Poniżej przedstawiam garść ogólnych porad oraz oczywiście nieco bardziej dogłębny opis, który pozwoli bardziej wgryźć się w tę doskonałą grę. Wszystkie puzzle i magiczne książki czekają na odnalezienie!
NutkiDzięki nim masz dostęp do kolejnych etapów gry. Na każdych drzwiach jest wyszczególniona liczba nutek, jaką musisz zdobyć, żeby grać dalej. Po uzbieraniu stu zyskujesz dodatkowe życie.
Magik Mumbo JumboAby skorzystać z jego usług, musisz posiadać określoną liczbę czaszek, a wtedy on przemieni cię w inną postać.
KociołkiDzięki kipiącym kociołkom możesz szybko przemieszczać się. Kiedy znajdziesz dwa tego samego koloru, będziesz mógł używać ich, przechodząc z jednego do drugiego.
Magiczne książkiMożesz dzięki nim powiększyć ilość jajek i piórek. W książce zawarty jest kod, który musisz wpisać po spuszczeniu wody w piaskowym zamku.
GRUNTILDA’S LAIRMusisz zbierać puzzle porozrzucane po zamku (jeśli pojawi się opis miejsca, oznacza to, że tam jest puzzel – numer oznacza gwiazdkę). Aby je zdobywać musisz także wcisnąć ‘przycisk wiedźmy’.
- Z lewej strony przy wejściu. 2. 2. Wejdź na górę Mumbo’s Montain i przekształć się w termita. Teraz możesz opuścić etap. Idź na samą górę.3. Przy wejściu do Tresure Trove Cove.4. Wybij oczy wiedźmy.5. Obok urny znajduje się Shock Jump – użyj go, aby dostać się do urny.6. Włącz flight switch wysoko przy wejściu do Freezeezy Peak. Przeleć przez tunel.7. Przy użyciu Shock Jump doskocz do sarkofagu.8. Ponownie włącz flight switch i użyj szybkich butów, zaraz po zleceniu zniszcz prawe oko wiedźmy.9. Popłyń rurą znajdującą się koło układanki RUSTY BUCKET BAY.10. Na wierzchołku drzewa zamień się w pszczołę, aby dostać się do Clik Clok Woods.
MUMBO’S MONTAIN
Plastry miodu:1. Zdewastuj trzygłowy totem i z trzeciej jego części wykonaj podwójny skok. 2. Przemień się w termita i wejdź po zielonym zboczu.
Przycisk wiedźmy znajduje się na lewo, koło małej małpki.
- Zielone zbocze, nieopodal miejsca, gdzie zaczynałeś.2. Wszystkie głowy totemy nakarm jajkiem.3. Przed czaszką Mumbo są domki, zniszcz je4. Zrób tak, aby goryl, który rzuca pomarańczami zniszczył wszystkie klocki z narysowaną pomarańczą.5. Weź pomarańczę z drzewa goryla i nakarm nią małpkę.6. Z platformy traf trzema jajkami w goryla.7. Znów zamień się w termita i wejdź na samą górę domu termitów.8. Obok kamiennej budowli.9. W lewym oczodole czaszki Mumbo.10. Na planszy ukryte są jinjo, szukaj ich:
- Obok miejsca, z którego zaczynałeś, na dole zbocza.- Przy jeziorze na kamieniu.- Na końcu kamiennej budowli.- W jednym z domków za czaszką Mumbo. - Nieopodal drzewa z gorylem.
TREASURE TROVE COVE
Dodatkowe plastry miodu znajdziesz na pływającej skrzynce oraz za krabem Nipperem w wodzie.
Za latarnią morską znajduje się przycisk wiedźmy.
- Dwa jajka włóż do przeciekającego wiaderka, zejdź do piaskowego zamku. Skacząc po literach wpisz: BanjoKazooie.2. Traf trzy razy kraba w twarz i wejdź do jego muszli.3. Użyj Schock Jump.4. Obleć kamienny zamek w poszukiwaniu puzzla.5. Po wejściu po schodach, na dnie basenu.6. W zatopionej części okrętu jest ukryte złoto, odzyskaj je dla kapitana.7. Obok bocianiego gniazda jest przycisk, który umożliwi ci latanie. Skorzystaj z niego i poleć w lewą stronę do skrzyni. Jest w niej puzzel. Uderz w pierwszy duży X, następnie podążaj za strzałkami, kiedy zamiast X pojawi się Y, znajdź wyspę i uderz w X.
- Na szczycie latarni morskiej.9. Jinjo ukryte są:
- Pod podestem na początku.- Na jednym z Shock Jump.- Na maszcie statku.- Obok czwartego puzzla. - Obok latarni morskiej na jednym z drzew.