Taki był Battlefield Heroes

Taki był Battlefield Heroes

Dantius
05.04.2017 20:06, aktualizacja: 05.04.2017 20:16

Jak już zapewne zauważyliście po tytule gry, produkcja ta wywodzi się od EA. Gdyby EA nieco mocniej skupiła się na udoskonalaniu rozgrywki, a nie na rozwijaniu ItemShopu, zapewne byłoby o tej grze głośno. Brak regularnego dodawania nowego contentu (map itp.) a umieszczanie w grze płatnych itemków doprowadziło do zamknięcia gry, która była bardzo grywalna i naprawdę nietuzinkowa.

Pierwsze słyszę, co to jest za gra?

Battlefield Heroes gra F2P z mikropłatnościami osadzona w dość bajkowej i kreskówkowej grafice shooter z wieloma mapami i trybami meczu. Nie jest to jednak taktyczny FPS, jak np. BF3. Tutaj stawia się na zręczność i szybką rękę. W grze mamy do wyboru dwie strony konfliktu: Royal i National. Obie frakcje dążą do wygrania wojny jaka toczy się w grze na różnych mapach. Gdy już wybierzemy swoją stronę konfliktu, kreujemy naszego bohatera i dostajemy wybór klas postaci, są ich trzy: Gunner, Soldier i Commandos. Każdą z nich wyróżniają skille/umiejętności, które może używać podczas walki oraz bronie jakie mogą używać. O klasach później. Gra była naprawdę dobra i wciągająca. Warto wspomnieć, że mistrzostwa świata w BFH w 2012r. nie wygrali nikt inny, jak Polacy.

Klasy postaci.

Jak już wspominałem w grze mieliśmy do wyboru trzy klasy postaci.

Pierwszą z nich jakie opisze to Gunner. Klasa ta specjalizuje się dużą ilością życia i mocnym dmg'em. Jej broniami głównymi są: karabin maszynowy, shootgun, bazzoka. Skille jakie wyróżniają tą dość powolną postać, to rzecz jasna, przyspieszenie ruchu na parę sekund, tarcza dająca nam przez jakiś czas dodatkowy pancerz i inne skille nastawione właśnie na wbieganie i szybkim pozbywaniu się przeciwników.

Drugą z klas był Soldier, przeze mnie nazywany medykiem. Tak zgadza się, postać ta posiada skill leczący. Jest to umiejętność obszarowa, więc warto wspomóc naszych kompanów w potrzebie podczas silnego ostrzału. Oprócz tego posiada ona również skill 'kupa granatów' czyli wyrzucamy w stronę wroga, dość potężne granaty. Nie dajcie się zwieść, soldier to również mocna klasa pod względem dmg'a. Dzięki skill'owi 'podpalenie', nasze kule są w ogniu co czyni zabieranie dodatkowego życia wrogowi. Soldier zalicza się do moich ulubionych klas postaci w grze ze względu na hybrydę wysokiego dmg'a oraz właściwości leczących. Do głównych broni używanych przez postać zalicza się pistolet maszynowy, shootgun, granatnik. Te i inne skille posiada ten idealny support/dps (w języku rpg'owym mówiąc).

Ostatnią z klas w grze jest Commandos. Jak sama nazwa wskazuje, niczym komandos przy użyciu broni głównych takich jak, snajperka, nóż, czy pistolet z tłumikiem będziemy po cichu zdejmować naszych przeciwników z dużej i małej odległości. Klasa posiada bardzo ciekawe skille jak np. 'maskowanie', stajemy się niewidzialni. Wróg dostrzeże nas, gdy zbliżymy się do niego za bardzo, więc trzeba działać szybko. Gdy w trybie maskowania oddamy strzał, to stajemy się automatycznie widoczni. Komandos posiada głównie skille ofensywnę, czyli przez jakiś czas dostajemy zwiększony dmg do snajpierki, rzucamy bombę na ziemie w punktach strategicznych, gdy wróg na nią wejdzie wybucha. Jeżeli używamy noża, jest skill umożliwiający zadawanie przez jakiś czas większych obrażeń - 'trujący nóż'. Jest jedną z najbardziej interesujących klas w grze.

Obraz

Używanie pojazdów!

