Zmien skórke
Logo Polygamii

Zaginiony poziom z pierwszego Crasha za darmo w N. Sane Trilogy, ale tylko przez kilka tygodni

Lepiej się pospieszyć. I przygotować na śmierć.

Gdy zerkniemy do wpisu Patryka o niepublikowanym wcześniej poziomie Stormy Ascent z pierwszego Crasha, zobaczymy, że nasz miedzianowłosy poeta uznał możliwość dołożenia go do N. Sane Trilogy za wzruszającą. Bez względu na to, czy Vicarious Visions zrobi z tego płatne DLC, czy nie. No to dziś pewnie uroni łezkę, gdy przeczyta, że w ten zaginiony poziom zagra za darmo. I on, i Wy, rzecz jasna. O ile jakimś cudem udało Wam się Crasha jeszcze znaleźć na polskich półkach.

Taką radosną nowiną podzielił się deweloper podczas Comic-Conu w San Diego. Przypominam – Stormy Ascent było ukończone, ale w oczach Naughty Dog zbyt trudne, by trafić do oryginalnego Bandicoota. Taylor Kurosaki przyznaje:

Gdy przygotowywaliśmy ostateczną wersję gry dla Sony, padła decyzja o wycięciu Stormy Ascent. Poziom był grywalny, tylko zbyt cholernie trudny. A my nie mieliśmy już czasu, by jakoś go uprościć. Pozostał za to na dysku z grą. Mniej ryzykowne było ukrycie go niż próba całkowitego usunięcia. Był ukryty, owszem, ale był. W 2017 roku trudne gry, jak Dark Souls czy Bloodborne, są na topie. Ludzie lubią trudne gry. Ależ wyprzedziliśmy trendy!

Moim zdaniem ukrycie Stormy Ascent było… dziwnym posunięciem. Mówimy przecież o pierwszym Crashu – grze, przy której można było zepsuć niejednego pada. Kultowy „lost level” wcale nie był tak wiele trudniejszy od mostu we mgle (mój koszmar kiedyś i mój koszmar dzisiaj – dobrze, że w Trilogy nadal działa trik z bieganiem po linie). Był za to trudniejszy od Slippery Slop, swojego młodszego brata. A i może zbyt do niego podobny. Ale skoro dają za darmo, to przecież wiadomo, że spróbujemy.

Tutaj jednak szkopuł – pobierzecie go za darmo wyłącznie przez 29 dni od teraz. Warto kliknąć i mieć z głowy, bo potem będzie kosztował równowartość 3 dolarów. Takie czasy.

Adam Piechota

Więcej na temat: