Co ten zaskakujący ruch biznesowy oznacza dla przyszłości inicjatywy?
IGN (sam należący do amerykańskiego giganta technologicznego J2Global) stał się właścicielem serwisu, sklepu i usługi Humble Bundle. Ta działająca od 2010 roku inicjatywa zasłynęła ze sprzedaży zestawów gier za cenę, wybraną przez kupującego i możliwością przeznaczenia części płaconej przez niego kwoty na cele charytatywne. Od swojego powstania przekazała na rzecz rozmaitych organizacji dobroczynnych ponad 100 milionów dolarów.
Imponujące i pokazujące, że da się jeszcze w świecie gier wideo robić biznes i przy okazji zmieniać coś na świecie na lepsze. Czy takie podejście do rzeczy nie zmieni się po przejęciu Humble Bundle przez IGN? Nie. Tak przynajmniej w rozmowie z Gamasutrą zapewnia jeden z dyrektorów IGN-u - Mitch Galbraith:
Bardzo to szlachetne, ale nie ma się co oszukiwać - decyzja IGN-u była decyzją biznesową. Serwis z pewnością upatruje się w Humble Bundle możliwości zarobku, a wykorzystanie jego zasięgu w połączeniu z dobrym wizerunkiem marki Humble Bundle wśród graczy może tu tylko pomóc.
Mówi również Galbraith, potwierdzając to, co oczywiste - jakieś zmiany prędzej czy później będą. Pozostaje nadzieja, że nie będą to zmiany na gorsze.
Dominik Gąska