Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Games Polska (czyli People Can Fly)

Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Games Polska (czyli People Can Fly)

Polscy twórcy gier od A do Z: Epic Games Polska (czyli People Can Fly)
marcindmjqtx
10.10.2013 12:00, aktualizacja: 12.12.2016 16:22

Do studia People Can Fly ze spokojem napisaliśmy, gdy w alfabecie polskich twórców dochodziliśmy już do litery "P". Wyszło na to, że mogliśmy jednak zrobić to trochę wcześniej, w okolicach "E"... Trochę namieszaliśmy - ale w końcu wszyscy znają ich jako PCF, prawda?

1. Nazwa firmy. Skąd się wzięła? Jesteśmy częścią międzynarodowej grupy Epic Games. Nazwa Epic Games Polska to naturalna konsekwencja tego faktu.

Historycznie znani jako People Can Fly - ta nazwa pochodziła od nazwy jednego z utworów grupy Astral Projection (wtedy SFX).

Historyczne logo People Can Fly

2. Rok założenia. 2002.

3. Gdzie Was znaleźć? Offline w Warszawie, a online na stronie www.epicgames.com, a także www.peoplecanfly.com.

4. Na jakie platformy robicie gry? PC, konsole, mobile.

5. Gry już wydane. Painkiller, 2004,

Painkiller: Battle out of Hell,

Gears of War (PC),

Bulletstorm 2011,

Gears of War: Judgment 2013.

Uczestniczyliśmy także w tworzeniu Gears of War 2 i 3, a także Infinity Blade III.

6. Gry w produkcji. Pracujemy nad największym dotychczas projektem, w jakim zdarzyło nam się brać udział, grą Fortnite. To rzecz dużo bardziej złożona niż strzelanki, z których nasza firma dotychczas była znana. Fortnite to gra oparta na najnowszym silniku Unreal 4, z elementami RPG, umożliwiająca graczom odkrywanie wielkich światów, wznoszenie własnych budynków, tworzenie przedmiotów - i wiele, wiele więcej.

7. Liczba zatrudnionych. 60 osób. Ciągle poszukujemy ekstremalnie uzdolnionych ludzi, którzy wnieśliby swój talent do projektów nad którymi pracujemy - nie tylko gier. Szukamy na przykład programistów, którzy chcieliby współuczestniczyć w tworzeniu silnika Unreal Engine.

8. Dlaczego robicie gry? Jak to się zaczęło? Tworzymy coś, co daje radość ludziom (z grania), daje radość nam (tworzenia), rzeczy znane na całym świecie - projekty o budżetach, o których polski przemysł filmowy mógłby pomarzyć. Praca przy tworzeniu gier to praca z rewelacyjnymi, błyskotliwymi i oryginalnymi ludźmi, pozwalająca zachować młodość dłużej!

9. Jaką grę zrobilibyście za 100 milionów dolarów? World of Bulletstorm.

10. Najczęściej konsumowany posiłek w biurze to... Sushi.

11. Największy autorytet świata gier. Gabarytowo i wagowo największym autorytetem będzie Gabe Newell ;). A na poważnie -  Hideo Kojima.

12. Najlepsza gra innego polskiego studia/twórcy. Nie daliśmy rady ustalić, ale o prym biją się Dead Island, Wiedźmin, Puzzle Craft, Anomaly: Warzone Earth i parę innych :).

13. Przyszłość, rok 2016. Co robi Wasza firma? Tego nie jesteśmy pewni, ale my ścigamy się naszymi ferrari i lamborghini kupionymi z bonusów ;).

14. Czy wydra wygra? Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.

-

Wszystkie studia, które już zaprezentowały się w naszym cyklu można znaleźć w tym miejscu.

Tworzysz gry? Jeszcze nie dostałeś od nas ankiety do wypełnienia? A może dostałeś, ale jej nam nie odesłałeś? We wszystkich wypadkach - na co jeszcze czekasz, pisz do nas na kontakt@polygamia.pl. W tym cyklu jest miejsce także dla Ciebie!

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)