Zmien skórke
Logo Polygamii

To kiedy zobaczymy Xboksa Scorpio? Raczej dopiero na E3

Phil Spencer musi jeszcze kilka miesięcy świecić oczami.

To jak tam, gotowi na drugą rundę starcia półgeneracyjnych konsol? Kurz po premierze PlayStation 4 Pro opadł, potwierdziły się nasze oczekiwania – to sprzęt, który (jeśli w ogóle) pokaże pazurki nie wcześniej niż pod koniec 2017 roku, o ile Sony zaryzykuje, by stanowczo rozdzielić wizualne ustawienia tych samych gier na „gołym” PS4 oraz Prosiaku. Co przy liczbie posiadaczy standardowej konsolki może odbić się niekorzystnie na medialnym obliczu wydawcy. No ale to realia dyktują warunki. Jeżeli Project Scorpio rzeczywiście będzie takim potworem, jak Microsoft starał się to przedstawić na zeszłorocznym E3, mogą nie mieć innego wyjścia.

A właśnie, Scorpio. Trochę ciszej się zrobiło w tej sprawie, może dlatego Phil Spencer zdecydował się odpowiedzieć na kilka wygodnie zbudowanych tweetów. Oczywiście, praca nad sprzętem przebiega spokojnie, wewnętrzne studia ogarniają technologię i przygotowują silniki pod Microsoftową bestię, lecz… nie powinniście spodziewać się rychłych aktualizacji całego tematu. Zapytany o to, czy zobaczymy konsolę przed targami w Los Angeles, szef firmy odpisuje nieco pokracznie. „Nie jestem pewny, choć wiem, że ludzie tego by chcieli”. Z każdym miesiącem pisania o branży na bieżąco jestem coraz bardziej pewny, że „nie wiem, czy…” oznacza zazwyczaj ładnie opakowane „nie”. A tę informację powinniśmy odczytywać wprost jako „dopiero na E3”.

Nie dziwota, że „ludzie chcieliby wiedzieć”, skoro pierwszą zapowiedź sprzętu zobaczyliśmy w czerwcu 2016 roku. Czy tak prędkie wyłożenie kart na stół miało sens? Ówcześnie – jasne, plotki o nowych wersjach konsol, które docierały do wszystkich graczy (pracowałem wtedy we wrocławskim sklepiku, pamiętam, ile obaw miał każdy klient przychodzący po PlayStation 4), a zwłaszcza o PlayStation Neo/4K, czyli dzisiejszym Pro, wymagały takiej decyzji. Trzeba było zdradzić branży, że pracuje się nad czymś, co teoretycznie zje na śniadanie ulepszone pudełeczko od Sony. Nawet jeśli od razu wyznaczyło się datę premiery na „za półtora roku”. Szkoda tylko, że na kolejną większą informację branża musi potem czekać okrągły rok. Ale przynajmniej wszyscy zostawią scenę Nintendo, by mogło udowodnić, że wiedzą, co robią ze Switchem (nie jestem tego pewny).

Spencer nie unikał także tematu Scalebound, które kilka dni temu zostało anulowane. Zapewnia, że między Microsoftem a Platinum Games nie poszło o pieniądze, rzecz była dużo bardziej skomplikowana. Jak wielu z Was, zakładam, że studio Hidekiego Kamiyi przesadziło w wyznaczaniu swoich marzeń, a wyobrażenia gry po prostu nie potrafili przełożyć na kod, przerosło to ich. Choć z drugiej strony, jak patrzę, ile udało im się wyciągnąć z Wii U dla Bayonetty 2, najłatwiejszy strzał wcale nie musi być właściwym.

Adam Piechota

Więcej na temat:

  1. 12:49 12.01.2017
    czaczi87

    Bawi mnie określanie konsoli z kartą graficzną o mocy porównywalnej do gtxa 1060 bestią. Normalnie ‚potfur’, pożeracz planet 😀

    Ukryj odpowiedzi()
    • 14:02 12.01.2017
      MasaGratoR

      1060? Po suchych danych można wyciągnąć, że jest ciut wydajniejszy niż GTX 1070, ale trzeba patrzeć, że nie samymi teraflopami człowiek żyje i takie gry pod „konsolowe GTX 1060” mogą wyglądać i działać lepiej niż pod pecetowe GTX 1070.

