Zmien skórke
Logo Polygamii

Cyberpunk 2077 nie zaoferuje systemu moralnego

Trochę za mało newsów o Cyberpunku ostatnio napisaliśmy.

Tak, wiem, no jest wysyp newsów o Cyberpunku, ale też po prostu jesteśmy konsekwentnie zalewani konkretami na temat gry, więc proszę, wybaczcie nam. Nie chcę też niczego zdradzać, ale na początku przyszłego tygodnia szykujemy też coś specjalnego w temacie. Ale na razie nic nie powiem!

W każdym razie jeśli chodzi o kolejną wieść na temat Cyberpunk 2077. Akurat dzisiaj myjąc zęby słuchałam sobie analizy na YouTubie dotyczącej szarej moralności w Wiedźminie 3, więc temat dla mnie dość świeży. Podobnie jak w Dzikim Gonie, tak i w swojej najnowszej grze CD Projekt Red postanowił zrezygnować z wprowadzania systemu moralnego.

Gaming Bolt zadał kilka pytań Mateuszowi Tomaszkiewiczowi, reżyserowi questów Cyberpunka, podczas tegorocznego E3. Jedno z nich dotyczyło właśnie tego, czy możliwość przejścia gry bez zabijania ma jakiś związek z oceną moralną gracza.

Nie mamy systemu moralnego jako takiego. Jeśli chcesz przejść grę bez żadnego zabójstwa, musisz być wybitny w skradanie. Dokonując moralnego wyboru, że nie chcesz nikogo zabijać w trakcie gry, będziesz musiał inwestować wszystkie punkty poprawiające tę umiejętność oraz korzystać z broni umożliwiających obezwładnienie przeciwnika.

Czyli trochę taki Deus Ex czy Dishonored.

Rezygnacja z wprowadzenia w grze narzędzi do oceny moralnej to o tyle ważna decyzja, że idzie w parze z wizją świata, w którym nie ma jednoznacznych, zero-jedynkowych podziałów na dobro i zło.

Swoją drogą, Dominik zwrócił uwagę na coś bardzo ciekawego – że w grach zabicie czy nie zabicie człowieka jest WYBOREM MORALNYM. Przeczytajmy sobie to zdanie jeszcze raz.

Tatiana Kowalczyk

Więcej na temat:

13
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
4 Komentarze
9 Odpowiedzi
7 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
antyszyba
Użytkownik

Szara moralność w Wiedźminie to jakaś bajeczka fanów. O ile w książkach to jeszcze grało dzięki braku interakcji, tak w grach Geralt jest po prostu archetypem supermana – pomaga każdemu i robi dobre rzeczy. W przeciwnym wypadku – robi rzeczy złe i niemiłe. Szara moralność istnieje tylko na papierze, w świecie przedstawionym jest ona nam tylko wmawiana.

Aimagylop
Użytkownik

“Akurat dzisiaj myjąc zęby słuchałam sobie analizy na YouTubie dotyczącej szarej moralności w Wiedźminie 3”
I co ta analiza na ten temat mówiła?

Kalimdor
Użytkownik

Systemy moralne to głównie bieda bo to co moralne i niemoralne określają deweloperzy bez klucza. Tak arbitralnie. Na co czekam jeszcze sprzed czasu W3 to system reputacji i morale. Frakcje i jednostki które kierują się określonymi filozofiami gdzie pryncypia moralne są określone i przestrzegane. Nawet anarchiści czy podobne sprawy, tak określone reagują na postać gracza.

Dodatkowo morale – nie ma tak, że jak równopoziomowy przeciwnik widzi swojego kolegę rozcinanego w dzwonek i nic, dalej chce walczyć z przeciwnikiem.

grzech76
Użytkownik

Ja też czekam aż powstanie jakaś gra, gdzie zapisując się do jakiejś frakcji, ale w trakcie gry postępuje się wbrew jej zasadom to zaczynają ścigać nas zabójcy wynajęci przez nią lub strażnicy mający na celu wytłumaczyć nam, że tak się nie robi.

Tak samo z towarzyszami, gdzie gdy któryś widzi, jak po raz n-ty kłamiemy/kradniemy lub cokolwiek co nie jest zgodne z jego światopoglądem i sobie po prostu odejdzie lub np stanie w obronie gnębionych przez nas npców…

Joanna Pamięta - Borkowska
Użytkownik

Z tymi towarzyszami to czasami się zdarzało, chociażby w pierwszym Baldurze.

bezloginu
Użytkownik

ja tam zawszę strzelam w kolana.

Popularne wpisy

Popularne Gry