Cage: "Ciężko o przyzwoitą fabułę w grach"

Cage: "Ciężko o przyzwoitą fabułę w grach"
27.03.2010 15:22
Marcin Dąbrowski
Marcin Dąbrowski

David Cage, twórca hitu Heavy Rain, stwierdził, że ciężko znaleźć przyzwoitą fabułę w zdecydowanej większości gier.

Najważniejszą rzeczą w przypadku Heavy Rain było to, aby przemoc nie stałą w centrum wydarzeń. Jest to różnica w porównaniu do innych gier, ponieważ zazwyczaj w grach chodzi o to, żeby zabić i zniszczyć.

W Heavy Rain to Ty podejmujesz decyzje. Decyzją taką może być to, czy pocałować kogoś, czy nie; czy pomóc komuś czy nie. To może być decyzja podejmowana zgodnie z własnym sumieniem lub tym, w jaki sposób myślisz o swoim bohaterze. Historia jest w Heavy Rain najważniejsza.

To problem z większością gier. Fabuła ma wyjaśnić dlaczego bohater z dżungli udaje się do zimowego poziomu, a później na pustynię i już to stanowi kłopot dla twórców gier. Dodatkowo dochodzi problem z wyjaśnieniem dlaczego wszędzie gdzie jesteś to miliardy osób do Ciebie strzelają. Strzelają, bo o to chodzi w grze.

Jako przykład gier, którym udało się zręcznie poprowadzić fabułę David Cage podał God of War III oraz Uncharted 2: Among Thieves.

Przypomnijmy, że pierwsze DLC do Heavy Rain – The Taxidermist – ukaże się na PlayStation Store 1 kwietnia.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)