Zmien skórke
Logo Polygamii

Trzy wersje Lary zamiast jednej na PS4 Pro

Znak nowych, odrobinę dziwniejszych czasów.

Dla graczy konsolowych zaczyna się w sumie dość gorzki okres. Albo szarpniesz się na Pro czy Scorpio i masz spokój na następne dwa lata spłacania rat, albo zaciskasz zęby w oczekiwaniu na kolejną generację, albo… przeskakujesz na pecety. Bo w sumie różnica i tak coraz mniejsza. W każdym razie artykuł, który właśnie czytacie, również rozpoczyna coś nowego. Zajawki różnic wizualnych w tym samym tytule pomiędzy dwoma modelami konsoli tego samego producenta wplecione w strumień codziennych wiadomości. Co zrobisz, jak nic nie zrobisz, a Rise of the Tomb Raider na PS4 zaproponuje aż trzy (sic!) ustawienia graficzne.

Informacja bezpośrednio od pracownika Crystal Dynamics z wczorajszego wydarzenia w Nowym Jorku. Elita z telewizorami 4K i PlayStation 4 Pro zobaczy bezrękawek Lary w 4K. Osobiście znam jedną osobą posiadającą taki sprzęt (telewizor na razie, znaczy się), więc z chęcią wpadnę do niego w celach badawczych. Nie, naprawdę, to wcale nie jest tak, że podkochuję się w zrebootowanej Croftównie. W ogóle. Półelita z telewizorami Full HD i PlayStation 4 Pro zobaczy grę w 1080p i animacją oscylującą pomiędzy 45 i 60 klatkami na sekundę. Czyli płynną zapewne tylko w tych spokojniejszych fragmentach. No i my, czyli niebawem taki odpowiednik plebsu, którzy mamy stare PS4 – dla nas przewidywane jest pełne HD i zablokowane 30 klatek na sekundę.

Oglądam materiały filmowe pochodzące z Pro, które widzicie w tym artykule, i zastanawiam się, czy wypada mi stwierdzić zajaranie. Okej, Lara wygląda ślicznie (naprawdę, naprawdę ślicznie), jednak nie wiem do końca, czy takie rozkopywanie rocznej produkcji wychodzi nam wszystkim na zdrowie. Jasne, że posiadacze PS4 czekali na Rise of the Tomb Raider okrągły rok, dlatego mają prawo czuć ekscytację, bez różnicy w jakiej konfiguracji wizualnej grę odpalą. Ale za chwilę zacznie się wyciągnie starszych, omówionych i ogranych pozycji, pokazywanie nowych trybów dla Pro. Nie chodzi mi o to, że to będzie złe zjawisko. Ale przecież nowa półgeneracja wychodzi dlatego, iż „prawdziwe” PS4 i One spowalniały rozwój technologii w grach. A teraz będzie odkurzać znowu całą biblioteczkę. Kto wie, może nawet Ubisoft uzna, że „filmowe doświadczenie” warto by trochę podretuszować.

W każdym razie wygląda na to, że tryb 4K w nowym-starym Tombie miażdży system. Przytoczę akapit z artykułu Digital Foundry dla Eurogamera:

Crystal Dynamics pokazywało na PlayStation Meeting grę tylko w 4K. Ogrywaliśmy ten tytuł ostatnio całkiem intensywnie, ale całkiem szczerze – to jest obecnie najlepsze doznanie 4K dostępne na rynku. Czuć rdzeń całego doświadczenia, ten „współczynnik ulepszenia” w stosunku do 1080p, nawet jeśli wersja na Pro pozbawiona jest kilku bajerów graficznych. To jak na razie najlepszy tytuł third party w 4K, jaki zobaczyliśmy na tym wydarzeniu.

Adam Piechota

  1. 12:53 08.09.2016
    Astro

    Od kiedy to możliwość wyboru jest „gorzkim okresem”?

    Ukryj odpowiedzi()
  2. 12:54 08.09.2016
    pear

    „PlayStation 4 Pro zobaczy grę w 1080p i animacją oscylującą pomiędzy 45 i 60 klatkami na sekundę”

    Słabo. Czyli w 4K pewnie będzie ruszało się 15-30fps.

    Ukryj odpowiedzi()
  3. Simplex
    13:18 08.09.2016
    Simplex

    ” Elita z telewizorami 4K i PlayStation 4 Pro zobaczy bezrękawek Lary w 4K. ”

    Zapomniałeś wspomnieć o aspekcie bardziej kluczowym niż 4K – HDR. Mam nadzieję, że będzie się dało grać w 1080p z włączonym HDRem, bo na razie jest jakieś sztuczne blokowanie „albo 4K + HDR” albo „1080p bez HDR”.

    Ukryj odpowiedzi()
    • angh
      13:21 08.09.2016
      angh

      Na prezentacji powiedzieli, ze HDR zobacza rowniez ludzi na 1080p. Dosc mocno podkreslone przez Cerny’ego.

      Ukryj odpowiedzi()
      • 14:03 08.09.2016
      • Simplex
        14:33 08.09.2016
        Simplex

        No to świetnie, tylko że z artykułu Eurogamera zrozumiałem, że lara ma 3 tryby:
        – 4K30 z wyłączonymi pewnymi bajerami graficznmi żeby utrzymać framerate, ale z włączonym HDR
        – 1080p30 z ładniejsza grafiką, ale bez HDR
        – 1080p z ładniejszą grafiką i odblokowanym framerate, bez HDR.

        ” three different modes in the PS4 Pro version only: a 4K30 presentation with HDR support that strikes an impressive balance between visual features and resolution, a 1080p30 mode that ramps up quality settings to the max and an unlocked frame-rate mode for 1080p that sees performance vary between 40-60fps”

        Ale może ten HDR nadal jest włączony jeżeli konsola i TV go obsługuje.

  4. 13:48 08.09.2016
    Eschelius

    Przecież to było do przewidzenia. Tylko ostatni naiwniak wierzył, że taka sytuacja nie będzie miała miejsca.

Najczęściej czytane

01

7 grzechów głównych HearthStone’a

02

[Aktualizacja] W tył ku akcji – South Park mógł mieć w Polsce fajny tytuł, ale ślady po nim znikają

03

Grę na Steama można zrobić w 12 minut i 18 sekund

04

South Park: The Fractured But Whole – recenzja. Od bytu czar

05

Hype czy ziew – jarają was jeszcze kolejne zapowiedzi Gwiezdnych wojen? [Klub Dyskusyjny]

06

Którego zamkniętego studia developerskiego najbardziej nam szkoda? [Klub Dyskusyjny]

07

Rozchodniaczek: Powrót Raymana, sukces Gran Turismo i łatanie Wiedźmina 3

08

Pograłbym w TAK wyglądające Breath Of The Wild. Na emulatorze na PC

09

Sprzeciw wobec skrzynek z lootem nareszcie zaczyna wybrzmiewać głośno

10

Divinity: Original Sin 2 – recenzja. Wyszarp sobie przygodę życia

Popularne Gry