Zmien skórke
Logo Polygamii

Recenzje Monster Hunter World sugerują, że gra na stacjonarnych konsolach spisuje się świetnie

Tym dziwniejszy jest fakt, że Switch jej nie dostanie.

Ale nie płaczmy nad tymi, których Capcom pomija. Radujmy się z graczami, którzy Monster Hunter World dostaną już jutro. Lub za siedem miesięcy, bo wolą grać na PC. Nasz redakcyjny Adam pracuje nad tekstem, który wyjaśni wszystkim czemu Monster Hunter to jedna z największych marek w Japonii. I nad recenzją też chyba pracuje. Daliśmy mu wczoraj grę i zniknął ze Slacka…

Ja przytoczę tylko oceny recenzentów z krajów traktowanych przez Capcom lepiej niż Polska. Dobra wiadomość jest taka, że gra się podoba. Eurogamer widzi w World efekt 13 lat ewolucji serii i obiecuje, że niezależnie od stażu gracza, gra będzie mieć dla niego odpowiednie wyzwania. USGamer widzi w tej odsłonie reboot, którego seria potrzebowała. Game Informer pokusił się nawet o nazwanie World najlepszą częścią serii.

A mi się śpieszy, bo o 14 odbieram swój egzemplarz ze sklepu. Więc… jedziemy z tymi ocenami.

Spośród ponad 40 recenzji odnotowanych przez Metacritic najniższą notę dał Stevivor. 7,5. Co sprawia, że recenzję tego serwisu też warto przeczytać.

To co, widzimy się na serwerach?

Maciej Kowalik

Więcej na temat:

  1. Sasilton
    13:27 25.01.2018
    Sasilton

    Polygamia ostatnio zrobiła się jakaś dziwna. Newsy są głównie o Switchu i hardcorowych grach na PC.
    Sam ruch na stronie też słaby. Az dziwne że potraficie utrzymać kilka osób dając po 3 newsy na dzień.

    Ukryj odpowiedzi()
    • Bartosz Stodolny
      13:35 25.01.2018
      Bartosz Stodolny

      24.01 – 6 newsów + Rozchodniaczek
      23.01 – 5 newsów + Rozchodniaczek
      22.01 – 5 newsów + recenzja + Rozchodniaczek

      Dziś – 2 newsy + recenzja już na stronie. W naszym Trello widzę kolejne dwa newsy w trakcie + tekst Adama o Monster Hunter, a do tego będzie jeszcze rozchodniaczek i Dominik, który zaczyna po 17. Gdzie te „trzy newsy na dzień”?

      Jasne, ostatnio jest trochę mniej tekstów na stronie, ale raz, że styczeń to właśnie taki okres, a dwa – my nigdy nie zalewaliśmy strony dziesiątkami ćwierćtekstów w stylu „Hej, ktoś wypuszcza coś! Mamy zwiastun!”. A pamiętaj, że Warszawa i Wrocław, czyli większa część redakcji, to teraz okres zimowych urlopów.

      Ukryj odpowiedzi()
    • 13:40 25.01.2018
      Trikson

      Nie wiemy co dzieje się w kuluarach ale racja, że dla czytelników obecna sytuacja może sprawiać wrażenie zawieszenia serwisu w próżni. Może to kwestia braku naczelnego?

      Wiadomo, wszystko płynie, świat się zmienia, niemniej jednak trochę szkoda. Szczególnie kiedy zestawi się obecny obraz ze wspomnieniami dawnego Poly gdzie praktycznie codziennie lądowały materiały wideo, organizowane były turnieje dla czytelników (np. słynny turniej w LoL) itd. itp.

      Ukryj odpowiedzi()
  2. gsg
    18:41 25.01.2018
    gsg

    MHW i na PS4Pro w trybie wydajności ponoć potrafi zachrupać poniżej 30fpsów, to gdzie on tam na wielokrotnie mniej wydajnego Switcha, dodatkowo krztuszącego się bez docka. To sympatyczna platforma, ale ciężko oczekiwać, że ktoś wyciągnie z niej więcej mocy niż samo Nintendo w (również krztuszącej się miejscami i z dokiem) Zeldzie.

  3. gsg
    19:47 25.01.2018
    gsg

    Swoją drogą, przeczytałem właśnie tę recenzję z najniższą oceną. W MonHunowym community śmieszki z takich to już klasyka 🙂

    – Recenzent zaczyna grę GSem (jedna z czternastu klas broni i jedna z trudniejszych do opanowania przy tym, bo wymagająca dogłębnej znajomości potwora, żeby w niego trafiać) i w efekcie narzeka na „trudne i nieprecyzyjne sterowanie”. Panie redaktorze, sterowanie nie jest trudne (trudny to był claw-grip na kieszonsolkach), po prostu zadajesz ciosy nie wtedy, kiedy trzeba, bo walczysz najwolniejszą bronią.

    – Recenzent pisze, że w Dark Souls było lepiej. No tak, było. Te gry są podobne w podstawach mechaniki, ale MonHun jest zaprojektowany wokół walk z ogromnymi potworami z różnymi strefami trafień – stąd skomplikowane movesety broni (żeby różnymi typami ataku próbować trafiać w weakspoty przy różnych zachowaniach potwora), które opanowuje się miesiącami. Dark Souls natomiast to miks walki z grupami trashmobów i większym bossem od czasu do czasu, jednak w 99% przypadków przyjmującym te same obrażenia w dowolnym punkcie, przez co sposób bicia nie ma większego znaczenia (stąd mało kto ma tu potrzebę wciskania w walce czegokolwiek innego niż R1 do uderzania).

    – UI trudny. Tu nie mam zastrzeżeń, UI w MonHunie zawsze jest trudny do opanowania i wymaga nauki – to pokłosie ilości nachodzących na siebie systemów – pewnie każde menu ma pod-menu, a owo często jeszcze następne.

    Ukryj odpowiedzi()
    • 21:37 25.01.2018
      Venasque

      O i wreszcie jakis merytoryczny wpis na interesujący mnie i adekwatny temat, a nie jakieś offtopowe narzekania.

      Polecasz jakieś forum na początek dla kogoś kto liznął tylko trochę MH na 3dsie? 🙂

      Ukryj odpowiedzi()
      • gsg
        23:33 25.01.2018
        gsg

        Czytuję reddita – r/MonsterHunter jest pozytywny, pomocny i o właściwie zerowej toksyczności jak na gamingową społeczność. Na YT warto śledzić Arekkz Gaming i Gaijin Huntera, na pewno szybko dostarczą dogłębne analizy mechanik MHW. Ponoć jest też jakaś polska grupa na fejsie, ale tam akurat nie bywam 🙂