Zmien skórke
Logo Polygamii

Rada Microsoftu dla Tima Schafera: "rób gry dla przegrańców"

Dark Souls, Bloodborne czy Super Meat Boy to pokłosie rewolucji, w której gracze upomnieli się o nie bycie traktowanymi jak bezradne sierotki. Tim Schafer wspomina odległe czasy, gdy branża szła w przeciwną stronę – odwrót od trudnych gier ponad dekadę temu.

Dla Schafera jednym z najwspanialszych uczuć towarzyszących grom jest całkowite zagubienie po napotkaniu nowej przeszkody. Oczywiście nie można go w dzisiejszych czasach nadużywać, by nie zniechęcić graczy. Stąd też produkcja Broken Age była dla Double Fine ciągłą próbą balansowania między rzucaniem graczom wyzwań i nie zmuszeniem ich do wyłączenia gry w nerwach.

Niektórzy wybierają jednak inną ścieżkę: całkowite wypranie gier z wyzwań. Schafer wspomina rozmowę z jednym z ważnych oficjeli Microsoftu z czasów, gdy ułatwianie graczom zadania stawało się coraz powszechniejsze. Usłyszał w niej słowa:

Są ludzie wygrywający i przegrańcy. Powinieneś robić gry dla tych drugich, bo jest ich więcej.

Pan w białym kołnierzyku najwyraźniej jednak pomylił się w obliczeniach. Jak zauważa bowiem Schafer.

Czuję, że jesteśmy świadkami reakcji na to podejście. Gdy ludzie grają w Bloodborne, Spelunky czy Super Meat Boya, czuć nostalgię za czasami, gdy nie zawsze wiedzieliśmy, o co chodzi. Nie mówiono nam, co robić. Sami musieliśmy się domyślić.

Które podejście wygra w ogólnym rozrachunku? Czy wymagające gry to zaledwie trend, który w końcu przeminie?

[Źródlo: US Gamer]

Piotr Bajda

Więcej na temat:

Najczęściej czytane

01

7 grzechów głównych HearthStone’a

02

Blade Runner 2049 – recenzja filmu. Piękno niedoskonałości

03

W tył ku akcji – South Park mógł mieć w Polsce fajny tytuł, ale ślady po nim znikają

04

Co było dawno temu w odległej galaktyce, lepiej niech tam pozostanie. Battlefront II to dziś smutny żart

05

Xbox One X – najpotężniejsza konsola na rynku. Ale czy najsensowniejsza?

06

Wiedźmin 3 na PS4 Pro – po patchu 1.51 jest ładniej, ale wciąż nie aż tak, jak na trailerach z 2014 roku

07

Hype czy ziew – jarają was jeszcze kolejne zapowiedzi Gwiezdnych wojen? [Klub Dyskusyjny]

08

Rozchodniaczek: Powrót Raymana, sukces Gran Turismo i łatanie Wiedźmina 3

09

Cuphead – recenzja. Diabeł ubiera się u Walta Disneya

10

Divinity: Original Sin 2 – recenzja. Wyszarp sobie przygodę życia

Popularne Gry