Zmien skórke
Logo Polygamii

Twórcy Pokémon Go zdradzają plany na przyszłość

Ostatnie stworki, które jeszcze wzbudzały entuzjazm 16 lat temu?
Liderzy drużyn, nowe stworki, Pokémon Centers... Ale najpierw doszlifowanie "podstawki".

Pokémon Go dopiero co pojawiło się na rynku, ale już miało swój wielki panel na Comic-Conie. Na pytania fanów odpowiadał John Hanke, szef Niantic, i na szczęście zajmował się tym, zamiast pisaniem tweetów do celebrytów. W rezultacie dowiedzieliśmy się, jak wygląda plan studia na rozwijanie najpopularniejszej gry mobilnej na świecie.

Po pierwsze – stabilizacja serwerów. Po drugie – stabilizacja serwerów. Po trzecie – łatanie gry. Po czwarte – stabilizacja serwerów. Hanke podkreślił, że jest to teraz absolutny priorytet. Twórcy chcą udostępnić tytul na całym świecie i go przy tym nie zabić. A kiedy ekran ładowania przestanie wywoływać stany przedzawałowe u graczy, a błąd z trzema krokami będzie zaledwie wspomnieniem (pracują nad tym), nadejdzie czas na prawdziwe nowości.

Te już częściowo poznaliśmy – mowa o możliwości wymieniania się Pokémonami i rozwinięciu funkcji PokéStopów, które zmodernizujemy za pomocą odpowiednich przedmiotów. Poza tym poznaliśmy tożsamość liderów trzech drużyn, którzy dotąd byli zaledwie enigmatycznym konturem – Team Valor przewodzi Candela, Team Mystic Blanche a Instinct słucha Spark. Hanke zapowiedział, że ta kolorowa trójka odegra większą rolę w przyszłości – będą na przykład służyć radą.

Cóż, służenie radą nie brzmi zbytnio spektakularnie, dlatego miejmy nadzieję, że poza tym liderzy, dajmy na to, zlecą nam jakieś questy. Dzienne wydarzenia czy zalążki fabuły mogłyby znacząco urozmaicić mechanikę Pokémon Go. Szef Niantic przyznał również, że na premierę gry liderzy nie byli jeszcze gotowi, a ze wszystkich swoich pomysłów wykorzystali może 1/10, co może wywołać refleksję, dlaczego w ogóle wypuszczono aplikację tak szybko i nie zaczekano na stabilniejszą, bogatszą wersję. Najprawdopodobniej trzeba było pieniędzy i w najśmielszych założeniach nie spodziewano się aż takiej popularności.

Hanke zasugerował także, że w przyszłości pojawią się nowe Pokémony. Biorąc pod uwagę, że na sześć dotychczasowych generacji składa się 721 stworków, na brak materiału studio z pewnością nie może narzekać. I o ile 16 lat temu nowe Poksy szybko mnie znudziły, o tyle teraz z zaciekawieniem wyglądam możliwości łapania zupełnie nowych zwierzaków w formule oferowanej przez Go. Twórcy rozważają także wprowadzenie Pokémon Centers, ale te są na liście planów jeszcze dalej niż wymiana, zmodernizowane PokéStopy czy – przede wszystkim – stabilizacja serwerów.

Jednak czekając na rolę liderów i naprawę błędu trzech kroków, gracze mogą zająć się poszukiwaniem easter eggów. Hanke powiedział, że trik z Eevee, w którym możemy kontrolować kierunek jego ewolucji poprzez nazwanie go jednym z przydomków z anime, to nie jedyna niespodzianka, jaką ukryło Niantic. Gracze wzięli się więc za węszenie i wcale nie zdziwi mnie, jeśli ich zaangażowanie będzie tak wielkie jak zaangażowanie fanów Resident Evil podczas ogrywania dema „siódemki”. Już teraz gracze na reddicie kombinują z różnokolorowym menu. Bo może kolory symbolizują legendarne ptaki i Mewtwo? A może trzeba je wcisnąć w takiej kolejności, w jakiej w drugim pełnometrażowym filmie złoczyńca złapał Zapdosa, Moltresa i Articuno? A może fioletowy to tak naprawdę Lugia?!

So it begins…

Patryk Fijałkowski

 

 

Więcej na temat:

  1. Chareq
    12:39 25.07.2016
    Chareq

    Jeszcze lipiec nie minął a ja już rzygam tymi Pokemonami

    Ukryj odpowiedzi()
  2. 13:02 25.07.2016
    Finear

    mogli by zacząć od zrobienia jakieś ciekawej mechaniki bo póki co to nudzi sie po jednym dniu (mam emulator gameboya na telefonie i w tej chwili nie widze nawet jednego powodu dla którego warto grac w Go zamiast np. reda)

  3. 14:37 25.07.2016
    DontBeSoRambo

    Appka rzeczywiście wymaga jeszcze dużo pracy i jeśli chcę utrzymać muszą dodawać content.
    Najgorsze jest to że brakuje mnóstwa funkcji socjalnych tj. Chatów, zostawiania informacji w siłowniach i przekazywaniu sobie przedmiotów/pokemonów.

    Bez tych funkcji ludziom szybko znudzi się ten fun bo i ile można łapać ratat w parku?

  4. 17:26 25.07.2016
    Avalanc

    Największa wada tej gry to, że po powrocie ze spaceru jedyna rzecz jaką można zrobić to wywalać niepotrzebne pokemony. Bo to że system walki obecnie jest idiotyczną zapchajdziurą to jest oczywiste.

Najczęściej czytane

01

Next-geny pojawią się szybciej niż nam się wydaje

02

Need for Speed Payback – recenzja. Policyjny pościg za mikropłatnościami

03

Czy „narodowość” gry ma dla nas w ogóle znaczenie [Klub Dyskusyjny]

04

Tolerujesz skrzynki z lootem, nienawidzisz ich czy totalnie ci zwisają? [Klub Dyskusyjny]

05

Rekord Reddita zmasakrowany przez EA, DICE oraz Star Wars: Battlefront 2. Chwalić się tym nie będą

06

Call of Duty: WW2 – recenzja. Operacja remaster

07

Kampania Call of Duty WW2 – mógł być reboot drugowojennych FPS-ów, jest ich remaster

08

„To, co my robimy na GOG-u, działa trochę jak muzeum”. Za kulisami polskiej konkurencji Steama

09

PlayerUnknown ich nienawidzi! Jednym prostym trikiem przekroczyli 20 milionów graczy!

10

Od dziś zapłacimy na Steamie w złotówkach

Popularne Gry