Zmien skórke
Logo Polygamii

PlayerUnknown ich nienawidzi! Jednym prostym trikiem przekroczyli 20 milionów graczy!

No dobra, Fortnite zrobiło to dwoma prostymi trikami.

Wybaczcie clickbaitowy tytuł, ale strasznie pasował mi do tematyki i stylu, w jakim Epic Games chwali się popularnością Fortnite. Żeby było jasne, jakieś tam powody do radości są, bo gra osiągnęła już zawrotną liczbę 20 milionów graczy, zatem udało się niemal potroić wynik z października.

Wynik niesamowity tym bardziej, że powstawanie Fortnite było swoistą drogą przez mękę, włącznie ze zmianą modelu biznesowego na free-to-play (i późniejszym powrotem do pay-to-play). Ostatecznie wyszło całkiem nieźle, ale nie ma się co oszukiwać, że to dodanie darmowego trybu battle royale przyciągnęło najwięcej graczy.

I choć, mimo obaw twórców PUBG-a, Epic nigdzie nie mówi, że chce otwarcie konkurować z grą Brendana Greene’a, to da się w tym wszystkim wyczuć przynajmniej delikatną rywalizację. Wszak jeszcze niedawno głównym tematem było, w ilu milionach egzemplarzy PUBG się sprzedał albo jak to pobił kolejny rekord Steama pod względem grających jednocześnie.

Tylko trzeba mieć na uwadze dwie kwestie. Pierwsza to wspomniana już „darmowość” Fortnite: Battle Royale, podczas gdy PlayerUnknown’s Battlegrounds kosztuje 30 dolców. Druga sprawa to fakt, że gra Epic Games dostępna jest nie tylko na PC, ale też na obu konsolach, co znacząco zwiększa liczbę odbiorców.

A jak radzi sobie PUBG? Ostatnie oficjalne dane pochodzą z początku września, kiedy Greene chwalił się 10 milionami sprzedanych kopii. Z kolei pod koniec września na Bloombergu ukazał się wywiad, w którym mowa o 13 milionach, jednak brak ich potwierdzenia. Natomiast nieoceniony w takich sytuacjach, ale też nie do końca precyzyjny, SteamSpy mówi o niemal 20 milionach posiadaczy PUBG-a.

Niezależnie od tego, przed PlayerUnknown’s Battlegrounds przyszłość raczej świetlana. Już 12 grudnia gra trafi do programu Game Preview, czyli microsoftowej wersji wczesnego dostępu na Xboksie One, a do końca tego roku pecetowcy mają dostać ukończoną wersję. I dopiero wtedy zacznie się prawdziwy pojedynek na najbardziej popularne battle royale.

Bartosz Stodolny

Więcej na temat:

  1. 21:56 07.11.2017
    D4INTY

    „dostępna jest nie tylko na PC, ale też na obu konsolach”

    Obu? Na Switchu też śmiga UE4, a do tego Fortnite ma dosyć niskie wymagania, także konsol, na których to by poszło, mamy więcej niż 2.

    Ukryj odpowiedzi()
  2. 22:17 07.11.2017
    PaczajWSerce

    Gwoli uzupełnienia
    1. Połowa posiadaczy PUBG’a to Chińczycy, to za ich sprawą dzieją sie takie cuda i wianki ze sprzedażą i liczbą graczy w jednym momencie. W USA liczba gracz już spada. W Europie jeszcze troszku rośnie, ale słabiacko. Wszystko ciągnie Azja.
    2. PUBG jest zagrożony blokadą ze względu oświadczenie chińskiej organizacji ds. gier ze względu na przemoc i takie tam (https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-10-30/world-s-hottest-pc-game-could-be-banned-in-china-due-to-violence)

    Ukryj odpowiedzi()
  3. Lord Bart
    18:04 08.11.2017

Najczęściej czytane

01

Next-geny pojawią się szybciej niż nam się wydaje

02

Need for Speed Payback – recenzja. Policyjny pościg za mikropłatnościami

03

Tolerujesz skrzynki z lootem, nienawidzisz ich czy totalnie ci zwisają? [Klub Dyskusyjny]

04

Czy „narodowość” gry ma dla nas w ogóle znaczenie [Klub Dyskusyjny]

05

Xbox One X – recenzja. Spełnione obietnice i miłe niespodzianki

06

„To, co my robimy na GOG-u, działa trochę jak muzeum”. Za kulisami polskiej konkurencji Steama

07

Pierwsze wyniki sprzedaży Star Wars Battlefront 2 pokazują, że Disney wkroczył do akcji zbyt późno

08

Rekord Reddita zmasakrowany przez EA, DICE oraz Star Wars: Battlefront 2. Chwalić się tym nie będą

09

Call of Duty: WW2 – recenzja. Operacja remaster

10

Do bicia EA dołącza się CD Projekt RED. Cyberpunk 2077 „bez żadnych haczyków”

Popularne Gry