Gry powstają w domu. Jak home office wpływa na deweloperów?

Strona głównaGry powstają w domu. Jak home office wpływa na deweloperów?
26.03.2021 16:45
Gry powstają w domu. Jak home office wpływa na deweloperów?
Gry powstają w domu. Jak home office wpływa na deweloperów?
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Materiał partnerski

Chyba każdy z nas choć raz marzył o tym, aby przynajmniej przez jakiś czas móc popracować z domu. Perspektywa realizowania powierzonych zadań w najwygodniejszym odzieniu świata, czyli pidżamie, była wszak bardzo kusząca. Co jednak zrobić, kiedy ten tryb działania stał się naszą codziennością, do której niekoniecznie byliśmy przygotowani? Okazuje się, że przymusowa i długotrwała praca zdalna potrafi być niesamowicie uciążliwa. Wiedzą o tym także osoby zatrudnione w branży związanej z produkcją gier, które dodatkowo borykają się ze specyficznymi dla gamedevu problemami.

bEpJglSJ

Większość osób pracujących z domu mierzy się z podobnymi uciążliwościami – słabe łącze internetowe, niedostateczna ilość miejsca na potrzebne do wykonywania zadań sprzęty, brak kontaktów międzyludzkich. W przypadku osób zatrudnionych w branży gier komputerowych, istotnym problemem jest poradzenie sobie z transferem dużej liczby ciężkich plików. Nie każdy posiada w domu przyłącza o odpowiedniej przepustowości, co znacznie utrudnia obieg danych koniecznych do produkcji gry, a te są z reguły “cięższe” niż w większości sektorów, nawet tradycyjnym IT. Niezależnie od tego, czy mowa o małym studiu gier indie, czy też o potężnym deweloperze, problem jest ten sam. Każda osoba pracująca nad stworzeniem gry musi bowiem korzystać z podobnych materiałów.

Wydłużony czas realizacji zadań może być więc spowodowany wieloma czynnikami. Wspomnianym wolnym internetem, oczekiwaniem na przesył dużych plików, problemami w przepływie informacji między pracownikami, wynikłymi z różnych godzin pracy oraz awarii komunikatorów. To wszystko skutkuje opóźnieniami w premierach produkowanych gier oraz wpływa na ich marketing, zaburzając skuteczne zaplanowanie i realizacja planu sprzedażowego i reklamowego.

Te oraz inne utrudnienia wynikające z obostrzeń generują stres zarówno u pracodawców jak i pracowników. Na większość z nich coraz łatwiej można jednak znaleźć rozwiązanie. Powoli branża dostosowuje się do nowych warunków i rozszerza możliwości płynnej i wygodnej współpracy. Coraz więcej firm decyduje się na rozwiązania ułatwiające firmom funkcjonowanie w dobie pracy zdalnej. Jedną z grup takich narzędzi, na przestrzeni ostatnich lat znacznie zyskujących na popularności, są rozwiązania chmurowe, często dostosowane do danej branży. Przykładem dla deweloperów gier jest cały zestaw usług do pracy zdalnej oferowanych przez Microsoft.

bEpJglSL

“Tworzenie gier wideo jest często porównywane stopniem złożoności do lotów kosmicznych. Trzeba połączyć wiele trybików by cały proces zakończył się sukcesem. Do tego w odróżnieniu od budowy rakiety, współpracować muszą nie tylko inżynierowie, ale też artyści, pisarze, muzycy. To delikatna konstrukcja, a przeniesienie się na pracę zdalną zdecydowanie mogło być ciosem dla wielu planów produkcyjnych. Dlatego Microsoft dostarcza usługi takie jak: PlayFab która daje deweloperom niemal wszystko, czego potrzebują — usługi gier, analizę danych i narzędzia LiveOps — aby szybciej wprowadzić grę na rynek, wydłużyć cykl życia gry i obniżyć koszty” – mówi, Andy McCalib, Parnet Engagment Manager w Microsoft, odpowiedzialny za PlayFab.

Deweloperzy gier mogą dowiedzieć się więcej na temat PlayFab podczas organizowanej przez Gameset i better. gaming agency konferencji “Wyzwania produkcji i marketingu gier w dobie pandemii”, która odbędzie się już 31 marca o godz. 12.00. Podczas wydarzenia omówiona będzie, również kwestia bezpieczeństwa danych w warunkach pracy zdalnej. Studio Superhot podzieli się swoimi doświadczeniami w wykorzystaniu chmury w produkcji gier, a organizatorzy opowiedzą o zmianach w sposobie promocji. Zapisy i więcej informacji o konferencji dostępne są tutaj: https://gamesetknowsbetter.co/

Materiał partnerski
bEpJglTH