Podsumowanie akcji Goździk - przykład tego, co dobrego może zrobić branża gier wideo

Podsumowanie akcji Goździk - przykład tego, co dobrego może zrobić branża gier wideo

Podsumowanie akcji Goździk - przykład tego, co dobrego może zrobić branża gier wideo
Joanna Pamięta - Borkowska
10.07.2018 11:06

Brawo, Blizzard!

Można nie lubić Warcrafta, psioczyć na jego przestarzałą grafikę, na to, że znerfiono walkę, wprowadzono zmiany, które osobie po dłuższej przerwie (czasami mówię o tym: po odstawieniu) utrudniają odnalezienie się w grze. Można twierdzić, że Overwatch jest zbyt chaotyczny, by stać się pełnoprawną dyscypliną e-sportową, i płakać nad wysokim progiem wejścia Starcrafta 2. Mam sentyment do niektórych produkcji Blizzarda i drugie tyle mnie drażni.

Ale trzeba Blizzardowi przyznać jedno - ma wyczucie, umiejętnie kieruje akcjami marketingowymi zaś jego helpdesk nigdy mnie nie zawiódł. I ostatnia akcja, którą przeprowadził, wzbudziła po prostu szacunek.

Na oficjalnej stronie Overwatcha znalazło się podsumowanie akcji Goździk, która miała miejsce na początku maja. Wynika z niego, że w ciągu dwóch tygodni jej trwania udało się zebrać prawie 13 milionów dolarów, a dokładnie: 47 milionów złotych.

Dziękujemy! | Podsumowanie akcji charytatywnej Goździk | Overwatch

Jest to tyle, ile zebrała WOŚP w 2011 roku. Celem akcji Blizzarda była fundacja zajmująca się badaniami nad rakiem piersi, BCRF (Breast Cancer Research Foundation). Przez całe 25 lat działalności fundacja nie otrzymała jednorazowo takiego datku od pojedynczego darczyńcy.

Twarzą akcji została Łaska, jedna z bohaterek Overwatcha, zaś pieniądze zbierane były na kilka sposobów. W sklepie Blizzarda znajdowała się skórka dla Łaski w cenie 15 dolarów, poza tym można było też wesprzeć akcję za pomocą kupna koszulki o wartości 30 dolarów (z grafiką zaprojektowaną przez Vicki Sigh). W podsumowaniu kampanii Blizzard podkreślił, że połączył siły z czternastoma popularnymi streamerami Overwatcha - przychody z transmisji wyniosły łącznie 130 tysięcy dolarów.

Szefowa BCRF, Stephanie Kauffman powiedziała, że:

Wbrew podejrzeniom, Blizzard nie zarobił na sprzedaży skórki dla Łaski ani grosza.

Nie jest to pierwszy raz, gdy Blizzard angażuje się w akcję charytatywną. W 2017 roku, między wrześniem a grudniem gracze Warcrafta mogli przygarnąć purpurowo-błękitnego liska o imieniu Shadow, zaś cały dochód z jego sprzedaży (opłata adopcyjna wynosiła 10 dolarów) został przeznaczony dla Amerykańskiego oddziału Czerwonego Krzyża oraz Międzynarodową Federację Towarzystw Czerwonego Krzyża i Półksiężyca. Są to organizacje pomagające ofiarom klęsk żywiołowych w Stanach i na całym świecie.

Kolejna akcja miała miejsce w uniwersum Heartstone'a. W 2016 roku pojawiła się możliwość kupna bohatera - arcymaga Khadgara, ucznia Medivha. Dochód ze sprzedaży tej postaci (jego cena to około 5 dolarów) został przekazany na konto fundacji World Wide Fund for Nature.

Pod koniec zachęcam do obejrzenia grafik stworzonych przez graczy Overwatcha, zainspirowanych akcją:

Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)