Zmien skórke
Logo Polygamii

Wiedźmin 2 - Zabójcy Liniowości?

23.09.2010 Redakcja

Czy Wiedźmin 2: Zabójcy Królów będzie oferował graczom równie poplątaną sieć wyborów i konsekwencji, co część pierwsza? Najnowszy zwiastun produkcji stara się nas do tego przekonać.

To truizm, ale powtórzymy go. Wiedźmin 2 to jedna z najbardziej oczekiwanych polskich popkulturowych produkcji – i mówimy tu o całym świecie. Ta komputerowa gra fabularna osadzona w uniwersum wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego w sadze o wiedźminie będzie chciała powtórzyć sukces pierwszej części, której na całym świecie rozeszło się ponad półtora miliona kopii. Premiera kontynuacji zapowiadana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku.

Jeśli jakimś cudem nie wiecie jeszcze nic o Wiedźminie 2, to zapraszamy do przeczytania naszych wrażeń z pokazów gry. Dzisiaj czas na kolejny zwiastun.

Tym razem twórcy chcą nam opowiedzieć o jednej z kluczowych cech gry, która ma sprawić, że nowe przygody Wiedźmina jeszcze bardziej odróżnią się od innych podobnych produkcji fabularnych. Mowa o oczywiście o nieliniowości rozgrywki, która była znakiem firmowym pierwszej części. To pojęcie przełożone na język zwykłych ludzi oznacza możliwość dokonywania wielu odmiennych wyborów, które wpływają na fabułę gry, sprawiając ze ich konsekwencje mają realne znaczenie dla przebiegu historii. Z tego słynęła część pierwsza, druga ma być jeszcze bardziej rozbudowana pod tym względem.


A jak jest w rzeczywistości? Na prezentowanym fragmencie gry, towarzysze głównego bohatera – Geralta – opowiadają jego historię, znają jednak jej dwie wersje, co obrazują różne sposoby przejścia danego etapu rozgrywki. Motyw ten może Wam się skojarzyć z inną grą RPG – Dragon Age 2 od BioWare, w której zastosowano podobne rozwiązanie. Nasza postać może więc po cichu uciec z więzienia, skradając się, albo wybrać walkę. Do tego można zobaczyć, jak wyglądać będą starcia wręcz i jedną gołą babę. Wytrawni gracze nie dostrzegą jednak w tym materiale zbyt dużo konkretów – walka, owszem jest, ale nie wiadomo jaką będzie miała dokładnie mechanikę. Skradanie się wygląda fajnie, ale nie wiemy jaki wpływ na ten element rozgrywki będą mieć współczynniki, a co będzie zależeć od działań gracza. I czy ciche pozbywanie się strażników ma jakiekolwiek znaczenie. A to kluczowe informacje. Zresztą, jak na razie CD Projekt RED pokazał ze swojej gry niewiele. Liczymy, że niedługo będzie nam dane własnoręcznie w nią zagrać, skoro jej premiera ma się odbyć już w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Sam motyw ucieczki z więzienia też nie jest niczym nowym w grach i znamy go już z wielu innych tytułów (jak chociażby Oblivion), ale warto zwrócić uwagę na zmianę perspektywy i inne rozłożenie akcentów niż w pierwszej części gry. W Wiedźminie 2 akcję widzimy zza pleców bohatera, jak w grach akcji, której zresztą jest sporo na rynku. Geralt morduje jednego przeciwnika za drugim, ale tak jak i przy skradaniu – o samej mechanice walki nie wiemy za wiele. Możemy jednak założyć, na podstawie tego, co widzimy na zwiastunie, że Wiedźmin 2 będzie bardziej zręcznościowy od swojego poprzednika.

Trzeba dodać też, że trend upraszczania i dynamizowania zabawy jest coraz mocniejszy we współczesnych grach fabularnych, o czym pisaliśmy już nie raz, nie dwa. W drugim Wiedźminie zamiast wielu godzin powtarzalnej i nużącej rozgrywki mamy dostać grę nieco krótszą, za to mniej rozwlekłą i bardziej emocjonującą. Badania i statystki są tu bezlitosne – niezależnie od tego, co mówimy – lubimy krótsze i bardziej napakowane akcją produkcje.

Większość z prezentowanych w zwiastunie scen można było już zobaczyć na nagraniach z targów Gamescom, teraz czas na pokazanie ich w należytej oprawie i okraszenie ładną sceną rozmowy w knajpie.

Twórcy lubią się chwalić, że tworzą najładniejszą grę fabularną w historii i na części redakcji oprawa graficzna zrobiła duże wrażenie. Z pewnością będzie to także gra, która będzie wymagać mocnego sprzętu. Czy Wiedźmin 2 będzie równie dobrze prezentować się na komputerze przeciętnego gracza? Przekonamy się dopiero w przyszłym roku.

My ciągle liczymy, że Wiedźmin 2 zostanie wydany także na konsole. Czy tak się stanie? Wiele na to wskazuje, ale CD Projekt jak na razie oficjalnie nie zapowiedział jej na inne platformy poza PC.

*Firma Agora – koproducent gry – jest również wydawcą serwisu Polygamia.

Redakcja

Komentuj
(0)
Udostępnij