Kontrola ruchowa 'platformą' Sony

Kontrola ruchowa 'platformą' Sony02.11.2009 12:54
Michał Stopa

Jak powiedział prezes Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, redakcji portalu Gamasutra, nadchodzący kontroler ruchowy dla PlayStation 3 nie będzie po prostu dodatkiem do pojedynczych gier, ale całkiem nową 'platformą' z różnymi zastosowaniami.

"Rozwój kontroli ruchowej wciąż jest w powijakach. Dość często rozmawialiśmy z zarządem firmy czy powinniśmy traktować kontroler jako urządzenie czy jako platformę. Zgodziliśmy się, że ma to wielki potencjał, więc wybraliśmy podejście jak do platformy sprzętowej".

"Choć inicjatywa stworzenia kontrolera wyszła z Worldwide Studios, musi on jednak być zaprojektowany tak, aby wiele różnych gier innych twórców mogło z niego korzystać jak z platformy sprzętowej".

"Nie jest to więc jak w przypadku SingStara, gdzie mikrofon jest zaprojektowany tylko do działania z grami tej serii - zdecydowaliśmy, że kontrola ruchowa musi działać z różnorodnymi produktami".

"Jesteśmy szczęśliwi, że Capcom i producent Jun Takeuchi powiedział, że chce pracować nad Resident Evil 5 z obsługą kontrolera, ponieważ jest to innego rodzaju gra niż te, nad którymi pracujemy. Próbujemy się więc dopasować do potrzeb wielu innych zespołów przy projekcie sprzętu".

fot.: Sony

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)