Zmien skórke
Logo Polygamii

Autorzy

Zobacz, kto tworzy Polygamię

Witamy!
Jeśli chcesz się z nami skontaktować, podzielić ciekawym materiałem, opinią lub jakąś uwagą, czekamy pod adresem kontakt@polygamia.pl.

Redakcja

Bartosz Stodolny

Z grami wideo mam do czynienia praktycznie od urodzenia. Kiedy byłem mały, tata na przemian czytał mi na dobranoc książki i grał ze mną w pierwsze Prince of Persia. O grach piszę stosunkowo niedługo, ale hej, w końcu udało mi się spełnić marzenie z dawnych lat! Poza graniem sporo żegluję, czytam fantastykę i pochłaniam seriale. Pamiętam czasy, kiedy Peter Molyneux był wizjonerem, a nie ściemniaczem. Palę paczkę fajek dziennie, a „Gwiezdne Wojny” kochałem zanim to było modne.

Dominik Gąska

Pisać na poważnie zaczynałem na cdprojekt.info dobre 10 lat temu, pomagałem też rozkręcać i tworzyć w pierwszych latach gram.pl, który z tego serwisu wyrósł. Później publikowałem na gry.wp.pl, gdzie byłem współtwórcą podcastu Nieczyste zagrywki i licznych materiałów wideo, które szczęśliwie udawało nam się w tym serwisie tworzyć.

Grać zaczynałem od C64, będąc niespełnionym Amigowcem niestety później przesiadłem się dopiero na PC. Konsole odkryłem w okolicach premiery siódmej generacji i od tego czasu komputer traktuję jako maszynkę do point and clicków i turowych strategii (czyt. Cywilizacji).

Obecnie m.in. współtworzę podcast Niezatapialni i staram się trzymać rękę na pulsie branży gier wideo, mimo że moja codzienna praca tego ode mnie nie wymaga. Bo giereczki są super.

Adam Piechota

Jako gracz nieco dziwny. Pierwszy obrońca Nintendo, zapalony fan wyścigów, horroru, platformerów, japońszczyzny i dobrego storytellingu. Kolekcjoner retro z kilkoma setkami pozycji na półkach. Zaczynał od Pegazusa, kończy na NES-ie. Osoba zbyt towarzyska. Dryfuje między piętrzeniem wież obowiązków a wyjazdem w Bieszczady. Czasem literaturoznawca, czasem literat. I pływać bardzo lubi.

Joanna Pamięta – Borkowska

Wielbicielka Batmana, RPG, komandosa z Contry oraz Planescape: Torment. Marzy o tym, by zostać ksenobiologiem, ale póki co fascynuje się ludzkimi językami i teorią przekładu. Zbiera pieniądze na zakup rodzinnego wahadłowca, by wraz z mężem i córką podróżować po kosmosie. Lubi wszystko, co zawiera w sobie kolor fioletowy, kawę, miecze świetlne i Larę Croft. Uważa siebie za miejską wiedźmę, której ulubionym artefaktem, używanym od 10-tego roku życia, jest pad. Leworęczna.

Krzysztof Kempski

Generalnie to jestem fanem wszelkich gier, które da się ukończyć w czasie 15-20 godzin. Gatunek prawie nieistotny (nie znoszę mob i karcianek), ale najlepiej, gdy są to skradanki lub survival horrory. Z rzeczy pochłaniających więcej czasu uwielbiam Fifę (od edycji 2004) i tryb kreatywny w Minecrafcie. Za najgorszą rzecz w grach uważam nieudolnie przedstawione dylematy moralne czy silenie się na artyzm. Prawdziwą i nieprzemijalną sztuką są dla mnie wymachy mieczem w Devil May Cry 4 i toporność Resident Evilów, a nie papierowe dylematy rozpikselizowanych bohaterów jakiegoś tam indyka. Poza tym przeszedłem pierwszą Mafię łącznie 11 razy.

Lubię pisać jeszcze bardziej niż grać, a w autobusie i przed spaniem uwielbiam katować książki. Znudzony czytaniem fantastyki (od 4 lat nie mogę przebić się przez „Dżihad Butleriański), sięgam po książki np. Dostojewskiego, Rand czy Littela. Humanistą jestem wyłącznie z zamiłowania, na co dzień studiuję Automatykę i Robotykę. Na wydziale mechanicznym, bo bardziej interesują mnie np. o zasady doboru łożysk niż elektronika.

