Amerykańscy bloggerzy kontra Federalna Komisja Handlu

Amerykańscy bloggerzy kontra Federalna Komisja Handlu

Michał Stopa
06.10.2009 17:07

Federalna Komisja Handlowa Stanów Zjednoczonych ogłosiła wczoraj najnowsze poprawki dla swojego zestawu praw i ustaleń dotyczących wykorzystywania opinii konsumentów jako reklam produktów opisywanych przez nich. Wiele z poprawek dotyczy bloggerów, a ta, która najbardziej irytuje ich społeczność, to przymus "ujawniania powiązań, których klienci nie oczekują", takich jak otrzymywanie produktu do recenzji za darmo, lub pieniędzy w zamian za napisanie recenzji.

Ogłoszenie nie podało dokładnego rozgraniczenia dotyczącego zakresu reklamowanych produktów, przez co nowe ustalenia będą prawdopodobnie również dotyczyć przemysłu growego, gdzie otrzymywanie kopii do recenzji, opłacane przez producentów przejazdy i tym podobne zabiegi to codzienność.

Co ciekawe, ustalenia te zostały zarezerwowane tylko dla nowych mediów - media tradycyjne, jak gazety, telewizja czy radio, nie są zobowiązane do podawania takich informacji. Komisja wierzy, że problem leży przede wszystkim w dziale zawartości "tworzonej przez konsumentów".

"Post bloggera, który otrzymał gratyfikację pieniężną za recenzję produktu jest traktowany jako wyraz aprobaty dla tego produktu, niezależnie od jego treści. Płatna opinia - jak każda inna reklama - jest oszustwem jeśli prezentuje nieprawdziwe informacje, lub mylącą treść".

Nowe ustalenia wejdą w życie z pierwszym grudnia i, jak donosi agencja Associated Press, ci, którzy zostaną przyłapani na złamaniu nowego prawa będą musieli zapłacić nawet do 11 tysięcy dolarów za każdy przypadek.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)