Zmien skórke
Logo Polygamii

Jeremy Soule nie będzie tworzyć muzyki do kolejnej odsłony The Elder Scrolls

Może dostał strzałą w kolano?

Jeremy Soule odpowiedzialny jest za kompozycję ścieżki dźwiękowej do serii od 2002 roku. Dla osób, które zapadają po uszy w każdą odsłonę i przez długie miesiące nie wyściubiają nosa poza Tamriel, muzyka jego autorstwa jest nieodłączną częścią przygód. Na mnie osobiście największe wrażenie zrobił song Dragonborn ze Skyrima, zwłaszcza w pięknej aranżacji Malukah:

Ale nie tylko on. I nie tylko do serii Bethesdy Soule skomponował muzykę.

Niestety, ostatnio na oficjalnym fanpage’u na Facebooku kompozytor potwierdził plotki, jakoby nie był on zaangażowany w tworzenie ścieżki dźwiękowej do szóstej odsłony serii. Co więcej, z jego słów wynika, że nie ma to związku to z jego osobistymi preferencjami – po prostu do tej pory nikt ze studia nie skontaktował się z nim w tej sprawie. W jego wypowiedzi pobrzmiewa pewien żal, ale nie ma w nim gniewu – tutaj zabrzmiał bardzo dyplomatycznie:

Kogokolwiek by studio nie wynajęło – na pewno zostanie stworzone dla The Elder Scrolls VI coś wyjątkowego. Jestem pewien, że Bethesda może wypuścić wspaniałą grę i bez mojego udziału.

Istnieje bowiem możliwość, że kompozytorem zostanie (bądź już został) Inon Zur, który został zaangażowany w tworzenie muzyki do Elder Scrolls Blades.

Szósta odsłona serii pojawi się nie wcześniej niż w 2020 roku, już raczej na konsolach nowej generacji i jakichś wypasionych, błyskających ledami PC (któż przewidzi modę, może za dwa lata wszędzie lśnić będą cekiny?). Poza tym, jako że gra znajduje się w bardzo wczesnej fazie produkcji, deweloperzy jeszcze nawet nie myślą o muzyce.

Prędzej zresztą doczekamy się wieści o Starfieldzie – kosmicznym RPG i pierwszej całkowicie nowej grze Bethesdy.

Więcej na temat:

12
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
7 Komentarze
5 Odpowiedzi
9 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
krissu88
Użytkownik

Szkoda. Osobiście jestem w stanie zanucić większość melodyjek z elder scrollsów od czasów Morrowinda (daggerfall to nie moja epoka – aż takim dziadkiem nie jestem).

pear
Użytkownik

Hmm, może to wynika z tego, że od czasów Morrowinda w tej serii przewija się ciągle jeden utwór tylko w innych aranżacjach? xD

krissu88
Użytkownik

No w sumie trochę tak.

gsg
Użytkownik

Pozostaje mieć nadzieję, że brak współpracy to wynik wciąż słabego zaawansowania prac nad TESVI, nie braku chęci ze strony Bethesdy. Bo jeśli tak – to strzałą w kolano celuje sama sobie. Soule być może nie jest niezastąpiony, ale np. ścieżka dźwiękowa do ESO, pełna rozwlekłych, epickich, filmowych niemal kompozycji, zapadających w pamięć głównie wtedy, kiedy dosłownie cytują Soule’a, zdaje się sugerować że niepodrabialny jak najbardziej.

Oczywiście moja wieloletnia, bezwarunkowa miłość do Morrowinda zapewne robi przy tej ocenie swoje:
https://polygamia.pl/blog/doom-drum-beben-zaglady/

GThoro
Użytkownik

Clickbaitowy tytuł, Soule napisał, że *obecnie* nie jest zaangażowany w prace nad TES6, a biorąc pod uwagę odległą premierę to może być jeszcze nie ten etap kiedy muzyka jest potrzebna. Więc tak na 100% to nie wiadomo czy będzie robił czy nie.

yogurtlol
Użytkownik

Asiu, bardzo lubię Twoje artykuły, ale ten tutaj to żałosny clickbait i straszna głupota.
“To confirm, I am currently not involved with TES VI.”
Naprawdę myślisz, że oni w ogóle zaczęli komponować ścieżkę dźwiękową do tej gry? Oni nawet nie zaczęli jej tworzyć, a fragment main theme’u skleili tylko na potrzebę teasera, który miał osłodzić newsa o TES:Blades.
Nie wiadomo czy Soule będzie tworzył muzykę do TES6 (wątpię żeby go zaprosili), ale na razie nie ma żadnej informacji, która wykluczałaby taką możliwość…

znubi
Użytkownik

W gry na komórki się gra i tak z wyłączonym dźwiękiem więc nikt nawet nie zauważy. Mogą w ogóle dźwięku nie dodawać.

Gregg
Użytkownik

Malukę wychwalacie, a swojej nie znacie – nasza Liz Katrin i Nerevar:
https://youtu.be/QbR1o33M7Rs

adwark
Użytkownik

Przecież Starfield ma wyjść pierwszy i prawdopodobnie spokojnie miną jeszcze z 2-3 lata, przed premierą ES6.

Nawet jak mówili “tak, będzie ES6” to dodali że jest dopiero w wczesnej przedprodukcji, a tu ludzie już oczekują że będą robić ścieżkę dźwiękową jak zakładam, z niezwykle dużym prawdopodobieństwem, nie mają ustalonych pewnych kwestii takich jak, nastrój ma mieć ogólnie gra i poszczególne lokacje, co jest ważne przy robieniu dobrej ścieżki dźwiękowej?

Popularne wpisy

Popularne Gry