Współpracownicy

Tomasz Pstrągowski

Facet od komiksów. Kiedyś prowadził zin Komikz, później red. naczył w serwisach Komiksomania.pl i Książki.wp.pl. O grach mówił w podcaście Nieczyste zagrywki i wciąż mówi w Niezatapialnych. Pisał w gry.wp.pl, gram.pl i wielu innych miejscach. Wieczny doktorant zafascynowany autobiografiami komiksowymi. Ostatnio bywa komiksowym scenarzystą. Pierwszego PC dostał w 1992 roku. Lubi myśleć nad tym, co konsumuje, więc popkultura wiecznie go rozczarowuje.

Kuba Reinhard

Moją przyjaźń z grami zacząłem od ratowania świata z Georgem Stobbartem w Broken Sword i odczarowania Galadora w Książę i Tchórz. Z zawodu i zamiłowania jestem programistą, fanem wszelkich nowych technologii, cyberdoświadczeń i PlayStation. Gdy nikt nie patrzy składam kolejne zestawy LEGO i spazmatycznym masażem pada próbuję nokautować znajomych w Tekkenie.

Rafał Kurpiewski

Regularnie udziela się w magazynie PIXEL oraz na łamach Polygamii, wcześniej przez wiele lat pisał o grach w czasopismach PLAY i Komputer Świat GRY. Zaliczył również kilkuletni romans z grami mobilnymi kierując portalem YourApps.info i powiązanym z nim kanałem w serwisie YouTube.  Bawi się na wszystkich platformach, ale najbardziej ceni pecety. Uwielbia tytuły pełne akcji oraz gry fabularne – w starszych tytułach ze stajni Bioware i Black Isle zgubił tysiące godzin, namiętnie zagrywa się też w nowości, również te niszowe. Potrafi całymi tygodniami bawić się w ulepszanie gier fanowskimi modyfikacjami. Nie znosi mikrotransakcji, płatnych dodatków DLC i przygotowanych na kolanie konwersji z konsol.

Podcast, forum & support

Wojtek Kubarek

Na Polygamii jestem od jej powstania. Na początku jako czytelnik i słuchacz, ale dzięki nieoficjalnej i półlegalnej wymianie walut zostałem administratorem oficjalnego forum, a następnie członkiem pierwszego na świecie (informacja nie sprawdzona) podcastu omawiającego forumowe sprawy. Fanbojuje Xboxowi i majonezowi Kieleckiemu. Wychodzę na pole i kibicuje Realowi Madryt. Absolutnie nie znoszę samochodów marki BWM. Uwielbiam smażyć na oleju kokosowym i zbieram noże z ostrzem poniżej 5cm. Horoskopowy byk.

Marcin Jank

Na Polygamii jestem dzień dłużej niż Wojtek i nie dajcie sobie wmówić, że było inaczej. Nie będę oryginalny jeżeli napiszę, że czytałem, a potem pisałem. W zasadzie to wciąż jeszcze piszę, ale mniej bo i czasu mniej. Nic nie poradzą natomiast na to że dużo gadam. Tak się składa, że w ramach podcastu, który do spółki ze wspomnianym już Wojtkiem i Michałem nazwaliśmy Forumogadki.

W czasie gdy nie zajmuje się graniem w grę lubię zajrzeć do komiksu (w szczególności tego z Mrocznym Rycerzem), obejrzeć dobry film w kinie albo rzucić kilka razy kostką. Dawno dawno temu te rzuty wykonywałem w ramach sesji “papierowego” RPG, ale dzisiaj starcza czasu tylko na przygody w obrębie jednej planszy. Reszta czasu mija mi na pielęgnacji brody

Felietoniści

Tomek Kutera

Jestem chyba najlepszym dowodem na to, że człowiek może wyjść z Polygamii, ale Polygamia z człowieka nie wyjdzie nigdy. Przez dobrych parę lat byłem redaktorem Poly i robiłem chyba wszystko, co jako redaktor robić można, aż w końcu wyruszyłem szukać nowych wyzwań. Zatrzymałem się w CI Games, gdzie zajmuję się PR-em i czteroosobową kooperacją w dziale marketingu. Pomarańczowe P mam głęboko w sercu i z przyjemnością podzielę się czasem felietonem albo dwoma (zależy, jak naczelny zażyczy). Kocham radio, więc można mnie usłyszeć na falach warszawskiego Kampusa, gdzie udzielam się hobbystycznie. Nie do końca wymawiam „r”. Lubię kuchnię tajską i chodzić po górach. Ulubiony gatunek: platformówki 2D ze wskazaniem na metroidvanie.

