Zmien skórke
Logo Polygamii

Zaskoczenia nie ma. 60 klatek też - Doom na Switchu to pecetowe "low"

Z niższym framerate'em i o wiele bardziej rozmytą grafiką.

Zapowiedź Dooma na Switcha elektryzowała, a także skłaniała do zastanowienia – jak taka gra będzie wyglądała na tak słabym sprzęcie? Na odpowiedź nie trzeba czekać do tegorocznych świąt i premiery Dooma na Nintendo Switch. Specjalizujące się w analizowaniu technicznych aspektów gier Digital Foundry miało okazję pobawić się tą wersją. Wnioski? Doom na Switchu działa, nie jest jednak alternatywą dla dużych wersji.

30 klatek na sekundę w tej grze robi różnicę w rozgrywce. Podobnie jak oprawa, która odpowiada pecetowym niskim ustawieniom. Słabo wypada też (dynamiczna) rozdzielczość i nie chodzi tutaj o lamentowanie na brak określonego pułapu, a widoczne gołym okiem uproszczenia czy rozmycia. Nie jest to coś, w co chciałoby się grać mając obok PS4, Xboksa One, albo nawet przeciętnego PC.

Zapowiedź Dooma i powyższe pierwsze wrażenia pokazują jednak, że po szeregu uproszczeń i kompromisów current-genowe gry można na Switchu uruchomić. Jeżeli potraktować więc Switcha jako konsolę przenośną, po prostu z możliwością podpięcia do telewizora, to zaczyna to mieć sens. Mobilne granie to od zawsze lawirowanie między kompromisami. Jeden z nich, rozdzielczość na małym ekraniku (bez równoczesnego porównania z wersją PC/PS4/Xbox One), nie jest jednak tak bardzo dotkliwy, jak może się wydawać. Sam widzę to po PS Vicie, która ma jeszcze mniej pikseli na swoim panelu OLED i jest jeszcze słabsza. Ale naprawdę oddałbym nerkę, żeby tak uproszczone jak Doom gry się na niej pojawiały.

Digital Foundry na powyższym wideo nie tylko podzieliło się wrażeniami ze switchowego Dooma, ale uruchomiło go też na złożonym przez sobie pececie przypominającym konfigurację konsoli Nintendo. Eksperyment ten pokazał, jak nieźle skalowanym silnikiem jest id tech. Za jego przeniesieniem na Switcha nie stoi jednak Bethesda, a Panic Button, które na Switcha konwertuje też Rocket League.

W sieci można też znaleźć kilka dłuższych fragmentów rozgrywki z Dooma na Switcha. Np. na kanale Gliksela:

Paweł Olszewski

Więcej na temat:

  1. 16:11 21.09.2017
    rorkdcr

    >switch
    >2017

    mam nadzieje że tego nie robicie XD

  2. Kocimientka
    16:39 21.09.2017
    Kocimientka

    Dopoki nie będzie spadków poniżej tych 30 klatek to przeżyję. Idea Dooma na uczelni albo w pociagu kupuje mnie wystarczająco <3

  3. 16:51 21.09.2017
    Blue__

    Akurat w przypadku tej gry 30 fps sobie nie wyobrażam. Dla mnie doom na padzie to gra na 6-7/10, doom na m+k z v-sync przy 60 gps zyskuje punkcik w górę, a prawdziwy miód to dopiero doom bez v-sync, bez narzutu niepotrzebnych opóźnień na responsywność w sterowaniu i wtedy to jest autentycznie 9/10, miooodek.

  4. 18:36 21.09.2017
    mimochodem

    czy dg naprawdę myśli, że „pc zbliżony do switcha” to to samo co konsola?

    Ukryj odpowiedzi()
  5. Sasilton
    00:48 22.09.2017
    Sasilton

    Roczna gra która chodzi na mobilnej konsoli. Wyobrażacie sobie by w 2003 roku gry z PS2 działały na Gameboyu Advance? 😀