Death Stranding nierozumiane przez graczy? Hideo Kojima nie jest tym ani trochę zaskoczony

Death Stranding nierozumiane przez graczy? Hideo Kojima nie jest tym ani trochę zaskoczony

Death Stranding nierozumiane przez graczy? Hideo Kojima nie jest tym ani trochę zaskoczony
Bartosz Witoszka
11.11.2019 16:00, aktualizacja: 12.11.2019 10:24

Jutro nadeszło; świat jeszcze stoi; chyba przetrwaliśmy. A okładka idealnie oddaje treść wpisu.

Jako że dzień na Polygamii zaczęliśmy od mało przyjemnego tematu (wybaczcie, ale całe to zamieszanie z Blizzardem stało się moim konikiem w zasadzie od początku), to może teraz weźmy na warsztat coś luźniejszego. Czymś takim jest na pewno Death Stranding, które trafiło w ręce graczy w zeszły piątek i, jak się można było łatwo domyślić, wywołało mieszane odczucia. Na Metacriticu ocena mediów oscyluje gdzieś w okolicy 83%, co zostało wyliczone z 83 recenzji. Rozstrzał w ocenach Death Stranding jest dość duży, a recenzenci nie bali się sięgać po naprawdę niskie noty (najniższa to 35%), ale nie zabrakło też “10/10” w tym od japońskiego magazynu Famitsu, który w ciągu swojej 30-letniej historii zrobił to tylko 26 razy.

Death Stranding - What is Hideo Kojima Most Proud Of?

Nieco gorzej “A Hideo Kojima Game” wypada w ocenie graczy i z łącznie 6779 recenzji użytkowników uzyskano równe 70%, co dalej jest dobrym wynikiem. Hideo Kojima nie jest jednak zaskoczony takim odbiorem gry, a także niezbyt pochlebnymi opiniami na forach czy w mediach społecznościowych. W materiale PlayStation Access przyznaje, że domyślał się, iż coś takiego może się właśnie stać i zrzuca to na karb tworzenia czegoś zupełnie nowego. Fotorealistyczny silnik Decima - opracowany przez Guerrilla Games i dotychczas wykorzystany tylko w Kilozone: Shadow Fall i Horizon: Zero Dawn - i wsparcie Sony mogły sugerować, iż Death Stranding to gra głównego nurtu (cena na poziomie 250 złotych również). Hideo Kojima porównał to do strzelanin sieciowych:

Hideo Kojima dodaje również, że od zawsze starał się implementować w swoich grach mechaniki czy rozwiązania, które dotychczas nie były spotykane lub popularne w tym medium i dokładnie to samo zrobił w Death Stranding. Cóż, to czy się to udało każdy z nas musi ocenić sam, ale patrząc na wyniki sprzedaży, to chyba coś musi być na rzeczy. Gra zajęła drugie miejsce na liście najlepiej sprzedających się tytułów w Wielkiej Brytanii (dotyczy sprzedaży pudełkowej) i wyprzedziło ją tylko Call of Duty: Modern Warfare, które uznawane jest za jedną z lepszych odsłon serii.

Obraz

Część z Was na pewno ucieszy wiadomość o jednoczesnej premierze Death Stranding na Steamie i Epic Games Store. Po tym jak na kanałach społecznościowych Kojima Productions pojawiała się informacja o premierze Death Stranding na komputerach osobistych, wielu graczy spekulowało, że gra pojawi się tylko na Epic Games Store. Źródłem tej informacji miał być fakt, iż za wydanie produkcji na PC odpowiada 505 Games, które w taki właśnie sposób wydało Control, ale zgodnie z kartą Steam, zainteresowani już mogą złożyć zamówienie przedpremierowe.

A sama gra pojawi się na komputerach osobistych (nie wiadomo czy będzie na Macku) latem 2020 roku.

Bartek Witoszka

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)