Zmien skórke
Logo Polygamii

Gabe Newell o VR i przyszłości rozrywki

“Jesteśmy bliżej Matrixa, niż ktokolwiek podejrzewa”.

Podejrzewam, że większość serwisów umieściła powyższy cytat w nagłówku; jest ładny, ma odpowiednią długość (w sam raz pod SEO) no i przyciąga uwagę czytelnika. No ale to tylko cytat – wypadałoby dołożyć do tego jakiś kontekst.

Jak zapewne wiecie, już w przyszły poniedziałek posiadacze odpowiednich zestawów VR będą mogli zanurzyć się (dosłownie) w świecie Half-Life’a, wcielając się w Alyx, drugoplanową bohaterkę serii, która stara się przetrwać w świecie opanowanym przez kosmitów. Powodów do czekania na grę są trzy – przede wszystkim będzie to kolejny Half-Life. Mimo że seria nigdy nie została ukończona, to cieszy się ogromnym kultem, a spory o to, czy pierwsza, czy może druga część była ważniejsza/lepsza trwają zapewne do dziś.

Po drugie to gra od początku do końca zrobiona przez Valve, a to obecnie zdarza się bardzo rzadko. Co prawda nie wolno nam zapomnieć o Artifact, ale podejrzewam, że sam Gabe Newell odłożył na bok swoją karciankę.

Po trzecie i w zasadzie najważniejsze – Half-Life: Alyx od początku tworzone jest z myślą o technologii VR, co dla szefa Valve stanowi powód do dumy i sam bardzo interesuje się nowymi technologiami, które pomogą przenieść rozrywkę na inny poziom. Wspomina o tym w materiale IGN, gdzie opowiada o swoich inspiracjach i kierunku, w jakim jego zdaniem powinna podążyć technologia.

Szczególną uwagę Newella zwróciły interfejsy typu mózg-komputer, które umożliwiają sterowanie i wydawania poleceń maszynom poprzez myśli. Brzmi niczym science fiction, ale zdaniem szefa Valve jesteśmy już blisko osiągnięcia takiego poziomu:

Jesteśmy znacznie bliżej Matrixa, niż ludzie zdają sobie sprawę. To nie będzie Matrix. Matrix to film, w którym brakuje wszystkich interesujących, technicznych subtelności i tego, jak dziwny będzie świat interfejsów typu mózg-komputer. Ale będzie to miało ogromny wpływ na rodzaje doświadczeń, które możemy stworzyć dla ludzi.

Samo VR z kolei jest dla Gabe’a Newella i jego zespołu wyzwaniem w kwestii nowego sposobu projektowania gier, ale jak stwierdza sam zainteresowany – po tym, jak gracze zagrają w Half-Life: Alyx, zrozumieją, czemu zdecydowano się na VR.

Pozostaje zatem trzymać za słowo i mieć nadzieję, że tytuł faktycznie stanie się krokiem milowym w dziedzinie projektowania i odbierania gier wideo czy rozrywki ogólnie.

Bartek Witoszka

Więcej na temat:

1
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
0 Odpowiedzi
1 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
3mortis
Użytkownik

No bo co mogl powiedziec w przeddzien premiery ich gry na VR? ze to kupa i nie ma sensu w to brnac? 😛

to tak jak by pytac sprzedawce garnkow czy te garnki sa dobre – panie najlepsze!!

Popularne wpisy

Popularne Gry