Duke Nukem 3D

Duke Nukem 3D14.10.2004 21:50
Michał Zacharzewski

Duke Nukem 3D

"Duke Nukem 3D" to jedna z najbardziej znanych, klasycznych gier fpp. W momencie powstania obwołano ją rewolucją, a obywatel Duke Nukem stał się symbolem porównywalnym chyba tylko z Larą Croft. Do dziś też olbrzymie rzesze fanów spędzają noce i dnie tworząc nowe mapy i poziomy dla swego ulubionego Duke'a, czasem tylko tną w nowe tytuły dedykowane konsoli Playstation. To najlepszy dowód na to, że gra wciąż żyje i wcale nie myśli odchodzić.

Poniżej przedstawiamy rozwiązanie gry; opis przejścia każdego z etapów programu. Pominięto w nim wszystkie ukryte miejsca (secrets), starcia z przeciwnikami, pułapki, bronie i znaleziska (power-ups) oraz niespodzianki. Musisz je odkryć sam. Niniejszy opis pomoże ci jedynie przebrnąć każdy etap, odnaleźć wszystkie potrzebne karty, a następnie przedostać się do wyjścia... Zero finezji, jedynie czarna robota.Obok opisu przejścia poszczególnych etapów znajdziesz też tu krótką charakterystykę przeciwników, jakich spotkać można w "Duke Nukem 3D". Mam nadzieję, że pomoże ci ona w ukończeniu programu. Powodzenia!

EPIZOD 1: L.A. MELTDOWN

ETAP 1: HOLLYWOOD HOLOCAUSTPodejdź do wiatraka i rozwal go. Zeskocz na dół i skręć w lewo. Na samym końcu ulicy znajdziesz przesmyk prowadzący na podwórko. Odwiedź je. Otwórz drzwi. Po chwili znajdziesz się w kinie. Udaj się na jego przeciwległy kraniec i wejdź w korytarz. Otwórz pierwsze drzwi, na jakie się napotkasz, wejdź po schodach na górę. Wskocz na projektor, otworzy się klapa w ścianie. Weź miotacz rakiet. Weź czerwoną kartę i wróć na dół. Odszukaj drzwi od windy. Wjedź na górę, do salonu gier. Rozwal butle z gazem, użyj karty i rusz przed siebie. Gdy wybuchnie ściana, wejdź w powstałą dziurę i otwórz drzwi. Przed tobą mostek prowadzący do wyjścia.

ETAP 2: RED LIGHT DISTRICTWyjdź z windy i otwórz drzwi do sklepu po lewej stronie. Odszukaj drzwi otwierane szyfrem - wduś skrajne guziki, a staną otworem. Idź przed siebie, wjedź windą na pierwsze piętro, ze skrytki w ścianie wyjmij kartę. Zjedź na dół i wyjdź na ulicę. Na jej końcu znajdziesz blok, a w nim kabinę. Użyj karty, potem wduś środkowe guziki. Gmach przed tobą wybuchnie. Na jego gruzach odnajdziesz kolejną kartę, którą użyj w budynku tuż obok. Skręć w prawo w korytarzu za stołem do bilardu - znajdziesz się w barku. W jego tylniej ściance znajdziesz schowek z kolejną kartą. Użyj ją na końcu korytarza ciągnącego się od bilardu. Trafisz do dyskoteki. Rozwal kraty od wywietrznika po prawej stronie i wskocz doń (ze stolika). Idź przed siebie i zeskocz na dół. Odszukaj dźwignię - dzięki niej odsuniesz czerwoną kotarę. Wskocz na scenę i przedostań się z niej na półkę, która mieściła się za kotarą. Idź przed siebie, w pewnym momencie dostrzeżesz wyjście. W tej samej chwili przed tobą opadnie krata. Wpadłeś w pułapkę!

ETAP 3: DEATH ROWZeskocz z fotela elektrycznego i wskocz do małej kabinki. Drzwi do niej znajdziesz w korytarzu. Wduś oba guziki, przeszukaj komnatę pod fotelem i przejdź przez okno za kotarą. Idź korytarzem do samego końca, aż wybuchnie za tobą fragment ściany. Wejdź weń i skacząc po wirujących walcach wdrap się na półkę po lewej stronie. Tam znajdziesz kartę. Wróć na korytarz, otwórz drzwi i idź przed siebie. Przeczołgaj się pod wiązką laserową, po czym wjedź na górę. Skręć w lewo, przeskocz nad laserami, chwyć kartę i błyskawicznie wycofaj się. Zejdź na dół i wejdź w drzwi. Użyj karty, by przedostać się za bramę. Otwórz kolejne drzwi i biegnij w lewo, aż znajdziesz kartę. Wróć do pomieszczenia, w którym otworzyłeś bramę. Na przeciwległej ścianie znajdziesz wejście wymagające znalezionej przed chwilą żółtej karty. Wduś guzik i wejdź do komnaty. Stojąc na jej środku strzel do guzika w ścianie, całość obróci się o kilkadziesiąt stopni. Zobaczysz dwa krótkie korytarze biegnące w przeciwnych kierunkach. W każdym z nich znajdziesz ekran oraz dźwignię. Przesuń dźwignie i wyjdź na zewnątrz. Odszukaj miejsce, w którym znalazłeś drugą kartę. Obok otworzyły się dwie bariery elektryczne. Wejdź w korytarz po prawej stronie, przy pomocy wajchy otwórz ostatnie drzwi. Wejdź do pokoju i wskocz w obraz na ścianie - za nim znajduje się skalny korytarz. Rozwal go przy pomocy granatów. Idź ściekiem, aż dotrzesz do jeziorka. Odszukaj sprzęt do nurkowania i zanurz się pod wodę. W dnie łodzi podwodnej znajduje się dziura, dzięki niej dostaniesz się do wnętrza U-Boota. Tam znajduje się wyjście z poziomu.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)