Zmien skórke
Logo Polygamii

Epic Games Store w liczbach

Jak wyglądał rok 2019 na platformie twórców Fortnite’a?

Choć Epic Games Store rozpoczął swoje działanie pod koniec 2018 roku, a pierwszym wydawcą, który oficjalnie wsparł platformę Tima Sweeney’a był Ubisoft, to za początek ekspansji EGS-a uznaje się ogłoszenie czasowej wyłączności dla Metro Exodus. Czas szybko zleciał, bo już za około miesiąc gra będzie dostępna na Steamie, ale to nie jedyne, czym próbowało walczyć Epic Games z monopolem Valve (stając się przy okazji nowym monopolistą, ale to tam, szczegóły). Twórcy Fortnite’a walczyli jednocześnie na dwóch frontach, proponując deweloperom korzystniejsze warunki (niższa marża i dodatkowe środki w przypadku, gdy gra była dostępna przez określony czas tylko na Epic Games Storze) oraz rozdając całą masę gier za darmo. Ile ich dokładnie było?

Zgodnie z infografiką opublikowaną przez wydawcę, w 2019 roku do graczy trafiło aż 73 darmowych tytułów o łącznej wartości 1455 dolarów. Nie były to jednak byle jakie produkcje, bo ich średnia ocen (według Open Critica) wynosiła około 80%; wiadomo, zdarzały się lepsze i gorsze tytuły, ale akurat tutaj Epicowi zależało pewnie, by gry zachęcały uzytkowników do klikania i dalszych zakupów w sklepie. Wygląda na to, że przyniosło to pozytywny skutek, bowiem pobrano je ponad 200 milionów razy. Z kolei liczba klientów (osób, które pobrały chociaż jeden tytułu, nawet ten darmowy) wyniosła około 108 milionów, ale jak szacuje Tim Sweeney, w wywiadzie dla GameDaily.biz, zarejestrowanych kont na wszystkich platformach może być nawet 300 milionów.

Najwięcej użytkowników Epic Games Store’a pochodzi głównie ze Stanów Zjednoczonych (17,24%); Polacy zajmują zaszczytne, siódme miejsce wyprzedzając tym samym Kanadyjczyków czy Brazylijczyków.

Choć Epic Games bardzo zależało na pozyskaniu, jak największej liczby nowych gier, to jednak Fortnite ciągle stanowi największe źródło przychodów dla firmy (no kto by się spodziewał). Gracze pecetowi wydali na Epic Games Store około 680 milionów dolarów, z czego “tylko” 251 milionów zostało wydane na tytuły pochodzące od zewnętrznych deweloperów.

Więcej danych znajdziecie poniżej, a ja jeszcze dodam tylko, że na Epic Games Store darmowe gry będą dostępne przez cały 2020 rok. Wygląda więc na to, że skarbiec Tima Sweeney’a jest pojemny i wypełniony po brzegi – czy to wystarczy, by przekonać do platformy graczy pecetowych (przynajmniej większości z nich)? Zobaczymy.

Bartek Witoszka

Więcej na temat:

5
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
4 Komentarze
1 Odpowiedzi
5 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Lord Bart
Użytkownik

108 milionów pożytecznych idiotów.
Władimir Iljicz lubi to. Bardzo.

3mortis
Użytkownik

Most Popular : Outer Worlds

gra w ktora mozna grac w game pass za 5$ jest chetnie kupowana na epicu za 50$…

przeciez tam nie ma multi itp, po 10 miesiacach grania chyba nic tam nie zostanie do zobaczenia

MataDor
Użytkownik

Mogą sobie te wszystkie darmowe gry wsadzić głęboko… żadnych chińskich platform i telefonów

Dandzialf
Użytkownik

Szkoda tylko, że wśród tych wielkich liczb nie widzę żadnej odpowiadającej nowym funkcjom samego sklepu. Mają już tam recenzje albo chociaż koszyk?

Popularne wpisy

Popularne Gry