Drakan
Drakan
Playstation 2, jak każda nowa konsola, cierpi na chroniczny brak nowych tytułów. Gier, owszem, jest już na rynku trochę, jednak tak naprawdę w każdym gatunku można wyszperać zaledwie jedną czy dwie dobre. Dlatego też developerzy sięgają po sprawdzone hity z innych platform i konwertują je w pocie czoła, by PSX-owa brać drugiej generacji mogła się cieszyć i radować... Taką konwersją będzie Drakan, znany z pecetów program TPP. Program ów odniósł w światku posiadaczy blaszanych komputerów niemały sukces, wielu graczy uznało go nawet za tytuł lepszy od Tomb Raidera. Dlatego też krok ten jest jak najbardziej zrozumiały i z pewnością przyprawia właścicieli PSX 2 o uśmiech na twarzy.Bohaterką Drakana jest niejaka Rynn, śliczna panienka, która zajmuje się wojowaniem. Jej rumak, sympatyczny skądinąd smok imieniem Arokh, potrafi latać. Dzięki tej umiejętności wozi swoją panią od jednego nieszczęścia do drugiego, od jednej bijatyki do drugiej. Na ziemi Rynn walczy ze złem, które opanowuje okolicę; macha mieczem, rozwiązuje zagadki, biega i skacze. Ma też 12 czarów do dyspozycji, niestety musi się ich jeszcze nauczyć... A to oznacza, iż w czasie gry postać będzie się rozwijać, zdobywać nowe umiejętności, w znacznie szerszym zakresie opanowywać trudną sztukę machania mieczem czy też prucia z łuku. Łącznie zaprojektowano około 100 rodzajów broni, przy czym część z nich jest jedynie upgrade'ami poprzednich. Nie zmienia to jednak faktu, iż Drakan miło zaskoczy każdego miłośnika militariów. I pomyśleć, że w starym, dobrym Wolfenstein 3D mieliśmy tylko 4 guny... To się nazywa postęp!Czasu na naukę dziewczynie jednak nie zabraknie - 8 dużych etapów ("światów") czeka na eksplorację. To nie wszystko, w Drakanie pojawi się bowiem około 50 questów do wykonania, i jak mówią autorzy gry, ich realizacja zajmie co najmniej 30 godzin. Na drodze stanie Rynn równo 36 NPC'ów, każdy cechował się będzie oryginalnym wyglądem, zachowaniem i współczynnikami. Ponadto gracz będzie mógł przejąć kontrolę nad smokiem Arokh; to jest polatać sobie w powietrzu jak na latającą bestię przystało (pamięta ktoś jeszcze Panzer Dragoon?).Wersja dla PS2 będzie się różnić od pecetowej przede wszystkim grafiką. Poprawiono cut-scenki, wprowadzono sprzętowe efekty zmiany pory dnia (dzień i noc), pełną animację twarzy bohaterów, ślady pozostawiane na piasku / śniegu, ogień wyziewany z paszczy Arokha - i wszystko to ma zadziwiać. A jak będzie w rzeczywistości, przekonamy się dopiero po premierze *Drakana *.Wszystkich zainteresowanych grą zapraszam do działu Recenzji, gdzie znajduje się tekst poświęcony *Drakanowi * w wersji PC.