PGA: Debata o polskim rynku gier

PGA: Debata o polskim rynku gier

PGA: Debata o polskim rynku gier
marcindmjqtx
17.10.2009 17:20, aktualizacja: 15.01.2016 13:52

Po prezentacji o polskim rynku gier nastąpiła debata z udziałem naszych największych graczy na rynku. Strasznie fajnie, że udało się coś takiego zorganizować i mam nadzieję, że za rok będzie to jeszcze ciekawsze wydarzenie.

Trochę szkoda, że w po jakimś czasie dyskusja zboczyła i zaczęła się kręcić głównie wokół tematu piractwa, ale udało mi się wynotować parę ciekawych rzeczy. Możecie również wysłuchać też całości debaty.

A więc:

  • SCE Polska generalnie kryzys pomógł, gdyż konsumenci zostali w domach
  • Do dnia dzisiejszego Sony sprzedało tyle samo gier, co w całym zeszłym roku; pod koniec roku mogą mieć w stosunku do zeszłego roku dwa razy większą sprzedaż
  • Polska to 6 terytorium software'owe w Europie dla Sony Computer Entertainment
  • SCE Polska planuje po świętach, w pierwszym kwartale przyszłego roku mieć 200 tysięcy konsol u klientów, 300 000 PSP i 800 tysięcy PS2
  • Stan rynku jest bardzo dobry, są przedstawiciele zachodnich korporacji, zaś gry można kupić w coraz większej ilości punktów sprzedaży
  • Przeciętny klient kupuje do 4 gier rocznie
  • Osoby grające na konsolach mają około 25-35 lat, są to lojalni klienci i zawyżają średnią zarówno ilości kupowanych gier, jak i średniego wieku gracza
  • Na PC gry kupują ludzie młodsi, zwykle są to tanie serie.
  • W Polsce nie ma rynku gier używanych, gdyby był, klienci kupowali by częściej gry
  • Piotr Pągowski z MS jest przekonany, że Xbox LIVE pojawi się w Polsce, ale nie zna konkretnej daty
  • PSP Go sprzedało się w Polsce zgodnie z oczekiwaniami (nie podano żadnych danych) i jest to konsola dla gadżeciarzy
  • W Polsce jest około 200 tysięcy iPhone'ów
  • 15-20 tysięcy sprzedanych sztuk gry na PC, za około 120zł oznacza sukces danego tytułu
  • Rynek konsolowy adresowany jest do dojrzalszego gracza, który nie chce mieć na raz za dużo tytułów
  • PC to nadal 60-65% rynku
  • Jest słaba rozpoznawalność PEGI w Polsce - tylko 6% badanych online przez Nielsena kojarzy oznaczenia 
  • Podobno media nie piszą w odpowiedni sposób o piractwie, co mnie osobiście zdziwiło, bo sam pamiętam co najmniej kilka publikacji u nas na ten temat. 
Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)