Gamescom 2016: Polski Pawilon

Gamescom 2016: Polski Pawilon

Gamescom 2016: Polski Pawilon
tomiga
15.09.2016 17:42, aktualizacja: 15.09.2016 21:25

Wędrując po strefie biznesowej Gamescomu jednym z głównych punktów, które chciałem odwiedzić były stoiska z polskimi produkcjami. Tak oto trafiłem do pawilonu polskiego, który promował gry niezależne stworzone przez rodzime studia. Tego typu inicjatywa pojawiła się po raz pierwszy na Gamscomie. Zorganizowała go fundacja Indie Games Polska przy współpracy kilku innych instytucji (m.in Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Konsulatu Generalnego RP w Kolonii oraz Polski Instytut w Dusseldorfie). Zapraszam Was więc na relację z tego co miałem okazję tam zobaczyć.

The Karters (Cmoar Studio)

Przemierzając biznesową część targów w pewnym momencie zaczepił mnie pewien pan z tabletem na którym prezentował kolorowe i dynamiczne wyścigi gokartów urozmaicone możliwością wykorzystywania różnej broni. Rozmowa się szybko rozkręciła i zostałem zaproszony do stanowiska, gdzie można było sprawdzić grę na żywo. W tym momencie wymieniliśmy się wizytówki… i okazało się, że prezenter na imię miał Paweł, a ja nieświadomie znalazłem się już w Polskim Pawilonie. Za chwilę miałem również okazję poznać developerów pracujących nad tą produkcją, którzy opowiedzieli mi o niej nieco więcej.

The Karters - Announcement Trailer

Fundacja Indie Games Polska

Zacząłem się przyglądać innym produkcjom znajdującym się w pobliży, gdy nagle przechwyciła mnie sympatyczna blondynka, Basia z chęcią pomocy w prezentacji całego pawilonu. Rozpoczęła rozmowę po angielsku ale, że już wiedziałem gdzie jestem to od razu uprzedziłem, że możemy przejść na nasz rodzimy język.

Moja przewodniczka zapytała mnie jakie gry chciałbym zobaczyć, gdy zaczepnie odpowiedziałem w formie pytania, a jakie są? Otrzymałem odpowiedź, że wszystkie! O mocna teza... którą postanowiłem zweryfikować i zapytać o grę, w której trzeba podejmować wybory, a następnie ponosić ich konsekwencje, tak to zostałem przedstawiony developerem 60 Seconds!

60 Seconds! (Robot Gentelmen)

Twórcy określają 60 Seconds! jako czarną, survivalową komedię przygodową. Sami są fanami klimatów post-apokaliptycznych, które często są tłem do pokazania walki o przetrwanie ludzkości w obliczu jej degradacji i prawdopodobnego upadku. Wiele innych produkcji osadzonych w takich uniwersach rozpoczynają swoje historie, już po kataklizmie, w nowej rzeczywistości. Twórcy 60 Seconds! postawili jednak na wrażenia z “pierwszej ręki”, chcieli pokazać co dzieje się tuż "przed" i zaraz "po" wystąpieniu tragicznego scenariusza.

60 Seconds! Game Trailer

Die for Valhalla! (Monster Couch)

Później podeszli do mnie chłopaki od Monster Couch, kolejnego niezależnego studia z Poznania i zaprezentowali mi grę Die for Valhalla! W pierwszej chwili produkcja przypomniała mi Castle Crusher. Twórcy reklamują ją jako beat’em up, który spotyka Egzorcystę (film). Gracz wciela się w rolę ducha Valkyrii, który wkracza na pole walki aby posiąść ciała zmarłych Wikingów i pomóc im walczyć… by zginąć za Valhalle.

Die for Valhalla! - alpha gameplay

Badass Hero (Awesome Games Studio)

Kolejną produkcją, w która miałem okazję ograć oraz porozmawiać z developerami było Badass Hero. Badass Hero to platformowa strzelanka 2D z elementami roguelike rozgrywająca się w komiksowym uniwersum. Oferuje ona szybkie tempo rozgrywkę typu “hit and run”, oraz jak widać modne ostatnio proceduralne generowanie poziomów oraz przedmiotów czyniących każdą rozgrywkę unikalną. Wszystko prezentowane jest w dopracowanej, nowoczesnej grafice wysokiej rozdzielczości.

Badass Hero gamescom 2016 Trailer

Alice VR (Carbon Studio)

Kolejna produkcja, tym razem wspierająca technologię VR, to inspirowana przygodami Alicji w Krainie Czarów przygodowa gra sci-fi. Główny bohater ląduje na obcej planecie w celu uzupełnienia zapasów. Odkrywa tam, że wszyscy mieszkańcy zniknęli w tajemniczych okolicznościach. Gracz wykorzystując technologię wirtualnej rzeczywistości musi rozwiązywać zagadki przestrzenne oraz podejmować decyzje, które pozwolą mu odkryć fabułę i wpłynąć na jej losy.

Alice VR - What will you discover? [STORY TRAILER]

Więcej o grze na: http://klabater.com/alice-vr

Klabater

Klabater to nie gra, a inicjatywa firmy cdp.pl, która wspiera wydawanie gier niezależnych. Każdy można zgłosić swój projekt (bądź pomysł), a zespół Klabatera, po jego weryfikacji, pomoże na różnych etapach jego tworzenia od finansowego, przez produkcję po marketing.

Na targach spotkałem Tomka Kuterę, swego czasu redaktora z Polygamii, który reprezentował Klabatera. (Z ciekawostek Tomek również zwrócił uwagę na moją oryginalną koszulkę z Life is Strange pytając gdzie można ją kupić.) Mieliśmy okazję chwilę porozmawialiśmy o samej idei tej marki oraz o progu wejścia stawianym zgłaszanym produkcjom. Gorąco zachęcał on do zgłaszanie swoich produkcji przez stronę Klabatera (akurat wspominałem o swoim Biznesie Filmowy), dzięki czemu cały zespół tej firmy będzie mógł ocenić projekt i wyrazić swoją opinię na jego temat…

Oprócz Alice VR którą można było sprawdzić na stoisku, Klabater wkrótce wyda Symmetry, grę o zarządzaniu bazą w post-apokaliptycznych realiach, z nieoczywistą fabułą i trudnymi wyborami moralnymi, okraszoną ciekawą wektorową grafiką i klimatyczną oprawą dźwiękową.

Symmetry - Greenlight Trailer

Mosh Pit Simulator Original Trailer

Polnische Games at Gamescom 2016

P.S. Wpis oryginalnie został opublikowany na Tomiga Blog

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)