Doom III

Doom III05.08.2004 16:04
Grzegorz Pocztarski

Doom III

Podczas QuakeCon 2002 najważniejszym wydarzeniem była sobotnia, popołudniowa prezentacja głośnego już tytułu Doom III: The Legacy. Firma Id Software postanowiła ujawnić nowe szczegóły, które zapewne pozwolą nam wyobrazić sobie przybliżony kształt gry. Przypomnę jeszcze, że premiera gry Doom III jest zaplanowana na 2003 r., zatem możemy liczyć na kolejne pojawiające się szczegóły. Wreszcie pokazano demo w wysokiej rozdzielczościPrezentacja Doom III: The Legacy podczas QuakeCon 2002 potrwała ok. 30 min. i zgromadziła nie tylko fanów gry ale również innych developerów gier. Jak zapewne niektórzy z Was wiedzą, podczas ostatnich targów E3 2002 zaprezentowano techniczne demo gry Doom III, jednakże nie ukazano wszystkich możliwości engine’u, gdyż prezentacja odbyła się w rozdzielczości 640x480, przy średnim poziomie szczegółów (na P4 2.2 GHz, ATI 9700). Teraz podniesiono poprzeczkę do rozdzielczości 800x600 i wysokiej jakości szczegółów, przy wykorzystaniu tej samej konfiguracji sprzętowej. Lepsze możliwości uzyskano dzięki optymalizacji kodu oraz lepszemu dopracowaniu sterowników do karty ATI Radeon 9700. Podczas „show” padały pytania natury technicznej dotyczące projektowanych elementów, animacji potworów, edytora dostępnego w grze, oprawy muzycznej. Nie ukrywając, graczy najbardziej interesował sposób rozgrywki, stąd firma Id Software ujawniła trochę szczegółów dotyczących tego tematu. W demonstracji pokazano nowy, poprawiony system odpowiadający za fizykę ruchów w grze, zbudowany przez specjalistę firmy Id Software, Jan Paula van Waveren’a. Dzięki niemu w czasie rzeczywistym wszystkie ruchy postaci, w tym poruszanie się (praca mięśni, ścięgien), umieranie, staczanie się ze schodów czy upadek na inne potwory zaprezentuje nam kunszt pracy nad poprawionym systemem, który stworzono w celu odzwierciedlenia rzeczywistego zachowania się obiektów przy oddziaływaniu na nie. Zaawansowany system oparty jest na tzw. polygonach, z których zbudowany jest każdy obiekt. W momencie uderzenia w jeden z nich, wywoływane są określone reakcje u całego obiektu. Dotyczy to także takich obiektów jak stojące na półkach pudła, które po uderzeniu spadają na ziemię. W przypadku trafienia w wiszącą lampę, wywołamy u niej ruch, któremu będzie towarzyszyło zmienne, dynamicznie generowane oświetlenie.John Carmack says...John Carmack, główny programista Id Software, zdradził również trochę szczegółów dotyczących efektów specjalnych zastosowanych na niektórych poziomach. W przypadku zrzucenia naszego bohatera w górskie obszary charakteryzujące się małą ilością tlenu w atmosferze, będziemy musieli szybko poszukać schronienia. W przeciwnym wypadku ujrzymy jak nasz bohater dusi się. To tylko jeden ze specjalnie przygotowanych efektów.Doom III nie będzie tak prosty jak jego poprzednie części. W trakcie rozgrywki gracz napotka panele sterujące różnymi partiami bazy, a które są swoistą logiczną układanką. W momencie gdy podejdziemy do takiej konsoli, opuścimy broń a na naszym ekranie pojawi się kursor, którego kontrolę przejmiemy. Dzięki niemu będziemy mogli otworzyć bądź zamknąć wybrane drzwi w obszarze „zwiedzanej” bazy. Animowany interfejs ma wygląd strony WWW, a wszelkie zmiany w nim przypominają pracę w programie do HTML’a. Dodatkowo, w prawym górnym rogu ekranu znajdziemy dodatkową opcję z tzw. „mission objectives”, czyli informacja o wypełnionych zadaniach w misji. Podczas prezentacji ujawniono nowego, nie pokazywanego wcześniej potwora, z którym walczyliśmy wcześniej w grze Doom II. To olbrzymi potwór z zamontowanymi wyrzutniami rakiet na ramionach. Dostępne były także animacje czworonożnego, wściekłego potwora, którego wcześniej znaliśmy tylko ze zdjęć (to ten przypominający Obcego, rozszarpujący brzuch leżącego zombie). W Doom III, firma id Software przygotuje nam takie bronie jak: pistolet, shotgun, działo obrotowe i karabin maszynowy. Jednocześnie Id Software potwierdziło informację, jakoby szeregi miała zasilić jeszcze wyrzutnia rakiet oraz BFG. Wymagania to tylko min. Procesor 1 GHz i GeForce256 Jedną z ważniejszych kwestii jaką poruszono podczas QuakeCon 2002 była sprawa wymagań sprzętowych, jakie postawi gra w przyszłości. John Carmack wyraźnie zaznaczył, że gra została zaprogramowana z myślą o posiadaczach kart graficznych GeForce256 i GeForce2, przy jednoczesnym wykorzystaniu procesora taktowanego zegarem minimum 1 GHz. Taka konfiguracja sprzętowa ma być wystarczającym minimum do poprawnej pracy programu.Multiplayer w Doom IIIJohn Carmack ujawnił również kilka zaskakujących szczegółów nt. trybu Multiplayer w grze Doom III. Firma Id zawsze podkreślała, że Doom III będzie w przeważającym stopniu nastawiony na rozgrywkę w trybie Single Player. Multiplayer zważając na wymagania sprzętowe będzie miał pewne ograniczenia. Pierwszym z nich jest ograniczenie ilości osób, które mogą wziąć udział w tego typu rozgrywce czyli 4 osoby. Jednakże nawet ta liczba jest chyba wyraźną, górną granicą, gdyż polecane są raczej rozgrywki w dwie osoby. Poza tym gracze nie będą mogli dołączyć się w trakcie trwającego pojedynku. Zawiedzionych tym faktem możemy tylko pocieszyć, że firma Id wspomina o przygotowaniu bardziej dopracowanego trybu Multiplayer dla gry Doom III, który może pojawić się w postaci dodatku.

To były najbardziej aktualne doniesienia dotyczące gry Doom III, oparte na prezentacji gry na QuakeCon 2002. Teraz pozostaje tylko czekać na kolejne „odsłanianie rąbka tajemnicy”.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)