Zmien skórke
Logo Polygamii

Epizod trzeci do Half-Life’a 2 nigdy nie powstał, bo…

Tym razem obędzie się bez gdybania, ponieważ głos w tej sprawie postanowiło zabrać samo Valve.

Jako, że Valve i Half-Life są teraz na fali, coraz więcej pracowników firmy jest skłonnych udzielać wywiadów i wypowiadać się publicznie o samej produkcji, ale też polityce jednego z najważniejszych przedsiębiorstw współczesnej branży gier wideo. Niedawno wspominałem o Gabie Newellu, który wypowiadał się na temat przyszłości rozrywki oraz Epic Games Store’a i konkurencyjności między platformami.

Half-Life: AlyxTymczasem inny pracownik Valve, konkretnie projektant poziomów, Dario Casali, w rozmowie z IGN-em zdradził, czemu nigdy nie doczekaliśmy się zamknięcie historii drugiego Half-Life’a. Przypomnijmy, że deweloperzy zdecydowali podzielić tytuł na epizody, które miały ukazywać się co roku, jednak już część druga ukazała się dopiero dwa lata po premierze pierwszej. Wiązało się to wydłużeniem cyklu produkcyjnego spowodowanego zbyt dużymi ambicjami do stworzenia czegoś, co zdaniem deweloperów przesunie granice w kwestii tworzenia gier.

Wspominałem o tym we wczorajszym wpisie podsumowującym start “Alyx”, ale w Polygamijnej recenzji tego tytułu też poświęcono temu SPORO miejsca. Jak przyznaje Casali, bardzo szybko deweloperzy odkryli, że zaczęli robić to, na czym bardzo mocno przejechało się Telltale Games.

Czuliśmy, że skłaniamy się coraz dalej w kierunku: “Cóż, po prostu wkładajmy coraz więcej rzeczy w tę grę, ponieważ chcemy, aby była jak najlepsza”. A potem zdaliśmy sobie sprawę, że te odcinki zamieniają się bardziej w kontynuacje.

Słowem: innowacyjność zwyciężyła, a kolejne prototypy epizodu trzeciego lądowały w koszu. W międzyczasie Valve opracowało nową wersję swojego nowego silnika, co również przyczyniło się do zepchnięcia zakończenia historii Gordon Freemana na dalszy tor. Ostatecznie wszystko skończyło się tym, że deweloperzy zaczęli pracę nad spin-offem, który ponownie wyznaczy nowe standardy, ale tym razem w tworzeniu gier z myślą o wirtualnej rzeczywistości.

I tak oto kolejna zagadka Wszechświata została rozwiązana, a świat stał się piękniejszym miejscem (czy coś).

Bartek Witoszka

Więcej na temat:

4
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
1 Komentarze
3 Odpowiedzi
3 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
radamanthyspl
Użytkownik

Panie Witoszka, bez posiłkowania się materiałem źródłowym nie do końca wiadomo, w czym rzecz. Cytat również przetłumaczony dosyć dosłownie, a w konsekwencji nie oddaje ducha wypowiedzi (pomijając fakt, że “more and more” absolutnie nie tłumaczy się jako “więcej i więcej”). Zachęcam rzucić okiem na całość rano, na spokojnie, i po wprowadzeniu poprawek opublikować ponownie. Z koleżeńskim pozdrowieniem!

Popularne wpisy

Popularne Gry