[WPIS TESTOWY] 2 jak 2DEV [Polscy twórcy gier od A do Z]

[WPIS TESTOWY] 2 jak 2DEV [Polscy twórcy gier od A do Z]

marcindmjqtx
05.07.2013 14:36, aktualizacja: 12.12.2016 16:23

1) Nazwa firmy. Skąd się wzięła?

2DEV jako skrót od 2 developers, czyli dwóch założycieli firmy.

2) Rok założenia firmy

2013

3) Gdzie Was znaleźć?

Toruń, http://2dev.pl

4) Gry już wydane

5) Gry w produkcji

Total Football Manager - projekt jest cały czas rozwijany.

6) Na jakie platformy robicie gry?

Głównie gry online. W przypadku TFM przygotowywane jest także uniwersalne API, które będzie służyć m.in. dla wersji mobilnej na telefon/tablet.

2DEV

7) Liczba zatrudnionych

Poniżej 10 osób.

8) Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło?

Będąc programistami jesteśmy także graczami (choć w ostatnim czasie brakuje czasu na nadrobienie zaległości). Wszystko zaczęło się w czasach gdy wielordzeniowe procesory oraz gigabajty pamięci RAM nie śniły się zwykłym śmiertelnikom. Sprzęt i narzędzia były inne. Swoje pierwsze kroki stawialiśmy jeszcze przed rokiem 2000 tworząc gry pierwotnie w Pascalu, następnie w C++. Daleko im było współczesnych produkcji, choćby graficznie z uwagi na fakt, że zaczynaliśmy w grafice „13h” (rozdzielczość 320x200 przy 256 kolorach) wspomagając się assemblerem. Następnie tworzyliśmy kilka projektów OpenGL, które zostały ukończone mniej lub bardziej. Obecnie skupiamy się na grach dostępnych masowo dla graczy.

9) Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów?

Jest to budżet, którym można sfinansować wiele wspaniałych projektów, które okażą się strzałem w dziesiątkę. Równie dobrze może być to jednak zbyt mało na wielki rozdmuchany projekt, w który zaangażowany jest zespół wielkości armii małego kraju.

Nie ma jednak co ukrywać, że w polskich realiach jest to ogromna kwota, z pomocą której można pokusić się o stworzenie gry o najwyższej jakości, która będzie dodatkowo wsparta świetnym marketingiem. Z uwagi na to, że funkcjonujemy głównie w „sieci”, która charakteryzuje się dynamicznym rozwojem, to pozwolimy sobie na utrzymanie w tajemnicy naszych planów dotyczących kolejnego projektu. Przynajmniej jeszcze przez chwilę.

10) Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to...

Tradycyjna „informatyczna” pizza.

11) Największy autorytet świata gier

John Carmack, Kazunori Yamauchi

12) Najlepsza gra innego polskiego studia

Wiedźmin jest imponujący. CD Project RED odwalił kawał dobrej roboty, również dla polskiego game developingu w związku z tą grą. Uwaga całego świata została z pewnością zwrócona na Polskę.

13) Czy wydra wygra?

Nie zajmujemy się spekulacjami, skupiamy się na faktach J

14) Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma?

Jesteśmy w trakcie produkcji gry, o którą pytaliście w pkt. 9.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)