Przedstawiciel Ubisoftu zdradził, że Assassin’s Creed miał początkowo trafić już na poprzednią generację konsol – na PlayStation 2 oraz Xboksa. Niestety w późniejszej fazie produkcji zdecydowano się na anulowanie gry.
Jonathan Jacques-Belletete twierdzi, że tamten tytuł był zupełnie inny, niż Assassin’s Creed, jakiego znamy. „Miał całkowicie inną historię, z innym środowiskiem i przeciwnikami. Tak naprawdę wszystko było inne. To było naprawdę fajne”.
Nad grą pracowała w Montrealu niewielka ekipa. Prace przebiegały na równi z tworzeniem przygód Altaira, jakie znamy z PS3, X360, czy PC. Jacques-Belletete nie podał żadnych dodatkowych szczegółów, ale stwierdził, że gra była „super”.
Przypomnijmy, że wkrótce ukaże się trzeci Assassin’s Creed, który w bezpośredni sposób kontynuować będzie fabułę z dwójki i pozwoli na ponowne wcielenie się w Ezio. Gra ma mieć miejsce w Rzymie.