Zmien skórke
Logo Polygamii

Jason Schreier twierdzi, że Dragon Age 4 zostało wstrzymane dla ratowania Anthema

Kolejna porcja ciekawych informacji na temat pracy w BioWare.

Po zakończeniu prac nad Anthemem, BioWare powoli przymierza się do prac nad Dragon Age 4, choć był już taki moment, że nad tytułem pracował niewielki zespół developerów. Gra została zapowiedziana pod koniec 2018 roku, w momencie gdy pozostawała jeszcze na wczesnym etapie produkcjistąd dostaliśmy na razie tylko teaser, potwierdzający, że jakieś prace nad tytułem w ogóle trwają. W tej sprawie pojawiły się jednak nowe doniesienia Jasona Schreiera z Kotaku – jego zdaniem produkcja tytułu wciąż pozostaje ma wczesnym etapie z powodu kłopotów Anthema.

Część firmy miała pracować nad Dragon Age 4 już w 2015 roku, tuż po wydaniu ostatniego DLC do Inquisition, ale prace zostały wstrzymane, by rzucić wszystkie siły na Anthema. Produkcję tymczasowo zawieszono, by z premiery nowego IP wyjść z twarzą. Ostatni rok jego produkcji przypominał jeden wielki crunch, ponieważ BioWare miało tak naprawdę niewiele ponad 12 miesięcy na zrealizowanie tego, co wypracowano w ciągu 5 lat preprodukcji.

Ale to nie wszystko. Anthem wymagał też wprowadzenia do słabo udokumentowanego silnika Frostbite 3 wielu poprawek, co miało ostatecznie doprowadzić do zrestartowania całego projektu. Nie jest tajemnicą, że narzucany developerom przez EA silnik to wyjątkowo kapryśne narzędzie i firmie szkoda było stracić długie godziny pracy spędzone nad jego przystosowaniem do własnych potrzeb. Dragon Age 4 ma zaś bazować na rozwiązaniach wypracowanych przy okazji ostatniego projektu.

Co oznacza, że gra prawdopodobnie opóźni się aż do 2021 roku (choć już zapowiedź wskazywała, że tytuł nie ukaże się szybko). Według Jeffa Grubba z Venturebeat, BioWare myślało też poważnie u uczynieniu DA4 grą-usługą, ale problematyczne było dostosowanie modelu biznesowego do gry tego typu i wygląda na to, że ostatecznie aż tak źle nie będzie. Chociaż znów mamy do czynienia z przedłużającym się okresem preprodukcji, a historia powstawania gry coraz mocniej zaczyna przypominać to, co działo się przy okazji Anthema…

Krzysztof Kempski

Więcej na temat:

7
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
4 Komentarze
3 Odpowiedzi
6 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
3mortis
Użytkownik

Chyba bym wolal zeby zostawic anthema niech sobie gnije w spokoju a dragon agem ratowac to co zostalo ze studia, a tak dostaniemy mniej ujowego anthema ktory i tak sie juz lepiej nie sprzeda, recenzje juz poszly, 1 wrazenie juz zrobil, po ptokach. A w dodatku zamiast ratowac studio dragon agem to dsotaniemy jakas niedorobiona kaszane bo wiekszosc ludzi ratowala anthema…

Naars
Użytkownik

Czy warto czekać na ewentualne DA4? DA 1 było niezłą grą RPG z przebłyskami wielkości, pod wieloma względami była jednak mocno przeciętną produkcją. Wyszła w dobrym momencie, bo na rynku RPG panowała podówczas posucha. Metacritic: 8.7 user score DA 2 było mocno krytykowane (słusznie) za recykling map, mało ambitne i nieciekawe questy, skopaną walkę z wyskakującymi znikąd przeciwnikami, kontrowersyjny styl graficzny. Ogółem – słabo. Metacritic: 4.5 user score DA 3 okrzyknięto MMO Singleplayer, 99% zadań to fetchquesty, ogromne, ale puste mapy, powtarzalność, fabuła kompletnie niezapadająca w pamięć. Metacritic: 5.9 user score. Grałem we wszystkie części, wszystkie przeszedłem, 1 i 2… Czytaj więcej »

3mortis
Użytkownik

Dokladnie, 1 miala przyszlosc, 2 wygladala jak budzetowka ale jezeli faktycznie zostala zrobiona malym kosztem to ok ale 3 przetestowalem w abonamencie na originie z ciekawosci i po 2 dniach stwierdzilem ze nawet za 15zl miesiecznie wole grac w cos innego… albo w wowa i przynajmniej grac w prawdziwe mmo JESTES ZBAWCO LUDZKOSCI, OSTATNIO NADZIEJO, MUSISZ POKONAC ARMIE DEMONOW aha no i kamienie po drodze zbieraj bo z 200 osob w obozie tylko sie sie do tego nadajesz bo jak nie to ci miecza nie wykujemy…. i ksiazki zbieraj…. i wez pomoz tamtym biednym ludziom skosic trawe…. ALE patrzac na… Czytaj więcej »

linderoth
Użytkownik

A najgorsze jest to, że Bioware zrobi tą 4. A dla mnie mogliby sobie dać spokój. Albo oddać markę Obsidianowi. Powstała by gra za ambitna( a itak banalna) i pełna bugów, ale klimat by przynajmniej był. I aż tyle sztampy z ekranu by się nie wylewało. Serio. Jedynka była fajna bo była crpg. Dwójka była fajna fabularnie i scenariuszowo. Mechanika bida z nędzą , ale przełknąłem to bo jednak to DA i Bioware!No i coś nowego bo jednak świata nie ratowaliśmy przed Hordą Podmroku. Ale trzecia część to jest tak infantylna rozgrywka, że szkoda tego czasu który straciłem na próby… Czytaj więcej »

pear
Użytkownik

Gry jako usługa to największy rak obecnych czasów, praktycznie rozwiniecie idei rakowych DLC/mikrotransakcji. Mam nadzieję, że gracze w końcu zmądrzeją i przestaną się na to łapać, a Bioware życzę rychłego pogrzebania pod ziemią. EA w przeszłości zabijało o niebo lepsze firmy za mniej.

princefluff
Użytkownik

Tak z ciekawosci spytam czy No Man’s Sky zarejestrowal jakis skok sprzedazy po roku naprawiania? Nie wiem, czy jest sens naprawiac Anthema, bo pewnie poza lootem i statsami wiele nie zmienia, tutaj by trzeba trzon gry napisac od nowa. Premiera poszla, kto mial zagrac to zagral. Branza w miejscu nie stoi, zaraz wyjda nowe gry i skupia uwage ludzi. Tak czy siak chetnie zobacze, co z tego wyszlo za pol roku.

Bartosz Witoszka
Redaktor

Może nie poszła do góry, ale po aktualizacji NEXT (tej z sierpnia zeszłego roku), o grze było znów całkiem głośno. Racja, minęły co prawda dwa lata, ale warto pamiętać, że taki Rainbow 6 Siege też na początku nie działa, a branża postawiła na nim krzyżyk. Jak później było każdy wie 😉

Popularne wpisy

Popularne Gry