię że wrażenia z grania na padzie są porównywalne, k+m zawsze w shooterach daje większy fun, tak jak granie w taką fifę na padzie zawsze będzie lepsze niż na k+m. chodzi mi o to, że skoro tworzą grę f2p to chyba powinno im zależeć na jak największej rzeszy graczy nawet jeśli 70% graczy konsolowych po dniu grania by zrezygnowało.

angh
Użytkownik

cliffowi najpierw PC smierdzialy i tylko xbox byl dobry, potem mu konsole smierdzialy i tylko PC byl dobry, ale zawsze cos mu smierdzialo, tylko pieniazki sa dobre. a ze pieniazki sa na ps4 to nagle tez mu ladniej pachnie.

Popularne wpisy

Popularne Gry