      Ukryj odpowiedzi()
      • 14:56 12.01.2017
        czaczi87

        Tak różowo nie będzie. Pamiętaj, że 6 teraflops to ma R9 390x – karta słabsza od GTX 1060. Do 1070 to jej jeszcze daleko. To GPU od AMD więc porównywanie ich teraflops z NVIDIA jest bez sensu.

        Co do optymalizacji to Xbox Scorpio będzie tak samo ograniczany przez Xbox One jak PS4 Pro jest hamowanie przez swojego poprzednika.

        Ukryj odpowiedzi()
        • Paweł Olszewski
          16:33 12.01.2017
          Paweł Olszewski

          Patrzę na specyfikację PS3, patrzę na GTA V i The Last of Us i jakoś nie trafiają do mnie prześmiewcze argumenty o „pożeraczu planet” 😉 Zamknięta architektura konsol może zdziałać cuda.

          Ukryj odpowiedzi()
          • Simplex
            18:01 12.01.2017
            Simplex

            A ja patrze na Uncharted 4 – jedna z najładnejszych gier zeszłego roku (jeśli nie najładniejsza), działająca w 1080p i w stałych 30fpsach – a PS4 ma 1,84 TFLOPS. Scorpio będzie miał 6.

            Zresztą Forza Horizon 3 i Gears of War 3 działające na One (1,2 TFLOPS) też wyglądają bardzo ładnie.

    • Simplex
      18:05 12.01.2017
      Simplex

      A grałeś w U4 albo chociaż widziałeś jak wygląda? Działa w 1080p30 na GPU o mocy porównywalnej do radeona 7870 (1,84 TFLOPS).
      To samo odnośnie Forzy Horizon 3 i Gears of War 3 działających w stałym 1080p30 na gpu o mocy porównywalnej do Radeona 7790 (1,24 TFLOPS).
      Nowy Doom działa na PS4 w 1080 i 60fps i wygląda świetnie. Podobnie Infinite Warfare.

      W porównaniu do obecnych GPU to co siedzi w konsolach to szroty a jednak da się z nich wycisnąć cuda.

      (inna sprawa, że konsole mają bardzo słaby CPU)

      Ukryj odpowiedzi()
      • 02:07 13.01.2017
        czaczi87

        Oczywiście, że grałem w Uncharted 4 i uważam, że to obecnie najładniejszy tytuł na jakąkolwiek platformę. Tyle, że to była gra pisana bardzo drobiazgowo pod jeden sprzęt. Jeszcze nie ogrywałem jej powtórnie na prosiaki, ale jedyne co z nią zrobili to podnieśli rozdzielczość i dodali HDR. Tak jak w 90℅ innych grach.

        Pamiętajcie, że Scorpio tak samo jak Pro to nie nowa generacja i nie będzie na nie tworzonych gier na wyłączność. Przecież MS nie oleje całej rzeszy posiadaczy Xbox One. Przez to nigdy pełen potencjał tych half-genów nigdy nie będzie wykorzystany. Nagle cały system konsolowy wywrócił się do góry nogami.

        Ukryj odpowiedzi()

Najczęściej czytane

01

To – recenzja. Najcieplejszy horror świata

02

„Jazda z k…wami!” na trybunach PES 2018? Troll aż miło

03

„Cze, cr? Sellnąłem rękawice, bo wczoraj miałem słaby drop”. Zeszyt ćwiczeń z języka polskiego mocno zaskakuje

04

TOP 10 najciekawszych, darmowych i pozbawionych mikropłatności gier [wideo]

05

„Wojny konsolowe” – recenzja. Po prostu lektura obowiązkowa

06

WRC 7 – recenzja. Prawie jak Colin

07

PES 2018 – recenzja. Gwiazdy świecą jasno

08

Najciekawsze promocje na weekend: Tanie GTA V w cyfrze, Battlefront z dodatkami za grosze i darmowe gry

09

Najciekawsze promocje na weekend: gry za dwie dychy w PS Store, Sega i Capcom na Xboksie i kupa pecetowej radości

10

Robert kontra Lewandowski. PES 2018 kontra FIFA 18 – w której grze Polacy wyglądają lepiej?

Popularne Gry