Zmien skórke
Logo Polygamii

Epic zrezygnowało z dalszych prac nad Unreal Tournament

Gra na razie nie będzie rozwijana, ale też nie zostanie jeszcze anulowana.

Pisaliśmy już dzisiaj o nowym pomyśle Epic Games na własnego Steama, w międzyczasie pojawiły się też ciekawe informacje odnośnie nowego Unreal Tournament. Gra trafiła do wczesnego dostępu najpierw jako tymczasowo płatny projekt, ale przez małą popularność, produkcja przedwcześnie przeszła na model free to play. Od dłuższego czasu developerzy nie dawali znaku życia – i wygląda na to, że projekt powoli umiera śmiercią naturalną.

Głos w tej sprawie zabrał sam Tim Sweeney, który w wywiadzie dla Variety przyznał wprost, że obecnie nie trwają żadne prace nad udostępnioną w Early Accessie nową odsłoną Unreala. Już w wakacje dochodziły słuchy o tym, że studio przesuwa developerów do prac nad bardziej dochodowym Fortnitem. Wygląda na to, że nikt w Epic nie ma po prostu koncepcji, co z tym projektem zrobić.

Przyczyną odsunięcia produkcji na boczny tor nie jest jednak tylko chęć skupienia się na Fortnite. Tim wspomina także o współpracy firmy z GOG-iem, mającej na celu udostępnienie klasycznych gier Epic na wspomnianej platformie. Innymi słowy lepiej przypudrować klasyki, niż skończyć nową odsłonę.

Za wcześnie jednak, żeby mówić o anulowaniu. Gra wciąż jest dostępna i niewykluczone, że jeszcze kiedyś powróci do łask. Warto przypomnieć choćby historię samego Fortnite, które podobnie przez długie lata odkładane było na później, a koncept zmieniał się aż udało się trafić z formułą Battle Royale. Może i ta gra musi po prostu, niczym dobre wino, odrobinę dojrzeć?

Krzysztof Kempski

Więcej na temat:

11
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
3 Komentarze
8 Odpowiedzi
6 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
rorkdcr
Użytkownik

nie. Fortnite to projekt w który nie wierzył nikt, włącznie z samym epic, samą popularność zawdzięcza zerżnięciu mechanik z PUBG i że jest darmowy. Gdyby nie to, epic dalej by się kopał z paragonem, a przy unrealu by dłubał wieczorami, bo na czymś trzeba testować silnik. Całe szczęście że fortnite jest na unrealu, bo tego też by porzucili żeby przerzucić zasoby ludzkie do pracy nad nim.

Aimagylop
Użytkownik

Dużo też Fortnite zawdzięcza developerom PUGBa którzy w pewnym momencie postanowili schrzanić swój produkt przez co gracze sięgnęli po twór konkurencji.

Finear
Użytkownik

>zawdzięcza zerżnięciu mechanik z PUBG

cmon nie udawajmy że pubg to był 1 battle royale

rorkdcr
Użytkownik

oczywiście że nie, ale odpowiedz sobie na jedno pytanie, czy fortnite miałoby mechaniki battle royale gdyby nie szał na PUBG? Z dużym prawdopodobieństwem można odpowiedzieć że nie. Epic szukał sposobu na ruszenie tego projektu przez ile lat? 4? 5? ciągle go męczyli, i ciągle nikt w to nie grał, aż do momentu kiedy nie zerżneli z pubg co się dało. Ten pozew jaki mieli od pubg nie wziął się znikąd, a sprawa zdechła pewnie dlatego że epic pogroził paluszkiem że im zabierze silnik.

Finear
Użytkownik

pewnie by nie miał tylko co z tego?

rorkdcr
Użytkownik

tyle, że unreal nie zostanie wskrzeszony, bo nie da się do niego wszczepić battle royale tak, żeby dalej był unreal tournamentem. A nawet gdyby, to po co sobie samemu robić konkurencje. Mają do wyboru, albo robić grę dla garstki dziadków, czyli marnować zasoby które mogą wrzucić w fortnite i zarobić, albo zrobić samemu sobie konkurencje. Tak czy tak, nieopłacalny biznes, dlatego nie, nikt nie odkopie UT w dającej się przewidzieć przyszłości, chyba że komuś przekażą prawa do marki, gdzie za swoje pieniądze będzie ją rozwijał. Szczerze wątpie żeby ktoś się tego podjął.

Finear
Użytkownik

imo z fortnite na rynku czy bez to w obecnych czasach na UT nie ma miejsca
o ile oryginalny UT i 2004 wspominam z nostalgia (zwłaszcza 2k4 na LAN party) to niestety arena shootery się skończyły a nisze wypełnił quake champions (dość mała niższe – 2,511 24-hour peak, według steam charts) wiec ta gra albo by nie wyszła nigdy albo tak czy siak albo umarła by w ciągu kilku miesięcy
ja tam wole żeby sobie na spokojnie poczekali na ew powrót gatunku niż cos na siłe robili

kabotyn
Użytkownik

Żałuję Paragona. Jedyna moba która mnie wciągnęła.

lukegax
Użytkownik

Mogli by zrobić remaster będący połączeniem Unreal Tournament 99 z 2004 i wtedy wszyscy by byli zadowoleni.

Może kiedyś doczekam się single playerowego Unreala 3, który pewnie powstanie nie prędzej niż Half life 3

fartuess
Użytkownik

Mniej więcej jest połączeniem właśnie 99 i 2k4. Jest nieco bardziej uziemiony jak 99 (brak double jumpa), ale jest bardzo dynamiczny jak 2k4 (wall jumping, wall running, sliding). Gameplayowo był imho najlepszą inkarnacją serii.

fartuess
Użytkownik

Ok, kilka spraw. Gra nigdy nie była płatna. Zawsze była za darmo. Całą koncepcją projektu było to, żeby prace nad projektem szły 50:50 między devami a community ( 2/3 modeli broni na przykład przyszło z community ). Afaik projekt umarł śmiercią naturalną po stronie community, gdy wyszedł Quake Champions. Ludzie poszli grać i przestali modować UT. Widząc osłabione zainteresowanie community, zainteresowanie epica też spadło ( a od początku było nieznaczne – dunno 10 osób w zespole? ) No i jeszcze aspekt taki, że to nie 2004 i zrobienie dobrze wyglądającej mapy przez jedną osobę, to obecnie robota na kilka miesięcy… Czytaj więcej »