Zmien skórke
Logo Polygamii

Cliff Bleszinski rozwiązuje swoje Boss Key Productions i udaje się na dłuższy urlop

Nieprzychylne przyjęcie Radical Heights przypieczętowało los firmy.

Wygląda na to, że Cliff Bleszinski znów udaje się na branżowy urlop. Wybitny projektant z Epic Games (między innymi Unreal Tournament i Gears of War) ogłosił właśnie, że jego autorskie Boss Key Productions kończy działalność. Przyczyną jest w głównej mierze porażka Law Breakers, gry gasnącej w oczach z każdym tygodniem. Gra debiutowała w sierpniu 2017 roku, a w październiku liczba graczy oscylowała już w okolicach dwustu. Symbolem upadku był 5 kwietnia, kiedy to na serwerach w godzinach szczytu zalogowany był jeden użytkownik.

Wtedy firma ogłosiła, że Law Breakers czeka w przyszłości próba ratunku (prawdopodobnie polegająca na stworzeniu wersji free to play), ale studio miało najpierw skupić się na wykrojeniu kawałka tortu o nazwie Battle Royale. Sklecone na kolanie Radical Heights jest już dostępne za darmo w Early Accessie, ale patrząc na stan techniczny produkcji i brak faktycznie autorskich rozwiązań, cena jest jedyną zaletą projektu.

Po niedawnym obwieszczeniu o rozwiązaniu firmy zdaje się jednak, że o zapewnieniach tych możemy zapomnieć. Po dwóch dotkliwych porażkach Bleszinski postanowił udać się na dłuższy urlop i zająć w tym czasie rodziną oraz pieskiem. To już nie pierwsze zniknięcie Cliffa z branży. Z Epica odszedł parę lat temu, po tym jak Gears of War zaczęło oddalać się od jego autorskiej wizji. Wyobrażał sobie tworzenie gier z dużo ambitniejszym gameplayem, tymczasem zauważył, że pomimo systemu odsłon, były po prostu tytułami o, cytując Cliffa:

strzelaniu pieprzonym (czy jakoś tak :)) jaszczuroludziom prosto w ich pieprzoną twarz z pieprzonego Chainsaw Guna

Cóż, Law Breakers złe nie było, fakty są jednak takie, że niczym specjalnym też się nie wyróżniało. Developerzy, choć nie przynieśli sobie wstydu linijkami kodu, zdecydowanie zapomnieli zapoznać się z rozdziałem dotyczącym marketingu. Serwery Radical Heights mają być jeszcze przez jakiś czas dostępne, ale prace nad nim nie będą już kontynuowane.

Krzysztof Kempski

Więcej na temat:

5
Dodaj komentarz

Zaloguj się by skomentować
4 Komentarze
1 Odpowiedzi
0 Obserwujący
 
Najpopularniejszy komentarz
Najpopularniejsza dyskusja
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
MrDraiger
Użytkownik

Jak to tak? Bez wylewania żółci i obwiniania graczy i redaktorów?

Bartosz Witoszka
Użytkownik

Może chciał rozstać się w spokoju z branżą, co w przyszłości będzie pewnie skutkować “wielkim” powrotem. Nie chciał spalić po prostu wszystkich mostów,

soulsonist
Użytkownik

no i fajnie

s.p.
Użytkownik

Współczuje pracownikom którzy dali się nabrać na Cliffiego. Jestem ciekaw ilu z nich trafi do Epic.

Popularne wpisy

Popularne Gry