Bardzo fajny aspekt. W grze możemy używać pojazdów! Samolot, helikopter, czołg, jeep czy maszyny przeciwlotnicze są do naszej dyspozycji. Każdy z pojazdów wygląda inaczej względem drugiej strony konfliktu. Są to pojazdy wieloosobowe, więc w jeepie, helikopterze i samolocie zmieszczą się łącznie 3 osoby, w czołgu dwie osoby, a w maszynie przeciwlotniczej tylko jedna.

Mapy i tryby gry.

Swoje bitwy toczymy na 16 mapach. Każda z nich jest stworzona po inny typ rozgrywki, więc mamy duże mapy, gdzie nacisk jest położony na pojazdy, i takie, gdzie nie mamy możliwości używania pojazdów, i nacisk jest nastawiony na 'close quartes'. Map jest naprawdę dużo, są różnorodne i ładnie wytworzone przy akopaniamencie tej kreskówkowej grafiki. Co do trybów gry tutaj jest tradycyjnie: capture the flag, przejmowanie punktów, team deathmach. Nie będę się o nich rozpisywał bo każdywie na czym one polegają.

Aspekty RPG.

Poprzez zadawanie wrogi obrażeń, otrzymujemy punkty doświadczenia. Gdy zbierzemy odpowiednią ilość, zdobywamy następny poziom (jest ich 30 w grze). Dzięki temu zdobywamy Punkt Umiejętności, który możemy wydać przy naszych skillach, by móc ulepszyć ich działanie. Oprócz tego mamy questy/misje. Np. Zadaj obrażenia 560 czołgiem, lub zdobądź flagę 2 razy. Po ich wykonaniu dostajemy punkty doświadczenia i monety, które możemy wydać w grze na nowe bronie, ubieranie itp... Niestety tylko na czas określony.

F2P? Połowicznie.

Gra jest oczywiście darmowa. Wystarczy założyć konto i można grać, JEDNAK to EA, więc by móc grać na równi z innymi trzeba wydać te parę zielonych. Mamy w grze podział na dwie waluty: monety, które zdobywamy podczas grę tzw. VP i BattleFunds'y, czyli walutę za realną gotówkę. Dzięki tej drugiej możemy kupować bronie, ubranie niedostępne dla zwykłych śmiertelników. Są bardzo drogie w sklepiku, jednak EA "wychodzi nam na rękę" i codziennie dostawaliśmy nową 'Gorącą Ofertę'. Np. w zestawie super snajperka, 3 pistolety, ubranie -80%! I powiem Wam to się opłacało, trzeba niekiedy poczekać na dobrą ofertę, tutaj grała cierpliwość. Niestety z początkowym setem jakie dostajemy na początku gry za daleko nie zajedziemy, będzie trzeba w końcu trochę wydać, trochę nie dużo. Wystarczy być cierpliwym i przedsiębiorczym. Za 1 wysłanego sms'a mogliśmy spokojnie uzbroić i ubrać 3 postacie, wystarczy poczekać na odpowiednie oferty i zniżki. Niestety, EA ciągle ładowało rozwój swojej gry w $$$, czyli wychodziło do ItemShopu toniki obezwładniające, które masakrycznie unbalansowały grę, oprócz tego weszło ulepszanie broni, kolejny unbalans, i na koniec konta Premium. Była jednak mała nadzieja tzw. The Claw. Raz na dzień losujemy dla jednej z naszej postaci jeden z itemków z ItemShopu. Możemy wylosować wszystko, ubranie, pistolety, itp. ulepszenia do broni, toniki na życie itp. Niektóre itemki, możemy wylosować nawet na zawsze! Co do dodawania nowego contentu ala nowe mapy, tryby a dodawanie ubrań za $$$ i itemków P2W (lepsze naboje itp. których nie dało się zdobyć bez płacenia tu. wyjątek The Claw), dysproporcja tych dwóch była o-grom-na!

Koniec wojny

Serwery gry zostały zamknięte 14 lipca 2015 wraz z innymi grami F2P EA (Battlefield Play4Free, FIFA World, NFS World). Wydawca tłumaczył się minimalną liczbą graczy i na małe zainteresowanie samą grą. Wiadomo, gdy nie dodaje się nic nowego, a liczy tylko się na przypływ gotówki to wtedy są tego takie efekty.

Obraz

Bohater, bohaterowi nie równy, czyli podsumowanie.

OCENA:

8+/10

~Dantius

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)