Paweł Kamiński

Kiedyś stały redaktor Polygamii, zmienił branżę, ale długo nie wytrzymał bez pisania. Jeśli nie gra w gry wideo, to pewnie pracuje nad kreskówką Marvela, czyta komiks, siedzi w radiu lub gra na żywo w karcianego Netrunnera. Jeśli gra, to pewnie w jakiegoś indyka, RPGa z dowolnej części świata, rogalika lub inną całkiem brzydką i całkiem trudną. Mimo podeszłego wieku bez poczucia żenady zagrywa się w League of Legends i nie zgodzi się z opinią, że to zła gra (choć Dota 2 jest bardziej darmowa… temat do dyskusji). Ma alergię na głupotę i wojny platformowe, a nie ma na kota Piksela.

Tomasz Kreczmar

Miłośnik technologii i gier wszelkiej maści. Nie rozróżnia, czy gra się na planszy, na ekranie, kartami czy w wyobraźni. Człek renesansu, wykształcony w zakresie matematyki, filozofii, dziennikarstwa oraz gier. Samozwańczy ludolog. Przed laty tworzył telewizję dla graczy Hyper+, tłumaczył komiksy oraz gry czy wydawał klasyczne RPG. Aktualnie pisze, uczy się i produkuje. Chętni znajdą więcej na nerdica.pl.

Bartłomiej Nagórski

Bartłomiej Nagórski w dzień zajmuje się prowadzeniem projektów informatycznych, a w nocy zakłada kostium i rozpoczyna drugie życie jako recenzent gier i okołogrowy publicysta. Jego teksty znaleźć można między innymi na Polygamii, Gamezilli, Gramie, WP, Jawnych Snach, a także w LAG-u, Neo+, CD-Action i Gazecie Wyborczej. Lubi koty, książki, gry niezależne i serię Dark Souls.

Na naszych łamach pojawili się:

 

Tomasz Andruszkiewicz, Piotr Bajda, Bartłomiej Baranowski, Daniel Biesiada, Kamil Bogusiewicz, ariusz Borkowski, Jacek Brzeziński, Miłosz Brzeziński, Ryszard Chojnowski, Maciej Czerniawski, Paweł Dembowski, Beniamin Durski, Marzena Falkowska, Patryk Fijałkowski, Mirosław Filiciak, Artur Ganszyniec, Tomasz Gop, Marcin Grzelak, Jakub Gwóźdź, Bartłomiej Kluska, Maciej Kowalik, Adrian Kuc, Maciej Kurowiak, Tomasz Kutera, Aleksander Lemlich, Marcin Lewandowski, Antoni Łuchniak, Adrian Samborski, Michał Majewski, Maciej Makuła, Zygmunt Miłoszewski, NeftheGrey, Remigiusz Nowakowski, Wojciech Orliński, Adrian Palma, Krzysztof Pielesiek, Michał Pisarski, Kacper Potocki, Michał Puczyński, Maciej Reputakowski, Rafał Rutkowski, Paweł Schreiber, Jakub Tepper, Paweł Winiarski, Robert Wydra, Radek Zaleski, Przemysław Zamęcki, Tadeusz Zieliński, Wojciech Żankowski, Karol Kała, Michał Mielcarek, Oskar Śniegowski, Krzysztof Tomicz.

Pierwszy redaktor naczelny i założyciel:
Piotr Gnyp

Drugi redaktor naczelny:
Konrad Hildebrand

Trzeci redaktor naczelny:
Marcin Kosman

Czwarty redaktor naczelny:
Paweł Olszewski

Jeżeli o kimś zapomnieliśmy, serdecznie przepraszamy.

PS Chcesz dla nas pisać? Wyślij nam maila na adres kontakt (at) polygamia.pl