Polygamia.pl  > Forum  > Gry  > Civilization 5 - poradnik

Gry

Civilization 5 - poradnik

Autor: kmh 20.10.10, 13:48
zarchiwizowany
Więc wczoraj po raz pierwszy od rozpoczęcia grania w Civilization 5 poczułem
na własnej skórze hipnotyczną siłę gry i zasiedziałem się przed kompem prawie,
że do drugiej w nocy. Jak na osobę chodząca spać o 23, był to dla mnie
wstrząs, drogie Bravo.

Oczywiście przegrałem

Co samo w sobie jest bardzo inspirujące do przemyśleń, dlatego też rzucam
garścią porad, kolejne będę dopisywał w ramach nabierania doświadczenia.

Gram na średnim poziomie trudności, "prince", zakładam więc, że osoby
zmagające się z wyższymi wiedzą lepiej co robić i nie potrzebują moich porad.
Jeżeli jednak mają w rękawie jakieś triki i sztuczki, to zapraszam do
podzielenia się.

Dum dum dum dum

1. Nawet nie próbuj być dobrym we wszystkim - próby bycia równie dobrym
w kulturze, technologii, gospodarce, armii, cudach świata i kwestiach
społecznych skońcą się raczej źle, więc lepiej zdecydować się zawczasu, na
jaki styl gry ma się tym razem ochotę. Przykładowo: chcesz mieć dużą armię i
masę miast? świetnie, ale pamiętaj, że przez to trudniej będzie ci gromadzić
punkty kultury i przyjmować kolejne ideologie. A im więcej miast, tym bardziej
niezadowoleni bohaterowie. A żeby ich zadowolić, trzeba budować odpowiednie
budynki. Które wymagają pieniędzy. A pieniądze wymagają kolejnych budynków. A
przez to nie masz czasu budować wojska. W kółko Macieju. Specjalizacja głupcze!

2. Zadowolenie obywateli jest bardzo ważne dla rozwoju miast -
niezadowoleni mieszkańcy wolniej się rozmnażają, więc jeżeli jakieś miasto
mówi Ci, że następny obywatel pojawi się za 50 tur, to coś tu jest nie tak.

3. Najłatwiej i najtaniej obywateli zadowalać przez odnajdywanie złóż
surowców luksusowych
. Wystarczy włączyć pole z surowcem w granice
imperium, i proszę. Pamiętaj, aby nie oddawać innym graczom surowców od tak,
zadowoleni obywatele przydają się zawsze - złoto zawsze można znaleźć z kilku
innych źródeł. Podobnie, jeśli krytycznie potrzebujesz jakiegoś luksusowego
surowca, to spróbuj kupić od komputerowego gracza, głupek powinien się zgodzić.

4. Zastanawiasz się, czemu twoje miasto nie rozrasta się kiedy tworzysz w nim
osadników? Nie przejmuj się, takie są zasady gry - dopóki nie skończy się
produkcja osadników, miasto nie zwiększy swoich rozmiarów. Dlatego ważne jest,
aby produkować ich szybko - przestaw robotników na pola z dużą ilością
młotków, akurat aby nie głodowali. Jeśli masz nadmiar pieniędzy, to po prostu
osadników kup.

5. W początkowej fazie gry, jeśli nie masz problematycznych sąsiadów, zajmij
się obozowiskami barbarzyńców, bo bywają upierdliwi i co parę tur przysyłają
jakąś jednostkę, aby porywać robotników lub niszczyć farmy i kopalnie. Nie
miluchy.

6. Na górach nie wybudujesz nic, nawet na nie wejdziesz robotnikiem, cóż
poradzić. Dlatego też nie szalej zbytnio z zakładaniem miast w pobliżu
łańcuchów górskich. Pamiętaj jednak, że góry chronią cię przed wrogiem.

7. W pewnym momencie otrzymasz możliwość wybudowania w lesie tartaku, dzięki
czemu pole dostanie +1 młotka do produkcji. Marny interes? Być może, ale
znacznie później, w epoce industrialnej, pola te zaczną dawać +2 do produkcji,
co jest już całkiem miłą sprawą.

8. Nauka jest wszystkim - co z tego, że masz duże państwo, skoro przed
czołgami wroga ochraniają je pikinierzy?

9. Jednostki lądowe nie potrzebują statków, aby przekraczać morza!
Bardzo wcześnie na drzewku technologii otrzymują automatyczną umiejętność,
dzięki czemu po skierowaniu ich na pole z wodą, zamieniają się w statki i
płyną tam, gdzie im każesz. A potem wyładowują się u celu.

10. zdobywanie miast bez jakiejś jednostki artyleryjskiej (katapulta, armata,
trebusz, artyleria, cokolwiek), to straszna męka. Dlatego niech Ci się nie
wydaje, że możesz kilkoma swoimi wojownikami zagarnąć pierwsze lepsze
państwo-miasto

ciąg dalszy nastąpi, muszę się tylko otrząsnąć z klęski, jaką mojemu imperium
rosyjskiemu zadali Persowie z Arabami. kilka tysięcy lat pokojowej
koegzystencji i otwartych granic, a w końcu stwierdzili, że trzeba dokonać
mojego rozbioru. Bu.
 
Sortuj:
drzewko
od najstarszego
od najnowszego
drzewko odwrotne
  • drzewko
  • od najstarszego
  • od najnowszego
  • drzewko odwrotne
Civilization 5 - poradnik - kmh 20.10.10, 13:48    
Re: Civilization 5 - poradnik - angh 20.10.10, 18:07    
Na tym serwisie obowiązuje regulamin Forum.Gazeta.pl